Marketingul si PR-ul in turism – cum se promoveaza Malta Travel, interviu cu Simona Neata

Simona Neata pe strazile Mdinei

Pentru ca atat subsemnatul, cat si multi dintre cititorii acestui blog activeaza in marketing si comunicare, m-am gandit ca articolul de astazi sa fie dedicat unui subiect care sa imbine atat marcom-ul, cat si turismul. Asa ca am rugat-o pe Simona Neata (PR manager Malta Travel) sa ne relateze cate ceva despre eforturile de marketing si comunicare ale agentiei Malta Travel, unicul tour-operator pe destinatia Malta din Romania.

De ce tocmai Malta Travel?

Mi-a placut ideea de a fi primii care au adus aceasta destinatie (Malta) in Romania si de a se ocupa doar de aceasta de-a lungul timpului. Proprietarul agentiei este maltez, ceea ce iti da un avantaj al cunoasterii pe care nu multe alte agentii de turism il au.

Ai fost des in Malta? Ce poti sa spui despre tarisoara asta?

Am fost in Malta anual in ultimii patru ani. Prima data cand ajungi in insule nu-ti poti impiedica surprinderea – o tara cat Bucurestiul ca marime, insa cu o diversitatea culturala si peisagistica impresionante. La fata locului, vizitand, cunoscand oamenii si locurile, istoria si traditiile, ramai cu sufletul alaturi de ei. Acest lucru imi faciliteaza munca – promovez o tara uimitoare si acest lucru devine usor de transmis celor din jur.

Care sunt cele mai importante eforturi de PR ale Malta Travel?

Nu le putem numi eforturi. Incercam an de an sa promovam Malta, dandu-le oamenilor cat mai multe informatii. In insule poti gasi activitati de facut si de incercat pentru orice categorie de varsta sau interese. Sunt familii intregi care-si petrec vacanta aici (parinti & copii & bunici), elevi care imbina timpul liber cu o saptamana la cursurile de engleza Berlitz, cupluri de indragostiti care aleg peisajele pitoresti ale insulelor, grupuri de prieteni care vin in Malta pentru viata de noapte. Asadar, folosim aspecte ale vietii malteze – plaja, soarele, apa cristalina, cultura bogata, gastronomia fabuloasa si paleta uriasa de activitati de facut in insule – si apoi lasam turistii romani sa decida singuri ce le place la o vacanta.

Folositi si promovarea online?

Da, folosim si promovarea online. In ziua de astazi este, practic, imposibil sa nu te folosesti de capacitatea uriasa a internetului in transmiterea informatiilor. Oricine are astazi acces la un calculator, telefon etc. va cauta pe net datele de care are nevoie. Suntem prezenti atat pe retele de socializare, cat si pe bloguri si site-uri specializate in turism si nu numai.

Multa lume isi doreste sa ia parte la infotripuri… Cum se organizeaza asa ceva? Cine merge? Ce se asteapta de la ele?

Infotripurile noi le organizam, anual, catre Malta si invitam reprezentanti media din toate domeniile – din presa scrisa, on-line, de la radio si de la televiziune. Este, cred, un curs rapid in tot ceea ce inseamna insulele malteze. Am reusit, de-a lungul anilor, sa punem la punct un sejur de sapte zile, in care sa le aratam ziaristilor tot ce ofera Malta. Programul zilnic include vizite la siturile-patrimoniu UNESCO, pranzuri si cine, pentru a li se explica si a degusta bucataria traditionala, excursii in locurile de interes turistic – muzee, catedrale etc. Merg cu noi oameni care adora sa calatoreasca si sa descopere locuri noi. Asteptam, in schimb, de la ei profesionalism si seriozitate. Infotripurile inseamna program zilnic care trebuie respectat. Nu sunt o vacanta. Noi le transmitem tuturor participantilor, cu cateva saptamani inainte de plecare, programul pentru fiecare zi, impartit pe ore si locuri de vizitat. Uneori, poate fi obositor, dar infotripurile reprezinta cea mai frumoasa parte a jobului nostru.

Pe ce canale media se promoveaza Malta Travel? Care sunt cele mai eficiente?

Am ales sa promovam Malta Travel printr-o campanie extinsa, care sa includa toate canalele media (radio, TV, presa scrisa & online), cat si prin promotii speciale adresate fiecarui segment al publicului targetat. Pentru parinti & copii am ales sa le prezentam aspectele pe care si le doresc (plajele, activitatile de care se pot bucura cei mici), pentru seniori avem promotii cu preturi speciale si circuite culturale, pentru cupluri ramane restul insulelor :). In masura in care oamenii citesc si obtin exact ceea ce le trebuie, campaniile sunt eficiente. Televiziunile detin inca o mare putere de influentare a opiniei publice, insa internetul a venit puternic din spate. Cea mai buna solutie a fost aceea de a le utiliza pe toate. Malta Travel este singurul tour-operator care vinde direct Malta. Noi concepem produsele, mergem in insule si ne asiguram ca turistii nostri beneficiaza de tot confortul pe care l-au platit. Suntem eficienti deoarece produsul turistic pe care il avem este exact ceea ce turistii cauta astazi – certitudinea calitatii si siguranta deplina a intregii vacante.

Au existat promotii Malta Travel de succes? E vreo promotie in derulare? Poti sa-mi dai amanunte?

Oamenii au raspuns la majoritatea promotiilor pe care le-am implementat. In prezent suntem in luna martie, prin urmare am decis sa oferim martisoare doamnelor si domnisoarelor. Avem in acest moment doua campanii separate pentru aceasta luna. Prima o desfasuram in colaborare cu cele doua locatii Old City (strada Lipscani si Strada Franceza din Centrul Vechi al Capitalei) si consta in distribuirea unui flayer care ofera femeilor o reducere de 110 euro la vacantele in Malta. Pe cea de-a doua o vom lansa in cadrul Targului de Turism al Romaniei si aduce preturi de 299 de euro pentru un sejur de 7 zile la hotelurile de 4*.

Vine targul de turism. Ce oferte-beton are Malta Travel? Dar dupa targ? Cum poti sa le achitizioneze cei interesati?

Tocmai ceea ce spuneam mai sus. Pe intreaga durata a celor patru zile de targ, Malta Travel a negociat cu hotelieri maltezi preturi preferentiale la ofertele estivale. Am reusit sa scadem tarifele pentru lunile iunie&iulie, o vacanta de 7 zile pe hoteluri de 4* si 5* cu tot cu avion, transfer si asistenta turistica incepe acum de la 299 de euro. In plus, Malta Travel ofera o reducere suplimentara de 5% pentru vacantele achitate pana la incheierea editiei targului. Plata se poate face prin transfer bancar sau cash la sediul agentiei (strada Pitar Mos, piata Romana), urmand ca in mai putin de doua luni sa implementam plata online direct pe site-ul nostru.

Si in cele din urma… care ti se pare cea mai mare provocare in comunicarea in turism? Dar pentru Malta Travel?

Cea mai mare provocare acum o constituie incapatanarea turistului roman de a ramane blocat in destinatiile de care a auzit atatia ani – Grecia, Turcia, Bulgaria. In campania Malta Travel am ales sa apelam la imaginatie in promovarea produselor turistice, deoarece perceptia este un element important si un ajutor de nadejde. Cu cat informatiile si detaliile oferite la fata locului au fost mai multe, cu atat mai mult au fost intelese diferentele dintre oferte. Malta este, intr-un fel, un all-inclusive cultural & turistic. Vrei sa stai la plaja – ai plaje si cele mai cristaline ape ale Mediteranei; vrei sa vezi muzee si biserici – ai 365 de biserici pe care sa le tot colinzi; vrei sa lenevesti pe o terasa la malul marii – toate restaurantele si terasele sunt pe malul marii, cu preparate pescaresti proaspat pescuite; vrei distractie – ai statiunea Saint Julian’s, in care petrecerile tin pana dimineata; vrei intimitate – ai lagune (inclusiv celebra Laguna Albastra) si tarmuri in care sa te bucuri de liniste. Provocarea pentru Malta Travel consta in filtrarea cantitatii enorme de informatii turistice pe care o prezentam oamenilor. Sunt atat de multe locuri de vazut si lucruri de facut in insulele malteze, incat este dificil sa prezinti doar o parte. Cel mai bine este sa mergi la fata locului.

Imagini Malta

Imagini Malta: Pe strazile Mdinei

Pe strazile Mdinei, orasul – tacut

 2. prin Malta.JPG

3. Strazile din Saint Julian 2010 ( Seara de campionat).JPG

Pe strazile din St. Julien’s

4. Infotrip. Plimbare Valletta Waterfront.JPG

Infotrip – plimbare pe Valletta waterfront

5. Infotrip. Sedinte foto la Grota Albastra.JPG

Sedinta foto la Grota Albastra

6. Infotrip. Vizita Malta Limestone Heritage.jpg

Malta Limestone Heritage

Imagini Malta: Infotrip. Degustari de vin insula Gozo

Degustari de vin pe insula Gozo

Infotrip. Excursie domeniile Ta Mena. Podgorii Malta

Stiati ca Malta are podgorii si produce vin ?

Categorii:
Interviu · Malta

Comentarii

  • E ca manusa articolul asta: si noi avem Malta pe lista aia scurta….

    Nicky 15 martie 2012 19:40 Răspunde
    • Da fuga la Malta Travel, ca nevasta ia discountul de 110 euro 🙂

      Imperator 15 martie 2012 22:02 Răspunde
      • Marfa…am fost prin Mauritania, am 3…iau discount 330 de euro?

        Nicky 15 martie 2012 22:11 Răspunde
  • In vacanta in Malta, cu Malta travel am descoperit un restaurant excelent cu mancare absolut senzationala si preturi bune in Sliema – Serafimo restaurant
    67a,St.Dominic Str., Sliema, Malta.

    Merita incercat!

    gabriela 16 martie 2012 10:31 Răspunde

Lasă un răspuns la Nicky Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii