Continui astazi, prezentarea destinatiilor Carpatair, vizitand orasul svab Stuttgart. Din pacate, personal, nu am ajuns niciodata prin Stuttgart, doar am trecut prin el cu trenul dinspre Frankfurt spre Munchen, dar mi-as dori sa ajung odata acolo. Asa ca ma citit cu mare atentie acest articol, pus la dispozitie de cei de la Carpatair Magazin. Descoperiti, deci Stuttgart-ul, capitala automobilistica a Germaniei !
Când spui Stuttgart, te gândeşti la Mercedes, Porsche, Bosch, Leitz sau Trumph, dar şi la plăceri culinare precum gustoasele Spatzle (un tip de paste făinoase făcute în casă ), Maultaschen (paste făcute în casă în sos de carne cu umplutură de carne sau peşte, brânză şi legume), Laugenbrezeln (covrigi săraţi copţi în cuptor) sau, de ce nu, la prietenosul vin roşu, Trollinger. Cine porneşte în descoperirea Stuttgart-ului, îl găseşte frumos aşezat între coline acoperite de viţă-de-vie şi păduri, pe o vale parcă special create pentru metropola de astăzi, undeva, în vestul fluviului Neckar, la câţiva kilometri de Munţii Pădurea Neagră şi de izvorul bătrânului fluviu Dunărea.
Poveştile de început ale Stuttgart-ului Cele dintâi atestări istorice ale regiunii se regăsesc în prima jumătate a secolului al X-lea, graţie unei celebre crescătorii de iepe (Stuotgarten – de aici şi numele !) întemeiate aici de către Ducele Luitolt al Swabiei. La început de secol al XIV-lea, familia regală Württemberg decide să îşi stabilească aici reşedinţa oficială. În urmă cu 55 de ani, din fuziunea landurilor “Baden Baden” şi “Württemberg Hohenzollern” se năştea o unică regiune, Baden – Württemberg. Stuttgart-ul este “capitala” Landului Baden- Württemberg, a treia ca suprafaţă (35750 kmp) şi populaţie (10,5 milioane locuitori) din cele 16 landuri din Germania. Stuttgart-ul oferă cel puţin 7 motive pentru cei porniţi în căutarea unei destinaţii ideale pentru o vacanţă activă sau relaxare.
Descoperiţi Stuttgart – “Motorul” industriei automobilistice a Germaniei: libertate de mişcare, idei inovatoare, fascinaţie, inspiraţie, legendă Stuttgart-ul devine “leagănul” industriei automobilistice germane graţie lui Carl Benz şi lui Ferdinand Porsche. În 1926, Mercedez -Benz îşi începe la Stuttgart producţia auto. Important în acest sens a fost şi aportul lui Gottlieb Daimler care a proiectat motorul pe benzină şi al lui Robert Bosch care a inventat bujiile. Senzaţionalul muzeu Mercedes-Benz este desfăşurat pe o suprafaţă impresionantă de 17000 mp. Înaltă de 47,5 metri, clădirea futuristă a muzeului concepută după proiectele echipei “UN Studio van Berkel & Bos” din Amsterdam este organizată în interior pe 9 niveluri. Vizitatorii au acces la cinci “camere” de colecţii în care sunt prezentate temele majore ale filozofiei Mercedes Benz de-a lungul timpului. Într-o încercare de parcurgere a celor 120 de ani de istorie automobilistică, vizitatorii sunt introduşi şi familiarizaţi cu conceptele şi explicaţiile “începuturilor”. Primele automobile au transformat aspiraţia la “libertate”(de mişcare) în realitate: odată cu prima maşină, oricine avea posibilitatea de a călători oriunde şi oricând. Astfel, colecţiile din “Galeria Transportatorilor” şi “Galeria Călătorilor” demonstrează începutul unei noi ere în istoria umanităţii: mobilitatea. Într-o desfăşurare cronologică unică sunt prezentate aproximativ 160 de automobile de la cele mai vechi prototipuri – de la “trăsura cu motor” a lui Gottlieb Daimler şi maşina patentată cu motor a lui Karl Benz, amândouă din 1886, până la ultimele modele personalizate şi de cursă. În colecţiile muzeului impresionează maşinile folosite de împăratul japonez Hirohito, de regele Wilhelm al II-lea şi de prinţesa Diana. În sectorul “Curse şi recorduri”, pe aproximativ 1,600 mp sunt prezentate cele mai cunoscute 40 de modele de maşini de cursă care au înregistrat collecrecorduri impresionante pentru ceea ce este Benz-Mercedes ca brand. În secţiunea “Fascinaţia tehnologiei” vizitatorii sunt invitaţi să înţeleagă procesul de cercetare, design, dezvoltare şi producţie a maşinilor Mercedes-Benz. De aici, vizitatorii sunt conduşi printr-un pasaj de legătură (generos în magazine şi cafenele!) către noul centru Mercedes-Benz unde sunt prezentate 130 de modele din noua generaţie de design şi tehnologie.
Muzeul dispune de un laborator în ale cărui programe cu publicul sunt incluse numeroase work-shop-uri pentru iubitorii şi utilizatorii brand-ului, dar şi studiouri de design, producţie şi asamblare cu roboţi şi maşini de dimensiuni industriale, un centru de service. Complexul (Muzeu şi Centru) Mercedes-Benz din Stuttgart este practic singurul loc din lume în care cumpărătorul unui produs marca Mercedes îl poate urmări pe bandă, la toate nivelurile sale de producţie.
“Wilhelma” – cea mai mare grădină zoological şi botanică a Europei
Cel mai modern planetariu din Europa “Wilhelma” – În inima Stuttgart-ului se află “Wilhelma” – cea mai mare grădină zoologică şi botanică din Europa, proiectată şi realizată pentru Regele William I al Württemberg-ului între 1837 şi 1864. Notorietatea Wilhelmei vine dintr-o fascinantă combinaţie între 10.000 de specii de animale şi plante existente. Una dintre bijuteriile acestui parc este acvariul, care înfăţişează în detaliu viaţa speciilor şi a subspeciilor subacvatice exact aşa cum arată ele în habitatul de origine. În “Casa Amazonului” turişii sunt purtaţi din văile Neckar-ului până în profunzimea junglei. O altă particularitate a parcului o constituie şi “Insectariul” în care pot fi văzute “pe viu” etapele de transformare a fluturilor şi sute de specii de insecte din întreaga lume.“Wilhelma” este accesibilă vizitatorilor pe toată durata anului.
Cel mai modern planetariu din Europa
Stuttgart-ul găzduieşte printre toate acestea şi cel mai modern planetariu din Europa. Prin programele speciale periodice, prin cursurile de astronomie şi expoziţiile permanente cu picture cu tematici cosmice, Planetariul atrage anual peste 200.000 de vizitatori din întreaga lume.
Imagini Stuttgart
Platz Brunnen
Pe malul lacului
Monrepos
DESPRE CARPATAIR:
Infiintata in 1999, Carpatair este in prezent cea mai mare companie aeriana regionala din Europa de Sud-Est operand in principal pe piete regionale. Incepand cu 2000 Carpatair a dezvoltat la Timisoara cel mai performant hub aerian din Romania. Carpatair opereaza in prezent pe 7 aeroporturi interne si 14 aeroporturi externe. Numarul total al zborurilor regulate operate de companie este de peste 200 de zboruri/saptamana spre 21 de destinatii din 5 tari.