Despre lansarea Traveo, platforma on-line de rezervare bilete avion, hoteluri, city break-uri, cate si mai cate

01. Harta Traveo.jpg

Joi seara, cam cand incepuse sa se mai imblanzeasca gerul, pe innoptat, m-am dus la Sky Bar, un bar cu o priveliste foarte faina undeva deasupra Caii Dorobanti pentru a participa la lansarea Traveo, agentia on-line a celor de la Accent Travel & Events, o mai veche si solida prezenta pe piata turistica romaneasca, o agentie concentrata mai ales pe turismul intern. Dar cum vremea agentiilor clasice incepe incet, incet sa cam apuna, cei de la Accent au decis sa isi creeze si o agentie on-line, in ton cu vremea, dar mai ales cu viitorul. Nimic de comentat aici – tendinta e clara, din ce in ce mai multa lume isi cumpara vacantele, avioanele, hotelurile on-line si din ce in ce mai multi calatoresc independent de capul lor, cu jumatatea sau cu gasca de prieteni. Iar o agentie on-line este obligatorie la casa omului.

Daca ma uit si la stilul meu de calatorie, m-am mutat de ceva timp on-line. Prin anii 90, stiam cam toate combinatiile posibile si dadeam telefon la agentie spunandu-I ce sa-mi cumpere. In momentul in care companiile aeriene si mai apoi site-urile de vanzari bilete on-line au inceput sa apara, am fost cel mai bucuros. Mi-aduc aminte, la un moment dat, prin 2005, am lucrat ca manager de export a unei companii romanesti de bauturi alcoolice. M-am dus in SUA sa discut cu niste parteneri potentiali si trebuia sa bantui de colo-colo: de la Washington la Chicago, de la Chicago in Ohio si mai apoi in New York. Am cautat pe bulevardele Washingtonului o agentie sa-mi iau bilete si nu am gasit. M-am bagat intr-un mall si tot n-am gasit… Si tipul cu care colaboram in Washington mi-a zis sa nu mai caut pe strazi, ci pe net… ca biletele in State se iau pe net. Si asa am dat de Travelocity. Ulterior, am dat si de site-uri de gen Booking si Agoda pentru cazari, asa ca m-am mutat cu totul on-line.

Dar timpul a trecut si ne-am sofisticat… Parca vreau ca totul sa fie impreuna, sa nu caut pe nu stiu ce site-uri avioane si pe altele hoteluri. Prin afara, parca am vazut ceva (pe niste site-uri chinezesti de fapt), dar la noi, principalele site-uri de rezervari on-line gen Vola sau Paravion vand cu precadere bilete de avioane si ici si colo cateva hoteluri, eventual si vreun city break (dar de fapt, se vand off-line ca trebuie sa dau telefon nu stiu unde, ma rog complicatenii dintr-o perioada pre-internet).

Cand m-am vazut cu cei de la Accent si mi-au povestit de Traveo, mi s-a parut chiar o chestie tare. Tocmai achizitionasera o platforma on-line foarte desteapta care vindea si avioane, si hoteluri, si rent-a-car si putea sa le si combine in city break-uri. Mi s-a parut chiar tare. Asa ca m-am decis sa le dau o mana de ajutor. Si cu ocazia asta, am intrat mai adanc in ceea ce face acest site, de fapt nici nu l-as mai numi site, ci agentie on-line.

Cred ca cele mai tari lucruri care le face sunt:

1. Poate sa-ti combine automat bilete de avion + cazare si sa-ti genereze un city break.
  2. Are o optiune care se numeste “Getaway”. Apesi de unde vrei sa pleci (sa zicem Bucuresti), spui ce buget ai (sa zicem intre 100 si 300 euro),alegi  un continent (Europa, la banii astia, nu prea iesi prea mult din vechiul continent) si sistemul iti genereaza o serie de destinatii la banii aia… mai jos este harta cu ce mi-a generat mie pentru un buget de 100 – 300 euro prin februarie. Apesi pe sageata si afli cand si cum poti vedea Roma, Parisul sau Madridul la banii respectivi.
  3. Getaway - Traveo
  4. Poti ca site-ul sa iti recomande locatiile cele mai bune pentru o anumita activitate sau hobby. Jucandu-ma cu el, am descoperit amuzat ca printre activitati este si “vanatoarea de OZN-uri”. Am si mentionat-o la evenimentul de lansare si toata lumea s-a amuzat, dar, da, daca ai pasiunea asta, Traveo iti indica unde sa te duci si iti mai face si pachetul on line. Ma rog, asta e un exemplu amuzant, dar poti gasi numeroase sugestii pentru activitati mai pamantene gen schi, plaja si altele.

08. Vanatoare de OZN-uri.jpg

07. Unde sa vanezi OZN-uri.jpg

Evident, poti sa cumperi si doar bilete de avioane sau cazari, in curand Traveo o sa dea drumul si la rent-a-car si alte optiuni cum ar fi pachete-sejur inclusiv in Romania. Mai pot aparea si niste bug-uri, expertii de la lansare spunandu-mi ca sunt inerente pentru un site de complexitatea lui Traveo cand “se aseaza in beta” (ce o insemna asta, vreun mini-IT technicus o sti), cert este ca a aparut si in Romania o adevarata agentie de turism on-line.

O sa ma intrebati de preturi. Sa va zic un secret – nu exista nici un site care iti da garantat cel mai mic pret. Never. Nici macar meta-search-urile gen Skyscanner. Trebuie sa le iei la mana pentru ca sunt tot soiul de cache-uri, delay-uri si asa mai departe. De-a lungul timpului, ba am luat de la Vola, ba de la Tripsta, ba de la Paravion pentru ca intamplator fix pe zborul ala era mai ieftin. La fel si cu rezervarile de hoteluri. Am testat si eu Traveo in comparatie cu alte site-uri de rezervari – vs. cele de avioane sau vs. cele de cazari. La avioane, Traveo mi-a dat egal si mai ieftin in 6 cazuri din 10, la hoteluri in 5 cazuri din 10. Mi se pare un procentaj foarte bun.

Ce s-a intamplat la eveniment ? Pai am inceput eu sa povestesc impreuna cu Bogdan Teodorescu despre calatorii, raspunzand la intrebarile lui Cristi Manafu care a fost MC-ul evenimentului. Si evident ca ne-am incalzit amandoi si era sa acaparam intreg evenimentul cu povesti de pe mapamond, dar ne-am dat seama ca ar trebui sa lasam si gazdelor un pic de timp sa ne povesteasca cum e cu Traveo, asa ca din pacate ne-am oprit sa povestim despre Drumul Matasii, Coreea de Nord si Bali. Au vorbit apoi Lucian si Loredana, cei doi oameni din spatele lui Traveo (cei doi oameni cheie adica, ca evident sunt mult mai multi care au lucrat la proiect) si apoi m-am intalnit cu prieteni, oameni faini si calatori de prin blogosfera si nu numai. Adica cu oameni cu care ai multe de povestit pana pe la ziua. Noroc ca eram cam varza, aveam jetlag ca tocmai picasem din Hong Kong, asa ca m-am retras spre casa mai repede decat as fi facut-o in mod normal.

In fine, aruncati o privire pe Traveo, e un site chiar tare, jucati-va sa vedeti ce poate face ca poate face multe si luati-l in considerare cand va ganditi la vreun city break, o calatorie mai lunga sau mai scurta pe undeva.

02. cu Bogdan Teodorescu.jpg

Alaturi de dl. Bogdan Teodorescu, povestind despre calatorii

03. Cristi Manafu si Bogdan Teodorescu.jpg

Noroc cu Manafu ca ne-a mai temperat si moderat 😉

04. Lucian Boronea.jpg

Ca sa-i lasam si pe gazdele noastre de la Traveo sa povesteasca ce si cum. De exemplu de la cati furnizori pompeaza oferte si preturi

05. Petre Dordea, Georgiana Velea, Mirabela Tiron si Ana Maria Scheianu.jpg

Iar la final, o poveste, doua povesti, zece povesti cu blogosfera 🙂