ImperatorTravel

WizzAir anunta deschiderea curselor Bucuresti – Perugia si Girona

Wizz Air.jpg

Sa stiti ca nu am stiut care sunt noile destinatii WizzAir decat in ultima clipa… si a fost ultimul slide dupa ce am aflat cat de mult a crescut Wizz in ultimii ani, ca vor cumpara inca 6 avioane si ca vor ajunge la 300 rute anul acesta (in toata Europa, nu doar din Romania :)). Ei bine, noile rute din Bucuresti sunt tot catre clasicele Italia si Spania, dar destinatiile sunt noi – Perugia si Girona. Perugia cred ca este in premiera absoluta, Girona, parca s-a mai zburat, dar nu acum nu mai zboara nimeni.

Stiu, multi dintre voi credeau si sperau in ceva mai spectaculos, dar dupa ce la anuntul precedent, rutele anuntate chiar erau spectaculoase (Oslo, Alghero, Geneva !), de data asta, s-a mers mai la sigur, in zone populate cu romani.

De ce Perugia ? Pentru ca e o zona cu multi romani, dar pentru cei care vor sa vada ceva nou in Italia, in afara de clasicele Roma – Florenta – Venetia, provincia Umbria si zona Assisi ofera niste locuri chiar faine si care merita vazute. Imi fac mea culpa, nu am ajuns acolo, la un moment dat am asistat la o prezentare facuta de biroul de promovare turistica a Umbriei si chiar parea spectaculos !

Despre Girona, pot spune ca e o surpriza. De altfel in concursul-fulger de ieri, nimeni nu a mentionat Girona. Perugia a fost mentionata de 7 cititori, dar Girona, nimeni. PR-ul de la Wizz a spus ca decizia a fost determinata de faptul ca foarte multi care isi cumpara bilete Wizz din Barcelona au ca adresa postala zona de la nord de Barcelona, din regiunea Girona unde se afla foarte multi romani la munca. In plus, accesul la Costa Brava este mai lesne, ca sa nu zic ca nici Barcelona nu e departe. Ca in cazul orasului Milano, unde Wizz zboara spre doua aeroporturi care deservesc marea metropola nord-italiana (Milano – Malpensa si Bergamo), de acum inainte cand vreti sa dati o raita prin Barca, uitati-va si pe ofertele spre Girona… ar putea fi mai bune decat cele spre aeroportul El Prat – Barcelona :)

Biletele s-au pus deja in vanzare si daca aveti de gand sa mergeti in Umbria sau Catalunya, grabiti-va ! Zborurile vor incepe din iunie (parca de pe 7 sau 8 iunie) si vor fi cate 2 pe saptamana: Girona (marti si sambata), iar Perugia (miercuri si duminica).

Si cum v-am anuntat ieri, a fost si un concurs-fulger de ghicit a noilor destinatii. Nimeni nu a mentionat Girona, in schimb mai multi dintre voi ati mentionat Perugia. Asa ca brelocurile se vor duce spre: Madalin, Costel Beraru si Elena ! Va rog sa-mi dati un mail pe adresa imperatortravel@yahoo.co.uk cu adresa unde sa trimit brelocurile :) Multumesc !

Despre autorul acestui blog: Imperator

Hobby-ul meu este călătoritul… Și deja am ajuns în 95 de țări. Aici, pe blog, depăn amintiri, povești, dar și dau sfaturi celor doritori să cunoască lumea… Doar întreabă !

10 comentarii:

  • răspunde metalactual ,

    Girona este misto, poti ajunge usor pe Costa Brava / Costa Maresme si la fel de bine merita o vizita Girona in sine + o fuga mai scurta pana in Andora, decat cu plecare din Barcelona sau Costa Dorada. Oricum, devin obositoare aceste curse de Italia / Spania, insa daca acolo au ei clienti mi se pare normal sa deschida curse noi…ca doar nu sa deschida curse pentru mine, si inca o mana de fraieri, prin Scandinavia, tarile Baltice, Irlanda sau chiar Polonia/Cehia. Decat nimic, bune si acestea. Eu as fi vrut si Atena, unde sunt preturi nesimtite…plus ca nu introduc vara curse regulate catre insule, exista doar Mallorca. O tara de cacao…cu oameni de cacao, asta suntem….in rest, sa auzim de bine.

    • răspunde metalactual ,

      Hmm, vad ca este acelasi draq…ori din Barcelona, ori din Girona tot 3 ore si ceva faci pana in Andora. In afara de Costa Brava si Girona in sine, nu prea ai alte avantaje fata de aeroportul din Barcelona…poate doar daca muncesti prin apropiere…inca o data, plictisitoare…de Perugia nu mai zic…in mijlocul a nimic…desi Italia este superba oriunde.

    • răspunde Dani ,

      Si eu sunt cam dezamagit.Aveam asteptari mai mari…dar na numarul de pasageri si profitul ii intereseaza… nu orasele unde am vrea noi sa ajungem la preturi mici

      • răspunde LorinaS ,

        eu chiar nu inteleg de ce nu deschid curse spre atena. pentru vara toate biletele de la extra economy la olympic air sau vandut. cel mai ieftin acum e 220 euro dus/intors….pentru o ora de zbor. Si tel avivu era optiune buna….acolo e vara tot anul, sau cairo.
        Sincer nu stiu ce asteapta astia de la wizz.

        • răspunde Mihai ,

          Referitor la posibilele destinatii din afara UE, cum sunt Cairo si TelAviv, lucrurile sunt mai complicate pentru ca Wizz-ul are nevoie de permisiunea ministerelor de resort de acolo, Este posibil ca intre Israel si UE sa existe un acord “cer deschis”, ceea ce poate sa mai elimine din birocratie, insa de un astfel de acord cu Egiptul nu am auzit. Si nu prea cred ca, daca vor zbura intr-adevar spre Egipt, vor merge la Cairo. Mai degraba vor alege o destinatie de la tarmul Marii Rosii, cum e Hurghada. Oricum, Egiptul se afla pe ecranele radar ale Wizz-ului, daca cititi ultimul comunicat de presa publicat in versiunea de limba engleza a paginii lor de internet, acolo baietii scriu ceva de genul ca este posibil ca anul acesta sa se anunte noi rute intre Polonia si Egipt. Eu inclin sa cred ca vom vedea de acum incolo mai multe rute Wizz catre est, adica spre tari din Orientul Mijlociu, uitati-va de exemplu ca intra puternic in Georgia, cu rute din Kutaisi atat spre Ucraina cat si spre Polonia (Varsovia si Katowice). Deci, ne asteapta vremuri interesante, se pare ca Wizz a gasit o nisa, o piata inca ne-explorata de principalii concurenti, RyanAir si EasyJet, care se concentreaza pe traditionalele piete din vestul si centrul Europei.

          • răspunde Imperator ,

            Israelul a semnat un acord cu EU in iulie 2012 de “open skies”, dar va fi implementat gradual pana in 2017. Din cate stiu, nu a fost ratificat si sunt probleme cu el. Dar companiile aeriene pot aplica pentru “governmental approval”. Ma astept insa ca Wizz-ul sa anunte in curand Bucuresti – Tel Aviv dupa ce a deschis Budapesta – Tel Aviv anul trecut. Nu sunt sigur daca vom vedea prea curand zboruri low-cost intre Romania si Egipt… posibil din Ucraina sau Polonia de unde este un trafic turistic intens. Nu cred ca exista destui turisti ca sa justifice o cursa Romania – Egipt. Si, da, intr-adevar, Wizz are un potential mare in est, in tari ca Georgia, Ucraina sau Azerbaijan.

          • răspunde Imperator ,

            Aeroportul din Atena are niste preturi foarte mari. Daca te uiti, nu aterizeaza acolo nici un low-cost, doar vreo 2-3 Easyjet-uri ratacite.

            • răspunde Mihai ,

              WizzAir tocmai ce a anuntat ca deschide trei rute noi din Ucraina: Kiev – Sofia; Kiev – Vilnius; Donetsk – Dortmund.

          • răspunde m&m ,

            Stiu ca e un articol vechi, insa mintea mea nu poate sa inteleaga de ce Wizz nu alege sa conecteze Romania de Polonia. Ar putea fi nu numai o conexiune directa importanta, ci si o facilitare a accesului spre tarile baltice si Rusia / Belarus. Asta pentru ca sa fim seriosi, preturile LOT nu sunt cele mai simpatice, iar TAROM a scos cursa de Varsovia.

            • răspunde Imperator ,

              Nu exista destul trafic care sa justifice o cursa Bucuresti – Varsovia. O companie low cost cum e Wizz (sau Blue, Easyjet, Volotea, oricare ar fi ea) nu se gandeste la traficul de tranzit pentru ca ei nu ofera bilete cu transfer ci point-to-point.

              Pentru ca o companie ca Wizz Air sa zboare Bucuresti – Varsovia i-ar trebui probabil 3 zboruri pe saptamana si ca sa fie profitabili, le-ar trebui circa 55.000 calatori pe an (Wizz are un singur model de avion, Airbus 320 care are o capacitate de 189 de pasageri. Pentru ca o ruta sa faca sens, nivelul de incarcare mediu trebuie sa fie de 80 – 85%). Nu stiu care e numarul de pasageri actuali pe ruta Bucuresti – Varsovia, dar uitandu-ma ca LOT-ul opereaza cu un avion Embraer 175 (cu o capacitate de doar 80 pasageri), ma face sa cred ca nu e o ruta prea circulata. Dovada ca si Taromul s-a retras

            Lasă un comentariu