WizzAir Challenge la Dubai (ep. 1). Ups, vineri e zi libera!

Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume

Mai acum cateva luni, am vazut pe Facebook un concurs organizat de cei de la WizzAir. Se cautau bloggeri carora sa li se dea un bilet de avion si niste bani de buzunar ca sa se duca cateva zile intr-o destinatie WizzAir si sa scrie ce e pe acolo. Am zis ca nu strica sa aplic, asa ca am completat formularul (nu era cine stie ce chestie savanta, date despre blog, despre ce e blogul etc. etc.) si dupa vreo luna am primit in mail o instiintare ca sunt unul dintre cei alesi… iar destinatia care mi-a fost aleasa a fost… Dubai!

Nu neg ca prima oara cand am fost in Dubai nu mi-a placut. Era un santier, am stat prin Deira, cam prafuita, greu de calatorit, doar cu taxiul, in jurul lui Mall of the Emirates era santierul, iar Burj Dubai (cum i se spunea atunci) arata cam ca turnul lui Sauron in mizerie. In plus, hodoronc-tronc, a fost singura data cand am plecat in calatorie fara o umbrela (la ce sa-mi trebuiasca o umbrela in Dubai?) si a plouat! E drept, nu mai mult de 15-20 de minute, dar s-a vazut imediat ca orasul nu avea canalizare (si cred ca nici acuma nu prea are). Am ajuns din nou in Dubai, anul trecut, si mi s-a parut un cu totul alt oras – am stat de data asta in Al-Barsha, un cartier rasarit nu din pamant, din iarba verde, ci din nisip auriu, pe undeva pe langa Mall of the Emirates, a aparut Dubai Marina, s-au mai terminat niste fragmente din Dubaiul viitorului si, in plus, am inceput sa am prieteni prin Dubai… si asta face o mare diferenta cand te intalnesti cu prieteni, dar si cu prieteni noi, cititori de blog J. Asa ca, atunci cand am auzit ca destinatia este Dubai, chiar am fost incantat… Nu as fi fost acum vreo doi ani.

Cum v-am tot tinut la curent, de curand WizzAir a inaugurat de curand zborul de Dubai, o destinatie foarte exotica. De prin alte parti, mai zboara si pe la Baku, Kiev, Moscova sau Kutaisi (nu-l deranjati pe Google, va zic eu, e pe undeva prin Georgia), dar din Romania nu exista decat vreo doua destinatii exotice – Tel Aviv (2 curse, din Bucuresti si Cluj-Napoca) si Dubai (din Bucuresti). De altfel, WizzAir are planuri mari cu Dubai, sa faca un megahub acolo, dovada ca a dat drumul nu la o ruta, ci la patru simultan – Bucuresti, Sofia, Budapesta si Kiev. In plus, ruta a fost si este promovata zdravan. Evident, inceputul e cam in ceata – cum sa iei o viza (este singura destinatie low-cost din Romania pentru care iti trebuie viza), unde aterizeaza – WizzAir nu aterizeaza pe vechiul aeroport din Dubai, ci pe aeroportul viitorului, Aeroportul Al-Maktoum (sau Dubai World Central – DWC), un aeroport inaugurat pentru cursele cu pasageri taman pentru WizzAir (intre timp, au inceput cursele inca doua companii aeriene si unele chartere). Dar vorba aia, intelegem ca, peste 7 ani, aici vor debarca 100 de milioane de pasageri, dar care e situatia acum? Si am primit destul de multe intrebari, asa ca voi clarifica in articol.

Oricum, am plecat spre Dubai in ziua in care la Bucuresti se inaugura Targul de Turism. Am dat putin pe acolo sa salut lumea buna si, dupa mai putin de doua ore, am taiat-o spre aeroport. La aeroport, nimic iesit din comun, check-in, bagaje la cala, avionul tras la terminal, am decolat la timp. Apa si Cola la 2 euro (mai ieftin decat pe aeroport!), Ice Tea la 3 euro, ceva sandviciuri, ma rog, meniul obisnuit de pe WizzAir, neobisnuita fiind durata zborului (este cel mai lung zbor al unui low-cost din Romania, circa 4 ore si jumatate), dar timpul a trecut repede – am scris articole, avionul nu era full (cam 70% din scaune erau ocupate). Cu putin inainte de a ajunge la Dubai, ne-am invartit pe deasupra Golfului Persic, desi nu cred ca era cine stie ce trafic pe Al-Maktoum, eram singura cursa din seara aceea. Am stat pe partea stanga a avionului, asa ca am putut admira cea mai inalta cladire din lume, Burj Khalifa, de care am trecut destul de aproape. Daca vreti sa vedeti Burj-al-Arabul si insula artificiala in forma de palmier, stati pe partea dreapta!

Cand am aterizat, am simtit ca intr-adevar va fi cel mai mare aeroport din lume. Este un spatiu gigantic, evident, mai e mult de construit, dar e loc garla. De fapt, in zilele in care am fost in Dubai, pe Al-Maktoum avea loc salonul aeronautic AirShow Dubai, un soi de Black Friday al industriei aviatice pentru ca, in cateva zile, s-au vandut avioane civile si militare de vreo 200 de miliarde de dolari. Un fleac. Emirates a mai comandat vreo 50 de A380 (avioanele alea mari de tot, cele mai mari din lume), a mai comandat si niste Boeinguri 777, in niciun caz avioane cu care sa “faca” Bucurestiul! Oricum, cu trei companii aeriene care leaga direct Bucurestiul de Dubai, nu cred ca Emirates ar mai avea vreun sens sa vina.

Aeroportul este, cum era de asteptat mult prea mare pentru ce trafic are acum. Dar totul este nou-nout si operational – exista case de schimb valutar, ATM-uri, ghisee de inchiriat masini, tot ce vrei. Transportul in oras? Pai, sunt doua optiuni – fie iei un taxi (desi in seara aceea nu ateriza decat Wizz-ul de Bucuresti, in fata aeroportului eram asteptati de un card de masini) sau autobuzul care te va duce la statia de metro Ibn Battuta. Atentie la autobuze – acesta pleaca din ora in ora la fix si face 45 de minute pana la statia Ibn Battuta (e gratuit). Metroul circula doar pana la ora 11 seara), 1 noaptea doar joia si, cum Wizz-ul aterizeaza la 9 si un pic, poti prinde autobuzul de 10 si sa ajungi la 10:45 la statia de metrou Ibn Battuta (desi la limita). Chiar si asa, mai economisesti niste dirhami daca iei autobuzul, care, apropo, merge si in timpul noptii si atunci se duce tocmai pana in Satwa, adica dincolo de Dubai Mall. Pentru ca eram obosit, am optat pentru taxi si m-a costat vreo 80 de dirhami (75 de lei) pana in zona Mall of the Emirates, vreo 40 si ceva de kilometri. Ce este in jurul aeroportului? Va zic eu – nimic, este desertul, iar primul hotel (Easyhotel) e la vreo 15 km de aeroport.

In fine, am ajuns la hotelul Akas Inn, este, de fapt, un apart-hotel ca majoritatea celor din Al-Barsha, cu o camera mare, mare si o bucatarie cu de toate, care se potriveste perfect cu numeroasele supermarketuri din jur. Mi-am cumparat tot soiul de chestii de la supermarket si am mancat la micul dejun sau un mic snack pe seara. Ma rog, poti sa si gatesti, ca are si plita electrica, frigider etc., dar nu a fost cazul. De altfel, cum am ajuns, eram cam lihnit, asa ca am dat navala in restaurantul arabo-indiano-chinezesc de pe colt. Mai e si un Subway deschis pana la ora 3, dar e cam bantuit de gugustiuci, nu am vazut pe nimeni in el, indiferent de ora.

A doua zi dimineata urma sa ma intalnesc cu Ovidiu, venit si el la Dubai, ca sa purcedem vitejeste spre zona veche a orasului (ma rog, veche e mult spus, Deira e construita prin anii ’70), dar, desi m-am sculat destul de devreme, mi-am dat seama ca era vineri (zi libera in Emirate, weekendul e vineri-sambata) si metroul pornea pe la ora 13:00 de la capat, din Jebel Ali, deci ajungea pe la 13:30 in zona Al-Barsha. Asa ca am dat o raita prin Mall of the Emirates… preturi mari, partia de schi plina si, intr-adevar, gemand de lume ca de vineri dimineata. Am aflat de la mai multi localnici ca Mall of the Emirates este mai scump decat Dubai Mall, dar multi il prefera pentru ca nu e asa de gigantic – in Dubai Mall trebuie sa ai o conditie fizica serioasa pentru a-l parcurge!

In fine, s-a facut ora 13:30, a pornit metroul si am taiat-o spre Deira. Metroul din Dubai a revolutionat transportul prin Dubai. Desi exista o retea de autobuze si inainte, pentru un turist era mai greu de dibuit pe unde mergea, iar metroul este rapid, are un parcurs clar si leaga numeroase atractii sau locuri importante – Dubai Marina, Mall of the Emirates, Dubai Mall / Burj Khalifa, Deira sau vechiul aeroport, pentru a numi cateva. Este foarte curat, dar poate fi aglomerat la orele de varf. Atentie – exista un vagon Gold (se poate ca in Dubai sa nu existe si un “business class”, cred ca si WC-urile publice au un “business class”), o clasa 1 a metroului care costa mai mult si un vagon si ceva destinat exclusiv femeilor in orele de varf (si e un barbat, angajat al metroului, care are grija ca in zona femeilor sa nu stea decat femei… ma rog, exceptandu-l pe el :)).

Am ajuns in Deira, zona veche a orasului, care intre timp a mai fost beautificata (piata Banyas arata ca in Cairo acum vreo 7 ani, acum au sistematizat-o si au pus iarba), dar aici gasesti adevarata atmosfera a oraselor orientale, similara cu cea din orase cum ar fi Amman sau Cairo, al caror pamant nu a fost atat de darnic in petrol. Din pacate, aglomeratia si haosul controlat tipic bazarurilor lipseau cu desavarsire – era vineri, zi libera, si marea majoritate a magazinelor erau inchise. Pana si moscheile erau pustii, credinciosii fusesera la slujba de la pranz (cea mai importanta din toata saptamana) si acum se retrasesera la casele lor… puteam topai prin mijlocul drumului, fara teama vreunei masini sau motociclete si fara sa driblez pe caratorii de tot soiul.

Am ajuns in bazarul de mirodenii unde cateva magazine erau deschise (este si un bazar turistic unde poti sa-ti cumperi magnetul sau sapca), asa ca am mai mirosit niste vanilie, am mai mancat cate o bomboana si cam atat. Evident, nu puteam rata bazarul de aur… o nebunie stralucitoare care ia ochii (si mintile) multora, preturile sunt, zice-se, ca in Romania (nu ma pricep, asa ziceau connaisseurii), dar se pare ca lucratura este mult mai buna… arabii si vecinii lor indienii sunt experti in decorari, cuvantul “arabesc” de pe aici de undeva vine… In fine, am aruncat o privire si un zoom prin vitrine, am descoperit si magazinele cele mai bune (alea pline cu indieni care cumparau en-gros pentru nunti) si am taiat-o pe malul golfului-laguna – The Creek.

Dubaiul s-a nascut in jurul Creekului, cele doua cartiere originale – Deira si Bur Dubai – aparand pe cele doua maluri ale Creekului. De fapt, aici s-au asezat si tribul Bani Yas si sefii lor tribali, al-Maktoumii (actuala dinastie de Dubai), candva prin secolul 19 si, desi Creekul nu putea sa primeasca vase comerciale prea mari, a fost inima orasului – aici crestea foarte mult peste, dar si scoicile producatoare de perle, prima bogatie a Dubaiului. Creekul a fost dragat prin anii ’50, permitand intrarea in rada a vaselor mari si astfel Dubaiul a invins Sharjahul in cursa pentru comert, iar primul pod a fost construit in 1963. Intre timp, portul principal s-a mutat la sud in zona Jebel Ali, pe Creek intrand doar cateva vase mai mici… Dar Creekul, in ciuda catorva blocuri cu fatada de sticla (si cu poza emirilor pe ele), mai pastreaza cate ceva din Dubaiul de altadata.

Cel mai faimos “ceva din Dubaiul de altadata” sunt micile ambarcatiuni care leaga pentru doar 1 dirham (sub 1 leu) cele doua maluri ale Creekului, practic, un soi de salupa cu pilotul in mijloc si cu pasageri care stau pe banci de lemn, pe stanga si pe dreapta barcii, pentru balans. Drumul nu dureaza mai mult de cateva minute, dar e haios si traditional.

Daca vorbeam de traditie, apai pe malul stang al Creekului, in Bur Dubai, autoritatile s-au gandit sa construiasca niste cladiri in stil traditional. Sa nu credeti ca sunt reconstituiri ale cladirilor originale, astea erau oricum niste bordeie nefericite, mai degraba un soi de muzeu al unui sat “de vis” din secolul trecut. Oricum, bagirurile, acele turnuri folosite drept aer conditionat de-a lungul Golfului Persic, sunt pitoresti si, la un moment dat, in Bastakia gasesti si un mic parculet, un soi de “zoo uman” – poti admira “localnici” tesand, avand grija de vreo camila plictisita, imbracati in haine traditionale (femeile au si acea zabala de fier peste nas tipica zonei Golfului), ma rog, un mic “theme parc” traditional… Probabil ca Dubaiul nu a aratat asa niciodata, dar poti sa spui ca este un Muzeu al Satului si Traditiilor din Golf. Si, pentru atata lucru, chiar merita sa faci o pauza de malluri, zgarie-nori, iahturi si sosele cu 10 benzi pe sens.

Am ajuns la finalul zilei, dar nu era chiar final. Ne-am luat la revedere de la Roxana, o alta cititoare pasionata de travel si care locuieste in Dubai (de unde bantuie prin tot soiul de destinatii de vis gen Seychelles, Maldive, Kenya, aflate destul de aproape si de ieftin cand ai parte de jump seaturi Emirates J) si am dat si pe la Dubai Mall pentru inca o portie de spectacol de dans si lumini ale fantanilor de la picioarele marelui Burj Khalifa. Acestea incep odata cu caderea serii (de pe la 5 dupa-amiaza) si, la fiecare jumatate de ora, apa executa un alt dans, pe o alta melodie… cred ca se repeta dupa numeroase dansuri diferite. E important sa-ti gasesti un loc bun pentru ca, cel putin la primele show-uri (si mai ales vinerea), e puhoi de lume… dar, pana la urma, am asistat la vreo trei spectacole foarte-foarte frumoase.

In mod normal, m-as fi dus la culcare, dar nu era o zi “normala”. Nu ca era vineri, dar era ziua in care nationala Romaniei juca primul meci de baraj pentru calificarea la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia in compania Greciei, meci care avea loc la Pireu. Si cum nu prea stiam unde sa vad meciul, am decis sa-l vad in restaurantul romanesc Decebal aflat in zona Dubai Marina. Nu il vazusem data trecuta (se pare ca s-a deschis in ultimul an), asa ca nu am putut rata sa mananc niste mici si ciorba crema de rosii in cea mai trendy zona din Dubai. Din pacate, am ramas cu mancarea (foarte buna, de altfel) pentru ca ai nostri au jucat jalnic si au pierdut cu 3-1, lasand putine sperante pentru o eventuala victorie cu 2-0 la Bucuresti.

Din pacate, meciul s-a terminat tarziu… incepea la 21:45 ora Romaniei, dar asta insemna 23:45 in Dubai, deci, pe la ora 2:00, bananaiam printr-o Dubai Marina dormind in cautarea unui taxi. Dar in Dubai nu e greu sa gasesti vreun taxi la orice ora din zi si din noapte, asa ca am taiat-o spre Al-Barsha… A doua zi, urma sa merg la Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite, un oras mult mai “uman” si mai locuibil decat Dubai. Si nu sunt singurul care sustine asta!

Imagini Dubai

WizzAir Bucuresti - Dubai

Ready to go !

WizzAir pe aeroportul Dubai

Debarcaram in Dubai

Aeroport Al-Maktoum Dubai

Daca e Dubai, nu poate fi decat modern

 Shuttle bus - aeroport Dubai

Cum pleci de la aeroport ? Autobuzul pleaca la fix o data pe ora

Taxiuri la aeroport Dubai

Iar taxiuri, garla

 Camera Akas Inn Dubai

Akas Inn … camera mare

Bucatarie Akas Inn Dubai

Cu bucatarie…

Humus in Dubai

Pofta mare la humus 😉

Mall of the Emirates

Mall of the Emirates – in spatele meu este partia de schi din mall

Mall of the Emirates

Welcome to the Mall of the Emirates

Mall of the Emirates: Schi in Dubai

Ca de obicei, partia de schi e foarte populara.

Reclame Dubai

Am I ?

Obiective turistice Dubai: Piata Baniyas - Deira

Piata Banyas, in inima Deirei

Obiective turistice Dubai: Bazar mirodenii

Bazarul de mirodenii

Mirodenii Dubai

 Bazar aur - Dubai

Bazarul de aur iti poate lua ochii 🙂 Si goli portofelul

Obiective turistice Dubai: Statia de abra Deira

Un pic din Dubaiul de altadata… transportul cu abra (aici e statia din Deira, de langa bazarul de mirodenii)

Pe Creek

Cam asa arata o abra

Creek Dubai

The Creek

Zona heritage in Dubai

Zona unde a fost recreata arhitectura traditional arabeasca din zona Golfului Persic – Bastakia

Obiective turistice Dubai: Casa poeziei

E timpul sa declam ceva 😉

Obiective turistice Dubai: Bastakia

Beduini in Dubai

Nu sunt numai cladiri, sunt si „localnici” traditionali

Apus de soare peste Creek

Apus de soare peste Creek

Meniu terasa in Dubai

Deci, e timpul sa mancam ceva 😉

Dubai Mall

Destul cu vechiul Dubai, sa revenim in prezent… mai precis in Dubai Mall, cel mai mare mall din lume

Acvariu Dubai Mall

Una din atractiile extra-shopping: Acvariul

Obiective turistice Dubai: Scafandrii la acvariu

Cu pesti si oameni 😉

Fantani la Dubai Mall

Dar nu m-am dus la cumparaturi, ci la fascinantul spectacol de apa, muzica si lumina …

Obiective turistice Dubai: Burj Khalifa

de la picioarele Burj Khalifa

Imagini Dubai: Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume

cea mai inalta cladire din lume (pana prin 2017, zic azerii)

Hotel The Palace Dubai

Dar ce e fain prin Dubai este ca au inceput sa alterneze arhitectura super-moderna cu cea traditionala

Dubai noaptea

Statie metro - Dubai

O fi tarziu, dar trebuie sa luam metroul

Obiective turistice Dubai: Dubai Marina

Spre Dubai Marina

Dubai Marina

Cea mai frumoasa zona rezidentiala din Dubai

restaurant romanesc in Dubai

Unde poti gasi chiar si un restaurant romanesc !

 Meniu restaurant romanesc in Dubai

Cu mancare ca acasa

 Mititei la Dubai

Mititeii, mon amour 🙂

Grecia - Romania 1-

 Si cu o echipa de fotbal fara rezultate… 🙁

[mwi-product sku=”WIZZ-Navy-Blue,WIZZ-Air-Black-Grey,WIZZ-Air-Navy-Pink” img_width=”200″ desc=”false” type=”add” btn_color=”blue” btn_link=”button” cols=”3″ ]

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest