WizzAir anunta curse spre Geneva, Oslo si Sardinia ! Zborurile din Craiova vor fi anuntate maine

Fiord Norvegia.jpg

Acum cateva zile am fost invitat la conferinta de presa a WizzAir care a avut loc azi de dimineata. Banuiam eu ca anunta ceva curse noi, am tot citit pe forumuri si site-uri despre curse noi din Cluj sau Tg. Mures, auzisem despre deschiderea unor curse din Craiova, dar habar n-aveam ca vor sa deschida niste curse noi din Bucuresti. Si cum am ajuns la conferinta de presa, am ramas chiar surprins… da, erau curse noi, dar in directii neobisnuite, destinatii neacoperite, adevarate inovatii – spre Geneva, Oslo si Alghero in Sardinia !

Sa le luam la mana:

Oslo – este cred prima cursa Bucuresti – Oslo din istorie. Habar n-am sa fi fost vreodata si mi se pare foarte tare, un pariu pe care sper ca Wizz-ul sa castige. L-am intrebat pe dl. Abran de ce tocmai Oslo. Pe la Stockholm s-a mai zburat, SAS-ul mai zboara pe sest spre Copenhaga, romani prin Oslo nu sunt asa de multi ca in Suedia si Danemarca. A motivat ca Norvegia este una din putinele (daca nu singura tara din Europa) care inregistreaza o crestere economica puternica, exista un potential turistic deosebit (nu neg asta, fiordurile sunt superbe). A mai spus ca are in vedere inca o cursa spre Scandinavia, nu a vrut sa zica unde, dar eu banuiesc ca la Malmo (care ar acoperi si Danemarca aflata peste garla si Suedia de sud unde exista destui romani).

Geneva – am o multime de cunostiinte lucrand la Geneva pe la diverse corporatii si institutii, unii imi citesc blogul si ma bucur sa le dau o veste buna ! Wizz-ul va zbura la Geneva ! Uraaa ! Dupa falimentul Fly Baboo, costa al dracului de mult sa calatoresti la Geneva si stiu pe unii care se vor imbata la auzul vestii 🙂

Alghero (Sardinia) – m-am obisnuit ca low-cost-urile sa descopere tot soiul de aeroporturi ciudate de prin peninsula, dar exceptand Catania, nimeni nu s-a aventurat spre locuri mai putin batute de romani ale Italiei… si Alghero mi se pare un pariu al WizzAir pe care sper sa-l castige… Cei care au fost in Sardinia mi-au zis ca e o insula extrem de pitoreasca !

Dl. Abran, directorul comercial al WizzAir a mai spus ca Wizz-ul a transportat 3,2 milioane de pasageri in Romania (fiind cel mai mare transportator aerian), dintre care 1,5 milioane din / spre Bucuresti. Se asteapta ca numarul acestora sa creasca, evident si datorita curselor noi. L-am intrebat de Tel Aviv (Wizz a inceput sa zboare Budapesta – Tel Aviv) si mi-a spus ca este o destinatie super interesanta, dar Israelul nu face parte din conventia de open skies a Europei, asa ca mai trebuie sa asteptam.

Despre Craiova, nu a vrut sa zica nimic, a spus doar ca discuta cu diverse aeroporturi din Romania, cu unele fiind in discutii mai avansate, cu altii nu tocmai. Cert este ca maine va fi o conferinta de presa la Craiova care evident ca va anunta deschiderea unor curse din Craiova probabil spre destinatii clasice din Italia si Spania. Oricum, o stire excelenta pentru Oltenia !

Sa nu uiit – zborurile Bucuresti – Oslo, Geneva sau Alghero vor fi operate incepand din mai de 2 ori pe saptamana, iar biletele vor putea fi achizitionate incepand de zilele urmatoare (probabil de maine). Preturile vor incepe de la 92 lei (Alghero – one way), Geneva si Oslo la 142 lei (one-way) cu taxe de aeroport, dar fara restul de taxe (bagaje, loc prioritar, mancare, etc, etc). Evident, nu sunt mai mult de 10% din locurile din avion la preturile acestea, deci grabiti-va sa le luati. In Oslo, se va ateriza pe aeroportul Torp (cred ca autobuzul de la aeroport pana in oras va fi mai scump decat avionul Bucuresti – Oslo).

 

A mai fost la conferinta de presa si dl. Iordache care a anuntat ca pe 6 noiembrie va fi in sfarsit inaugurat si noua extensie a terminalului aeroportului Otopeni (operational va fi din 7 noiembrie). Initial, zborurile care vor fi procesate in noua extensie vor fi zboruri interne (Slava Domnului !), urmand ca ulterior sa fie si zboruri internationale. La intrebarea Mirabelei de la ZF cu privire la problema taxiurilor, dl. Iordache a evitat raspunsul si a spus ca nu e implicat in rezolvarea situatiei… Deci, vom avea un aeroport mai frumos, mai mare, mai eficient, dar incurajand ca de obicei jecmanirea pasagerilor la sosire. Bravos, tov. Iordache, suntem mandri !

Sursa foto

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Mi se pare inteligenta decizia Wizz. Acum doua saptamani am zburat Budapesta-Goteborg si Malmo-Budapesta, iar majoritatea covarsitoare a pasagerilor era formata din romani.

    Mircea Trif 31 octombrie 2012 16:37 Răspunde
  • Oslo e super ok.
    Ma gandeam la un circuit tarile nordice (fiordurile in special) si varianta de plecare era Copenhaga direct cu SAS sau pe bucati cu KLM.
    Asa cu WIZZ direct Oslo e mai rezonabil.
    Oslo – aeroport, masina inchiriata – Atlantic Road- fiorduri.

    Imperator, ne-ai luminat ziua 🙂
    PS. Apropo, dar la o cursa WIZZ/Blueair la Edinburgh crezi ca putem spera ?

    Jerome 31 octombrie 2012 16:58 Răspunde
    • He, he, nu stiu, dar si mie mi se pare la cat de multi romani sunt prin Marea Britanie, se cere mai mult decat zboruri la Londra. Daca Wizz-ul se va gandi la un zbor in Scotia, nu cred ca va fi Edinburgh, ci mai repede Glasgow unde deja opereaza (din Gdansk si Varsovia). Ma astept insa iminent la zborul Bucuresti – Frankfurt (Hahn)

      Imperator 31 octombrie 2012 21:40 Răspunde
  • Sper sa fie aceste curse, toate extrem de interesante. Daca le vad, cred ca stiu unde ma duc la vara. Sardinia este o insula de belea si cum eu sunt mare amator de Italia, as trage o saptamana la soare in Mediterana. Pentru Oslo + fiorduri trebuie sa strang bani…sau astept sa introduca si cursa spre Malmo…Geneva este de belea, mai ales ca eu sunt mereu cu gatul sucit spre Lyon, eventual impusc doi iepuri…din nou trebuie sa strang bani sau sa imi „activez” o veche cunostinta din Geneva…astept sa vad ce iese…in sfarsit si altceva de la Wizz, devenisera obositori.

    metal 31 octombrie 2012 22:08 Răspunde
    • A aparut Craiova in booking engine la Wizz. O singura destinatie, Milano Bergamo, doua rotatii pe saptamana, luni si vineri, cu incepere de luni, 20 mai.

      Mihai 1 noiembrie 2012 11:52 Răspunde
  • Pentru cei din Sud-Vest WIZAIR din Belgrad ofera curse f. ieftine spre tarile nordice.

    Florin 1 noiembrie 2012 15:07 Răspunde
  • Speram la Hamburg in viitor 🙂

    Dan 1 noiembrie 2012 19:36 Răspunde
    • Cine stie, poate. Desi nu au decat o conexiune din Hamburg Lubeck si anume spre Kiev. Dar nu se stie niciodata 🙂

      Imperator 1 noiembrie 2012 19:37 Răspunde
  • o stire excelenta. Multumesc impeator. De mult ma gandesc la tarile nordice… m-au oprit mereu preturile..

    Ligia Stoica 1 noiembrie 2012 23:45 Răspunde
  • Pingback: Destinatii Wizz Air din Budapesta… unele chiar foarte, foarte interesante !

  • Can d va fi urmatorul zbor din Bucuresti- Sardinia. in 2013 ? 🙂

    Andraa 16 ianuarie 2013 22:52 Răspunde
  • Aha, multumesc mult 🙂 Imperator ! :).

    Andraa 16 ianuarie 2013 23:15 Răspunde
  • Este adevarat tot ce se spune despre conditiile proaste de zbor cu Wizz-Air ?! Nu am zburat niciodata cu low-cost dar daca tot se introduce ruta Oslo-Bucuresti direct ma gandeam ca mi-ar fi mult mai usor sa nu mai schimb cel putin 2 avioane in tp calatoriei.
    Sunt foarte multi romani in Norvegia,nu doar in Oslo si daca onditiile de siguranta precum si amabilitatea echipajului sunt imbunatatite,sunt convinsa ca vor exista multi clienti pe aceasta ruta.
    Cei ce ati calatorit cu avioane ale companiei wizz-air ce puteti sa spuneti despre nivelul de siguranta al zborului ?
    Au existat vreodata probleme cu presiunea din avion? Eu sunt operata de anevrism cerebral,am 3 stenturi in cap si tocmai datorita acestui lucru trebuie sa fiu foarte sigura ca linia aeriana aleasa ma va duce cu bine la destinatie,in conditii de siguranta maxime.
    Am zburat doar cu cei de la SAS si nu am avut nici o problema.Despre Wizz-Air am gasit in procent de peste 80% doar comentarii care m-au cam ingrozit doar ca erau postate in anii trecuti,nu am gasit nimic nou,de aceea va implor sa-mi raspundeti la comentariu pe cei ce puteti sa dati mai multe amanunte referitoare la zborurile cu aceasta companie.
    Va multumesc mult !

    Valeria 18 februarie 2013 2:20 Răspunde
    • Am uitat sa intreb daca este bine sa rezerv de pe acum bilete dus-intors pentru luna iunie.Am citit in mai multe comentarii ca sunt probleme legate de costuri suplimentare ulterior achizitionarii biletelor,ca nu se respecta de multe ori orele de zbor sau chiar zilele,ca sunt curse anulate fara a fi instiintat clientul,ca mai tot timpul exista probleme cu costurile suplimentare pentru bagaje,ca degeaba suni la companie deoarece nu primeste informatii utile… si tot felul de astfel de comentarii negative care te cam ingrozesc.
      Imi cer scuze ca pun atatea intrebari,dar cred ca cea mai buna sursa de informatii o reprezinta cei ce au mai folosit aceasta companie aeriana,de aceea am indraznit sa va rog sa-mi raspundeti la aceste intrebari.
      Inca o data,mii de multumiri !

      Valeria 18 februarie 2013 2:42 Răspunde
    • Companiile low-cost (inclusiv WizzAir) au cele mai tinere flote de avioane din Europa. De cand au aparut low costurile in Europa, nu mi-aduc aminte de nici un accident al vreunei companii low-cost majore. In schimb, SAS figureaza in baza de date AirDisasters.com cu cateva accidente, ultimul in 2001, cand 118 pasageri si 4 membrii ai echipajului au murit intr-o ciocnire pe aeroportul Linate din Milano. Eu personal nu stiu daca as zbura cu SAS-ul datorita situatiei financiare – acum cateva luni au fost in pragul falimentului, s-au salvat printr-o intelegere cu sindicatul, acum nu stiu care e situatia, dar nu e de bine de cand i-au distrus Norwegian-ul. Daca este sa comparam varsta medie a flotei, flota WizzAir are o varsta medie de 3,8 ani, pe cand SAS de 12,6 ani, deci ai sanse sa zbori cu o aeronava mai veche de 20 ani (adica de pe vremea lui Nea Nicu :)).
      Am zburat de sute de ori, nu mi s-a intamplat niciodata sa se depresurizeze cabina si nu mi-aduc aminte sa-mi fi povestit cineva ca i s-a intamplat depresurizarea cabinei, dar e un risc (probabil la fel de mare ca cel sa pice avionul)
      Despre conditii, WizzAir este o companie low-cost, deci conditiile sunt spartane. Exista si vor exista intotdeauna anulari de curse, Wizz-ul are si el, nu stiu cat de dese sunt. Pe mine personal, nu m-a afectat niciodata, singurii care erau sa ma lase de caruta au fost cei de la Lufthansa unde de vreo 3 ani incoace sufera de o epidemie de greve (am avut un noroc chior asta-toamna ca fix in ziua in care trebuia sa zbor la Porto, pilotii faceau o pauza de greva si nici stewardezele nu erau in greva).
      Acum, parerea mea este sa zbori cu ce te simti cel mai confortabil fie ca e Wizz sau British sau SAS sau orice altceva. Cel mai probabil, voi zbura cu Wizz-ul la Oslo vara asta ca chiar vreau sa revad Norvegia dupa 16 ani 🙂

      Imperator 18 februarie 2013 20:47 Răspunde
  • Ceva ponturi despre Alghero si imprejurimi? Plec in curand acolo si mi-ar prinde bine niste sfaturi. Ma gandeam la o masina inchiriata si explorat zona…

    Marius 12 septembrie 2014 23:25 Răspunde
    • Nu n-am fost in Sardinia si nu stiu mare lucru despre insula, din pacate

      Imperator 12 septembrie 2014 23:36 Răspunde

Lasă un răspuns la Ligia Stoica Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii