In exclusivitate – Planurile TAROM de modernizare si relansare

Tarom A380

Tarom A380

De cand avem un guvern nou, si un ministru al Transporturilor nou, si un director general la Tarom nou, nu exista saptamana in care sa nu fim „amenintati” cu ce minunat va fi Taromul. Iar acestia, la unison, invoca programul de guvernare la fiecare interventie mai mult sau mai putin publica, asa cum imamii invoca Sfantul Koran. Pentru ca litaniile din programul de guvernare au promis nu mai putin de 30 de avioane nou-noute, zboruri intercontinentale si cate si mai cate. Evident, prima reactie pe care am avut-o cand am citit programul de guvernare a fost sa exclam „cand o zbura porcul”. Dar iata ca, surprinzator, programul de guvernare pare sa se concretizeze. Stiu asta pentru ca am obtinut planurile Tarom de modernizare si relansare din surse confidentiale aflate in pozitie-cheie. Asa ca vi le prezint in exclusivitate mondiala.

In primul rand, am aflat care vor fi avioanele noi. Taromul va cumpara trei avioane Airbus 380 (cele mai mari avioane de pasageri din lume, d-alea cu doua etaje), 7 avioane Boeing 777 – 300 Long Range (de asemenea, pentru zboruri pe distante lungi), 10 avioane Airbus 321 si 10 avioane Mitsubishi Regional Jet. Mda, am ridicat si eu o spranceana, proiectul Mitsubishi de producere de avioane stiu ca s-a tot amanat si amanat, dar exista, iata ca avem surprize. Pe de alta parte, se stie cert sursa avioanelor A380 si B777 – vor fi inchiriate de la Emirates care are cam prea multe si nu are ce sa faca cu ele (vezi articol) si dupa ce acestea vor trece prin etapa obligatorie de modernizare pentru a indeplini standardele Tarom, vor intra in flota transportatorului roman. Dar hai sa luam modelele unul cate unul.

 

Airbus 380 (A380) este cel mai mare avion din lume si se regaseste in flotele marilor companii aeriene ale lumii. Emirates are cam 100 de astfel de avioane, fiind cel mai mare operator de A380 din lume. Numarul de pasageri difera in functie de configuratie, dar tinand cont ca Taromul si-a acontat deja configuratia cu trei clase, va avea o capacitate estimata de 600 – 700 de pasageri (in functie de preferintele pasagerilor de la economy, se va putea ajunge chiar la 1.200 – 1.500 de pasageri). Boeingul 777 – 300 Long Range este, de asemenea, un avion care zboara pe distante lungi si care este preferat de echipajele din intreaga lume. Taromul si-a acontat deja sapte avioane B777 cu varste de maximum 18 luni, care vor avea parte, de asemenea, de trei clase – Senator, Deputat si Alegatori. Pentru distante medii – in Europa si in Orientul Mijlociu, noua flota Tarom va fi format din Airbus 321, acelasi model fiind folosit de Wizz Air pentru avioanele lor cele mai noi. Va avea doua clase cu o capacitate de 180 – 300 de pasageri. Surpriza vine din faptul ca pentru distante scurte Taromul va achizitiona avioane Mitsubishi Regional Jet (MRJ). Cei de la Mitsubishi se chinuie de ani buni sa produca niste avioane, dar nu au prea gasit cumparatori. Ei bine, proiectul Mitsubishi este salvat de Tarom, care a comandat zece avioane, Taromul fiind desemnat „launch airline”. Decizia a fost luata in cadrul negocierilor care au fost teribil de stranse, cu rasturnari spectaculoase de situatie, desfasurate in cel mai adanc secret, in cluburi din Dubai (rasturnate au fost si baxuri intregi de sampanii Dom Perignon, vitale pentru mersul negocierilor). O parte din componentele avioanelor Mitsubishi vor fi produse la fabrica de avioane din Alexandria. N-ati auzit de fabrica de avioane din Alexandria? Nici nu aveti cum, decizia a fost ca aceste componente vitale sa fie produse la fabrica de biscuiti din metropola teleormaneana.

 

Ei bine, surprizele enorme vin insa din serviciile oferite la bord si nu neaparat din modelele de avion achizitionate. Noul Tarom se doreste o companie de 5 sau 5,5 stele, asa ca si serviciile vor fi absolut spectaculoase.

In primul rand, Taromul va avea trei clase. Pentru a nu folosi apelativele obisnuite, dar deja fumate, de „First, Business si Economy”, in cazul Tarom acestea vor purta denumirea de „Senator, Deputat si Alegator”. Numele a fost sugerat din noua strategie de marketing, conform careia senatorii romani vor zbura la clasa Senator gratuit, deputatii vor zbura la fel, gratuit, la clasa Deputat, iar restul va plati bani grei la clasa Alegator. La clasele Senator si Deputat, clientela va fi restrictionata. Chiar daca va oferi cineva bani grei pentru luxul si confortul desavarsite, nu va fi admis decat daca va prezenta o recomandare scrisa de la institutii precum DNA, DIICOT sau similare.

 

In clasa Senator, Taromul va oferi cabine personalizate distinsilor oaspeti. Pe peretii avionului vor curge cascade cu clabuci generati de spuma de baie Louis Vuitton. Cabinele vor avea paturi cu saltea cu apa, iar daca Emirates are dusuri la First Class, Taromul va avea cate un jacuzzi in fiecare cabina. La cerere, trupe de manele vor putea concerta live pe culoar sau chiar si in cabine. Fiecare pasager va primi, pe langa obisnuitele produse de toaleta de mare lux marca Ling Xi Luang, electrocasnice precum tablete, uscatoare de par, vibratoare, bice si catuse sau papuci termo-electrici. Mancarea gourmet va fi furnizata numai de chefi cu cel putin 2 stele Michelin din Bucuresti, iar la fiecare 2 cabine, va fi disponibil cate un gratar pentru a putea perpeli la 10.000 de metri altitudine mici marca Cocosatul. Chiar te vei simti ca in sanul lui Avraam.

 

Clasa Deputat nu va avea cascade, dar prea finii oaspeti isi vor putea clati ochii cu picturi semnate de mari artisti precum Van Gogh, Monet si Sile Camataru. Cumintenia Pamantului a fost deja acontata de Tarom si va fi prezenta in clasa Deputat prin rotatie. Evident, nu vor mai fi cabine personalizate, dar scaunele vor putea fi convertite in paturi si, in exclusivitate pentru o companie aeriana, vor exista gadilatoare de talpi. Fiecare scaun va dispune de un ecran propriu unde vor putea fi urmarite in direct programele Taraf sau Etno TV, iar mancarea, oh, mancarea va fi pregatita de bucatari renumiti fix in fata onoratilor oaspeti – puii la rotisor vor sfarai in zona barului, purcelusii de lapte se vor fragezi, iar berea la PET va fi deservita proaspata si calda pentru cei care vor plati un pret premium (sau sunt deputati).

 

In fine, nu am mare lucru ce sa va spun despre clasa Alegator. Inca nu s-au stabilit coordonatele cabinei, dar inteleg ca se doreste stabilirea unor noi recorduri de confort – se doreste ca clasa Alegator sa intre in Cartea Recordurilor Guinness pentru cel mai ingust spatiu la picioare, iar pasagerii vor avea privilegiul de a-si alege pozitia favorita in avion – pana acum, se stie ca vor putea alege sa calatoreasca in pozitia fetus, intr-un picior sau in compartimentul de bagaje de deasupra scaunelor, dar specialistii Tarom care au angajat consultanti din industria conservelor de sardele care lucreaza sustinut la intregirea ofertei.

 

 

Din pacate, pana acum nu s-au stabilit destinatiile pe care va zbura Tarom Redivivus, dar, evident, asta nu este cel mai important lucru, va zbura pe unde se poate. O sa ma intrebati cum se poate face un plan de afaceri fara a se sti pe unde sa se zboare, la ce preturi si care vor fi destinatiile. Nu va faceti griji, aceste detalii sunt trecute in protocoalele secrete ale Sfantului Program de Guvernare si nu vor fi dezvaluite, mai ales presei carcotase. Dar va fi bine!

Acestea sunt ultimele informatii obtinute, repet, in exclusivitate mondiala din cercurile conducatoare ale Tarom. Sunt absolut convins ca, atunci cand acest articol va fi citit de presedintii companiilor Qatar Airways, Air France / KLM, Turkish Airlines sau British Airways, vor lesina de spaima. Cu un astfel de program si astfel de servicii, singura solutie a acestor companii este sa aplice imediat modelul low-cost, fiindca altfel vor fi spulberate. In curand, biletele vor fi puse in vanzare la clasa „Alegator” si va sfatuiesc sa va grabiti sa le achizitionati, pentru ca sunt absolut convins ca vor fi epuizate in cateva minute si multe dintre ele vor fi vandute la preturi astronomice pe OLX.

 

Ahhh, ce viitor de aur are aviatia romaneasca!

 

Sursa foto – Tarom Airbus 380

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • 1 Aprilie :)))))

    Lucia 1 aprilie 2017 8:11 Răspunde
  • Superb articolul

    Lihte 1 aprilie 2017 9:42 Răspunde
  • A-380 ?Gluma ta-ta!Asta nu va fi nici de-o tasni petrol din toate canalizarile tarii!

    Radu 1 aprilie 2017 10:55 Răspunde
  • Da, tot 1 Aprilie ca și anul trecut!!!
    În schimb am achiziționat de la TAROM datorită articolului tău 2 bilete dus – întors București – Amman la 195 euro. Credeam că au scos cursa și uite că am avut noroc…
    Mulțumesc Imperator!

    Profeanu Marilena 1 aprilie 2017 11:24 Răspunde
  • E dimineata, mai inainte m-am trezit… Am ajuns sa fac un WOW pe urma mi-am dat seama ca e 1 Aprilie. :))

    vlad 1 aprilie 2017 11:32 Răspunde
  • Deputat, Senator… Tot Parlamentul … Alegator… Aligator :)) Minciuni gogonate de 1 Aprilie.

    lory 2 aprilie 2017 8:39 Răspunde
  • „dupa ce acestea vor trece prin etapa obligatorie de modernizare pentru a indeplini standardele Tarom, vor intra in flota transportatorului roman”
    Nici Emirates nu mai sunt ce sunt…
    Paragraful acesta trebuie trimis direct șefilor Tarom

    Huc Marian 2 aprilie 2017 11:47 Răspunde
  • mi’-a placut de 1. 04

    dan 2 aprilie 2017 18:02 Răspunde
  • O sugestie pt. denumirea claselor:
    1. Ministru ( Cu posibilitatea unui apartament privat clasa Prim-ministru)
    2. Parlamentar
    3. Alegator
    -Alegator membru de partid
    -Alegator

    Andrei 4 aprilie 2017 7:43 Răspunde
  • foarte tare!cat pe aici sa-mi scap cafeau-n poala!

    polat 4 aprilie 2017 22:05 Răspunde
  • Ai uitat sa mentionezi faptul ca in planul de afaceri se tinteste un grad de ocupare a locurilor undeva la 44%, in comparatie cu zborurile înghesuite de la klm cu un grad de ocupare de 89%.

    Antal 5 aprilie 2017 5:06 Răspunde

Lasă un răspuns la Andrei Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii