Noutati pe cerul Romaniei – noi rute, noi companii aeriene, noi posibilitati de calatorie

Tarom.jpg

Daca, acum o saptamana, am trecut in revista noutatile, de multe ori spectaculoase, in ceea ce priveste companiile low-cost din Estul Asiei, astazi m-am gandit sa trec in revista ce mai e nou in oferta companiilor de aviatie din Romanie. Destinatii noi, companii noi, rute noi, rute la care s-a renuntat.

O sa incep, evident, cu Tarom, linia aeriana nationala. In primul rand, trebuie sa semnalez un nou site, mult mai fain si modern care merita sa fie vizitat. Dar, evident, nu aceasta este unica noutate. In primul rand, reapar cursele de vara, spre Dubrovnik si Nisa, operate de doua ori pe saptamana. Falimentul Malev a adus operatorilor locali o noua oportunitate, asa ca Taromul va zbura Bucuresti – Budapesta de 3 ori pe zi, in loc de 1 zbor cum era cazul pana la disparitia operatorului maghiar. De asemenea, Taromul creste numarul de frecvente zilnice pe ruta Bucuresti – Londra la doua in loc de una, iar zborurile Bucuresti – Cluj-Napoca si Bucuresti – Timisoara vor fi operate de 6 ori pe zi. Cursa Cluj-Napoca – Frankfurt va fi insa discontinuata, dar, din Cluj, Taromul va continua sa opereze spre Viena.

WizzAir, ca de obicei, foarte activi si agresivi in a obtine o cota de piata cat mai mare. Actualmente, opereaza de pe 4 baze din Romania (Bucuresti, Cluj-Napoca, Tg. Mures si Timisoara) si recent a inaugurat o prima cursa din Arad (spre Bergamo). Noutatile primaverii sunt: mutarea tuturor curselor de pe aeroportul Aurel Vlaicu – Baneasa pe Henri Coanda – Otopeni, ca urmare a inchiderii aeroportului pentru cursele de linie. Din Bucuresti, noile rute sunt Palma de Mallorca din iunie (uraaaa!), Budapesta (alaturi de Tarom, s-au aruncat sa acopere golul lasat de caderea Malev), Verona si Memmingen (asta e in Germania, undeva intre München si Stuttgart). In plus, Wizz-ul zboara acum si pe principalul aeroport din Milano, Milano Malpensa, nu numai pe aeroportul low-cost Bergamo. Cum am spus, Aradul revine in circuitul curselor de linie odata cu introducerea cursei Arad – Bergamo.

Blue Air nu are cine stie ce noutati. Ca si WizzAir, s-a mutat de pe Baneasa pe Henri Coanda, iar pentru orarul de vara au aparut doar 2 rute noi, ambele din Bacau, aeroportul detinut de Blue Air: Bacau – Bergamo si Bacau – Venetia. La Blue Air, probabil, se taie costurile la greu, pentru ca si din punctul de vedere al marketingului nu s-a intamplat mai nimic… Nimic nou pe frontal Blue Air.

Air Vallee se anunta sa fie noul “kid on the block” din spatiul aerian romanesc. La inceputul anului, a inceput in forta cu diverse comunicate anuntand curse tentante, mai ales din neglijatul aeroport Iasi. Din Bucuresti, Air Vallee anunta zboruri spre Florenta, Pescara si Parma, iar din Iasi spre Milano Malpensa, Roma Fiumicino, Paris Orly si Torino. Primele zboruri insa au fost anulate ca prin farmec si se pare ca Air Vallee este o tzapa care trage dupa ea si conducerea Consiliului Judetean Iasi. Cel care fusese pus initial director pe Romania, Davide Strinna nu mai lucreaza pentru Air Vallee, iar biroul italian este de negasit.

Air One, compania low-cost detinuta de Alitalia va incepe din iunie sa opereze pe ruta Bucuresti – Venetia. Un bilet dus-intors costa 130 de euro (cu bagaje incluse).

Lufthansa a pus Bucurestiul pe lista destinatiilor pe care le vor opera din prima zi a deschiderii noului aeroport Berlin “Willy Brandt”, si anume de pe 3 iunie. Pretul curselor Bucuresti – Berlin incepe de la 99 de euro (dus-intors, taxe incluse) si va fi operat de 4 ori pe saptamana. In plus, Lufthana a mai adaugat o cursa pe ruta Sibiu – München.

Swiss International Airlines a anuntat de asemenea cresterea de la una la doua curse pe zi pe ruta Bucuresti – Zürich cu incepere din martie. Cursa este operata de avioanele istorice ale Helvetic Airways si nu de Swiss.

Austrian Airlines a crescut, de asemenea, numarul curselor Bucuresti – Viena de la trei la cinci pe zi. In acest moment, Austrian Airlines opereaza nu mai putin de 62 de curse pe saptamana intre Viena si diverse orase din Romania (Bucuresti, Timisoara, Sibiu, Cluj-Napoca si Iasi) unele in regim de code-share.

Ryanair se zvoneste ca tot ar da tarcoale Romaniei. Ba negociaza cu aeroportul Cluj-Napoca, ba cu cel din Tg. Mures, evident pentu a obtine subventii de stat si sa fie platiti pentru a ateriza pe respectivul aeroport. Pana una, alta, Ryanair opereaza doar din Constanta spre huburile lor de la Bergamo si Pisa.

Daca mai stiti alte noutati pentru vara aceasta, le astept in comentariile voastre :).

Tarom.jpg

Wizz Air.jpg

Blue Air.jpg

Air Vallee.jpg

Air One.jpg

Lufthansa.jpg

Austrian Airlines.jpg

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Ioana spune:

    Foarte bune informatiile. Multumim. Vroiam sa-ti spun ca cei de la Air Vallee zboara de la Iasi pe Paris Orly, nu pe Charles de Gaulle, ceea ce oricum e mai bine decat Beauvais 🙂

  • ADI spune:

    Verbul „a discontinua” e certat cu Dex-ul, nu prea e pe-acolo:)

  • Laur spune:

    Tarile nordice nimic, nimic?
    Numai curse de Spania, Italia si Franta, adica nimic nou sub soare.
    De cand astept un city-break Stockholm sau Helsinki…

    • Florin spune:

      Daca stai in SUD,VEST incearca WIZZ din Belgrad.Au destinatii spre Malmo (Copenhaga), Stockolm, Oslo la preturi super. Am obtinut pentru un belgrad-malmo dus-intors 2 persoane 300 de lei.

  • Alex spune:

    La Air Vallee ar trebui sa fim mai retinuti, deja au anulat toate cursele de Iasi – Torino din luna martie + aprilie. Una din curse fiind anulata cu 2 zile inaintea zborului.

    • Alex spune:

      L.E. si Bacau – Bergamo nu e o cursa chiar noua, opereaza in permanenta la o frecventa de cel putin 3 zboruri pe saptamana(vara mai multe).

  • Floryn spune:

    Air Vallee are preturi exagerate. Am cautat un Bucuresti-Parma prin iulie iar cel mai mic tarif este de 230 de Euro. De asemenea Florenta nici nu exista.

  • Octavian spune:

    Eu am rezervat şi plătit acum două luni la air valee.Pe 05.04.2012 am primit un mail în care eram anunţat că zborurile către/din Florenţa au fost anulate, fără să-mi comunice măcar motivul anulării. Plecarea era pe 26.04.2012, revenirea în Bucureşti pe 06.05.2012. Mi-au dat peste cap tot programul şi am pierdut şi biletul la Uffizi pe care îl platisem anticipat. Cred că este posibil să intre în faliment şi au dat o ultimă ţeapă. Este ciudat că mai apar oferte pe site-ul lor! Nu cred că-mi voi recupera banii în curând!

  • miki spune:

    Air Vallee-ul e, se pare, o mare ţeapă luată de autorităţile locale din Iaşi (C.J, ca de ei ţine aeroportul) şi, nu în ultimul rând, de cei care au cumparat deja bilete pentru curse care n-au mai zburat. Se pare că au semnat contractul cu un reprezentant al firmei care nu mai lucrează la Air Valle, iar cei care conduc firma nu-i recunosc valabilitatea, deci nu mişcă nimic.

  • Octavian spune:

    Am trimis un comentariu legat de faptul ca Air Valee mi-au anulat fara nici o explicatie zborurile catre/din Florenta, comentariu care ar fi fost util celor care s-ar fi gandit sa apeleze la aceasta linie aeriana. Observ ca nu a aparut nici acum, la aproape 1 ora si jumatate de la postare. Cred ca exista o explicatie, dar pentru orice eventualitate revin cu aceasta precizare.

  • george spune:

    da totul misto dar spre MADRID nimic nici un zbor toate zborurile din bucuresti se indreapta 80% spre destinatii din ITALIA,SPANIA nu mai exista ca tara pentru voi ??????????????incet incet o sa trebuiasca sa zuram la madrid doar cu escale si la preturi fabuloase

  • florin dan spune:

    asa-i. air valee au preturi mari si nu prea e clar cum sta treaba cu zborurile si preturile pe siteul lor care oricum e slabut. fiind din est ii tot urmaresc cu rutele/promotiile lor din iasi si-s destul de dezamagit…

  • […] pentru ca tot e leapsa, il invit pe Cezar daca are timp sa ne povesteasca una dintre vacantele lui in 3 imagini! […]

  • Vlad spune:

    Pe Lisabona ceva avantajos pentru vara/toamna asta ? Eventual combinatie.

    • Imperator spune:

      Blue Air zboara direct Bucuresti – Lisabona, dar doar pana la sfarsit de octombrie. M-am uitat pe preturi si nu sunt prea prietenoase (peste 200 euro + bagaje). As zice sa arunci o privire pe preturile Wizz Air Bucuresti – Milano Malpensa (atentie, Malpensa, nu Bergamo !) si mai departe cu Easyjet Milano Malpensa – Lisabona

  • sorin spune:

    Ryanair zboara de la Constanta de ceva timp. Am inteles ca deocamdata nu au aparut rute noi de acolo, dar sunt zvonuri.

    George, Wizz Air am vazut ca are ceva zboruri spre Madrid!

  • Mary spune:

    Si eu astept noutati pentru tarile nordice. De cand s-a retras Finnair, iar Malev a dat faliment, nu mai e nicio varianta convenabila. Ori e prea scump, ori petreci o zi intreaga prin avioane si aeroporturi:(

    • Imperator spune:

      LOT, KLM si CSA au uneori preturi bune si conexiuni la fel de bune. Exista si o cursa directa: SAS Bucuresti – Copenhaga, dar nu este prea cunoscuta. Bucuresti – Copenhaga dus-intors prin iunie e insa 265 euro. In schimb, Bucuresti – Stockholm via Varsovia cu LOT este 163 euro, un pret zic eu bun. E drept, la pretul asta, trebuie sa dormi o noapte in Varsovia la dus 🙂 Nu m-as uita prin iunie – iulie ca e Campionatul European de Fotbal Euro’12 si cred ca preturile la LOT sunt mari si avioanele pline.

  • Cristi spune:

    Imi pare bine ca a aparut si Washington pe lista destinatiilor de pe site-ul TAROM, chiar daca zborul nu este direct, ci in codeshare cu AirFrance.

    Poate-poate o cursa spre SUA directa cat mai curand!.

  • Catalin spune:

    Zici de Helvetic ca au avioane vechi. Pai Boeing-urile 737-300sau 737-500 de la Lufthansa ti se par mai tinere? 😉 Ca sa nu mai zic de mizeriile cu care opereaza Blue Air…

    • julini spune:

      Diferenta intre Lufthansa si Helvetic este ca la ultimii toate avioanele din flota au aproape 20 de ani vechime,in timp ce la nemti mai gasesti si avioane noi.In ceea ce priveste Blue Air sunt de acod ca e exact aceeasi situatie ca la Helvetic,poate chiar mai rau.

  • andrei.m spune:

    Intradevar Air Vallee a anulat tot… si banuiesc ca o sa iasa de pe piata.Sper sa anunte cat mai curand ca nu mai au de gand sa opereze cursele spre Iasi, astfel pot lasa loc altor companii…
    Cat despre aeronavele Blue Air, banuiesc ca in urmatorii doi ani va cadea una si vor inchide pravalia.

  • Rafsat spune:

    Cursa directa Bucuresti -Stockholm? E serioasa treaba sau?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest