Ce tarife au mai ramas dupa promotia Wizz ?

WizzAir

Acum cateva zile, pe 19 aprilie, se cutremura netul. Wizz baga o oferta „Cumperi un bilet, al doilea e gratis”. Stiu ca a fost un interes masiv, daca este sa ma uit la trafic, in ziua respectiva, am avut 75.000 de cititori unici (recordul precedent fusese de doar 25.000 de cititori in ziua in care am facut gluma de 1 aprilie cu ridicarea vizei de SUA pentru romani), si sunt convins ca la toate site-urile care au anuntat promotia au avut parte de un interes sporit. Promotia de 1 + 1 nu a fost unica, s-a desfasurat si anul trecut, fix tot pe 19 mai – anul trecut cu ocazia implinirii a 10 ani de existenta a Wizz Air, anul asta cu ocazia rebranduirii companiei. Am primit tot soiul de mesaje, imensa majoritate de „multumesc, am cumparat”, alteori ca ba au crescut preturile, dar si ca nu exista promotia 😉 Ei bine, promotia a existat, ar fi trebuit doar sa intre un pic pe site-ul Wizz Air.

Ce s-a intamplat insa ? Daca pe un mic site ca al meu, a fost iures de trafic, va dati seama ce iures a fost pe site-ul Wizz Air. Si nu numai din Romania, ci din toata Europa, pentru ca promotia a fost „toate rutele, toate biletele” din Georgia si Emirate pana in Portugalia si Irlanda de Nord. Estimez ca doar in ziua de 19 mai, s-au vandut aproape 1 milion de bilete (Wizz Air a avut 15,8 milioane pasageri in 2014). In conditiile astea, site-ul evident ca s-a miscat extrem de incet si au aparut bug-uri. Acum cativa ani, cand Qatar Airways a lansat prima promotie globala, site-ul s-a prabusit datorita celor care au intrat pe el, revenind dupa cateva zeci de ore timp in care a fost complet neopertational. A trebuit sa apara CEO-ul Qatar Airways sa isi ceara scuze si sa repete promotia vreo saptamana mai tarziu, cu discounturi mult mai generoase. Si atunci, site-ul Qatar-ului s-a cutremurat, dar nu s-a prabusit. De remarcat ca si pe 19 mai, site-ul Wizz-ului nu s-a prabusit datorita traficului imens si a sutelor de mii de tranzactii.

Mai multa lume a spus ca preturile biletelor au crescut. E logic, foarte logic. Pretul biletelor este pe paliere. Primele 10 bilete costa sa ziceam 10 euro. Costul urmatoarelor 20 bilete, costa 25 euro, Si cu cat biletele se epuizeaza, cu atat preturile cresc pentru ca se intra in palierul superior de pret. Biletele la Wizz Air costa mai mult decat la Alitalia ? Simplu, cand mai ai doar 5 locuri dintr-un avion de 180 locuri si restul de 175 locuri sunt vandute, e logic sa fie asa. Daca te sculai de dimineata si luai bilete la ora 7 sau 8, in mod cert, gaseai bilete la preturi mici. Cu cat a trecut timpul, biletele s-au vandut intr-o frenezie si preturile au variat (in sus) chiar si de la un minut la altul, nu numai de la o ora la alta.

Bon, sa zicem ca nu ati prins promotia – fie nu ati aflat, fie nu ati cumparat dintr-un moment sau altul, Or mai fi bilete la preturi bune ? Evident, cursele care sunt „fully booked” sau mai au 2, 3 locuri libere, e normal ca preturile sa fie sus. Dar poti sa arunci, o privire pe pagine Wizz unde vezi preturile biletelor pe o luna intreaga.

Hai sa iau niste curse la intamplare. Ca sa verificati, faceti click pe linkurile de mai jos

Bucuresti – Barcelona gasesti de la 499 lei (113 euro) chiar din iunie, in iulie si august cresc mult (cand romanii din Catalonia se intorc acasa si avioanele sunt deja pline), revenind de abia de prin septembrie.

Cluj – Dortmund gasesti de la 109 lei (25 euro) prin iunie, chiar si un 99 lei (22 euro) pe 7 iulie ! Deci, exista preturi bune si dupa mega-promotie.

Tg, Mures – Londra gasesti de la 319 lei (72 euro) tot prin iunie, dar apoi preturile cresc mult pe perioada verii, avioanele sunt deja full. Vor scadea abia din octombrie

Timisoara – Londra gasesti multe de la 399 lei (90 euro) tot prin iunie si iulie (cand intr-o zi ai chiar la 319 lei), dar in august, avioanele sunt pline, preturile explodeaza. Nu vor scadea sub 100 euro decat de prin octombrie, cand romanii din UK revin la munca.

 

Hai sa vedem ce gasesc pe cursele noi. Din 12 iunie, Wizz Air va inaugura zborurile de pe aeroportul Constanta – Mihail Kogalniceanu si destinatia deservita este Londra. In general, la primele curse, preturile sunt promotionale si asa e. Uite, prima cursa Constanta – Londra pe 12 iunie costa doar 129 lei (29 euro), probabil cel mai mic tarif dintre vreun aeroport romanesc si Londra (iar Wizz zboara spre Londra din Bucuresti, Tg. Mures, Cluj, Timisoara, Iasi, Sibiu si Craiova. Daca locuiti prin zona, eu zic ca e o super-oportunitate sa vedeti capitala Marii Britanii.

Nu stiu daca v-am anuntat, dar cursele de Craiova ale Wizz Air se suspenda in perioada verii datorita lucrarilor la pista aeroportului din Craiova. Nu stiu de ce i-a apucat modernizarea pe cei de la Consiliul Judetean in plina vara cand e si cel mai mare trafic, dar asta e, nu comentam. Si in ciuda unor zvonuri, Wizz Air reveni la Craiova. Uite, daca va uitati aici sa zicem pe ruta Craiova – Barcelona, veti vedea zboruri incepand cu data de 1 noiembrie, Cel mai bun pret este insa pe 29 noiembrie la 179 lei (40 euro). Sa va reamintesc ca pe 30 noiembrie si 1 decembrie sunt zile libere ? Olteni, ce ziceti de un city break in Catalonia ?

 

PS: Preturile erau valabile, azi 24 mai 2015, in jurul orelor 14:30 – 15:00. Cum ziceam si in articol, sunt schimbatoare 🙂

 

 

 

[mwi-product sku=”WIZZ-Navy-Blue,WIZZ-Air-Black-Grey,WIZZ-Air-Navy-Pink” img_width=”200″ desc=”false” type=”add” btn_color=”blue” btn_link=”button” cols=”3″ ]

 

 

Comentarii

  • Viacimir spune:

    Mai bine hai sa spunem ce mare teapa a fost cu biletele 1+1 gratuit (care oricum erau mai scumpe decat 2 bilete normale cu o saptamana inainte)!

  • mihai spune:

    nu i-a apucat pe cei din craiova asa tam nesam reparatia ci cei de la wizz au impus aeroportului acest lucru..pista din craiova e intr-o stare jalnica actual iar cei de la wizz consider ca au fost indreptatiti sa ceara acest lucru..s-ar putea totusi ca wizz sa nu se intoarca prea curind in banie..

    • Imperator spune:

      Ei par hotarati sa se intoarca, din cate stiu le merge bine la Craiova. Cursele sunt programate incepand din noiembrie. Probabil chiar pista era intr-o conditie foarte proasta de au hotarat sa renunte la sezonul de vara.

      • mihai spune:

        intr-adevar le mrge f bine si pentru oras e de asemenea excelent;problema e managementul aeroportului si birocratia din Romania..fondurile( 40 mil de eur) sint aprobate de pe timpul maneascai (ramona) insa dupa parerea mea lucrarile au mici sanse sa se termine pina in noiembrie..iar fara pista reamenajata wizz nu revine..in ultimele 3 saptamini se fac decolari in 500-700 m doar pentru a evita rulajul indelungat pe pista si antrenarea bucatilor de caldarim..sint curios ce vor zice pilotii pegasus la vara..

  • Florin spune:

    daca tu ai cautat la Wizz cele mai bune oferte si doar asta ai gasit, mesajul e simplu : in urmatoarele luni Wizz nu mai este o optiune, mai ales daca mai vrei si sa te intorci din Barcelona. Practic, daca pleci la biletul de 113 euro spre Barcelona, cea mai ieftina varianta de intors in urmatoarea luna este de 159 de euro. Pai cu banii astia mergi linistit cu bagaj adevarat, cu mic dejun, cu check in oriunde si poate cu alta calitate a serviciilor la companiile regulare.

    • Imperator spune:

      In general, rar am vazut zboruri spre Spania la sub 100 euro. Italia, garla, Spania, mult mai rar.

      • Florin spune:

        In iunie gasesti spre Barcelona la 272 euro la TAROM dus-intors, adica acelasi pret ca la Wizz. Ma depaseste de ce cineva ar alege Wizz in conditiile astea. Vueling ( 3 stele fata de cele doua Wizz) au niste oferte mai bune, gen 160 euro.

        • Imperator spune:

          Wizz are deja avionul plin, nu-l mai intereseaza cele cateva locuri nevandute (pe care sigur le vor vinde in ultimele zile). Daca le-a mai scapat vreo cursa mai goala, or sa scada preturile fix pe zborul ala.

          • Florin spune:

            Dar de ce ar mai cumpara cineva acele bilete? Doar pentru ca este neinformat sau pentru ca markethingul Wizz e foarte efectiv, incat multi cred ca nu se gasesc oferte mai bune ca la Wizz, ceea ce in ultima perioada chiar nu mai este cazul. Cine a fost calator destept poate circula oriunde in Europa cu 99 euro ( oferta Tarom) cu bagaj si alte avantaje. Cine nu e calator destept ajunge sa plateasca 250 de euro pentru Barcelona la Wizz ( e doar un exemplu) si isi face vacanta cu doua tricouri desi gaseste bilete mai ieftine la Tarom. M-ai facut atat de curios incat am cautat pana in decembrie preturile pe cursa asta si chiar si la toamna, fara vreo oferta de la Tarom, gasesc permanent bilete mai ieftine la Tarom decat la Wizz( 1-8 octombrie, 1-8 noiembrie). Mi-am continuat cautarea si am descoperit ca la Roma, Alitalia are preturi mai bune ca Wizz, iar Tarom e cu 10 lei mai scump. ( 1-8 octombrie) In aceste conditii, Wizz-ul nu doar ca nu mai e o optiune, e de evitat. Zborul la low-cost ar trebui sa fie cu cel putin o treime mai ieftin ( eu zic 50%) ca sa merite, dar vad ca la Wizz nici macar nu mai sunt mai ieftine.

  • Daniel spune:

    Cezar ,
    Ti se pare un pret bun pentru Bucuresti – Barcelona DOAR DUS la 499 de lei ?
    Asta inseamna ca dai cel putin 1000 de lei pe un bilet dus-intors ,in conditiile in care nu ai nici bagaj,nici mancare in avion(pentru o ruta destul de lunga).
    Unde mai pui ca ,de cele mai multe ori,Wizz-ul te lasa la 50-100 de km de orasul de destinatie,si mai platesti si acolo 10-20 de euro pentru transfer…
    Mie mi se pare ca in ultimul timp Wizz-ul are niste preturi exorbitante si o spune cineva care nu urmareste de ieri bilete…In trecut,gaseai preturi decente si nu trebuie sa iti iei biletele cu 8 luni inainte.
    Acum,sub 1000 de lei dus-intors nu gasesti mai nimic…

    • Imperator spune:

      Fiecare ruta este un produs in sine si pretul este determinat de competitie. Arunc o privire pe preturile pe iulie

      WizzAir – preturi intre 499 si 1259 lei (iti dai seama ca la 1259 lei avionul este full, full, full)
      Blue Air – preturi intre 399 si 489 lei
      Tarom – preturi intre 536 si 800 lei.

      Toate cele 3 companii aterizeaza in acelasi aeroport. Prat de Llorobregat. Dintr-un motiv care imi scapa, Wizz are o rata de ocupare medie de 90%, Tarom de 55 – 60%, iar Blue nu stiu.

  • Imperator spune:

    @Florin, am zburat acum 3 ani la Oradea, iar biletul a costat 650 euro dus-intors (nu, nu am platit eu). De ce atat ? Pentru ca a fost cumparat cu cateva ore inainte de zbor si a fost la clasa business pentru ca pe economy era full. Intotdeauna exista oameni care au nevoie de bilete de pe o ora pe alta. Si in cazuri de astea, nu conteaza pretul.
    Cum de asemenea, in medie, 5% dintre pasagerii cu bilet cumparat si platit nu se prezinta la zbor.

    • Florin spune:

      de asta sunt si eu constient. tot ceea ce zic e ca pentru calatorul smart sau pe buget care nu are bilete cumparate, Wizz nu mai este o varianta desteapta in urmatoarele luni.

  • Imperator spune:

    Pentru calatorul smart, trebuie sa verifice toate optiunile. Uite, exemplu cu Barcelona. Daca as avea in plan sa ma duc acolo, as verifica atat zborurile directe (Wizz, Tarom, Blue, Vueling), cat si cateva optiuni indirecte (gen Air France, TAP, poate si o Lufthansa sau chiar si un Turkish). Nu stii de unde sare iepurele 🙂

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest