Ce inseamna competitia: Avionul de Iasi costa cat un bilet de tren

01. Tarom pe aeroportul Mykonos

Va anuntam acum cateva zile ca Blue Air incearca sa ia taurul de coarne si sa se bage si pe rute interne, care de ani de zile este monopol Tarom. Nu ca cineva ar fi dat ordin, dar nimeni nu a fost interesat. Si evident, preturile sunt in consecinta. Ca astea sunt legile economiei de piata. Ei bine, de cand Blue Air a anuntat cursele Bucuresti – Iasi, Taromul nu a stat cu mainile in san si a reactionat. Blue a scazut din nou. Cat costa la ora asta un zbor Bucuresti – Iasi si retur. Pai la vreo 70 si ceva de euro adica vreo 300 si ceva de lei. Cat costa trenul ? 292 lei dus-intors la clasa I. Cu avionul, zbori cam o ora, poate si mai putin, cu trenul faci vreo 7 ore. Competitia duce la reducerea preturilor. Qed.

Pana cand Blue Air-ul sa deranjeze apele zborurilor interne, un zbor dus-intors la Iasi costa vreo 150 – 180 euro daca il achizitionai din timp. Cand Blue Air a anuntat deschiderea curselor Bucuresti – Iasi, au anuntat preturi la 95 euro. Ce a facut Taromul ? S-a comportat ca o companie normala si a taiat brusc preturile la 79 euro dus-intors cu incepere din prima zi in care Blue va zbura la Iasi, adica 25 octombrie si a crescut numarul de zboruri zilnice. Pana atunci, evident, nu are nici un rost sa taie preturile, nu e competitie. Cum a reactionat Blue ? S-au dus si ei in jos, mai precis la vreo 72 – 73 euro (aici inclusiv bagaje si taxa de plata cea mai ieftina – adica sa te duci sa depui niste bani la o banca si alte cateva modalitati).

Sunt preturile acestea sustenabile pe termen lung ? Eu cred ca nu, probabil ambii operatori vor fi obligati sa sara de 100 euro, dar si asa preturile zborurilor interne vor scadea. Ceea ce e bine pentru calatori.

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Bravo Blue Air! Asteptam aceeasi treaba si la Timisoara, si de ce nu Cluj? Azi spre exemplu cautam un zbor TSR-BUC-TSR pe luni, depaseau bine 170 pe oficial, iar pe Vola cu ceva in plus…pai tat mai bine e cu trenul. Daca Tender – in care ne puneam mari sperante – a luat-o pe aratura cu a sa companie cu tot, macar Blue Air sa vada oportunitatea si sa vina si incoace!

    Alexx 5 august 2015 18:13 Răspunde
  • Vorbe in vant ale celor de la Tarom, nu vor creste numarul frecventelor din toamna. Si acum se zboara cu 4-5 frecvente zilnice, in functie de zi. Probabil vor doar sa aduca la cunostinta ca exista disponibilitate pe tot parcursul zilei si atat..

    anonymus 5 august 2015 22:29 Răspunde
  • Oricum, acuma este o supra-capacitate la greu pe Bucuresti – Iasi. Care va fi corectata probabil destul de repede.

    Imperator 6 august 2015 0:05 Răspunde
  • De cativa ani Taromul are 4 zboruri zilnice pe Bucuresti, iar lunea chiar 5, din care doua sunt plecari de dimineata, cam la jumatate de ora diferenta. Iar media de incarcare a aeronavelor este de peste 80%, ceea ce inseamna un LF foarte satisfacator. In general zborurile IAS-OTP se fac cu aeronave ATR 72 (n-am mai vazut de mult ATR52 pe Iasi) si sunt curse la care este folosit chiar si Boeing 737.

    Marius 6 august 2015 7:57 Răspunde
  • Koln, Bruxelles, Valencia, Dublin, Barcelona, Stuttgart sunt câteva dintre noile destinații Blue Air din IASI Airport cu conexiune în OTP. (*nu le-am verificat pe toate)
    07:00 IAS – OTP 08:00
    +
    08:45 -> 10:30 Koln 11:15 -> 15:00
    08:55 -> 10:50 Bruxelles 11:35 -> 15:20
    08:50 -> 11:25 Valencia 12:15 -> 16:35
    08:55 -> 10:55 Dublin 11:25 -> 17:25
    09:05 -> 11:25 Barcelona 12:25 -> 16:25
    09:05 -> 10:30 Stuttgart 16:10 -> 19:25
    +
    OTP 20:30 – IAS 21:30
    Prețurile sunt foarte bune, mai ales că au promoție acum.
    (30-40 EUR per segment IAS -> OTP -> Destinația finală).
    ATENȚIE!! (începând cu 25 octombrie).
    http://www.blueairweb.com/

    TRANCHET 8 august 2015 19:44 Răspunde

Lasă un răspuns la anonymus Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii