Tranzit in Paris

Obiective turistice Paris:  Sacre Coeur

Daca pana acum in seria “Tranzit in …” am tot scris despre aeroporturi rezonabil de mici, cu un acces foarte rapid in oras, in unele stabilind adevarate recorduri de viteza (30 de minute in Zurich, 45 de minute in Amsterdam din momentul in care am iesit din avion pana am pasit pe peronul garii din buricul urbei), astazi o sa scriu despre un aeroport in care, daca nu ai timp de tranzit de la 5 ore in sus, mai bine ramai sa bei o cafea si sa te uiti la avioane – aeroportul Charles de Gaulle din Paris.

Aeroportul Charles de Gaulle este unul dintre cele mai mari aeroporturi din Europa – mai precis este al doilea din Europa ca numar de pasageri (61 de milioane in 2012) dupa Londra Heathrow. Dar, si asa, parca nu se justifica ca accesul prin el sa fie asa de greoi. Amsterdam Schiphol, prin care treci ca expresul, este al patrulea ca marime si “manipuleaza” 51 de milioane de pasageri pe an! Comparativ, Bucuresti Henri Coanda al nostru se afla pe locul 59 in Europa, cu 7 milioane de pasageri in 2012. Din punctul meu de vedere, aeroportul este prost gandit, cu distante imense, un spatiu cam desirat, fara sens si prost conectat… Iar daca nimeresti in nu stiu care terminal, poti face si jumatate de ora pana la statia de metro. In plus, daca ai ghinionul sa nimeresti o perioada de varf cu multe aterizari, vei descoperi ca controlorii de pasapoarte francezi sunt cei mai miserupisti de pe suprafata Terrei… Baietii din fosta Uniune Sovietica erau niste Speedy Gonzales pe langa lenesii francezi.

Dupa ce treci si de control pasapoarte si ajungi in final la tren, te poti relaxa… Un tren rapid RER va va duce, in circa 40 de minute, pana in centrul Parisului pentru 9,50 euro. In 40 de minute ai timp destul sa inveti limba franceza: “Salam aleicum” – “Buna ziua”, “Shukran” – “multumesc”.

Dar n-o sa regreti nicio secunda ca ai trecut prin toate aceste furci caudine. Parisul este un oras superb, un oras cu o poezie aparte, un oras de care e greu sa nu te indragostesti. Stiu ca unii dintre voi sunteti “in love” cu Londra, dar, sincer, mie imi place Parisul… sa te plimbi in mai prin Jardin des Tuilleries, sa vizitezi Luvrul, sa urci pe Arcul de Triumf pe inserat, sa asculti zdranganitorii din chitare pe scarile de la Sacré Coeur… Vorba reclamei – “de nepretuit”.

Parisul este un oras vast pe care nu poti sa-l vezi in cateva ore… Asa ca e bine sa te concentrezi pe cateva zone de interes si de preferinta de-a lungul liniei de RER B3, cea care duce direct spre aeroport. Deci unde opreste RER B3 prin centrul Parisului?

Gare du Nord – nimic interesant, dar, dupa cateva statii de metro, ajungi in zona Place Pigalle – Montmartre, o zona boema (mai ales Montmartre) si romantica (mai ales Pigalle :)).

Chatelet – Les Halles – aici ajungi la Centre Pompidou, unul dintre principalele focare de cultura din probabil capitala culturii europene.

St Michel – Notre Dame – ei bine, aici recomand eu sa coborati! Cum iesi din subteran, tusti! esti in mijlocul insulei de pe Sena, plina, plina cu tot soiul de atractii… Nu rata catedrala Notre-Dame, plina de legende, dar si de minuni arhitectonice si, pentru nimic in lume, nu rata St Chapelle, o biserica micuta, ascunsa in curtea Palatului de Justitie (vei trece prin control de securitate ca la aeroport!), dar care are cele mai minunate vitralii pe care le-am vazut vreodata – cat tot peretele. Nu foarte departe, poti trece in Quartier Latin, cartierul boem al studentilor parizieni. De altfel, pe aici se afla si Sorbona, poti manca si niste croissante si gaufre senzationale :).

Daca mai ai timp, cred ca cea mai buna idee ar fi sa vezi Parisul de sus. Toate lumea isi doreste sa urce in turnul Eiffel. Corect! Turnul Eiffel este simbolul Parisului si, prin extrapolare, al intregii Frante. Dar, evident, mai ales in mijlocul sezonului megaturistic, va trebui sa stai la cozi interminabile, pentru ca orice turist in Paris vrea sa urce in Eiffel. Va sugerez o alternativa – turnul Montparnasse. Nu stiti care e? Normal, nu e prea faimos… Daca ati urcat vreodata in turnul Eiffel, undeva spre est, vedeti un bloc urat, inalt, inalt, iesind cu cateva zeci de etaje peste media pariziana. Ei bine, ala e turnul Montparnasse. Ce avantaje ai sa urci in varful lui ? Privelistea este aceeasi, cozile, de multe ori, inexistente, in plus, panorama Parisului nu iti este stricata de silueta urata a lui Montparnasse (daca urci in Eiffel), ci, dimpotriva, este amplificata in silueta eleganta a turnului Eiffel!

Acum, in functie de timp, poti avea diverse optiuni – sa te apropii de Eiffel, sa te plimbi pe Champs Élysées pe asa-numita Axa Istorica a Parisului, sa te duci la Sacré-Coeur, multe, multe. Repet, depinde de cat timp ai la dispozitie. Ultima oara cand am tranzitat prin Paris, am avut timp sa o iau pe jos spre Eiffel, si sa urc la Trocadero si sa dau o raita prin Montmartre. In metroul spre Gare de Nord de unde urma sa iau RER-ul inapoi spre aeroport, m-am trezit cu o mana in geanta. L-am plesnit pe tip, care a coborat instantaneu… Asa ca, atentie la genti! Daca Barcelona este cunoscuta ca fiind capitala europeana a sutilor de buzunare, Parisul se tine aproape in acest clasament.

Incearca sa parasesti Parisul cam cu dous ore jumata inainte de ora de decolare. RER-ul face cam 40 minute, mai ai de asteptat, controlul de securitate poate fi asaltat de mii de pasageri, iar cei de la pasapoarte se misca in ralenti. Dar, sincer, daca zbori cu Air France via Paris, incearca sa iti iei o zi de tranzit in Paris! Marea majoritate a avioanelor care vin dinspre Americi aterizeaza dimineata, la prima ora, iar spre Bucuresti, Air France opereaza nu mai putin de 4 curse pe zi in parteneriat cu Tarom. Ia ultimul zbor… Incearca sa obtii un loc la geam. Poate ai norocul meu… cand am decolat de pe Charles de Gaulle, Air France-ul mi-a facut o surpriza enorma si a survolat intreg Parisul… Si atunci mi-a trecut prin minte un alt cuvant francez – MAGNIFIQUE! O tura de vis urmata de o masa copioasa :).

Imagini Paris

Avion Air France la Bangkok

Vei tranzita prin Paris daca zbori cu Air France

 Interior cabina Air France

Interiorul cabinei noaptea – imi place la nebunie lumina 🙂

Coada la control pasapoarte in aeroportul Charles de Gaulle

In aer, e fain, odata ajung la sol, dai de o coada imensa la control pasapoarte, mai ales daca ajungi dis-de-dimineata de peste mari si tari

Transport parizian: RER Aeroport - Paris

RER spre Paris

Obiective turistice Paris:  Notre Dame

Interiorul Catedralei Notre Dame de Paris

Obiective turistice Paris:  Tribunalul si St. Chapelle

Palatul de Justitie si St. Chapelle langa el

Obiective turistice Paris:  St. Chapelle

Interiorul St. Chapelle este … magnifique !

Obiective turistice Paris:  Vitralii la St. Chapelle Paris

Obiective turistice Paris: Turnul Montparnasse

Turnul Montparnasse – unul dintre cele mai spectaculoase puncte de panorama din Paris !

Panorama Paris

Parisul vazut de sus, de pe turnul Montparnasse

Obiective turistice Paris:  Turnul Eiffel

Turnul Eiffel

Obiective turistice Paris:  Sacre Coeur si stadionul din spate

Sacre Coeur

Obiective turistice Paris:  Terasa de pe Montparnasse

Sus, pe turnul Montparnasse

Statia RER Gare du Nord

Inapoi, spre aeroport – statia RER Gare du Nord

Panou din statia RER Gare du Nord

Spre aeroport – trenuri destul de dese dupa cum puteti vedea 🙂

Obiective turistice Paris:  Eiffel vazut din avion

Iar Air France poate sa va ofere un tur superb pe deasupra Parisului !!!!

Categorii:
Franta · Tranzit in ...

Comentarii

  • ioana spune:

    Un singur comentariu am: atentie la RER pentru ca multe sunt omnibus adica opresc in fiecare statie pe parcurs si atunci faci cam o ora pana in oras daca nu mai mult.

  • Mario Csipai spune:

    Minunat articolul! Am o escală de 6 ore jumate la terminalul 2F în drum spre State. Cu ce ar fi mai convenabil să călătoresc să ajung cât mai repede. Mă interesează Turnul Eiffel, Notre Dame şi dacă mai am timp Arcul de Triumf. Din câte am văzut pe site-ul aeroportului RER nu circulă de la Terminalul 2F. Am alternative RoissyBus şi Air France coach – Line 2. Ceva sfaturi? Mulţumesc!

    • Imperator spune:

      RER-ul e sfant. Autobuzele pot ramane in trafic

    • Mihai spune:

      Parca exista autobuz care face circuitul fiecarei sectiuni din terminale, problema este in ce sens merge ca sa stii cat vei face. Si RER-ul poate ramane oprit teoretic, cat am fost 3 zile in Paris am avut vreo 2-3 incidente la transport cu metroul (anunt ca nu mai vine din cauza unei „probleme”, sau oprit in statie din cauza hotilor), noroc ca totusi au multe statii cu access la 2 linii.

      La Turnul Eiffel se poate cumpare bilet online, cu ora de acces. Exista lift special pt cei cu rezervare, duce pana la primul nivel. Dupa aia depinde de inghesuia cum se poate ajunge la varf.

  • […] cu 2014, si la Abidjan (Côte d’Ivoire) – mama, ce trafic intr-acolo… curios! Am aflat ca aeroportul din Paris s-a modernizat (multe, multe milioane), dar am ascultat si o pledoarie pro aeroportul Schiphol […]

  • Lizuk spune:

    Merci de ponturi! nu stiam de St. Chapelle si nici de Montparnasse, desi am fost de cateva ori prin Paris. Acum voi merge din nou in circuit cu trenul si voi avea de doua ori cate o zi prin Paris – la fix sa bifez si cele doua locuri.

  • […] de metrou de o zi (23 de euro, eu zic ca merita daca mergeti si reveniti de la aeroport intr-un tranzit lung prin Paris) si am luat-o spre centrul Parisului. Pe RER, trenul suburban parizian, ne-am simtit ca […]

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest