Conferinta de presa Ryanair

01. Rute Ryanair din Romania

Miercuri pe dimineata, cam cand termometrul se apropie destul de vertiginos de zero grade, cei de la Ryanair au chemat presa si blogosfera la o conferinta de presa intr-un cadru nu tocmai low-cost – la hotelul Radisson Blue din buricul urbei, unul dintre hotelurile cu staif, foarte dragute din Bucuresti, la un pahar de apa minerala si la prima conferinta de presa a anului de la Ryanair. Cum a fost conferinta de presa a Ryanair? Pai, ca de obicei – comunicarea Ryanair aduce cu oracolul antic de la Delfi – nu spune nimic, dar daca gasesti pe cineva specialist in a traduce ryanairita, poti sa afli lucruri interesante. Nu sunt un specialist in ryanairita (in Romania, nu cred sa fie cineva), dar am incercat sa aflu cate ceva despre urmatoarele miscari ale celei mai mari companii aeriene din Europa, dar care in Romania se afla doar pe un loc 3 sau 4 (nu mai stiu exact daca i-a depasit sau nu pe Tarom la numarul de pasageri). Dar care sustine ca pana in 2020 vrea sa devina nr. 1.

In primul rand, special guest star a fost dl. Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer al Ryanair, deci unul dintre cei mari din conducere. Si a fost un speaker foarte elegant, cei de la Ryanair si-au schimbat discursul agresiv de acum cativa ani. La ultimele conferinte de presa, au avut momente de mistouri fine, de data asta nici atat. Un discurs elegant si care a terminat cu un mare adevar – competitia ajuta consumatorii… Wizz vs Ryan vs Blue duce la preturi foarte bune.

Ce au anuntat? Oficial, nimic. Nu a aparut nicio ruta noua, parca au mai adaugat vreo doua zboruri pe Bucuresti – Timisoara, nimic nou. Spre deosebire de Wizz Air care face conferinte de presa cand chiar au ceva de anuntat interesant, cei de la Ryanair fac conferinte de presa doar cand nu au nimic de anuntat, dar esti palit ulterior cu un comunicat de presa. Au reamintit cursele (e drept, pe un ton ca ar fi fost ceva nou), unele care nu au inceput inca (vezi cele din Oradea sau Bucuresti – Palermo, de exemplu), ne-au spus ca au lansat tarife „de salvare” pentru cei afectati de iesirea din scena cam abrupta a Air Berlin, au aparut si obisnuitele preturi de 9,99 euro spre diverse destinatii din Bucuresti (vedeti ca probabil mai sunt disponibile). Dar partile interesante au venit din partea de Q&A.

 

Ryanair va aduce rute noi din Romania. L-am intrebat pe dl. Jacobs daca noile rute Ryanair care vor veni vor fi noi (necompetitive) sau unele deja deservite de alti operatori, mai ales ca ultimele rute anuntate erau toate necompetitive (Bucuresti – Bristol sau Palermo, Craiova – Valencia, sau cele noi din Oradea). Raspunsul a fost clar si punctual. 50 / 50. Iupiii! Deci sa ne asteptam la rute noi spre destinatii care nu sunt deservite in acest moment. Si nu numai din Bucuresti, evident.

Ryanair va zbura pe rute interne. Probabil, nu numai pe Bucuresti – Timisoara. A pronuntat si Bucuresti – Cluj. Tinand cont ca tot au loc evenimente de recrutare echipaje la Cluj, pot pronostica destul de sigur ca urmatoarea baza operationala Ryanair din Romania va fi la Cluj.

Ryanair pare a fi interesat de Constanta. A fost o intreaga discutie cu privire la turismul in Romania. A comparat cu Bulgaria, unde turismul contribuie cu 6% din PIB, fata de Romania unde contribuie cu doar 1%. „Si ce au bulgarii in plus fata de Romania?”, a spus-o si dl. Jacobs. Nimic. Tot partii si plaje. Stia ca avem, mai nou, un Minister al Turismului (nu i-a spus nimeni ca asta ar insemna ceva, dimpotriva, probabil nu va face nimic bun. Probabil, spera si el sa semneze vreun contract de promovare, pentru ca a repetat de vreo trei ori ca 40% din calatorii de pe zborurile Ryanair sunt cetateni straini, deci ca Ryan aduce turisti straini in Romania). Dar interesant a fost ca dl. Jacobs a tot repetat ce potential mare are Marea Neagra si mie imi miroase ca Ryan va reveni pe aeroportul Mihail Kogalniceanu. Nu stiu daca in vara asta, e cam din scurt, dar foarte probabil din cea urmatoare.

Ryanair va deveni feeder pentru zboruri transcontinentale. Hopa… asta suna foarte interesant. Acum cativa ani, cei de la Ryan anuntau niste planuri de zboruri low-cost spre New York din Londra (aparent, B737-800MAX ar fi capabil sa zboare transatlantic), dar intre timp s-au decis sa nu se transforme intr-o companie transcontinentala, ci sa se concentreze pe batrana Europa (o decizie inteleapta, as zice eu), dar sa devina feeder pentru transcontinentale. Adica, tie, daca vrei sa zbori la Los Angeles, de exemplu, Ryanair sa-ti ofere un zbor pana la Londra, sa zicem, si de acolo mai departe cu o companie transcontinentala. Daca ar deveni oficial feeder, atunci presupun ca si transferurile ar fi garantate, posibil si bagajele sa fie ridicate direct la destinatia de peste mari si tari. A mentionat si posibili parteneri – Norwegian sau IAG (adica British Airways – Iberia – Aer Lingus). De urmarit, ca poate fi interesant.

Ryanair se uita la potentialul tarilor din Est. Principalele tari de focus sunt Romania, Ungaria, Bulgaria, unde nu au cine stie ce cota de piata, dar nu vor neglija nici poate o Ucraina. De luat in calcul pentru noi ar putea fi un zbor Bucuresti – Chisinau, despre care spunea ca ar fi interesant. Nu as paria prea mult, desi eu cred ca n-ar fi o ruta fara potential, dimpotriva.

Pretul mic la petrol a tinut in viata destul de multe companii. Dar in momentul in care titeiul va reveni la un 70 de dolari barilul (foarte previzibil, cu Trump presedinte), vor fi multe victime, iar Europa va urma exemplul SUA, unde au avut loc numeroase consolidari in industrie. Dl. Jacobs nu a spus-o, dar o spun eu. Una dintre victime va fi Taromul, daca nu va face nimic sau va lua niste decizii a la PSD.

 

Cam asta am „citit” din conferinta de presa de azi. Cert e ca Ryanair vede Romania ca pe o prioritate, deci lupta cu Wizz si cu Blue va continua… si asta e de bine, nu-i asa?

Imagini conferinta de presa Ryanair

01. Rute Ryanair din Romania

Astea sunt rutele Ryanair din Romania. Nimic nou,

02. Cota de piata Ryanair

Liderii pietei aviatice pe tari. La CEE, e foarte neclar cum e Aegean pe locul 3 si Wizz doar pe 2 (CEE la Ryanair inseamna Grecia :))

03. Ryanair in Romania

Ryanair a crescut cu 40% pornind de la o baza mica si introducand un numar foarte mare de curse. Afirmatia ca Blue, Alitalia, Wizz si Air Berlin au taiat rute din cauza Ryanair este falsa si nu a fost sustinuta si verbal

04. Turism in Romania

Sa spui ca au crescut numarul de turisti romani pe intern pentru ca Ryanair a bagat curse Timisoara – Bucuresti prin toamna este prea mult 🙂 Interesanta cifra de pasageri straini pe cursele Ryanair. Sunt curios care or fi cifrele la Blue si Wizz.

05. Reducere Ryanair

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Vezi ca ai Grecia mai jos cu Aegean pe locul 1 si Ryanair pe locul 2…CEE poate insemna rute interne in Grecia si atunci se justifica pentru ca Ryanair are zboruri spre mai toate insulele grecesti…si cu frecvente destul de marisoare 🙂

    sorin 19 ianuarie 2017 16:03 Răspunde
    • CEE pentru o imensa majoritate inseamna Central Eastern Europe. Da, posibil, o fi ruta Atena – Heraklion 🙂

      Imperator 19 ianuarie 2017 16:39 Răspunde
    • Ai dreptate. Doar pe ruta Athena-Thessaloniki au cinci zboruri zilnice

      Antal 20 ianuarie 2017 10:32 Răspunde
  • Cat despre codeshare-ul cu Norwegian e doar o chestiune de timp pana va fi semnat. Deja a fost confirmat de Norwegian pe la final de decembrie…

    sorin 19 ianuarie 2017 16:04 Răspunde
    • Sa vedem si cum. Va fi cu transfer garantat sau nu ?

      Imperator 19 ianuarie 2017 16:40 Răspunde
  • Interesant! Credeam ca vin si ei cu ceva spectaculos, revolutionar. Un zbor spre Constanta incepand cu 1 Mai.

    Aurora 19 ianuarie 2017 17:10 Răspunde
  • Ma amuza statistica lor. Eu sunt unul dintre „turistii” străini adus de ryanair pt ca am pasaport unguresc 😆
    Statistica nu e o stiinta exacta

    Antal 20 ianuarie 2017 10:29 Răspunde

Lasă un răspuns la Antal Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii