Back to Europe: Air Asia X va zbura Kuala Lumpur – Istanbul – Barcelona

air_asia

Hopaaaa, stiri bune dinspre Asia. Cea mai buna companie low-cost a lumii (aleasa de vreo 10 ani consecutiv daca nu ma insel), Air Asia revine in Europa dupa 4 ani. Si vestea buna este ca va zbura pe undeva prin apropierea Romaniei, mai precis la Istanbul. Dar hai sa va povestesc un pic despre Air Asia si saga sa europeana.

Povestea Air Asia a inceput candva pe la inceputul anilor 2000 odata ce a fost preluata de Tony Fernandes. Era o companie obosita din Malaezia care tragea sa moara. Inspirat de modelul low-cost, Tony a transformat Air Asia intr-un adevarat fenomen – a lansat o companie aeriana care nu numai ca are preturi scazute, ci si este o companie extrem de simpatica si te simti bine sa zbori cu ea. Air Asia s-a extins in toata Asia de Sud Est, deschizand subsidiare importante, inclusiv in Thailanda, India ori Filipine. Practic, a impanzit Asia de Est. Acum nu mai este singura, a fost urmata de alti competitori low-cost cum ar fi Tiger, Jetstar, Lion sau Cebu Pacific, dar in continuare Air Asia continua sa fie cea mai simpatica companie aeriana low-cost din Asia de Est.

La sfarsitul primului deceniu al anilor 2000, Air Asia a decis sa inoveze si sa lanseze o companie low-cost pe distante lungi – Air Asia X. Era o decizie curajoasa si inovatoare – in acel moment nu existau companii aeriene low-cost care sa opereze pe distante lungi (acum Norwegian incearca ceva, dar cam fara de succes). Air Asia X a lansat in consecinta zboruri Kuala Lumpur – Londra si Kuala Lumpur – Paris. Dupa vreun an, le-au retras. Motivul ? Companiile aeriene din Golf au taiat serios preturile, asa ca un zbor cu Emirates sau Qatar Airways costa destul de similar cu cele ale Air Asia. Si e normal sa zbori cu o companie full-service gen Qatar cand costa cam la fel cu Air Asia unde trebuie sa platesti bagajul si orice consumi la bord. Air Asia X gandit sa opereze est-vest si-a schimbat orientarea geografica, concentrandu-se pe axa nord-sud. A inceput sa zboare spre Australia, dar si Japonia, Coreea sau China.

In ultima perioada, Air Asia X pare sa incerce un nou model est-vest. Au aparut zboruri spre Kathmandu, un zbor Bangkok – Muscat, iar Teheranul are deja zboruri directe atat spre Kuala Lumpur, cat si Bangkok. Ei bine, ieri a aparut informatia (confirmata de site-ul Air Asia) ca va fi lansata ruta Kuala Lumpur – Istanbul – Barcelona.

Desi biletele nu pot fi inca achizitionate, se cunoaste orarul de zbor (care e chiar fain)

Kuala Lumpur – Istanbul 10:00 – 15:00 / Istanbul – Barcelona 16:30 – 19:20

Barcelona – Istanbul 20:50 – 1:20 / Istanbul – Kuala Lumpur 2:50 – 19:30

Nu se cunoaste inca pe ce aeroport vor ateriza la Istanbul, dar ma astept sa fie pe Sabiha Gokcen si nu Ataturk. Aeroportul al doilea din Istanbul este operat de Malaysia Airports, aceeasi companie care se ocupa si de aeroportul-mama din Kuala Lumpur, in plus, este mai ieftin si nu la fel de aglomerat ca si Ataturk. Din Romania, doar Fly Pegasus zboara de la Bucuresti la Sabiha Gokcen, toate celelalte companii (Tarom, Atlas Global si Turkish Airlines) zburand in Ataturk.

Pana una alta, se anunta ca primul zbor va fi pe 30 octombrie (mi se pare cam repede tinand cont ca inca nu se pot cumpara bilete de avion), zborul va fi operat zilnic cu avioane Airbus 330 (care au si 2 randuri de business class – scaunele se transforma in paturi). Ma astept ca la inceput preturile sa fie WOW (asta e politica Air Asia), asa ca stati cu ochii pe site-ul Air Asia 🙂

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Unul dintre zborurile spre Teheran am citit aseara ca a fost anuntat cu doar o luna inainte si s-a bucurat de grad de incarcare undeva la 80% inca de la inceput si acum se gandesc sa creasca frecventa.

    Claudiu 11 august 2016 14:12 Răspunde
  • Zborul european va depinde foarte mult de pret. Din Teheran e competitie mai mica.

    Imperator 11 august 2016 14:18 Răspunde
  • Vezi si cazul WOW AIR, care merge foarte bine pe lung curier.

    sorin 11 august 2016 16:25 Răspunde
  • Dar WOW Air nu e in competitie cu Qatar si Emirates care data trecuta i-au scos pe Air Asia de pe piata. Sunt curios ce schimba acum Air Asia in strategia de pret. Norwegianul are probleme in ciuda unui 2015 cu profituri modeste dupa un 2014 catastrofal.

    Imperator 11 august 2016 16:37 Răspunde
  • nu ne-ai povestit de calatoria anuntata in borneo -malaezia din aprile 2016

    edi 13 august 2016 16:26 Răspunde
    • Nu am fost pentru ca am ajuns in spital cu cateva zile inainte de data plecarii 🙁

      Imperator 13 august 2016 16:35 Răspunde
  • Pingback: Low-costul singaporez Scoot anunta introducerea rutei Singapore - Atena cu tarife de la 190 euro

  • Cam nasoale ore pentru mine!

    Nicky 18 august 2016 12:37 Răspunde

Lasă un răspuns la Nicky Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii