5 stele la 10.000 metri. Business class la Qatar Airways, aleasa de 6 ori cea mai buna din lume

Business Class Qatar Airways

De cativa ani buni, sunt invitat de cei de la Qatar Airways in tot soiul de infotripuri prin jurul lumii. Evident, de fiecare data scriu mai mult despre destinatii pentru ca ele sunt motivul pentru care ai zbura, dar cum acum cateva zile s-au anuntat rezultatele concursului anual organizat de Skytrax pentru cele mai bune companii din lume si din nou, Qatar Airways a castigat pentru a 6 oara in ultimii 9 ani (si de 3 ani consecutiv) titlul de cea mai buna clasa business din lume, m-am gandit sa va arat mai mult cum este viata la business class la Qatar Airways. Si din perspectiva mai multor modele de avioane pentru ca desi unele lucruri sunt comune, evident, exista diferente in functie de modelul de avion.

Companiile aeriene au in general mai multe clase.

Evident, toate companiile aeriene au clasa economy (companiile low-cost au numai clasa economy cu mici exceptii – gen Air Asia X sau Fly Dubai).

De vreun deceniu incoace, a aparut si clasa „premium economy” – ideea este ca ai servicii ca la economy, dar ai mult mai mult loc la picioare si scaunul se inclina mai mult, dar nu la 180 grade. Acest tip de serviciu este disponibil numai pe avioane care efectueaza zboruri lungi. Qatar Airways nu are aceasta clasa intermediara.

Cam toate companiile aeriene clasice au si clasa business – servicii mai bune, mancare mai buna, loc mai mare la picioare, acces in business lounge, ma rog, fiecare companie incearca sa ofere ce are mai bun sa justifice pretul ridicat.

Cateva companii ofera cea ce se cheama first class. Teoretic, este cel mai luxos loc din aer, cu mancare facuta de chefi Michelin, vinuri de colectie, iar anumite companii ofera cabine private pentru cei care platesc si 10,000 euro pentru un zbor.

Al-Baker, CEO-ul si practic fondatorul Qatar Airways intr-una din declaratiile sale de multe ori controversate spunea ca nu prea intelege rostul lui first class si care ar trebui sa fie diferenta fata de business class. Da, Qatar Airways are un first class limitat (pe foarte putine avioane, cred ca doar pe A380), dar Al-Baker a zis ca el vrea ca sa se concentreze pe clasa business sa o faca aproape de standardele unui first class. Si se pare ca i-a iesit. Business class-ul lui Qatar Airways a fost votat ca cea mai buna din lume timp de 3 ani consecutiv (2016, 2017, 2018) si de 6 ori in ultimii 9 ani. Recent, in 2017, Qatar Airways a lansat o inovatie, asa-numita Q-Suite care face posibil ca 4 locuri din business class sa formeze un soi de mini-cabina, deci perfect pentru un grup de 4 amici sau o familie cu 2 copii. Ma rog, nu stiu exact cum functioneaza, nu am vazut-o, este prezenta doar pe cateva avioane B777 (am senzatia ca doar pe ruta Doha – Londra), cert este ca ma voi rezuma sa va prezint cum arata si ce se intampla in cazul clasei business class „standard”, clasice ale Qatar Airways. Asa ca sa o iau avion cu avion 🙂

Dar la inceput sa va povestesc despre „ritualurile” standard care le gasesti pe toate tipurile de avioane cu care am zburat.

Qatar Airways Bucuresti

Nu puteam ca la prima poza sa nu pun o poza exterioara … evident, din Bucuresti 🙂

Qatar Airways Intrare Business

Intrarea se face fie pe o poarta separata (poza e din Doha) sau inainte de imbarcarea restului pasagerilor in aeroporturile fara astfel de facilitati (cum e Bucurestiul)

Entertainment System Qatar Airways

In mod evident, exista un sistem de entertainment cu literalmente mii de optiuni – filme, seriale, emisiuni TV, documentare, jocuri, muzica, posibilitate de shopping, etc, etc

Star Wars

Si da, pentru un mega-fan, e o placere sa gasesti toate filmele din seria Star Wars (inclusiv ultimul, The Last Jedi !)

Film Clasic Moarte Pe Nil

Dar si clasice, cum e „Moarte pe Nil” din 1978

Harta

Am uitat, evident, permanent poti vedea unde te afli pe harta

Meniu Business Class

Indiferent de cursa si avion, primesti 2 meniuri – de mancare si bauturi

Business Class Menu Qatar Airways

Meniul de mancare – poti sa alegi din mai multe optiuni

Bauturi Business Class

Si un extras din meniul de bauturi. Da, Qatarul este o tara musulmana, dar la bord, poti bea alcool

Vinuri Business Clas

Si ca idee, iata colectia de vinuri (se improspateaza frecvent)

Vinuri Business Class

 

Vinuri Qatar Airways

 

Wine Menu Qatar Airways

 

Sampanie Business Class

Evident, poti comanda si sampanie

Godiva

Dar favoritele mele sunt de departe … ciocolatile Godiva. La un moment dat, s-a schimbat furnizorul, am fost foarte trist, dar de vreo 2 ani incoace, s-a revenit cu Godiva 🙂 Si poti cere cate vrei 🙂

Mint Lemonade

Inainte de decolare, esti intampinat cu sampanie, juice sau apa. Evident, fac ravagii prin mint lemonade 🙂

Turnand Sampanie

Acum, daca zbor la 5 stele, hai si o sampanie 🙂

Sampanie

 

Mint Lemonade Si Sampanie

Dar mint lemonade is the best

Romania Libera In Qatar

In afara de presa din Qatar si cea internationala, poti primi si un ziar din destinatia spre care zbori. Evident, nu este ziarul original, dar este ultima editie proaspat printata pentru pasagerii business class. In cazul zborurilor de la Doha spre Bucuresti, chiar daca decolezi dis-de-dimineata, primesti ziarul Romania libera din ziua respectiva. De ce Romania libera nu stiu, cert este ca poti citi un ziar romanesc la prima ora zburand spre Romania 🙂

Airbus 320

Este tipul de avion care opereaza pe ruta Bucuresti – Doha – Bucuresti si evident pe numeroase alte rute de short si mid-haul ale Qatar Airways care nu au un trafic mult prea mare (cum este cazul Romaniei)

Airbus Bucuresti Doha

Welcome to business class !

Business Class Qatar Airways A

In cazul A320, este destul spatiu la picioare, dar scaunele nu se transforma in paturi

Produse Cosmetice

Primesti insa diverse produse – gen dopuri de urechi, masca contra luminii, ciorapei de calatorie

Ciorba

Din meniul de pranz – supa crema

Somon

Creveti cu somon

. Prajitura

si nelipsita prajitura

Airbus 330

Airbus 330 este un avion care zboara pe distante lungi si e folosit pe rute care nu au un trafic mult prea mare sau sunt noi. De exemplu, am zburat cu un Airbus 330 pe ruta Doha – Chiang Mai, una dintre cele mai noi rute ale Qatar Airways inaugurata asta-iarna. Evident, daca numarul de pasageri creste, ruta poate primi un avion mai mare. Un A 330 poate transporta in jur de 300 pasageri, pe cand ce un Boeing 777 poate ajunge si la peste 400 pasageri.

At Business Class

Cam asa arata scaunele cand te urci. Cu perna, cu o patura consistenta

Business Class A Qatar Airways

 

Business Class Qatar Airways

 

Scaune Business Class

Pozele sunt din 2 curse diferite

Serviciu Qatar Airways

Gata de servire 🙂

Scaun Qatar Airways

Sa incepem deci cu aperitivul

Entree Somon

Ceva somon, asa, de deschidere

Friptura Pui

Era micul dejun, asa ca a aparut si omleta de rigoare

Fructe

Selectie de fructe

Cabina Noaptea

Cam asa arata cabina pe timp de odihna … unii dorm, altii se uita la filme

Pat Qatar Airways

In cazul A330, scaunul se poate transforma in pat

Mic Dejun

Fiind vorba de zboruri lungi, primesti de 2 ori mancare – mic dejun, pranz sau cina, in functie de orele la care zbori

Iaurt Cu Fructe

 

Godiva

Si nu se poate fara Godiva 🙂

Boeing 777

Boeing 777 este probabil cel mai popular model de avion intre cei care lucreaza in industria aviatica. Este si unul dintre cele mai incapatoare avioane (in anumita configuratie, sare de 400 de pasageri), evident sub un B747 (d-ala cu cocoasa) sau giganticul A380 (avionul cu doua „etaje”). Evident, un avion supra-etajat este clar mai spectaculos pentru pasageri (si mie imi plac mult mai mult), dar aparent echipajele adora B777-le. Hai sa vi-l arat, am zburat cu un astfel de model de avion din Bali la Doha.

Boeing

Sunt doua compartimente business class – sunt identice

Boeing Business Class

Spatiu garla

Boeing Business Class Qatar Airways

Inaintea de decolare de la Bali

Seat Pitch QR B

Spatiu la picioare

Stewardeza In Genunchi

Cam asa arata cabina pe timp de seara inainte de decolare. De remarcat stewardeza care sta in genunchi. Am intrebat pe una de ce sta in genunchi si mi-a zis ca motivul este sa fie la acelasi nivel cu pasagerul ca acesta sa nu-si ridice capul prea mult sa il doara gatul !

Imagine B QR

Ready to go 🙂

Suc Si Alune

De data asta, am optat pentru suc de portocale 😉

Paine Si Unt

Paine si unt vin cu fiecare mancare

Dinner Qatar Airways

Cina e servita 🙂

. Ciorba

Am inceput cu o supa-crema

Peste

Daca tot am decolat de pe o insula, e cazul sa mananc niste peste

Prajitura

Nelipsitul desert

Ceai Si Godiva

Iubesc menta in orice forma – inclusiv ceai 🙂

Pat In Avion

Cam asa arata scaunul convertit in pat

Fructe

Micul dejun incepe cu fructe. Inainte de culcare am fost intrebat daca vreau sa fiu trezit la micul dejun si cu cat timp inainte de aterizare

Friptura Vita

Un mic dejun zdravan inainte de aterizarea la Doha

Desert

Un pic de ceva dulce

Boeing 787 – Dreamliner

Dreamlinerul este ultimul model al celor de la Boeing. Construit din materiale compozite, asigura un consum redus de carburant, fiind mai economicos. Desi este avion de distante lungi, nu transporta extrem de multi pasageri. In cazul Dreamlinerelor lui Qatar Airways, capacitatea este de 254 pasageri, dar este mult mai comfortabil (ca idee, Airbusul 321 al lui Wizz Air transporta 230 pasageri, marginal mai putini decat un Dreamliner). Fiind si ultimul model, cabina business a celor de la Qatar este si cea mai spectaculoasa pe care am vazut-o (nu am zburat cu nici un Airbus 350, care este replica Airbusului data Dreamlinerului si care este de fapt ultimul mare tip de avion, lansat pe piata – primul Dreamliner a decolat in 2011, primul client fiind compania japoneza ANA, iar primul zbor comercial al unui Airbus 350 a fost in 2015 si a fost operat de Qatar Airways). Qatar Airways are 30 de astfel de avioane in flota, alte 30 fiind comandate. Am zburat acum cativa ani cu un Dreamliner de la Delhi la Doha (era prima oara cand am zburat cu un Dreamliner), si recent pe ruta Doha – Kuala Lumpur.

Dreamliner

Cum arata cabina de business class a unui Dreamliner

QR B Dreamliner

 

Lumini Zbor

Dupa decolare, lumini de noapte

Sampanie

Exista si un bar unde permanent gasesti sampanie, fructe si flori 🙂 (ultimele nu sunt comestibile ;))

Fructe

Iata si fructele

Peste

Si de data asta am ales peste

Fructe

Fructe – mai ales ca sunt cele care imi plac cel mai mult 😉

Inghetata

Un pic de inghetata nu strica 🙂

Zbor Noapte Dreamliner

Zbor de noapte

Bar Ziare

Panoplia de reviste

Mic Dejun Qatar Airways

Iaurt grecesc cu miere la micul dejun

Fructe

Selectie de fructe

Breakfast Qatar Airways Business Class

Friptura cu cartofi

Stewardeza Qatar Airways

La revedere, Qatar Airways 🙂 Pe curand 😉

 

Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

  • Arata foarte bine dar sincer ma surprinde ca a iesit pe primul loc. Vad cateva mari dezavantaje:
    1. Scaun ingust si neavand acces direct la culoar pentru cel de la geam (doar pe B787 ai acces direct);
    2. Lipsa de intimitate, stand foarte aproape de vecin (doar in cuplu ar fi un avantaj) iar ceilalti pasageri vad prea mult din spatiul tau personal;
    3. Spatiu de stocare lucruri personale relativ mic.

    QR nu e departe de KL, TK, LH, avand 6 scaune pe rand. In schimb SQ ofera 4 scaune pe rand, ceea ca se traduce in mult spatiu, comfort si intimitate. Nu zic ca e rau QR dar doar ma mira ca a iesit pe primul loc.

    Nick Nick 27 iulie 2018 9:54 Răspunde
    • SQ a iesit pe 2. Nu ma pot pronunta ca nu am zburat niciodata cu SQ.

      Imperator 27 iulie 2018 9:58 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii