Noul program Flying Blue al Air France / KLM / Tarom. Principalele schimbari.

Flying Blue

Flying Blue – Reinvented

Sunt convins ca sunt destui cititori ai blogului care sunt membri ai programului de loializare a companiilor aeriene Air France, KLM, Tarom si altele cateva Flying Blue. Sunt si eu membru de la aparitia lui, adica, din 2005. De fapt, eu am fost membru al fostului program al lui KLM – Flying Dutchman (vai, ce imi placeau lebedele acelea de pe card), care, dupa ce Air France si KLM au fuzionat, devenind o singură companie, aceasta s-a unificat cu programul lui Air France numit Frequence Plus si asa a aparut Flying Blue. Ma rog, odata cu aderarea Tarom la Sky Team (parca, prin 2010), a devenit si programul de fidelizare al Tarom, care a renuntat la programul propriu Smart Miles. Si dintre toate programele de loializare ale companiilor aeriene, l-am folosit cel mai mult, asa ca Flying Blue este cunoscut de mine cel mai bine.

Dupa 13 ani de la lansare, iata ca cei de la Air France / KLM s-au gandit sa-l mai schimbe un pic. Pentru mai bine sau pentru mai rau, asta ar trebui sa judece fiecare dintre voi, dar pana sa ne dam cu totii seama (nici eu inca nu-mi dau seama daca e mai bine), m-am gandit ca totusi sa impartasesc cu voi marile schimbari.

Schema unui program de loializare e simpla – cand zbori cu anumite companii aeriene sau folosesti serviciile de la alti parteneri (lanturi hoteliere, inchiriat masini, carti de credit etc., etc.), acumulezi niste puncte sau mile. Acele puncte sau mile le poti folosi la un moment dat pentru diverse beneficii – bilete gratuite (atentie, se platesc taxele aeroportuare), upgrade-uri de la economy la business class sau altele. Asadar, e important sa stii cate mile poti castiga pentru vreun zbor, dar si de cate ai nevoie pentru un zbor gratuit sau upgrade.

Un alt aspect important este nivelul – in general, daca efectuezi un numar de zboruri, poti trece la un nivel superior si sa ai parte de niste avantaje. Nivelul de intrare la Flying Blue este Explorer (redenumit, pana acum se numea Ivory), daca treci la Silver, ai, de exemplu, avantajul sa faci check in la biroul de business class, desi zbori economy (si in cazul in care ai de facut check in la un zbor intercontinental, unde se imbarca sute de oameni, economisesti o groaza de timp), iar daca treci la Gold, poti intra la salonul business din aeroportul respectiv, impreuna cu un oaspete care zboara cu tine.

Flying Blue

 

Acumularea de mile (valabil de la 1 aprilie 2018)

Daca, pana acum, acumulai un numar de mile in functie de numarul de mile zburate (fiecare ruta avea un numar de mile alocate), ponderate cu clasa de rezervare a biletului (discount economy, economy, business etc.) + bonusuri pentru cei care aveau un anumit nivel (Silver, Gold sau Premium), acum, vei acumula mile in functie de cat ai platit.

Membrii Explorer (fost Ivory) vor acumula 4 mile per euro platit.

Membrii Silver vor acumula 6 mile per euro platit.

Membrii Gold vor acumula 7 mile per euro platit.

Membrii Platinum vor acumula 8 mile per euro platit.

 

Schema aceasta se aplica doar pentru zboruri Air France si KLM. In cazul partenerilor din Sky Team, aceasta schema nu se aplica (nici macar in cazul Tarom), aplicandu-se schema precedenta (numarul de mile zburate ponderate cu clasa de rezervare, ponderate cu statusul tau).

Iata, de exemplu, schema de acumulare mile la Tarom.

Schemele de acumulare mile la toate companiile aeriene incluse in Flying Blue (Sky Team si nu numai) o gasesti aici.

Schemele de acumulare mile la alti parteneri (hoteluri, rent-a-car etc.) raman, de asemenea, neschimbate si le gasiti aici.

 

 

Stabilirea nivelului Flying Blue (valabil de la 1 aprilie 2018)

Cum scriam mai sus, in functie de numarul de zboruri (sau de mile zburate) intr-un an calendaristic, obtineai un anumit nivel – Silver, Gold, Premium. Acestea iti acordau anumite beneficii de la acumularea de mai multe mile sau acces in business lounge, check in la birouri speciale, indeplinirea formalitatilor vamale si de securitate pe un express lane (am experimentat la Bangkok si Amsterdam si chiar sunt foarte rapide, comparativ la cat stai la coada pe fluxurile de calatori obisnuite) si asa mai departe.

Inainte, era relativ simplu sa stii ce nivel atingi – cel mai simplu era 15 zboruri (sau 25.000 de mile) – Silver, 30 de zboruri (sau 40.000 de mile) – Gold, 60 de zboruri (sau 70.000 de mile) – Platinum.

 

Acum, acumulezi asa-numite XP (Experience Points) in functie de clasa la care zbori (economy, premium economy, business sau first) si distanta (sunt patru grupe, plus zbor intern).

Iata schema:

XP Flying Blue

 

Zbori Bucuresti – Paris in clasa economy (in cazul asta, nu conteaza clasa de rezervare), obtii 5 XP (deci 10 pentru un tur-retur). Zbori in clasa business, obtii 15 XP (deci, 30 XP pentru un tur-retur).

Cati XP iti trebuie pentru a obtine diverse niveluri:

Silver – 100 XP

Gold – 180 XP

Platinum – 300 XP

 

Daca zbori, de exemplu, la clasa economy la Bangkok, vei obtine 10 XP pentru Bucuresti – Paris / Amsterdam (tur-retur) si 24 XP pentru Paris / Amsterdam – Bangkok (intra in zona Long 3, peste 5.000 de mile). Deci, 34 XP. Trebuie sa ai trei zboruri long-haul dus-intors pentru a deveni Silver.

Sau 20 de zboruri scurte (sub 2.000 de mile, adica, un Bucuresti – Amsterdam sau Paris, bunaoara).

ATENTIE: In cazul partenerilor Air France / KLM (deci si in cazul Tarom), se aplica aceasta schema pentru a-ti stabili nivelul.

Din nou, nivelul se stabileste in functie de cati XP acumulezi pe an si treci la nivelul urmator automat dupa ce acumulezi nivelul cerut. De exemplu, daca acumulezi 100 XP pe 21 iunie 2018, din 22 iunie 2018, esti automat la nivelul Silver pana la 30 martie 2020!

 

Cum cheltuiesti milele (valabil de la 1 iunie 2018)

Noua schema de cheltuire a milelor inca nu este in functiune, va fi abia de la 1 iunie 2018, deci daca vreti sa va luati un bilet gratuit, puteti folosi schema precedenta daca va luati biletul pana pe 31 mai. Atentie, sa il luati, nu sa si zburati!

 

Pana acum, exista o schema de cate mile ai nevoie pentru a primi un bilet gratuit (de fapt, partial, pentru ca aveai de platit taxele aeroportuare). Pentru un zbor din Romania in Europa (dus-intors) iti trebuia 25.000 de mile, pentru SUA, 50.000 de mile, iar pentru Asia de Est, 80.000 de mile.

Acum, schema se schimba – practic nu vei avea nevoie de un numar fix de mile (acesta va varia de la o zi la alta, fix la fel ca pretul biletelor de avion), in functie de cat de scump e biletul in ziua respectiva.

Pe de alta parte, nu va fi un numar limitat pentru biletele gratuite (cum era inainte), daca exista locuri pe cursa respectiva, orice loc il vei putea ocupa (pentru un anumit numar de mile). Asta este valabil doar pentru Air France, KLM, Hop, Joon si Transavia (deci, pentru companiile aeriene ale grupului Air France / KLM). Pentru zboruri efectuate de parteneri (de la Aeroflot la Korean Air si de la Delta Airlines la Vietnam Airlines), vor ramane in vigoare restrictiile de locuri (numar limitate de locuri pentru bilete gratis).

Se pot obtine bilete dus, dus-intors, dar si RTW (Round-the-World). In plus, daca nu ai destule mile pentru o anumita destinatie, poti plati cu bani prin sistemul Miles & Cash.

Pentru a intelege de cate mile ai nevoie pentru o anumita destinatie, intra pe pagina asta si scrie-ti ruta pe care vrei zbor gratuit (vei primi numarul de mile MINIM necesare) pentru un bilet dus.

Am incercat cateva destinatii si iata ce mi-a iesit: Buenos Aires – 36.000 de mile, Singapore – 36.000 de mile, New York – 21.500 de mile, Londra – 14.500 de mile, Paris – 14.500 de mile, Moscova – 13.500 de mile, Chisinau – 13.000 de mile. Inmulteste cu 2 si afli cate mile iti trebuie pentru un dus-intors (pe cele lungi, e nevoie de mai putine mile, pentru Singapore sau Buenos Aires ai nevoie de 72.000 de mile, fata de 80.000 de mile acum, iar New York doar 43.000 de mile, in loc de 50.000 de mile, dar pentru destinatiile intraeuropene, iti trebuie mai multe). Inca nu sunt incarcate toate destinatiile (de exemplu, nu am gasit Bucuresti – Bangkok, desi intuiesc ca e vorba de 36.000 de mile). Din nou, ATENTIE – e vorba de numarul minim de mile pentru destinatiile respective.

In continuare, vor exista promotii de 25% – 50% mai putine mile necesare pentru un bilet gratuit pentru anumite destinatii. Milele pot fi folosite si pentru upgrade-uri (sa zbori in business sau premium economy, in loc de economy) ori sa iti iei un bagaj de cala (mai ales la zborurile continentale ale KLM, de exemplu).

Numarul de mile deja acumulate vor ramane aceleasi in cont. Dar dupa 1 iunie, le veti putea cheltui dupa noua schema.

 

Cam astea sunt schimbarile… Este evident ca cei de la Air France / KLM au decis sa coreleze mai mult pretul incasat pentru bilete cu numarul de mile acumulate. Este evident ca, spre deosebire de vechea schema, avantajeaza biletele mai scumpe si destinatiile mai indepartate (focusul unei mari companii, de genul Air France / KLM), dar aceasta este o tendinta la nivel mondial.

 

Mai multe informatii gasesti aici ––––> Flying Blue 

 

Voi, cei care sunteti membri Flying Blue, ce parere aveti despre schimbari?

 

 

Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

  • Profeanu Marilena spune:

    Nu am o părere prea bună. De curând am trimis pentru mine și soțul meu cele necesare prin care am demonstrat că am efectuat cu TAROM două zboruri dus întors la Amman, respectiv la Tel Aviv și mi s-a transmis că rezervarea este de tip W, nu acumulez nicio milă. Le-am trimis alt email și le-am cerut măcar să ne prelungească termenul cardului. Nu am primit nimic…..

  • vasile spune:

    nu ai nevoie de mile pt a lua bagaj la KLM, e suficient sa fii membru FB

  • Antal spune:

    In afara de delta, toti sunt tepari cu FF prin skyteam. Rusii cei mai tepari, cu reguli făcute sa renunti.
    Dar nici flying blue nu se lasă mai prejos.
    Dar înainte sa detaliez câteva corecturi la articol:
    1. Se ia nu pretul total ci pretul minus taxele la stabilirea milelor.
    2. La Platinum poti lua încă un pasager cu tine in sala de asteptare.
    3. S-a promis conversie automata, dar nu iese matematic numărul de puncte dupa tabelul tau.
    Si pana acum practicau acest sport cu păcăleală matematica. Numaram segmentele si ieseau mai multe decât ce îmi arata in cont. Desigur dupa reclamatie s-a corectat.
    De alocat aloca mai putine mile in mod regulat decât ar fi, chiar si cu micsorarile acelea de gen 25%…
    Si cumva nici totalul nu iesea.
    Jalnic.
    Dar sala de asteptare din cdg si sms sunt bine dotate si au (uneori) si dus pentru pasageri.

  • Flo007 spune:

    Salut Imperator. As vrea sa stiu cum pot sa fiu la curent cu ofertele de award tickets. Am acumulat destule mile si nu am gasit o metoda sa gasesc ofertele cu plecare din Bucuresti. Multumesc

  • Razvan spune:

    O intrebare pentru cunoscatori: Se pot cumpara bilete pe Tarom cu milele acumulate in Fyling Blue ? Eu am incercat cateva destinatii (in special interne) si nu am reusit – zicea ca „Segmentul nu este disponibil”. Anumite destinatii externe (gen Buc-Paris) era disponibil dar nu stiu daca era zbor Tarom sau AirFrance.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest