Vize pentru Asia si Orientul Apropiat

Acum cateva zile, am discutat cu cineva despre calatorii in Asia. Dupa ce am povestit cum se poate ajunge, ce poti face pe acolo, m-a intrebat: “Dar cu vizele cum e, e complicat rau, nu-I asa ?”. Depinde de la tara la tara, asa ca le-am luat pe rand. Si a aflat mirat ca nu e chiar asa de greu, dimpotriva, de cativa ani incoace, mai ales de cand am intrat in UE, birocratia vizelor in zona Asiei s-a redus considerabil. Asa ca m-am gandit sa trec in revista situatia vizelor pentru cetatenii romani in unele tari ale Asiei.

Site-ul MAE (https://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=5468&idlnk=4&cat=5) este principala autoritate in materie. Spre deosebire de anii trecuti, cand se actualize din an in Paste, de ceva timp, situatia vizelor este actualizata rapid. Din pacate, site-ul nu este foarte specific in ceea ce priveste tarile care cer viza – in unele tari, poti obtine visa-on-arrival la punctul de frontiera unde practic platesti o suma de bani si intri in tara spre deosebire de tarile unde trebuie sa aplici din timp pentru viza. Daca mai sapi prin site-ul lui MAE, mai gasesti informatii pentru anumite tari, dar nu sunt toate puse laolalta… Asa ca o sa incerc sa va dau cat mai multe informatii.

Deci, sa trecem in revista tarile, nu neaparat intr-o ordine alfabetica.

Japonia – Fara viza (90 zile)

Coreea de Sud – Fara viza (90 zile)

China – Viza se obtine cu usurinta de la Ambasada din Bucuresti: https://www.chinaembassy.org.ro/rom/lsfw/ Atentie, daca vrei sa te duci in Hong Kong / Macao si apoi sa revi, trebuie sa ceri o viza cu dubla intrare, specificand ca vrei sa mergi in HK, Macao sau orice alta destinatie.

Hong Kong, Macao – Fara viza (90 zile)

Vietnam – Viza se obtine de la Ambasada din Bucuresti, dar se poate obtine si prin internet – evisa si apoi o poti ridica de la punctul de trecere frontierei, mai multe informatii aici (atentie, nu e site oficial vietnamez, ci o companie care intermediaza vize in 2 zile): https://www.myvietnamvisa.com/vietnam-visa-on-arrival.html . Atentie, e-visa poate fi folosita doar daca veti ateriza pe aeroporturile din Hochiminh sau Hanoi, nu si la frontierele rutiere.

Cambogia: Visa-on-arrival la principalele frontiere rutiere si aeroporturi.

Laos: Visa-on-arrival la principalele frontiere rutiere si aeroporturi.

Thailanda: Viza se poate obtine doar de la Ambasada. Se pare ca in cateva luni, romanii vor putea primi visa-on-arrival, dar mai trebuie sa asteptam.

Malaezia si Singapore – Fara viza (90 zile)

Brunei – Fara viza (30 zile)

Indonezia – Visa-on-arrival la principalele aeroporturi din Indonezia (inclusive Jakarta si Denpasar – Bali). Viza se poate lua si de la ambasada din Bucuresti, dar cand functionara imi dicta ce documente imi trebuie, mi s-a terminat mina de pix ! Am luat linistit viza pe aeroportul Denpasar in august 2009 in 10 minute.

Filipine – Fara viza (21 zile)

Sri Lanka – Fara viza (30 zile)

Maldive – Fara viza (30 zile)

India – Viza se poate obtine doar de la Ambasada Indiei din Bucuresti fara mare bataie de cap. Aparent, de la o vreme, nu mai emit vize de dubla-intrare, deci daca aveti de gand sa vizitati Nepalul, Sri Lanka sau alte destinatii din zona, va trebui sa mai luati o viza de la Ambasadele Indiei din aceste tari.

Pakistan – Viza se poate obtine doar de la Ambasada Pakistanului din Bucuresti

Nepal – Visa-on-arrival pe aeroportul din Kathmandu, dar si la principal intrare rutiera dinspre Varanasi.

Bhutan – Bhutanul nu poate fi vizitat decat parte a unui tur. Costul unui astfel de tur este de minim 200 dolari pe zi (sau 160 dolari in extra sezon). Viza costa 20 dolari extra si este valabila 14 zile. Practic, agentia de turism care iti organizeaza turul aplica pentru viza si primesti un confirmation number – fie la punctul terestru de frontiera de la Phuntsholing sau la statiile companiei nationale aeriene Druk Air inainte de imbarcare.

Iran – Viza se poate obtine de la Ambasada Iranului din Bucuresti: https://www.iranembassy.ro/vizadoc.htm, dar si mai comod prin evisa: https://evisa.mfa.gov.ir:7780/mfa/Controller, viza ce poate fi ridicata de pe aeroporturile internationale din Iran.

Siria– Viza se poate obtine doar de la Ambasada Siriei de la Bucuresti.

Iordania – visa-on-arrival, se poate lua de la aeroportul din Amman sau portul din Aqaba. Pretul vizei circa 10 euro, daca intri si iesi prin Aqaba, viza va fi gratuita.

Liban – visa-on-arrival, exceptand facand persoanele care au lucrat in Liban. Tinerele neinsotite cu varsta intre 17 si 25 ani, trebuie sa prezinte bilet de avion dus-intors, voucher hotel si telefon persoana de contact in Liban.

Israel – Fara viza (90 zile)

Emiratele Arabe Unite – viza de obtine pe aeroport, dar doar daca ai un sponsor in EAU. Acest sponsor poate fi persoana privata, companie, hotel, agentie de turism sau chiar si companie aeriana. In caz ca zbori cu Emirates, ei pot sa-ti aranjeze viza.

Atentie: Daca aveti semne ca ati calatorit in Palestina Ocupata (Israel) – stampila israeliana, stampile ale Iordaniei si Egiptului de la punctele de frontiera cu Israelul, nu veti putea intra in UAE, Liban, Siria, Iran si Pakistan. Daca aveti vize de Iran, Siria, Pakistan sau Liban, veti avea mari probleme la intrarea in Israel.

Categorii:
Diverse

Comentarii

  • Asia și Orientul Mijlociu ar fi un titlu mai bun…

    Poți să adaugi și viza pentru Iordania se ia de pe aeroport, costa parcă 10€.

    vali 10 martie 2010 10:20 Răspunde
  • @ Rezolvat 🙂

    Imperator 10 martie 2010 10:41 Răspunde
  • excelenta treaba

    borcan 10 martie 2010 11:39 Răspunde
  • Asta cu intrare cu probleme in Israel daca ai vize de Siria sau Liban, nu am mai auzit niciodata. Esti sigur ca e asa?

    Invers stiu ca asa este.

    Razvan Pascu 10 martie 2010 12:39 Răspunde
  • Parca si pentru Maldive se da viza pe aeroport pentru 30 zile, gratuita.

    Anonymous 10 martie 2010 12:43 Răspunde
  • @ Razvan – teoretic, poti intra fara probleme, practic te freaca Mossadul la granita ore in sir.
    @ anonim – am scris de Maldive, nu ai nevoie de viza pentru ca sa stai 30 zile. Primesti doar stampila de intrare in pasaport, dar nu ai nevoie de viza

    Imperator 10 martie 2010 12:58 Răspunde
  • Apropo de vize in Asia cea mai ciudata tara e Bhutan-ul …
    Tocmai am scris ceva …
    200$ / zi minim …

    Horia.tel 10 martie 2010 13:16 Răspunde
  • am auzit ca multe state arabe nu vor mai da viza de intrare celor cu viza de SUA pe pasaport.
    glumeam 😀
    eu asa as face daca as fi in locul lor

    alind 10 martie 2010 15:40 Răspunde
  • @ Horia. tel – cunosc doi romani care au fost in Bhutan. Ideea este ca platesti 200 dolari zilnic (sau 160 dolari in extra sezon), dar e inclus totul – transport, ghid, cazare, mancare… Si de acord ca este extrem de scump

    Imperator 10 martie 2010 15:53 Răspunde
  • Mie mi-a povestit Uca Marinescu ca a meritat toti banii in Bhutan. A fost toamna trecuta. Scump dar merita, zice ca nu se compara cu Tibetul…

    Razvan Pascu 11 martie 2010 10:27 Răspunde
  • Mare shef,

    Cambodia are si sistem de e-viza folosit de subsemnatu'. Avantaj – evitarea codalaului care se poate forma la visa on arrival. Dezavantaj – costa cu 5 $ mai mult si nu se poate folosi decat in anumite PTF.
    Ambasada Vietnam din Bucuresti da viza doar pe 15 zile, si obtinerea dureaza 1 saptamana. Atentie, formularul donwnloadabil de pe siteul ambasadei NU e corect, vi se va da altul la birouri.

    Khmerul 11 martie 2010 12:33 Răspunde
  • vreau sa ajung prin israel anul acesta, insa am viza de irak pe pasaport. crezi ca ma vor lasa sa intru? pe situl mae nu am gasit nimic in acest sens

    iuliansirbu 13 martie 2010 21:06 Răspunde
  • @iulian – in teorie, Israelul accepta pe oricine care a fost in tari arabe, in practica ii freaca la intrarea in tara. Nu am auzit pe nimeni insa caruia sa i se fi refuzat intrarea. In cazul Irakului, tinand cont ca e sub ocupatie americana, probabil ca e ok.

    Imperator 15 martie 2010 10:37 Răspunde
  • salut, pt un zbor cu jazeera de la istambul in iran am nevoie de visa de tranzit pt kuwait ? mersi

    borcan 16 martie 2010 16:25 Răspunde
  • M-am uitat pe site-ul meu favorit cu vize si vad ca nu ai nevoie de viza de tranzit in caz ca ai bilet de avion spre destinatia urmatoare si stai 8 ore in aeroportul din Kuwait.

    Imperator 16 martie 2010 16:42 Răspunde
  • Eu calatoresc cu pasaport canadian, asa ca s-ar putea sa gresesc. Nu cred ca este nici o tara (dein cele mentionate) unde mergi fara viza. De fapt exista viza, se pune in pasaport la punctul de intrare in tara, si eventual este gratuita.

    Cristi B. 18 martie 2010 17:21 Răspunde
  • In toate tarile mentionate, cetatenilor romani chiar nu le trebuie vize. Vor primi doar stampila de intrare (si de iesire) in pasapoarte, dar nu vize. Singura tara cu viza gratuita este Iordania dar doar via Aqaba. A existat o perioada cand viza thailandeza era de asemenea gratuita, cred ca nu mai e gratuita acum.

    Imperator 18 martie 2010 17:28 Răspunde
  • Ai dreptate, este vorba de stampile de intrare si iesire. O data am intrat in Mexic (din SUA) fara nici o stampila, fara sa ma intrebe nimeni nimic, fara sa intilnesc nici un politist sau functionar mexican.

    Cristi B. 18 martie 2010 19:09 Răspunde
  • Stiu ca se mai intampla asta din SUA in Mexic, dar never inapoi 🙂

    Imperator 18 martie 2010 20:08 Răspunde
  • In Iran se poate lua viza upon arrival. EU am luat de 3-4 ori dar doar de pe aeroport. Tehran si Mashad. Costa 20Euro daca imi amintesc bine. Eu am luat de tranzit ca mergeam in Afganistan de fiecare data mi-a dat pe 15 zile.

    George 10 mai 2010 12:32 Răspunde
  • buna,am si eu nevoie de un rasp urgent va rooooog..vreau sa plec in iran si as vrea sa iau visa direct de acolo de pe aeroport.pot face asta fiind singura?va rog mult sa mi dati un rasp.amalia

    Anonymous 17 mai 2010 18:13 Răspunde
  • Aplica pe linkul din articol… din cate stiu e gata in cateva zile

    Imperator 17 mai 2010 18:15 Răspunde
  • Uite ultima informatie… daca aplici pentru e-visa, o iei imediat, daca nu ai e-visa pre-approved, o sa cam zaci prin aeroport…

    Visa Issuance:
    – On arrival: a visa can be obtained for those holding normal
    passports, coming for touristic purposes only, arriving for
    a max. stay of 15 days and holding an e-visa pre-approval
    code obtained (prior to arrival) via e-mail from the
    Ministry of Foreign Affairs at: http://www.mfa.gov.ir. Passengers
    must be arriving either at For details, click here
    If not holding the pre-approval code a visa may also be
    granted on arrival but it will take much longer to be
    issued.
    – On arrival: if coming for business purposes, a visa can be
    obtained for a max. stay of 72 hours, provided the passenger
    has been introduced by means of a letter of
    invitationFor details, click here
    Additional Information:
    – Holders of passports containing a visa for Israel
    For details, click here
    – Admission refused to Women not wearing Islamic head cover,
    scarf, long sleeves or stockings.
    – Visitors must hold return/onward tickets and all documents
    required for their next destination, as well as sufficient
    funds to cover their stay in Iran.
    – All foreigners entering Iran must report their arrival
    within 8 days after arrival For details, click here
    – Reporters, journalists, photographers and cameramen of any
    nationality other than Iranian require a visa,
    For details, click here
    Warning:
    – Non-compliance with entry/transit regulations will result in
    fines of USD 500.- and passenger will be deported at
    carrier's expense.

    Imperator 17 mai 2010 18:22 Răspunde
  • Mi-e mi-a luat de fiecare data intre o jumatate de ora si o ora sa iau viza pe aeroport. De fiecare data am ajuns noaptea tarziu si in Tehran si in Maashad. Acum iranienii nu incurajeaza turistii si in special daca nu e tur organizat. Prefera sa aplici pentru viza in avans ca sa apuce ei sa faca cercetarile de rigoare asa ca nu vor sa faca mare reclama la viza upon arrival. Dar functioneaza bine. Eu ultima data am luat-o in octombrie 2009. O prietena tot din Ro careia ia fost refuzata ( oficial doar taraganata la nesfarsit) o viza de tranzit a urcat in avion din Kabul si si-a luat-o fara probleme pe aeroport in Mashad. O stat vreo doua zile pe acolo si asa ca din intamplare un 'turist' si-a facut mereu de lucru pe langa ea. Au impartit aceelasi taxi, au stat in camere invecinate la hotel si ca din intamplare o avut zborul dinspre Maashad tot la aceeasi ora cu ea.

    Eu am avut o experienta similara la prima vizita facuta acu vreo 7 ani, de atunci nu m-o mai deranjat nimeni

    George 17 mai 2010 18:47 Răspunde
  • multumesc de detalii,deci se poate.dar tosusi exista un risc minim sa mi refuze viza..si sincer mie groaza de gandul asta ca plec si acolo sa nu mi dea..oricum mersi mult de rasp.amalia

    Anonymous 18 mai 2010 10:46 Răspunde
  • Din experienta ta cat de greu este sa iei viza de Emirate ? Nu am gasit foarte multe informatii pana acum iar conform unora din ele puteai aplica la ambasada din Bucuresti.
    M-am uitat pe cazari si am gasit ceva la 60-70 E/noapte. Avand in vedere pretul redus pentru zona nu stiu daca vor sponsoriza viza, ii voi intreba oricum.
    N-as vrea sa am suprize cu ea dupa ce cumpar biletele de avion…

    Cristi Z. 29 iunie 2010 11:34 Răspunde
  • Din cate stiu, nu se poate lua decat cu invitatie (garantie)… si eu am sunat acum vreun an la ambasada EAU din Bucuresti si m-au trimis la plimbare, spunandu-mi sa vorbesc cu agentie de turism, companie aeriana sau hotel. Da-le un telefon, poate au schimbat, dar nu cred… Spune-mi si mie daca afli ceva, te rog 🙂

    Imperator 29 iunie 2010 12:55 Răspunde
  • Le-am gasit pana la urma site-ul.
    http://www.uaeembassy.ro/en/embassy#embassy

    "Visa fee is 200 euros" ii exclude din start. O sa incerc trimitand mail-uri la diverse hoteluri / compania de zbor, poate raspunde cineva rapid si sponsorizeaza. Alternativa o sa fie de 14:30h in aeroport si nu prea ma incanta.

    Cristi Z. 29 iunie 2010 22:03 Răspunde
  • Conform MAE, din 21 noiembrie 2010 se poate obtine viza si la punctele de frontiera. Sursa: http://www.mae.ro/node/5507

    Radu V. 22 octombrie 2010 16:30 Răspunde
  • Salutare…nu stiu ce ma facut sa ma adresez voua cu acesata prbl…??.probabil experienta voastra in domeniul acesta..si faptul ca va citesc de ft. multa vreme ma face sa am incredere…,.ma rog sa trec direct la subiect….am 3 saptamani de vacanta in Iunie, pe care m-am gandid sa o petrec astfel 1 saptamana India . 1 saptamana Malaiezia, si 1 saptamana singapore…. am gasit bilete de avion la care ajung dus-intors cu toate destinatiile expuse la maxim 550 euro.Ce ma sfatuiti sa vizitez in aceste locatii si evident ce fel de cazari ar trebuii sa caut….multumesc anticipat pentru raspuns

    alexandru 9 martie 2011 23:38 Răspunde
    • Scrie-mi te rog pe email: imperatortravel@yahoo.co.uk
      Ar fi bine sa-mi spui si cam ce lucruri te intereseaza (istorie, monumente, plaja, etc) si cam la ce tip de cazare te gandesti (cea mai ieftina, mediu, 4-5 stele). Multumesc

      Imperator 10 martie 2011 7:24 Răspunde
  • UPDATE

    Viza de Iordania costa 20JD (aprox 22 Eur). La aeroport schimbul valutar este pus pe jumulit (EUR/JD = 0.80-0.85, in loc de 0.96 curs normal) si are si comision 5%. Schimbati doar pt 20 JD sau scoateti din ATM.
    Puteti solicita sa nu va puna viza in pasaport (primiti un carton, preferabil sa nu-l pierdeti pana iesiti).

    Mircea 11 martie 2011 11:45 Răspunde
  • In ultima vreme evisa pt Iran a fost scoasa, iar vorbind despre viza de Pakistan…putem sa ne luam gandul de la ea.
    Vis-a-vis de Bhutan, in conditiile in care primesti o invitatie de la un ONG de acolo, nu mai esti nevoit sa platesti nimic nimanui

    George 19 martie 2011 13:51 Răspunde
  • buna,conform MAE tabelul de vize spune altceva.de exemplu pentru a intra in sri lanka ai nevoie de viza.asa ca informati-va mai bine de la serviciile consulare in romania daca ai nevoie de viza si daca nu,pentru cat timp poti sta pe teritoriul altui stat fara viza.

    yo 16 martie 2012 21:44 Răspunde
    • Cand am intrat, nu era nevoie de viza si mai stiu inca cel putin vreo 10 persoane care nu au avut nevoie de vize in Sri Lanka.

      Imperator 16 martie 2012 22:08 Răspunde
    • Din pacate daca o sa luati de bune informatiile de pe situl MAE nu o sa ajungeti prea departe.Sunt si o groaza de tari unde viza se poate lua la sosirea pe aeroport sau chiar electronic.Este valabil si pentru Sri Lanka,unde este o simpla formalitate.Altfel nu aveti decat sa faceti un drum pana in Varsovia de unde va puteti lua viza de Sri Lanka,insa o sa irositi niste bani aiurea.

      JULINI 16 martie 2012 22:34 Răspunde
  • buna,abia ce am deschis eu pagina de la MAE in seara asta.voiam sa stiu altceva-daca te duci intr-o tara gen sri lanka si vrei sa intri in india,poti aplica acolo pentru viza de turist?si daca nu ti-o dau cei de la ambasada indiei din sri lanka,ce faci?am citit pe alte site-uri ale ambasadei indiei in lume ca dureaza mai mult pana iti dau viza pentru ca verifica cu ambasada indiei din tara ta.si in plus ar trebui sa fii rezident in tara din care soliciti viza,alta decat cea a carui cetean esti.mai voiam sa stiu ce verifica si cum verifica ambasadele oamenii care se duc sa ia vize de la ei,daca stie cineva sa imi spuna.verifica daca ai intrat in india,data si orasul in care ai fost?ca parca cei de la aeroporturile pe care mergi in india iti scaneaza pasaportul in prealabil sa te lase sa intri sau sa iesi din india.ambasada indiei vede si ea astfel de lucruri printr-un program,sau ce poate sa verifice la tine ca sa nu iti dea viza?multumesc,andreea.

    yo 16 martie 2012 22:34 Răspunde
    • Daca e vorba de reglementari indiene, acestea trebuie sa fie lungi, greu de priceput si uneori sa se contrazica… Daca ai timp sa intelegi care e mersul vizei indiene luate in Sri Lanka de non-rezidenti, citeste cu atentie si rabdare aici: http://www.hcicolombo.org/index.php?option=com_pages&id=19
      Dar cel mai sigur este sa iti iei viza de India la Bucuresti.

      Imperator 16 martie 2012 22:42 Răspunde
  • Doamne fereste sa vreau sa merg pana la Varsovia pentru o viza.ideea e ca doresc informatii sigure,adevarate,ca m-am saturat de birocratie.de ce nu s-or desfiinta vizele astea pentru romani ca sa intre in india,ca nu ai sa vezi exod dinspre romania spre india.invers da,dar romanii sa migreze toti in india,hai sa fim seriosi.unde sa scriu ca sa cer asta?unde sa depun memoriu?cine ma ajuta?si de ce e asa de greu de obtinut viza pentru india acum?ce sa le fac daca imi refuza viza de intrare in india?pot sa zbor pana acolo si apoi ma intorc autoritatile inapoi in romania.irachienii primesc viza de india atat de usor si aia sunt mai saraci ca noi.nu stiu ce sa mai zic.help!

    yo 16 martie 2012 22:43 Răspunde
    • Cred ca ar trebui sa dai o lovitura de stat si sa preiei puterea in India. Din cate stiu, nu exista tara in lume care sa nu aibe nevoie de viza pentru India. Pentru cateva tari (o lista destul de eterogena ce include Cambogia, Noua Zeelanda, Luxemburgul, Finlanda si Laosul printre altele), se poate lua visa-on-arrival pe cateva aeroporturi. Ma astept ca formalitatile acolo sa dureze ore in sir

      Imperator 16 martie 2012 22:46 Răspunde
    • Nu-ti face griji, compania aeriana iti va da refuz de imbarcare inca de la aeroport daca nu ai viza de India

      Imperator 16 martie 2012 22:47 Răspunde
  • de ce nu desfiinteaza statul vizele pentru romanii care se duc in india?cati pleaca acolo?de ce nu pot fi liberi oamenii sa isi aleaga unde sa traiasca fara sa le fie frica sa zica raspicat ca vor asta.eu vreau sa ma stabilesc in india.mancarea si clima de acolo imi prieste la sanatate,na!dar cine imi da mie viza pe motivul asta?trebuie sa demonstrezi cu milioane de hartii ca nu esti terorist in india sau mai stiu eu ce.unde sa depun memoriu de desfiintare a vizelor pentru romanii care vor sa plece in india?

    yo 16 martie 2012 22:46 Răspunde
  • da,dar englezii sau americanii primesc vize de turist pe 10 ani pentru india si cu multiple entry.si nu cred ca ambasada indiei in sua il streseaza pe american cum il streseaza pe roman cu milioane de hartogaraie.

    yo 16 martie 2012 22:48 Răspunde
    • Daca ai origine indiana nu ai nici o problema, dar viza e pe 5 ani, nu 10
      A Long term entry visa is issued to people of Indian origin only and hence appropriate and solide documentation is required to substantiate Indian origin e.g copy of surrender certificate of Indian passport or any document issued in the name of the applicant by the Government of India. The visa is valid for up to five years with multiple entries. Please note the validity of the visa is effective from the date of issue.

      Imperator 16 martie 2012 22:52 Răspunde
  • da,stiu asta.se uita daca ai viza valabila ca sa pleci in tara destinatie finala.sau nu te urca nici macar ca sa te intoarca din tara unde ai escala fiindca daca pleci cu escala prin asia,atunci ai nevoie de viza de tranzit si acolo si nu se risca de la bun inceput.daca pleci cu escala prin europa,se risca sa te ia ca stiu ca nu ai nevoie de viza si te poti intoarce oricand in tara ta.in fine,asta este o polologhie,dar poate foloseste si altor amatori care vor sa se riste sa plece in india cu escala prin alta tara decat prin europa fara sa aiba viza.sunteti avocat cumva de meserie de stiti atatea despre procedurile si legile de calatorie in orient?

    yo 16 martie 2012 22:52 Răspunde
  • inseamna ca am citit aiurea-n-tramvai pe un site al unei agentii de aplicare pentru viza indiana pentru cetateni americani.dar nu stiu daca si in alte tari e asa de bataie de joc in primirea vizei pentru india ca la noi in romania.sincer eu as desfiinta viza pentru india pentru cetatenii europeni si americani.exodul e din partea indiei catre vest,nu din partea vestului catre india.ne-au invadat ei pe noi,asa ca eu vreau sa ma duc sa traiesc in tara lor,in locul lor.

    yo 16 martie 2012 22:56 Răspunde
  • Problema asta m-a framintat si pe mine, de ce nu ar putea lua viza cei care locuiesc in Ardeal si au 250 km pina la Budapesta , fata de 700-900 pina in Bucuresti?Cred ca pentru Thailanda se poate, dar nu pentru India.
    Daca intrati pe site http://www.ambasada.ro sau http://www.ambasade.ro, cititi comentariile.Tara asta e plina cu domnisoare care la 17 ani vor sa se marite cu prietenul lor din Iordania, India, Siria, Vietnam etc.Te ingrozesti cind citesti comentariile si intrebarile puse acolo.O nebuna voia sa faca o casatorie fictiva cu un indian ,sa poata pleca in vizita la prietenul ei francez care lucra in India.
    Asa ca problema e la noi, nu la ei.

    Li 17 martie 2012 7:52 Răspunde
  • da,am vazut si eu comentariul acela cu romanca aceea care voia sa se casatoreasca cu un indian pentru a fi cu prietenul ei francez.trebuia sa se casatoreasca cu francezul intai in franta si apoi sa plece cu el in india in calitate de sotie a lui.eu asa i-as fi sugerat.

    yo 17 martie 2012 19:47 Răspunde
  • Buna, excellent website-ul, multe informatii utile pentru noi astia carora ne plac calatoriile mai exotice:))!
    Vroiam sa zic ca ar trebui adaugat Tibetul..eu vroiam sa merg in vara dar nu cred ca o sa reusesc cu conditiile sub orice critica pe care le au. Desi e parte din china, nu se poate merge decat cu ghid, iar mai nou trebuie sa fie 4 persoane de aceeasi nationalitate (:((. E bine sa postezi asta mai ales in ideea in care eventualli doritori pot sa-si gaseasca parteneri de calatorie (de ex. eu…in august:))!
    Inca ceva din experienta proprie in UAE: aveti grija sa va aranjati viza dinainte si nu in aeroport (condittile pt viza difera pe aeroportul din Dubai si cel din Sharjah), eu am avut nevoie doar de o viza de tranzit care mi-au zis ca e moca si data in 2 ore (asta la telefon), si in Sharjah a durat 8 ore si am platit 50 usd….si asta doar pt o amarata de viza de 3 zile!
    cheers
    Ana

    ana 22 mai 2012 21:46 Răspunde
    • Saluti. Exista o sectiune despre Tibet… dar am pus-o diferit de China, uite-te pe bara de sus la continente si du-te la Asia de Est, o sa gasesti Tibet 🙂
      Nu stiam de conditia cu 4 persoane, investighez.

      Imperator 22 mai 2012 22:27 Răspunde
    • nu trebuie sa fie 4 persoane de aceeasi nationalitate, iar agentiile de turism in china te pot aranja cu permisul de lhasa cu 50 de dolari sau mai putin si de acolo va descurcati singuri, e mai fun asa.

      mihai 23 mai 2012 12:19 Răspunde
      • Mihai, din ce surse ai informatia respectiva, esti sigur ca e recenta?
        Eu sunt in legatura cu unul din ghizii din tibet, care mi-a zis de faza cu 4 persoane. In plus, de pe grupul Tibet de couchsurfing (unde sunt si multi de prin zona si care s-au interesta prin diverse parti), mi s-au spus aceleasi informatii…Spre exemplu, noi n-avem voie sa tinem permisul la noi pe durata calatoriei, ci ghidul. Iar pentru intrarea in toate obiectivele turistice din zona, iarasi nu merge fara ghid..

        ana 23 mai 2012 12:29 Răspunde
  • Salut

    Stiti cumva daca in Malaezia pot intra si iesi de mai multe ori pe parcusul celor 90 de zile de la intrarea initiala? Vreau sa merg in zona Asiei de sud est vreo 25 de zile, sa vizitez mai multe tari si sa folosesc Malaezia ca punct de sosire si reintoarcere, ceea ce implica intrari multiple. E vreo problema?

    Multumesc mult
    Ciprian

    CiprianL 14 iunie 2012 13:38 Răspunde
    • Nu e nici o problema, de fiecare data, vei primi 90 de zile la granita. Dar cred ca nu poti depasi 90 zile de stat in Malaysia in decurs de 180 zile calendaristice

      Imperator 14 iunie 2012 14:58 Răspunde
  • Salut!in februarie vreau sa merg in Vietnam si Cambogia.Pot apica pt viza on line,trebuie sa am biletul de avion luat?sau mai bine merg la ambasada?Multumesc

    Alex 16 iunie 2012 9:52 Răspunde
    • Pentru Vietnam, iti trebuie sa iei viza in avans, se poate lua on line sau de la ambasada din Bucuresti (nu se da mai mult de 15 zile fara invitatie). Pentru Cambogia, se ia la sosirea la granita – terestru sau aeroport. Pentr Doha, nu iti trebuie viza daca nu parasesti aeroportul

      Imperator 16 iunie 2012 9:58 Răspunde
  • Ink o intrebare.Prin Doha,Qatar trebuie viza transaeroportuala?

    Alex 16 iunie 2012 9:56 Răspunde
  • Vreau sa merg cu motocicleta pana in Oman. Doar terestru. Pot face asta? Cat costa benzina in toate tarile de pe traseu? Cat costa cazarea? Ce ar fi de vizitat pe traseu? Cat costa vizele, in ideea e ca nu vreau sa fac mai mult de 250 km pe zi, sa apuc si sa vizitez, nu doar sa gonesc. Cine ar mai fi interesat de drumuri de astea de cate o luna prin diferite parti din Asia?

    Iuliu 29 iunie 2012 15:47 Răspunde
  • Nu cred ca e fezabila ideea.Nu o sa-ti dea Arabia Saudita viza,ca sa nu mai zic ca Siria nu e o destinatie prea placuta in acest moment.

    Julini 30 iunie 2012 18:18 Răspunde
    • Iuliu,
      Da este posibil, fac is eu drumul asta in noiembrie.
      Traseul este: Romania – Bulgaria – Turcia – Iran – (via feribot) – EAU – Oman.
      De vize ma ocup luna viitoare sau in septembrie (este nevoie doar pt Iran si EAU)
      Noroc

      petru 18 iulie 2012 18:14 Răspunde
  • VREAU SA MERG IN VIZITA IN ERBIL(ARBIL)IRAQ,CU SCOPUL DE A-MI VEDEA FIICA,CEI PATRU NEPOTEI SI GINERELE(IRAKIAN) NU VOI PARASI ORASUL ERBIL PE TOATA DURATA VIZITEI MELE ACOLO.VOI PLECA DIN ROMANIA CU UN AUTOCAR PINA IN ISTAMBUL,AM CITIT PE UN SITE,CA POT PLECA DIN ROMANIA FARA VIZA PENTRU IRAK,EU PUTIND CERE VIZA DE RESEDINTA LA FRONTIERA TURCIEI,GUVERNULUI REGIONAL KURDISTAN,DECLARIND PE PROPRIA-MI RASPUNDERE CA NU VOI PARASI ERBILUL PE TOATA DURATA VIZITEI MELE.VREAU SA PLEC PE 31 AUGUST IN TURCIA-IATAMBUL-IAR DE ACOLOI SA IAU O CURSA AVIATICA LOW COST PINA IN ERBIL.

    Minela Baldovin 22 august 2012 18:38 Răspunde
    • Din cate am auzit de la un prieten american, poti sa iei viza la granita valabila doar pentru Kurdistan (Erbil fiind capitala Kurdistanului), nu si pentru Irak. Viza de Kurdistan se ia atat de pe aeroportul din Erbil, fie la granita terestra turco-kurda.

      Imperator 22 august 2012 18:40 Răspunde
  • ASTEPT CIT MAI RAPID UN RASPUNS–MULTUMESC ALTA SOLUTIE

    MINELA BALDOVIN 22 august 2012 18:43 Răspunde
  • Salutare,
    La anu in mai-iunie pornesc in juru lumii cu ocazia (hitchhiking) si din cate vad voi avea ceva dificultati.. pentru mine ar fii ideal sa se dea vize la toate granitele ;)) Pe Ucraina nu ne trebuie viza, pe Rusia o obtin din tara DAR de inceput what about Mongolia, China, Vietnam, Thailanda, Myanmar, India, Pakistan, Afganistan, Uzbekistan, Iran, Irak???
    Cambodgia stiu ca ofera la granita
    Eu nu o sa stiu cand ajung in X tara…
    Nu am mai aplicat niciodata pentru o viza, am fost doar in UE pana acum. Pot aplica pentru o viza si sa mi-o dea pentru … sa zicem Thailanda – pentru perioada ianuarie-februarie 2014?
    Sau la rusi as putea obtine viza in mai 2013 si sa merg via Balcani-Turcia-Georgia si doar de cand intru in Rusia sa se considere cele 3 luni?
    Cam haotice intrebarile cred ca 🙂 sau cel putin multe, sper sa ma fii facut inteles.
    In situatia in care eu sunt pe drum constant, cum pot obtine vize? MERSI MULT 🙂
    Pakistan chiar il ratez?

    Timo 3 septembrie 2012 13:10 Răspunde
    • Mongolia – trebuie sa-ti iei viza, exista un consulat onorific la Bucuresti care iti da viza
      China – iti trebuie viza. Daca ai bilet de avion dus-intors nu iti trebuie invitatie de acolo, daca nu ai, iti trebuie invitatie de la vreo agentie de turism, persoana fizica sau juridica
      Vietnam – primesti viza de 15 zile fara invitatie la ambasada de la Bucuresti sau on line care se poate ridica din orice aeroport international al Vietnamului
      Myanamar – se ia de la ambasada din Bangkok. Este permisa doar intrarea pe cale aeriana, singurul punct terestru prin care se poate intra e pe langa Chiang Rai in nordul Thailandei si e permisa doar intrarea in Myanmar pe o raza de 60 km
      India – se ia de la Bucuresti pe baza biletului de avion dus-intors emis si voucher cazare
      Pakistan – nu se emit vize decat de business din cauza situatiei de acolo
      Afghanistan – nu se emit vize decat de munca sau de NATO
      Uzbekistan – se poate obtine viza de la ambasada din Istanbul pe baza unei invitatii de la o agentie de turism din Uzbekistan. Daca viza e aprobata, se poate ridica la intrarea in tara pe aeroportul international Tashkent
      Iran – se obtine viza de la ambasada din Bucuresti pe baza unei invitatii emise de o agentie de turism din Iran
      Irakul nu emite vize decat de business. Pentru Kurdistan, se emite viza de 10 zile on-arrival, inclusiv la frontierele terestre.
      Vizele in general se emit cu o valabilitate de 1 – max 6 luni din momentul emiterii.

      Granita intre Georgia si Rusia este inchisa pentru straini. Mai exista cazuri in care poate fi trecuta, dar pregateste-te cu saci de dolari pentru spaga.

      Anumite tari iti permit sa iei vize si de la alte ambasade decat din tara de origine.

      Imperator 3 septembrie 2012 14:06 Răspunde
  • Multumesc mult! Sunteti o enciclopedie! Dar… o gramada de vesti proaste! 😐
    In India nu pot intra altfel?? Decat cu avion (dus – intors) si cazare???
    Ati inteles situatia mea? Vreau sa fac inconjurul lumii cu ocazia. Deci ma intereseaza doar informatii ce tin de mers pe uscat.
    Pai si Myanmar-ul e exclus, imi trebuie cu multi-entry pe China, cred ca e singura solutie de a vedea macar Vietnam si Cambodgia … iar Thailanda… of! La aia nu pot renunta..
    In Iran daca nu sunt intr-un grup organizat am sanse sa primesc la granita viza?
    Multumesc mult din nou si scuzati deranjul

    Timo 3 septembrie 2012 14:34 Răspunde
    • @Timo, felicitari pentru spiritul de aventurier, dar ideea nu mi se pare fezabila in Asia, cel putin in sudest, China, unde am fost.Intra pe blogul meu sa vezi cum calatoresc oamenii in Myanmar, patruzeci intr-un microbuz vechi.Nu mai e loc si pentru tine, decit contra cost.In Thailanda , China e neobisnuit sa circuli cu ocazia, in Vietnam e prea periculos.Asiaticii vad intr-un turist european un portofel plimbaret, daca ma intelegi.
      Viza pentru Vietnam poti sa iti iei oriunde in Asia, cea pentru Myanmar se poate obtine si la Belgrad, poate ai drum pe acolo.

      Li 3 septembrie 2012 15:03 Răspunde
      • Multumesc! Unde este un drum trec masini si vei fi luat cu ocazia. In unele locuri e mai usor in altele mai greu. Sunt constient de partea cu portofelul plimbaret! Dar in al meu nu o sa prea gaseasca nimic. E una sa mergi sa te cazezi la un hotel si aia sa stea in juru tau ca lacustele si alta sa vii cu ruscasu in spate, sa dormi cu couchsurfing. Un pericol exista intotdeauna! Eram undeva langa Nurnberg intr-o parcare si m-au abordat 2 romanasi de ai nostrii ce isi castiga traiu prin parcarile europene; intentia lor era clara. Cand au auzit ca ma duc la Paris cu ocazia si am la mine 30 de euro si un aparat foto de… sa zicem 50 de euro …s-au uitat unu la altu si unu i-a zis celuilalt: „Hai sa facem si noi un bine” si m-au dus cca 200 km, pana in apropiere de Karlsruhe. Turismul de care sunt eu interesat e aceasta… o fii nebunesc, dar e pasiunea mea.
        Din Ulan Bator oare pot lua viza de China? Vreun oras in Siberia de unde sa iau viza de Mongolia? Multumesc

        Timo 3 septembrie 2012 15:16 Răspunde
        • Din Rusia, poti lua viza de la Moscova pentru Mongolia. In Ulaan Bataar, exista ambasada chineza, dar s-ar putea sa existe conditii mai dure decat sa o iei de la Bucuresti

          Imperator 3 septembrie 2012 15:21 Răspunde
    • Am inteles, eu am dat informatiile seci.
      Relativ la India, s-au schimbat reglementarile acum vreun an si au devenit cam dure. In India, poti sa intri fara probleme si pe ruta terestra, dar pentru viza, vor bilet de avion. Daca reusesti sa negociezi cu ei… mult succes 🙂 Apropos, granita India – Myanmar este inchisa pentru straini.
      In Iran, nu trebuie grup organizat, te poti duce linistit singur, doar ca iti trebuie invitatie sa iei viza. Cei mai recomandati furnizori de invitatii de viza iraniana sunt http://en.key2persia.com/home

      Imperator 3 septembrie 2012 15:12 Răspunde
      • Bun, dar pot lua de la Bucuresti viza pentru China acum si sa intru in China la anu? sau ceva in genu? Vreau sa fac pe Rusia 2 luni jumate – 3, apoi Mongolia vreo luna si doar apoi China (asta ar insemna sa intru in China prin septembrie-octombrie 2013, dar eu ies din tara in mai-iunie 2013)… ma duc la Bucuresti si iau toate vizele in avans cel mai bucuros daca e viabil 🙂 Dar banuiesc ca iti pune viza pe pasaport in Bucuresti si de atunci ai 30, 90 zile (dupa caz)…
        Sau iau viza si zilele alea se numara de la intrarea in tara?
        Multumesc din nou

        Timo 3 septembrie 2012 15:30 Răspunde
        • Rusia mi se pare o alegere excelenta pentru calatoriile de acest gen; vara, se intelege.Oameni prietenosi, masini care trec des.Miruna a povestit pe Miraculous travel greutatile ei in obtinerea vizei rusesti, eu am fost mai demult.

          Li 3 septembrie 2012 15:57 Răspunde
          • Pe Rusia am toate sansele la o viza stiintifica 🙂 care e gratis, in caz contrar am un prieten rus, si imi face el invitatie. In studentia tocmai incheiata vara asta am fost membru EGEA, si stima lor! Pacat ca din cate stiu eu exista doar la nivel de Europa

            Timo 3 septembrie 2012 16:10
  • Timo 3 septembrie 2012 14:38 Răspunde
  • Sudan? Etiopia? Kenya? Afirca de Sud? Cum obtin vize?
    Din Zambia in Botswana se poate trece direct? Terestru? Sau trebuie tranzitata Namibia sau Zimbabwe? Pe google maps nu e suficient de in detaliu harta.
    Multumesc mult din nou! Sper sa nu abuzez de amabilitatea dvs, dar data fiind baza de date a MAE… nu am habar pe unde altundeva as putea intreba… si sa nu ma pomenesc cu o situatie gen Angola, pentru care se poate lua viza doar din Ghana 🙂

    Timo 3 septembrie 2012 16:06 Răspunde
    • Sudan se ia cu mare greutate de la ambasada din Bucuresti pe baza de invitatie de acolo. Viza etiopiana se poate lua de la ambasada Etiopiei din Roma. Kenya – se ia viza la intrarea in tara (nu stiu exact daca si pe cale terestra, in mod cert de pe aeroportul din Nairobi). Africa de Sud se ia din Bucuresti si iti trebuie o tona de documente (inclusiv extras de cont bancar). Din cate stiu, poti sa intri din Zambia in Botswana direct, dar nu bag mana in foc. In Angola, ai aproape 90% sanse sa fi jefuit si circa 50% sanse sa fi ucis. In rest, e o tara prietenoasa.

      Imperator 3 septembrie 2012 16:32 Răspunde
  • MULTUMESC,MULTUMESC FOARTE MULT TUTUROR……..OAMENII..OAMENII ADEVARATI LA NEVOIE SE CUNOSC——-VA MULTUMESC CU RESPECT

    MINELA BALDOVIN 3 septembrie 2012 21:06 Răspunde
  • Pentru Afganistan poti lua viza de la ambasada din Polonia fara multe documente. Sunt vize cu sau fara invitatie inregistrata la ministerul afacerilor externe de la ei. E o diferenta de pret daca iti trebuie fara invitatie. Te costa 30 Euro, parca iti cere o scrisoare de la vreo entitate din Afg. Insa nu prea iti recomand sa calatoresti in Afg din cauza securitatii precare, va trebui sa zbori dintr-o localitate in alta ceea ce iti ridica mult costurile. Afg e o tara saraca dar nu e chiar ieftina. O noapte doua te pot caza eu in Kabul daca mai sunt pe aici cand vi.

    George 5 septembrie 2012 9:08 Răspunde
    • Mersi George!

      Timo 5 septembrie 2012 13:08 Răspunde
  • Mai deranjez cu inca o intrebare, de fapt reiau o intrebare
    Deci pentru un tur cu masina proprie sau ocazie Rusia-Mongolia-China(cu iesiri-Hong Kong-Macao-Vietnam-Cambodgia-Laos-China-Asia Centrala
    Sa inteleg ca obtin vizele in Bucuresti toate odata intr-un interval de sa zicem 10 zile, si ele intra in vigoare doar de la intrarea in fiecare tara in parte?
    De exemplu in Rusia viza e valabila 3 luni si vreau sa stau 3 luni dupa care sa intru in Mongolia. Daca eu am obtinut si viza de Rusia si cea de Mongolia sa zicem in iunie 2013, viza de Mongolia e valabila o luna si deci imi va expira pana in septembrie 2013 cand intru in Mongolia. Sau am de a face cu situatia fericita in care viza se primeste la momentul X dar cele Y numar de zile a valabilitatii ei intra in vigoare doar cand intru in tara respectiva?
    Va multumesc mult

    Timo 5 septembrie 2012 13:10 Răspunde
    • In general, ti se da o viza care e valabila X zile / saptamani / luni din momentul obtinerii si poti sta in tara respectiva un numar de Y zile / saptamani / luni. Vizele astea nu se dau chiar a la long… nu stiu amanunte la fiecare, dar mi-aduc aminte ca pentru Vietnam sau Thailanda le puteam lua doar cu 3 luni inainte de data efectiva a intrarii pe teritoriul statului.
      Daca vrei sa conduci in China, ai nevoie de un permis de conducere chinez, pe care in principiu il iei in urma trecerii unul examen de conducere in limba chineza. Se pare ca poti lua carnetul de conducere chinezesc ceva mai usor in marile orase cum ar fi Beijing, Shanghai sau Guangzhou (aparent, aeroportul national din Beijing este un loc unde poti lua usor carnetul de conducere chinez), Mai multe amanunte: http://wikitravel.org/en/Driving_in_China

      Imperator 5 septembrie 2012 17:35 Răspunde
    • @Timo, prieteneste ti-o spun.Daca te intereseaza Asia de ce nu cauti un job pe-acolo, asa cum au facut si altii.In orice tara din Asia gasesti romani si europeni din tarile occidentale.Ma gindesc la un job bine platit, nu la munci necalificate.Bineinteles, iti trebuie viza care sa-ti permita sa muncesti.

      Li 5 septembrie 2012 20:30 Răspunde
      • Multumesc Li! E in regula, doar ca visul meu e sa merg in jurul lumii, nu am o fascinatie aparte pentru Asia, asa cum doresc sa vad Mongolia pentru ca e tara lui Gingis Han, la fel vreau sa vad Argentina si Cuba tarile lui Che Guevara, sau Caraibele datorita frumusetii, sau Anzii.
        Calatoresc cu ocazia pentru ca in felul asta cunosti oameni noi, de multe ori oameni foarte faini. Pur si simplu imi place cu ocazia mai mult decat cu masina personala! Deasemenea calatoresc cu ocazia pentru ca altfel nu mi-as permite. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

        Timo 6 septembrie 2012 0:53 Răspunde
  • au nevoie viza cetateni thailandezi casatoriti cu cetateni romani?

    Adrian 25 septembrie 2012 10:46 Răspunde
  • pt. a intra in Irlanda?

    Adrian 25 septembrie 2012 10:47 Răspunde
  • Sunt casatorit cu o Thailandeza si vreau sa stiu daca putem intra in Irlanda fara sa ii trebuiesca visa? multumesc!

    Adrian 25 septembrie 2012 10:57 Răspunde
    • Atata timp cat ea nu are si pasaport romanesc, se aplica aceleasi reguli ca la orice cetatean thai.

      Imperator 25 septembrie 2012 10:59 Răspunde
  • nu are pasaport romanesc…dar are permis de sedere. si noi am mai fost plecati prin europa.si nu am avut probleme.doar o singura data cand am vrut sa plecam in Anglia, in aeroport la check-in mi-au spus ca are nevoie de visa.am inteles ca se obtine usor. dar acuma vrem sa plecam in Irlanda si nu stim daca este acelasi regim.

    Adrian 25 septembrie 2012 11:07 Răspunde
  • Salut
    In decembrie si ianuarie urmeaza sa fac o tura in Thailanda, Cambodia si Vietnam (poate si Laos). Programul meu va fi cam asa 6 zile in Thailanda apoi vreo 14 in Cambodia si Vietnam si apoi intoarcere in Thailanda pentru inca vreo 5-6. Pot sa aplic de 2 ori pentruviza on arrival in decurs de 3 saptamani sau trebuie sa merg sa imi iau o viza cu intrari multiple de la ambasada?
    Merci!

    Vladimir 4 octombrie 2012 9:18 Răspunde
    • Nu, poti sa iei visa-on-arrival de 2 ori. Evident, vei plati de fiecare data 🙂

      Imperator 4 octombrie 2012 11:57 Răspunde
      • Salut,
        M-am interesat la ambasada Thai de la Buc si nu poti obtine VOA decat daca prezinti dovada ca parasesti tara in maxim 14 zile. Asa ca imi trebuie un bilet de avion. Traseul spre Cambodia va fi Bangkok-Siem Reap si ma ustura buzunarul sa dau 210 EUR/pers one way. Ma gandeam sa imi iau un bilet Bangkok-Kuala Lumpur de la Ethiopian Airlines si sa-l anulez dupa ce iau viza. Aparent nu e nici o penalizare. Ce zici de idee, ai alta varianta sau alta companie?

        Vladimir 15 octombrie 2012 18:34 Răspunde
        • @Vladimir, visa on arrival ti se da fara problema daca aduci bilet de avion ca pleci din tara. Nu-i subaprecia, se vor prinde, se uita foarte atent la bilete.
          E cam greu sa inteleg cum vrei sa parcurgi 4 tari in luna decembrie, luna de virf in Asia pt.turism.Biletele de avion sunt mai scumpe, toate preturile cresc.
          Cu Airasia ai incercat sa cumperi bilet catre una din destinatii?Eu zic sa incerci sa iti modifici traseul.

          Li 15 octombrie 2012 20:50 Răspunde
          • Nu-i subapreciez de aceea la momentul aplicarii vreau sa am un bilet valabil si sa-l anulez numai dupa ce imi obtin viza, dar nu prea am inteles cum e cu politica de refund la companiile aeriene, in speta Ethiopian. Despre partea cu programul am facut o scurta descriere a lui intr-un comentariu mai jos, eu zic e fezabil.

            Vladimir 15 octombrie 2012 22:31
    • Ai grija ca visa on arrival nu se ia la orice punct de frontiera ci doar la cele mai importante(aeroporturi,porturi).Daca o sa calatoresti cu autocarul asigura-te ca la punctul respectiv de frontiera o sa poti lua visa on arrival.

      JULINI 4 octombrie 2012 12:31 Răspunde
    • @Vladimir, eu am fost in situatia ta anul trecut.Ti se da viza on arrival daca aduci dovada ca vei parasi Thailanda in 15 zile, adica un bilet de avion pentru Cambodgea sau Vietnam.La revenire ti se mai da odata viza dupa ce vor studia cu atentie data iesirii spre Bucuresti.Costul este acelasi.Dezavantajul vizei on arrival este ocuparea unei intregi file din pasaport, vezi cite file libere mai ai.Nu te intreaba nimeni nimic, citi bani ai, unde stai.Poti sa circuli cit doresti, dar sa ai biletul cumparat deja.Viza se obtine pe orice aeroport din Thailanda, dar sunt puncte de frontiera terestra care nu o dau.

      Li 4 octombrie 2012 13:45 Răspunde
      • Multumesc de raspuns. Cam nasol cu biletul de avion dinspre Thai spre Cambodia. Banuiesc ca un bilet intern de Vietnam nu prea e de folos. Oricum astept o confirmare si din partea ambasadei si probabil ca ma voi duce sa iau o viza de la ei. Pe siteul ambasadei sunt puse punctele unde se da VOA si in cazul in care as alege si Laosul se poate obtine la punctul Chiang Khong- Huay Xai pe Mekong in nord. Problema ar fi cu drumul Bangkok Siem Rap pe care il voi face cu tren/autocar.

        Vladimir 4 octombrie 2012 13:58 Răspunde
    • de ce nu aplici pentru viza de turist cu multiple intrari? tu ai nevoie de 2.

      asa stii o treaba si scapi de griji.

      vad ca mergi in Siem Reap…pe blogul lui Imperator si SF sunt destule detalli cu excursia BKK/Siem Reap.

      stai 14 zile in Cambogia…de ce nu incepi cu Phonm Penh?…ai avion din BKK cu AirAsia lejer.nu tu drum cu bus de 10 ore…plus de asta scapi de eventuale neplaceri la granita terestra cambogia…my two cents.

      pe cand esti in Thailand si unde exact?

      eu o sa fiu 2-20 ianuarie.

      parabone 15 octombrie 2012 21:01 Răspunde
      • Pai pt viza de turist cu 2 intrari vreau sa aplic, dar imi cer 2 bilete de intare si 2 de iesire. Pentru prima intrare am Cairo-Bangkok, urmeaza o iesire cu autobuzul spre Siem Reap (pentru care nu am dovada, si unde lucrurile s-au mai simplificat o data cu asfaltul), intrare cu avion Hanoi-Bangkok si iesire Bangkok Cairo. De acea incerc sa gasesc o companie cu cel mai ieftin bilet de iesire pe care dupa ce voi avea viza sa il anulez si sa imi iau banii pe el. Ma indoiesc ca merge la un low cost ca Air Asia. Ca traseu e urmatorul 25-28 Dec Bangkok, 29-3 Cambodia (Siem Reap 2 nopti, Phnom Penh 1 noapte si plaja pe langa Sihnakouville 3 nopti), 4-11 Vietnam (Delta 1 noapte, HCM 2 nopti, Ho An 2nopti, Hanoi 3 nopti), 12-19 ian inapoi Bangkok, Chiang Mai.

        Vladimir 15 octombrie 2012 22:24 Răspunde
        • @Vladimir, cumpara bilet Airasia, au o promotie din 3 ianuarie, poate gasesti ceva.Dar nu stiu cum e cu anulatul, pina acum nu am incercat asa ceva.

          Li 15 octombrie 2012 23:02 Răspunde
        • Eu am aplicat odata pentru 2 intrari la Amb.Thai din Danemarca…nu mai retin exact daca mi-au cerut bilete cu 2 intrari&iesiri…in fine.Daca ei zic,atunci asa trebuie. Tie iti trebuie un bilet iesire din Thailanda, sa inteleg? Nu poti sa umbi putin pe la traseu? Eu tot zic ca e mai bine sa iei avion BKK – Phnom Penh…asa ai bilet iesire din Thailanda, scapi de corvoada drumului cu bus(eu l-am facut inapoi, taxi Sieam Reap – Poipet si bus Aranyaprathet – Bangkok…si tot a durat vreo 9 ore)…AirAsia tocmai are ceva promotii acum pt perioada in care calatoresti tu.

          parabone 16 octombrie 2012 10:27 Răspunde
          • Multumesc amandorura pentru idei. Voi incerca sa vad ce pot sa fac.

            Vladimir 16 octombrie 2012 12:26
          • @Vladimir, parabone are dreptate.E foarte greu drumul spre Siem Reap cu autobuzul.Am plecat dimineata la 7 din Bangkok si am ajuns in camera la hotelul din Siem Reap la 11 seara.O zi irosita.Autobuzul te lasa la marginea orasului, apar cei cu tuk-tuk cerind 20 dolari pentru 2 km.

            Li 16 octombrie 2012 13:32
  • Dar despre viza de Vietnam stiti daca se poate obtine fara bilet de avion dus intors Vietnam? Pe siteul ambasadei scrie ca e nevoie si de bilet de avion….

    Vladimir 4 octombrie 2012 14:32 Răspunde
  • @Vladimir, viza pentru Vietnam se poate lua din orice capitala asiatica, eu am luat din Vientiane, dar costa 50 $.In Bangkok am vazut ca ambasada Vietnamului e in jurul statiei Ploenchit(skytrain), sunt indicatoare.Se poate trece granita cu autobuzul din Laos ,dar drumul e lung si foarte obositor.

    Li 4 octombrie 2012 16:22 Răspunde
  • vreau sa plec o saptamana in kuwait la sfarsitul acestei luni. Trebuie sa iau viza de la ambasada sau pot si din aeroport?

    diana 7 octombrie 2012 13:39 Răspunde
  • MA AFLU IN ERBIL-IRAQ DIN 20 SEPTEMBRIE…ESTE UN ORAS FRUMOS,DE VIITOR-CUM AR SPUNE FRANCEZUL*EN PLEN ESSORT*. ….DA ESTE UN ORAS IN CONSTRUCTIE,AM VAZUT PUTINE LUCRURI IN SCURTUL TIMP DE CIND SINT AICI SI MI-AU PLACUT.IMPRESIONANT ESTE RITMUL RAPID IN CARE SE CONSTRUIESC CASE ,BLOCURI,SOSELE SI AUTOSTRAZI,MALL-URI.AM PLECAT DIN AEROPORTUL OTOPENI-BUCURESTI LA 16,40 CATRE ISTANBUL -ATATURK-AM FACUT 55 MINUTE—ORASUL MAI SUS AMINTIT A FOST DE TRANZIT CATRE ERBIL,AM PLECAT CU O AERONAVA TAROM.CRED 100-120 PERSOANE.ZBORUL A FOST IREPROSABIL,CU ADEVARAT ECHIPAJUL DE BORD A FOST —**LA INALTIME-**LE MULTUMESC SI PE ACEASTA CALE—AM INTIMPINAT UN INCIDENT N E P L A C U T —AM DESCOPERIT IN ULTIMUL MOMENT,INAINTE DE IMBARCARE —-IN AERONAVA TURKYSH–CA PE BILETUL MEU BAGAJELE NU ERAU CU DESTINATIE DE ERBIL,CI CU DESTINATIA DE TRANZIT( ISTANBUL-ATATURK) ————————–CRUNTA NEGLIJENTA A OPERATORULUI DE CHECK-IN—-DESTINATIA BAGAJELOR DATA DE ACEASTA TIPA ERA ISTANBUL——-CITA NEATENTIE,NEGLIJENTA DIN PARTEA ACESTEI IMBECILE——-MA LASA FARA BAGAJE–FARA JUCARII PENTRU CEI PATRU NEPOTEI AI MEI. AM DESCOPERIT INAINTE CU O ORA DE PLECARE—–NU STIU SA VORBESC ENGLEZA, INTELEG UNELE CUVINTE,EXPRESII—-SI CU TOATA NESTIINTA DE ENGLEZA AM REUSIT SA MA INTELEG CU PERSONALUL DIN AEROPORTUL TURCESC—SA-I FAC SA-MI INTELEAGA PROBLEMA MEA ,CREATA DE IMBECILA NEPRICEPUTA-DE PE OTOPENI.OAMENI BUNI,VA ROG SA MA CREDETI CA IN 30 MINUTE ,UNUL DINTRE OPERATORII( POATE-I IMPROPRIU SPUS) A ALERGAT CU MINE DE LA UN GHISEU LA ALTUL–PRINTRE PASAGERII AEROPORTULUI,. REZOLVINDU-MI PROBLEMA BAGAJELOR—–PLUS CA M-A CONDUS SI LA BORDUL AVIONULUI REZOLVINDU-MA SI CU IMBARCAREA.LE MULTUMESC,SA LE DEA DUMNEZEU SANATATE.. VIZA PENTRU ERBIL AM PRIMIT-O (DUPA ATERIZARE ) IN AEROPORTUL ERBIL—PENTRU O PERIOADA DE 14 ZILE.DUPA 10 ZILE M-AM PREZENTAT LA DIRECTORATUL DE PASAPOARTE AL REGIUNII KURDISTAN. CU PASAPORTUL–GINERELE MEU ARE LEGITIMATIE DE SEDERE(LOCUIT) IN ERBIL–EL A GIRAT TOATA PERIOADA SEDERII MELE AICI.MI S-A ELIBERAT O LEGITIMATIE PENTRU 3 LUNI—AM FACUT SI ANALIZE DE SINGE(BOLI VENERICE.CONSUM DROGURI) CARE AU COSTAT 35 DOLARI.ASTEPT REZULTATUL ANALIZELOR,CU CARE MERG LA PASAPOARTE–IN VEDEREA ELIBERARII UNEI LEGITIMATII DE SEDERE IN REGIUNEA KURDISTAN UN AN..AM SI VIZA DE CANADA PE PASAPORT,DAR NIMENI NU A EXPRIMAT CEVA NEGATIV.

    Minela_Baldovin 7 octombrie 2012 21:28 Răspunde
    • De ce nu modereaza cineva astfel de comentarii.Sectiunea era rezervata vizelor de calatorie, nu povestilor despre gineri, nepoti, jucarii…scrise cu majuscule…

      Li 8 octombrie 2012 9:30 Răspunde
      • Cred ca in articol sunt niste informatii super-OK. inclusiv de vize (cum e cea de Kurdistan). Si as sublinia si faptul ca si mie mi s-a intamplat sa plec din Otopeni la Geneva via Amsterdam si tipa de la check in care avea ceva foarte important de vorbit la telefon mi-a trimis bagajul doar pana la Amsterdam, nu la destinatia finala. De atunci, ma uit cu atentie pe recipisa de la bagaj sa vad daca intr-adevar mi-l trimite la destinatia finala

        Imperator 8 octombrie 2012 11:18 Răspunde
  • Revin cu aceeasi intrebare. Intentionez sa plec in Kuwait pentru o saptamana la sfarsitul acestei luni. Trebuie sa iau viza de la ambasada sau pot si din aeroport? Multumesc si imi cer scuze pentru deranj 🙂

    diana 8 octombrie 2012 12:28 Răspunde
    • Nu stiu exact pentru ca nu m-am interesat niciodata de Kuwait. Conform site-ului SkyTeam, se pare ca se poate lua si de pe aeroport, dar sfatul meu este sa dai un telefon la ambasada in prealabil sa fi 100% sigura

      ational Romania (RO) /Embarkation Romania (RO)
      Destination Kuwait (KW)

      Kuwait (KW)

      Passport required.
      – Passport and/or passport replacing documents must be valid
      on arrival.
      Admission and Transit Restrictions:

      – Admission is refused to holders of Temporary passports and
      Temporary travel documents.

      Visa Issuance:
      Visa required, except for Nationals of Romania can obtain a

      visa on arrival for a max. stay of 3 months. Fee: max. KWD
      3.-. Extension is possible.
      Minors:
      – WARNING! In accordance with European Union (EU) Legislation,

      all minors who are nationals of Romania will be expected to

      hold their own passport or National ID Card (where

      applicable) when departing from Bulgaria, Cyprus, Romania or

      a Schengen Member State For details, click here.
      Warning:
      – Visitors not holding return/onward tickets could be refused

      entry.

      Imperator 8 octombrie 2012 12:32 Răspunde
  • Multumesc pentru ajutor. Am intrat pe site-ul http://www.mae.ro › Misiuni în România, Ambasada statului Kuwait in Romania si acolo , la capitolul „conditii de calatorie” scrie ca viza de intrare(tip turistic) se poate obtine si pe Aeroportul international din Kuwait contra sumai de aproximativ 15 euro.
    Multumesc mult 🙂

    diana 8 octombrie 2012 14:15 Răspunde

Dă-i un răspuns lui Imperator Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii