Blue Air anunta un nou hub la Iasi: curse spre Londra, Paris, Roma si Bucuresti

Blue Air

Dupa cum speculam acum cateva zile cand anuntam deschiderea rutei Bucuresti – Iasi de catre Blue Air, iata ca Blue Air a confirmat ce presupuneam, Echipajele care vor efectua zborurile Bucuresti – Iasi dimineata nu vor freca menta prin capitala Moldovei, ci vor zbura mai departe spre alte destinatii europene. Ei bine, vineri, Blue Air a anuntat deschiderea unei noi baze operationale la Iasi (sau hub), a cincea dupa Bucuresti, Bacau, Larnaca si Torino si lansarea a trei destinatii externe – spre Londra (Luton), Paris (Beauvais) si Roma (Fiumicino). Zborurile vor incepe in aceeasi zi cu zborurile Iasi – Bucuresti si anume 25 octombrie 2015. Atentie – daca pe ruta Bucuresti – Iasi, bagajul de cala si un snack este inclus, pe zborurile externe din Iasi trebuie sa le platesti ca servicii aditionale.

Orarul curselor sunt:

Iasi – Londra 9:30 – 10:55

Londra – Iasi 11:40 – 16:40

Se opereaza miercuri si duminica

 

Iasi – Paris 10:00 – 12:15

Paris – Iasi 13:00 – 17:00

Se opereaza luni si vineri

 

Iasi – Roma 13:00 – 14:20

Roma – Iasi 15:05 – 18:25

Se opereaza marti, joi si sambata

 

Tarifele anuntate sunt incepand cu 32,90 euro / segment (taxe incluse), dar aruncand o privire pe site-ul Blue Air, am descoperit chiar si tarife mai mici – Iasi – Roma la sfarsit de octombrie cu 19 euro ! Evident, la astea se adauga si taxe de plata, bagaje, etc, dar si asa, e un tarif excelent care probabil nu o sa tina prea mult, asa ca daca locuiti prin zona, va sfatuiesc sa va grabiti – un city break la Roma chiar si la sfarsit de octombrie e o placere 😉

Intrebarea intrebatoare este insa ce se va intampla cu vechiul hub al Blue Air de la Bacau. Daca imi aduc bine aminte, acum cativa ani, Blue Air a luat in concesiune aeroportul din Bacau, intre timp a renuntat la el in perioada in care Blue Air a trecut prin chinurile restructurarii, dar acum este unica companie aeriana care opereaza acolo (nici Tarom nu mai zboara la Bacau). Nu pot spune daca Bacaul va fi inchis in detrimentul Iasiului sau nu. Pe sosea, sunt doar 130 km intre cele doua orase, deci Bacaul este in catchment area al aeroportului Iasi. Bacaul are 172,000 locuitori (recensamant 2012), iar Iasiul 290.000 locuitori (si aproape jumatate de milion in jur). Teoretic, Iasiul ar trebui sa preia si zborurile din Bacau. Ma uit insa la exemplul Wizz Air care are 2 baze in Ardeal la 110 km una de alta – Cluj Napoca si Tg. Mures. Cand Wizz a deschis Tg, Muresul, ma asteptam sa inchida Clujul, dar nu a fost asa. Ambele baze au crescut si s-au dezvoltat. E drept, Tg. Mures preia traficul din Secuime pana la Brasov, iar Clujul strange din inima Ardealului spre Bistrita si Maramures. Sunt curios cum vor evolua lucrurile aici – daca Bacaul va fi inchis sau va continua sa fie o baza a Blue Air in continuare.

 

In ultimii ani, Iasiul a suferit ani de zile ca a avut o pista scurta si proasta, dar dupa niste investitii in partea tehnica si deschiderea noii piste in 2014, iata ca rezultatele nu s-au lasat asteptate. Acum pe aeroportul din Iasi se inghesuie Tarom (care are hub aici cu curse spre Bucuresti, Bologna, Londra-Luton, Roma-Fiumicino, Tel Aviv si Torino), Wizz Air (cu curse spre Bergamo, Londra-Luton incepand din septembrie si Treviso) si acum, iata si noua baza Blue Air. Mai aterizeaza aici si Austrian Airlines de la Viena. Ieseni, asteptati-va de tarife mici si o lupta interesanta pe destinatia Londra (unde vor zbura nu mai putin de 3 companii aeriene acum) si Roma (cu Tarom la concurenta cu Blue). Oare are Iasiul are destul potential pentru Londra ?

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Razvan S spune:

    Ceva frumos… ma bucur pt aeroportul din Iasi. Si sa nu uitam ca la cca. 150 KM de Iasi mai avem un oras important >600.000 locuitori, si anume Chisinaul de pe al carui aeroport nu prea pleci cu preturi bune spre Europa de Vest 😉
    Referitor la ce se va intampla cu aeroportul din Bacau, cu siguranta isi va diminua traficul si probabil in ceva timp poate inchis. Iasiul are un mai mare potential fiind mai aproape de unele orase care pana acum erau deservite de Blue Air pe Bacau, spre exemplu Vaslui, Botosani, chiar si Suceava.

  • Imperator spune:

    Da, mai e si Chisinaul, dar sa stii ca acolo opereaza Wizz Air si, in plus, mai exista si tarife destul de rezonabile ale Air Moldova.

  • luica spune:

    Sa nu uitam ca aeroportul Suceava a fost inchis 2 ani . Iasul a preluat mare parte din pasagerii suceveni . In august 2015 se redeschide Aeroportul Suceava cu o pista noua pentru zboruri internationale .

    • Razvan S spune:

      Eu am auzit ca acel august s-a transformat in noiembrie pentru aeroportul din SV. cat despre preluarea traficului sa stii ca pe Suceava nu s-au operat zboruri internationale pana acum; probabil ca in viitor se doreste, a se vedea investitia in pista, dar inca nu am auzit nimic. Deci tot ce a preluat iasiul, daca a preluat, a fost pe Iasi-Bucuresti. Insa eu daca as locui in Suceava decat sa fac 200km pana la iasi cu masina, iar apoi sa iau avionul pana la Bucuresti, sincer m-as duce direct toti 450 km pana la Bucuresti cu masina. Daca vorbim de zboruri internationale, da, as merge 200 km pana la Iasi ca de acolo sa fac 2000 km pana la Londra. Oricum daca SV devine un aeroport activ din punct de vedere international, cred ca mai de graba tot Bacaul ar fi victima.
      PS: Eu am cunostinte din SV care, in unele cazuri, preferau sa se duca pana in Cluj si de acolo sa ia un zbor international

  • himmler spune:

    nu mor caii cand vor iesenii Aeroportul BACAU opereaza pentru aerostar pentru testari pentru MAPN flotila aeriana 95 avioane C130 hercules SPARTAN helicoptere PUMAsocat reporatii modernizari MIG21 pentru state care mai detin asemenea aparate BACAUL este centrul geografic al moldovei cu siguranta avioanele de transport pasageri au o perspectiva sigura

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest