Despre programele de loializare ale retelelor hoteliere. Astazi despre IHG Rewards Club – o introducere

Intercontinental.jpg

Acum vreo doua saptamani scriam despre programele de loializare ale companiilor aeriene, dar mai exista si programe de loializare ale retelelor hoteliere. La un moment dat, cand calatoream foarte mult in interes de serviciu, era membru la programele de loializare ale Hilton, Hyatt si Sheraton si chiar am beneficiat de camere gratuite de cateva ori (Hyatt Bali, Hyatt Kathmandu, Le Meridien Malta, etc), dar desi sunt membru in continuare, nu mai „punctez”. Am primit insa propunerea de la Gabriel sa scrie despre un program de loializare a unei retele hoteliere, e vorba de IHG (marile branduri sunt Crowne Plaza, Intercontinental, Holiday Inn, etc). Asa ca va invit sa aflati cate ceva despre acest program de loializare

Ca și companiile aeriene, majoritatea lanțurilor hoteliere au propriile programe de fidelizare a clienților. Intercontinental Hotels Group (IHG) e însă mai cu moț și derulează nu un singur astfel de program, ci două, uneori intersectându-se, alteori nu: IHG Rewards Club, pentru toate hotelurile din grup (printre cele mai cunoscute mărci ale grupului se numără InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn și Holiday Inn Express), și Ambassador (exclusiv pentru clienții InterContinental). Primul program e gratuit și are trei niveluri (Club, Gold Elite și Platinum Elite), cel de al doilea se plătește și are doar două (Ambassador și Royal Ambassador).

Cum articolul lui Cezar despre milele și beneficiile pe care le poți câștiga zburând cu o companie aeriană sau alta a provocat discuții interesante, m-am gândit că ar putea fi de folos și o prezentare a IHG Rewards Club. De ce IHG? Pentru că este unul dintre programele în care este cel mai ușor de câștigat puncte și nopți gratuite, pentru că are un număr uriaș de hoteluri în foarte multe țări (dintre care și două în București) și, în special, pentru că îl cunosc destul de bine…

Din start trebuie să fac mai multe precizări. 1. Scriu acest articol fără a avea nici cea mai mică legătură cu IHG, alta decât că le sunt client (nici măcar fidel). 2. Orice program de fidelizare la care se strâng puncte (sau mile) reprezintă o tentație imensă de a fi prădat de compania care îl oferă, în sensul că e suficientă o întorsătură din pix pentru a scădea valoarea punctelor și a beneficiilor și a câștiga bani frumoși pe seama foștilor clienți. Considerați-vă avertizați, în acest joc nu e loc de sentimentalisme și de “corectitudine”. 3. Nu vă lăsați fidelizat decât cu ochii deschiși, căutând să vedeți ce vă oferă și concurența. Indiferent cât de generos e un program sau altul și ce status ai deja, cu siguranță, există cazuri în care e mai avantajos să faci o rezervare la un concurent sau de pe un site gen Expedia. O ofertă specială sau posibilitatea de a obține cashback poate să încline dramatic balanța.

Acestea fiind zise, haideți să vedem cu ce se mănâncă IHG Rewards Club și cum puteți să îl folosiți la maximum.

 

Din punctul meu de vedere, programul Rewards Club are doua avantaje importante și un dezavantaj major. Primul avantaj este ușurința cu care se pot obține puncte: IHG desfășoară, periodic, diverse promoții, iar multe dintre ele (oferind fiecare 1.000-5.000 de puncte) se pot cumula, astfel încât poți ajunge să câștigi, pentru o singură ședere de o noapte, chiar și peste 20.000 de puncte (mi s-a întâmplat recent). Ceea ce este grozav, pentru că al doilea avantaj al programului este că, periodic, IHG oferă o listă de hoteluri la care poți rezerva o noapte pentru numai 5.000 de puncte. Astfel că, de exemplu, astăzi poți rezerva 4-5 nopți la InterContinental Phnom Penh (Cambodgia) sau Mendoza (Argentina) cu punctele de care v-am zis mai devreme, obținute rezervând, în trecut, o noapte cu poate numai 50 de dolari. Cum 4 nopți la Phnom Penh costă cam 700 de dolari, faceți singuri calculele…

Cât despre dezavantajul de care vorbeam: istoric, beneficiile acordate clienților Gold sau Platinum variază foarte mult de la un hotel la altul. Puteți avea surprize foarte plăcute, upgrade-uri gratuite la clasa superioară de camere, mici atenții, puncte suplimentare etc., sau puteți să nu primiți absolut nimic. În 2013 programul a fost redefinit, astfel încât unele beneficii să devină garantate, dar nu toate și nu cele mai importante. Deci, dacă vă interesează mai mult statutul decât punctele, IHG Rewards Club poate să nu fie cel mai potrivit program.

 

Niveluri

  IHG Rewards - tiers.JPG

Cum ziceam, IHG Rewards Club are 3 niveluri. Le găsiți prezentate mai jos.

În versiunea actuală, a devenit foarte greu de atins nivelul Platinum, însă, dacă aveți acest nivel într-un alt program concurent (Best Western Rewards, Hilton HHonors, Hyatt Gold Passport, Marriott Rewards sau SPG), e posibil să le cereți celor de la IHG să vă echivaleze statutul (din păcate, o singură dată și numai pentru un an).

Este un truc folositor, mai ales pentru că unul dintre lanțurile hoteliere concurente, Accor Hotels, oferă adesea statut promoțional Platinum clienților noi, iar Best Western echivalează statutul Accor. Pare complicat, dar, dacă știți că într-un anumit an o să aveți de călătorit mult și vedeți una dintre promoțiile Accor, e păcat să nu încercați.

O altă variantă de a obține Platinum, pentru românii din Marea Britanie, este să aplicați pentru cardul de credit co-branded IHG Black Visa. Deși nu e un beneficiu căruia să i se facă explicit publicitate, veți primi nu doar Platinum, ci și 30.000 de puncte în cont (mai mult decât suficient ca să compenseze taxa de £99/an asociată cardului).

 

Valoare

Majoritatea programelor de fidelizare te lasă și să cumperi un anumit număr de puncte anual, pentru a le completa pe cele deja în cont. Atâta doar că, în majoritatea cazurilor, prețul e cu mult mai mare decât valoarea punctelor și, în principiu, afacerea e proastă. Sigur… altfel stă treaba dacă prinzi o ofertă de genul 5.000 de puncte pentru o noapte la InterContinental, dar vorbesc în general.

Ei bine, și aici IHG Rewards Club e un caz aparte printre celelalte programe. Nu pentru că ar fi teribil de avantajos să cumperi puncte direct (1.000 de puncte costă minimum 11,5$ la ei pe site), ci pentru că poți cumpăra, indirect, puncte la un preț mult mai bun (1.000 de puncte pentru 7$). Cum? E suficient să faci o rezervare la ei pe site, să alegi să plătești cu puncte plus bani și apoi să anulezi rezervarea. În loc să îți returneze banii, IHG îți varsă în cont numărul de puncte echivalent rezervării, iar valoarea acestora e întotdeauna calculată la prețul de 70$ / 10.000 de puncte.

Din acest motiv, putem lua ca punct de referință pentru orice calcule valoarea de 7$ pentru 1.000 de puncte Rewards Club.

  Earning structure - IHG Rewards.JPG

Puncte

Cu excepția InterContinental, punctele se calculează ca procent din valoarea în dolari a facturii de la hotel (cameră + consumație + orice alte servicii plătite la hotel). La această valoare, clienții Gold primesc un plus de 10%, iar cei Platinum, un plus de 50%.

Există, de asemenea, posibilitatea de a rezerva camera la un tarif mai mare decât cel standard, dar care oferă un bonus de puncte. Variantă avantajoasă numai în cazul în care factura vă este decontată de altcineva, de exemplu, de firma la care lucrați. 🙂

Din când în când, IHG anunță (pe diverse canale) și diverse promoții, fiecare individualizată cu un cod de 4 cifre, la care vă puteți înscrie pe acest link. Le puteți găsi căutând pe internet, majoritatea promoțiilor nu sunt anunțate direct către toți clienții. Tot majoritatea promoțiilor sunt cumulabile, ceea ce înseamnă că puteți câștiga puncte corespunzătoare mai multor promoții cu o singură rezervare.

 

Point Breaks

La fiecare câteva luni, IHG anunță o listă de hoteluri care pot fi rezervate cu numai 5.000 de puncte.

E bine să fiți la curent cu data la care lista este anunțată (ultima listă a fost anunțată luni), pentru că cele mai interesante hoteluri de pe ea tind să fie rezervate rapid. Valoarea acestor Point Breaks poate să fie enormă, de sute de dolari pe noapte (și să nu uităm că 5.000 de puncte pot fi oricând cumpărate cu doar 35 de dolari) , așa că e bine să fiți pe fază.

Un alt truc folositor este să rezervați fiecare astfel de noapte separat. Rezervările pot fi anulate fără nicio penalizare, dar, dacă ați luat mai multe nopți pe o singură rezervare, trebuie să anulați întreaga rezervare. Dacă fiecare noapte e luată separat și planurile vi se schimbă, puteți anula fiecare noapte în parte.

 

Best Rate Guarantee

IHG oferă o garanție foarte generoasă pentru rezervările pe care le faceți la ei pe site: dacă găsiți, ulterior, un preț mai bun pe un alt site, prima noapte din rezervare vă este oferită gratuit. Condițiile le găsiți aici.

Din punct de vedere practic, lucrurile stau mai complicat, pentru că IHG are curaj să ofere această garanție din simplul motiv că le cere, contractual, celorlalte agenții să nu scadă prețul sub nivelul decis de ei. Legal sau nu (sunt câteva procese pe această temă în SUA), asta le oferă acoperire celor de la IHG, dar cum un site precum Expedia câștigă o sumă enormă (25%) din orice rezervare de hotel, tentația e mare să dea mai departe un procent din această sumă pentru a face vânzarea. Și atunci face fie un secret sale (cumperi camera cu un discount și afli ulterior numele hotelului), fie oferă un cashback printr-un site de profil.

Cum IHG de mai bine de jumătate de an nu prea mai e prezent pe site-urile de cashback, în timp ce majoritatea celorlalte site-uri sunt și oferă chiar și 10-12%, e bine de pus în balanță beneficiile pe care le aduc punctele și statutul de membru al programului Rewards Club cu reducerea pe care o puteți câștiga pe altă rută.

Important de ținut minte e că, dacă vă faceți rezervarea printr-o agenție precum Expedia, booking.com, Agoda etc., calitatea de membru al unui program de fidelizare nu vă va fi recunoscută la hotel pentru acea rezervare. Mai există și excepții, dar sunt rare.

 

Alte trucuri IHG

În cazul în care cunoașteți pe cineva care lucrează pentru IHG, puteți obține un discount de până la 15% pentru orice rezervare făcută la ei pe site. Din păcate nu veți primi puncte în contul acestor rezervări.

O listă de promoții actuale (unele coduri nu funcționează decât pentru clienții Gold sau Platinum).

 

8834 – 3.000 de puncte bonus la prima rezervare făcută în 90 de zile după înregistrarea codului promoțional

9990 – 2.000 de puncte bonus la orice rezervare făcută în 60 de zile după înregistrarea codului promoțional

8647 – 1.000 de puncte bonus la orice rezervare făcută în 90 de zile după înregistrarea codului promoțional

3006 – 3.000 de puncte bonus la prima rezervare făcută în 60 de zile după înregistrarea codului promoțional

6636 – 1.000 de puncte bonus la orice rezervare făcută în 60 de zile după înregistrarea codului promoțional

3157 – 3.000 de puncte bonus la prima rezervare făcută în 60 sau 90 de zile după înregistrarea codului promoțional

3050 – 3.000 de puncte bonus la prima rezervare făcută în 90 de zile după înregistrarea codului promoțional

8000, 7667 – 1.000 de puncte bonus la orice rezervare făcută în 60 sau 90 de zile după înregistrarea codului promoțional

 

Dacă mai știți și alte trucuri sau promoții, vă aștept la comentarii.

Categorii:
Cazare · Diverse

Comentarii

  • Eu sunt membru platinum de vreo 3 ani, si am reusit ma mentin :). Calatorind mult cu serviciul, punctele se aduna cu usurinta, si de multe ori am decis sa mananc la restaurantele hotelurilor in care eram cazat doar pentru a aduna puncte :).
    Cu punctele stranse am reusit sa stau in Manhattan la StayBridge Suite cu 100 USD , 5 nopti, sau la InterContinental cu 70 USD , camera tripla, 3 nopti :).
    Cum ai spus si tu, in functie de hotel esti tratat diferit, la StayBridge m-au facut sa ma simt privilegiat, pe cand la Intercontinental mai ca m-am certat cu ei ca nu au vrut in prima faza sa imi dea camera superioara pe motive aberante. Cand am cerut sa vb cu manager s-a potolit imediat arogantul de la receptie si mi-a dat camera care mi-am dorit-o. Sincer vorbind am ramas dezamagit de InterContinental, comparat cu StayBridge, camera mica, personal arogant, fara mic dejun, fara gustarea de la ora 5. StayBridge la jumatate de pret, si aproximativ aceiasi locatie, ofera mult mai multe..
    Eu vanez promotiile aici: http://www.priorityclubinsider.com/

    Bogdan 4 februarie 2014 9:30 Răspunde
  • Bogdan, aici e diferenta dintre cele 2 programe. Ca Ambassador upgrade-ul la InterContinental ar fi fost garantat. Ceea ce nu scuza atitudinea celui de la receptie, cat timp e clar ca aveau camere libere.

    Gabriel 4 februarie 2014 15:47 Răspunde
  • Gabriel, este garantat in limita camerelor, la fel cum e si la Platinum/gold. Problema nu era lipsa camerelor, ci prostia si aroganta plus motive aberante.
    Eu ambasador fiind imi rezerv o camera normala astazi, pentru maine. Insa hotelul are toate camerele superioare ocupate..in situatia asta nu au ce sa faca. Cred totusi ca daca se rezerva din timp atunci sunt obligati sa pastreze camera superioara, (daca la momentul rezervarii nu sunt fully booked) chiar daca tu ca ambasador ai platit doar o camera normala, insa ai specificat in rezervare ca vrei upgrade.

    Hotelurile si mai ales personalul difera extrem de mult de la tara la tara. De ex in Africa de Sud am avut ghinionul ca un holiday inn sa ramana 3 zile fara curent iar gestionarea a fost dezastruoasa plus ca mi au disparut lucruri din camera. Personal cel mai bine m am simtit la StayBridge in Manhattan, urmat de Crowne Plaza RoseBank JHB, SA(chiar daca mergeam 200m pana la agitatie,ceea ce nu e f confortabil in JHB) iar pe locurile codase! Intercontinental din Manhattan si Holiday Inn din Sandton, JHB, SA.

    Hotelurile din IHG au un anumit standard, care zic eu este multumitor din pct de vedere conditii si mai ales curatenie, diferenta majora o face insa personalul. Am prins un 1 decembrie in Africa de Sud, la Crowne Plaza, si m am trezit la usa cu un receptioner care mi a adus un cos de fructe si mi a urat La Multi Ani,intr o limba romana decenta …si nu, nu era roman :).

    Inca un beneficiu pt gold/platinum , primesti zilnic ziare internationale 🙂

    Bogdan 4 februarie 2014 21:45 Răspunde

Lasă un răspuns la Bogdan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii