Personal am un mare respect pentru cei care au un vis si si-l duc la indeplinire, mai ales cand e vorba de o expeditie care pentru multi ar parea nebuneasca. Si imi place sa scriu despre acesti nebuni frumosi pe blog. Iata ca m-am intalnit (din pacate, doar pe net) cu o echipa de oameni care nu numai ca au spirit de aventura, dar vor sa transforme aceasta aventura si intr-un act caritabil. Este vorba de Vlad, Cristi si Bogdan care vor sa porneasca intr-o cursa Budapesta – Bissau… Dar mai bine sa ii las pe ei sa povesteasca despre aceasta aventura :). Bogdane, ai legatura 🙂
INCEPUTURILE
Dupa casatorie, urcatul pe Kilimanjaro in luna de miere (dubla aventura), nasterea primului copil, eram pregatit pentru urmatoarea aventura pe care sa o pot povesti nepotilor.
Dupa mai multe tatonari, m-am oprit asupra unei ture cu caiacele de la Cirlibaba pana la Gura Portitei. Proiectul a esuat din lipsa de fonduri, asa ca am reinceput cautarea. Intr-o discutie la o bere (cum se nasc toate marile idei) cu un bun prieten, am stabilit ca impreuna sa ne imbarcam in aventura vietii noastre, oricare ar fi fost aceea. Dupa doar o zi, el a venit cu ideea expeditiei caritabile Budapesta – Bamako (multumesc pentru idee, Vlad). N-am stat prea mult pe ganduri. Am spus „da” dupa 10 minute si doua filmulete pe YouTube. Si asa a inceput marea aventura.
Am inceput sa ne documentam. La cateva zile de la luarea deciziei am primit un mail de la organizatori, in care eram anuntati ca destinatia finala nu va mai fi Bamako, in Mali, ci Bissau, din cauza razboiului izbucnit in Mali si a problemelor cu teroristii din aceasta tara. Nu ne-am descurajat.
La nicio luna de la luarea deciziei a venit marea lovitura: coechipierul meu a fost nevoit sa renunte la cursa. Am fost pe punctul de a renunta, dar mi-am zis ca sunt dator macar sa incerc sa gasesc alti aventurieri dispusi sa-si petreaca o luna pe drumuri africane. Si nu a durat mult. Cine s-ar fi putut potrivi mai bine decat doi prieteni cu care traisem o alta experienta minunata in pesterile din Apuseni, in anul 2007; si, fiind aventurieri care se respecta, au spus si ei „da”, fara sa se gandeasca prea mult. Acum avem o echipa si inca una foarte buna.
ECHIPA
Vlad Pieptu – responsabil cu orientarea, doctor, pilot
Vlad Pieptu este proaspat absolvent de medicina. De noua ani este implicat in activitati de voluntariat. A petrecut o luna in spitalul din capitala Ghanei si s-a intors fericit ca traieste in Romania. Nimeni nu pricepe cum de nu are niciun membru rupt, desi e pasionat de “sporturi extreme” (speologie, escalada, alpinism, motociclism), iar situatiile neprevazute l-au urmarit intotdeauna (ultima, la aproape 6.000 m, in Peru).
Cristian Andrei – responsabil cu buna dispozitie, cameraman, pilot
Cristian Andrei este antreprenor IT, insa marile lui pasiuni sunt alpinismul si filmografia. Cand nu-si filmeaza aventurile in marii pereti verticali ai tarii, il gasesti pe motocicleta sau cantand rock clasic la chitara. Prefera in viata sa faca lucruri, decat sa regrete mai tarziu ca nu le-a facut.
Subsemnatul (Bogdan Baianu) – sef de echipaj, pilot, antreprenor si consultant in afaceri
Si pentru ca in business adrenalina pluteste prin aerul din birouri, imi place sa traiesc la maximum si in viata personala. Pe langa minunata aventura, sper ca in Africa sa-mi completez colectiile de palarii si de bolovani din toata lumea.
PREGATIRILE
Si am inceput pregatirile. Primul pas: masina. Am dorit foarte mult o Toyota Land Cruiser. Cum toate pe care le-am gasit erau fie foarte vechi, fie neinmatriculabile, fie pur si simplu scumpe, am hotarat sa ma orientez spre altceva. Asa ca, dupa mai multe cautari, am ajuns la un Mitsubishi L200, din 2008, motor de 2,5 l diesel, varianta “foarte” de baza dupa cum aveam sa aflu in service. Mi-am spus ce mare lucru o pereche de cauciucuri, niste amortizoare noi si gata. Si a inceput distractia: distributie, filtre, ulei, bielete, troliu, roof rack, hard top, proiectoare suplimentare, airjack, compresor, statie CB, GPS professional, a doua roata de rezerva, scari de nisip, ancora de troliere, snorkel, canistre pentru motorina si multe alte nimicuri, fara de care se pare ca nu ai ce cauta in desert. Dar am trecut si peste asta. Intre timp, masina este pregatita pentru marea aventura.
Urmatoarea etapa: navigatia. Abia ne-am apucat de treaba, asa ca nu va pot povesti prea multe. Dar cred ca vom invata destule despre harti, GPS, azimut, busole si alte unelte pana la start si sunt convins ca vom invata si mai multe in timpul competitiei.
RALIUL
Calatoria va incepe din Iasi, insa startul oficial va fi din Budapesta cu destinatia finala Bissau, capitala statului Guineea Bissau, in Africa de Vest. In total urmeaza sa strabatem aproximativ 20.000 km pe cuprinsul a 10 tari. Drumul ne va duce prin Ungaria, Slovenia, Italia, Franta, Spania, Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Senegal si Guineea Bissau. Va fi un tur de anduranta la nivel fizic si, mai ales, psihic. Vom calatori 30 de zile prin desert, printre animale salbatice in savana africana, amenintati de boli exotice, prin locuri in care un accident sau o defectiune a masinii pot avea consecinte grave. Ne vom aventura prin regiuni in care coruptia, rapirile si actele de terorism sunt pericole reale, in tari conduse de regimuri militare si care traiesc sub amenintarea loviturilor de stat.
CARITATE
Pastrand in inima sloganul competitiei, charity begins in your heart, ne-am hotarat sa realizam un proiect caritabil, orientat spre domeniul educational. Cum toata lumea construieste scoli si spitale, noi ne-am gandit sa facem un pas mai departe si sa utilam laboratorul de informatica al unei scoli din Bissau si sa donam echipamente de birotica si papetarie suficiente pentru un an scolar. Suntem convinsi ca educatia este una dintre principalele solutii pentru dezvoltarea oricarei societati.
In anul 2012, prin acest proiect international au fost donate catre comunitatile locale din Africa echipamente si produse in valoare totala de 700.000 de euro. S-au construit fantani, au fost renovate scoli, s-au donat ambulante, totul fara intermediari si intr-un spirit international al pacii, cooperarii si prieteniei.
Noi am reusit ca in primele patru zile de la lansarea site-ului si a paginii de facebook sa strangem 10 calculatoare complete, o imprimanta si sa semnam parteneriat cu Societatea Romana de Cruce Rosie.
Proiectul va fi realizat sub egida Asociatiei Junior Chamber International care ne va sustine din punct de vedere logistic.
Bugetul calatoriei este destul de ridicat, iar obtinerea de sponsorizari se dovedeste a fi o aventura cel putin la fel de mare ca expeditia propriu-zisa. Raspundem cu entuziasm fiecarei propuneri de sponsorizare, oferind in schimb promovare si sansa de a contribui la educatia unor copii din Africa.
Bogdan Baianu
Echipa ROadMANIANS
Vlad Pieptu
Cristian Andrei
Bogdan Baianu
Prima data am crezut ca vor face 20.000 km prin africa [ar fi fost ceva frumos] . asa din cei 20.000 km citi ramin prin Africa ?????
Vezi ca sunt multi romani prin lume:
http://blog.intotheworld.eu/
http://www.roquest.ro/index.php?lang=ro
http://www.offroadclubsibiu.ro/siberia-2012-bucuresti-magadan_p58.html
http://www.batesaua.ro/virgil-galatanu-un-postas-roman-pe-bicicleta-in-jurul-lumii/
http://www.stefanroman.com/bike/bike_ro.htm
In Africa vom face aproximativ 10000 km …depinde de ruta pe care o alegem la intoarcere.
Bravo voua si JCI! Va vom urmari cu interes!
as veni si eu cu voi . 🙂 Sincer 🙂
jeg.ro: turul Africii fără un motiv anume:
http://www.jeg.ro/
Un tanar motociclist prin Africa.
Super tare chestia… stiam de acest raliu si si eu imi doresc sa il fac, mi se pare foarte tare ideea… In Africa am fost si nu am patit nimic… cred ca este si o chestie de noroc/ghinion, dar intr-adevar cand te intorci in Romania ti se pare ca avem tot ce ne trebuie… Am fost la o scoala in Benin iar copii au intr-adevar nevoie de sprijin…. Aveti o idee frumoasa… eu unul astept sa vad si desfasurarea ulterioara. Care este bugetul despre care vorbiti?