Tocmai ma gandeam sa scriu zilele acestea ca nu am mai vazut demult promotii de preturi la companiile aeriene. Preturile de 10 euro la low-costuri nu au mai aparut de anul trecut, iar companiile care zboara pe distante lungi, nici ele nu se mai intrec in preturi mici. De multisor nu am mai vazut un Bangkok la sub 500 euro, sau vreo China la 400 si ceva. Motivele sunt simple – pretul titeiului a crescut simtitor (anul trecut, costa cam 50 dolari barilul, anul acesta se invarte intre 75 si 80 dolari), costurile cu echipajele au crescut (nu mai sunt piloti la cate avioane s-au produs), de asemenea, au mai crescut si alte costuri… Dar, ei bine, pana sa pun mana pe laptop si sa scriu, am fost lovit de un mail care anunta niste preturi excelente – ca in vremurile bune 🙂 Si au venit de la KLM … e drept, o ora mai tarziu am primit mail si de la Air France, preturile sunt aceleasi, deci chiar daca intrati pe site-ul KLM sau Air France le gasiti acolo. Dar sa vedem ce avem noi aici 🙂
Beijing, Shanghai – 449 euro
Houston – 459 euro
Bangkok, Hong Kong – 469 euro
Sao Paolo – 479 euro
Seul, Singapore, Rio de Janeiro – 489 euro
New York, Montreal, Toronto, Muscat – 499 euro
Si multe altele, dar m-am limitat doar la cele sub 500 euro 🙂
ATENTIE – promotia tine pana pe 27 iulie (deci pana poimaine), dar la preturile astea, biletele dispar repede – mai ales ca multi asteapta niste preturi de genul asta de muuuult timp,
Perioada de calatorie: 25 iulie 2018 – 31 martie 2019 (timp gaaaarla) exceptand zborurile spre America de Nord pentru care perioada de calatorie incepe pe 10 august (nu mai e mult pana atunci).
Mai multe informatii gasiti aici –––––> Promo KLM
Repede, repede, uitati-va pe site-ul KLM pentru bilete de avion.
Am primit si eu mailurile si am intrat imediat sa vad -de curiozitate, n-as zbura in veci cu ei- un BKK in Ianuarie. 2514€ 2 ad, 1chld, 1inf. Am ras copios si mi-am adus aminte de ce nu mai zbor niciodata cu ei de niste ani (am incercat 1 data de atunci si am regretat). Probabil cea mai proasta alegere in general si in special pt Asia (nu doar din cauza ca zbori 3 ore in directie perfect opusa ca sa ai de unde te intoarce pierzand j’de ore aiurea). Am zburat cu emirates si qatar pe BKK (si Asia in general) la 550-650€/adult si am uitat forever de-alde klm sau af. Pt vest lufthansa, british, iberia ruleaza fin! Nu e nevoie sa folositi cotetzele af sau klm.
Am zburat si cu KLM si cu Air France si Qatar pe Asia si sunt OK. Cea mai horror companie ever este Fly Dubai (alaturi de raposatul Olympic, Avioimpex SRL si vechiul Air Moldova) care n-as zbura nici platit, dar sunt obligat sa zbor din pacate cu ei din Hergeisa ca nu am alta optiune.
Am zburat mult cu klm si af din 94 pana in 07 (EU si NA) cand am decis no more. Atunci erau altceva, dar in ultimii 10 ani?
Serviciile economy au devenit execrabile, intarzierile frecvente, stewarzii tot mai varstnici si sictiriti, entertainment systems nefunctionale sau invechite, pierderea bagajelor (in special la conexiunea prin schipol) o rutina, conexiunea cdg-ory un supliciu. Am abdicat o data, acum 3 ani, de la hotarare si am ales klm pt caraibe. Am petrecut primele 48 ore la mirifica destinatie -din nou- fara bagaje. Cu copil…not funny at all.
Si referitor la ‘zboara 3 ore la vest ca sa te intorci 11 ore la est’ am incercat o data cu AF. Si ultima. Pot sa bage si promotie cu 1€, never again! E o absurditate logistica soldata cu mult timp (de vacanta) irosit.
Sigur sunt unele mai schioape decat klm si af cum spui si tu desi teoretic e greu de comparat air ukraine sau moldova cu niste legacy cel putin legendare (teoretic).
Insa flydubai e head&shoulders peste af si klm chiar daca este un premium low cost ca sa zic asa. Eu l-am folosit strict in conexiune cu emirates via dxb si…nu se compara. Chiar daca serv la bord sunt limitate stewarzii sunt tineri saritori amabili zambitori, orarul respectat, bagajele au ajuns intotdeauna. Da, terminalul lor din dxb e old school si ai nevoie de timp sa te transferi la terminalele emirates dar experienta overall e cu cateva clase peste af si klm devenite niste glorified low cost in disguise.
Am zburat airasia (india, malaysia, thai, indonezia). Si aici experienta overall (low cost!) este superioara celei legacy cand vorbim de af si klm chiar daca airasia mai are scapari uneori la orar.
Singurul punct forte pt af si klm este website-ul: bine facut, intuitiv, simplu, user friendly, peste ce folosesc azi arabii sau asiaticii (emirates, cel mai slab, by far).
Chiar, de ce au decazut in halul asta doua legacy care erau spuma acum 15 ani?
Finnair, Norvegian, British, Iberia, Lufthansa, Swiss sunt ‘vecinii’ lor dar, dpmdv, peste ei desi (unii) mult mai mici.
KLM este cu adevarat o reflectare a Olandei – profesionista, rece, punctuala, eficienta, to the point. Nu te poti astepta la cine stie ce artificii pentru ca tara nu are nimic flamboyant si de fitze. Ca si Scandinavia de altfel. Dar te poti baza ca totul merge bine.
Air France mi se pare mult mai stylish decat KLM. Cam in toate, exista totusi un pic de stil.
Asa ca amandoua livreaza la ce te astepti si sunt super ok. Nu sunt Qatar sau mai stiu eu ce alta companie de fitze (nu am zburat cu Emirates, dar ma astept sa fie ceva similar cu Qatar, dar la un nivel un pic mai jos), dar serviciile sunt bune, zborurile prompte (KLM are cea mai buna punctualitate dintre companiile legacy care zboara la Bucuresti), mancarea OK (chiar si celebra pizzeta de pe zborul OTP – AMS are gust bun de vreo 3 ani incoace).
Relativ la bagaje, in Romania, exceptand Blue Air care se ocupa direct (atentie doar pe aeroportul din Bucuresti, nicaieri in alta parte), nici o companie aeriana nu se ocupa de bagaje. De bagaje se ocup companiile de handling. Daca de exemplu, bagajul tau de pe Air France ramane in Bucuresti (el poate fi zapacit, desigur si la Paris), de vina nu este numai Air France, de vina sunt si KLM, Wizz Air, Turkish Airlines, Croatia Airlines, Air Canada, Air Serbia, Arkia si Windrose pentru ca bagajele sunt in administratia handlerului care se ocupa si de companiile de mai sus.
De ce Fly Dubai este una dintre cele mai proaste din cele 119 companii aeriene cu care am zburat vreodata (pe lista de „horror airlines” se afla Fly Dubai, Olympic Aviation, Avioimpex SRL, Air Moldova din anii 90). Am avut ghinionul sa zbor cu ei la Dubai. In primul rand, locul la picioare este gandit pentru pigmei sau anorexici. Doar pe celebrul A330 al lui Cebu Pacific am vazut locuri mai mici (si pe raposatul Aerosvit, mai precis pe B767). Wizz Air este o boierie fara margini comparativ cu Fly Dubai in ceea ce priveste locul la picioare, iar la un zbor de 4 ore, that hurts. Intre zborurile cu Fly Dubai, am zburat cu principalul lor competitor, Air Arabia (Sharjah – Bahrain – Sharjah). Nici nu se compara, chiar nu inteleg de ce nu vine Air Arabia la Bucuresti. E drept, la dus am prins loc la geam fix pe randul care nu are geam. Stiu ca B737-800NG au un rand fara geam, nu e vina companiei, asa e modelul, dar evident, asta mi-a intarit discomfortul experientei Fly Dubai.
In al doilea rand, este singura companie aeriana dupa a carei mancare am vomat tot din mine. Probabil food poisoning. La dus. La intors, mi-am cumparat mancare din Dubai si am refuzat mancarea de la bord.
Celebrul entertainment system nu a functionat nici la dus, nici la intors. Nici nu aveam de gand sa dau banii pe el (de aceea, exista laptopuri), dar cineva din fata mea il platise in avans si a cerut banii inapoi si i s-a oferit un voucher pentru zborul urmator. Evident, omul a zis ca nu va mai zbura in viata lui cu Fly Dubai si a iesit un mic scandal si datorita arogantei stewardezei.
Vorbeam de aroganta. La intoarcere, avionul a avut intarziere vreo 3 – 4 ore. Ma rog, cu o zi inainte fusese o furtuna in Dubai, avioanele au fost deturnate pe alte aeroporturi din Emirate si Oman, in fine… Nu-ti convine, dar intelegi, nu e vina companiei. Problema nu este terminalul (care e asa si asa, nu e ceva sa te oripileze, am vazut si mai urate), dar atitudinea de vataf a smecherilor de la ground services cand ii intrebai ceva. Ca si cum toate aveau cel putin doua doctorate, iar cei care ii intrebau despre update-uri aveau maximum 3 clase primare (well, erau si din astia).
Angajatii Fly Dubai sunt over-worked. Lucreaza mai mult decat trebuie. Si uneori asta duce la dezastre aeriene. Prabusirea avionului Fly Dubai de acum vreo 2 ani de la Rostov-pe-Don, Rusia a fost cel mai probabil datorat erorii umane a pilotului datorita oboselii cronice (fatigue) care l-a facut sa greseasca. Pentru mine, Fly Dubai is a high risk airline in ceea ce priveste nivelul de siguranta. Mai multe detalii, poti citi aici, pe BBC: https://www.bbc.com/news/world-europe-35855678 La intors, am avut un echipaj care era similar in vioiciune si bunadispozitie cu echipajul de la Egypt Air, the world’s most bored cabin crew.
Nu am zburat cu Emirates, nu pot comenta nimic despre servicii, avioane, etc si nici despre transferurile dintre terminale. Iar, da, Air Asia e fun. Mai ales ca nu au stewardeze peste 22 ani 😉
N-am folosit AF sau KLM, spre est merg in directia est, nu inapoi si iar inainte (dupa cum e mentionat si intr-un comment mai sus). Dar de ce e Fly Dubai cea mai horror companie?Nici cu ei nu am zburat vreodata, dar chiar sunt curioasa sa aflu ce hibe au!
Rose Marie, am scris in comentariul precedent pe larg 🙂
Cezare, spre deosebire de tine, eu nu am niciun fel de interese comerciale pe langa nicio airline sau agentie este doar o opinie verificata si consolidata in ani si sute de mii de airmiles. Atat.
Klm si af de azi nu mai au nicio legatura cu trecutul si nici cu pomelnicul ala de trasaturi sablonarde. Da, olanda e o tara misto, la fel si unii olandezi, dar divagam fara legatura.
Ce intereseaza clientul calator daca serviciile aeroportuare sunt outsourced sau nu la diversi ground handlers?! Rezultatul final si impresia lasata sunt aceleasi. Aaa sa te fereasca al de sus sa ai nevoie de ceva orice in schipol sai cdg. You are on your own man! Iar aia cu punctualitatea a ramas doar o gluma din ea. Din pacate zic. Cutting costs & corners is never going to keep you up there with the best, ever!
Cat despre flydubai, poate ai ‘injurat poate ai zis ceva urat’ – cum se zice -, pe scurt poate ghinion. Apreciez si Wizz, am zburat de cateva ori si cu ei, mi se par absolut ok si comparabili si (ca sa rub it in good :-)), par nu doar mai eficienti dar si mai amabili decat plictisitii si gretzosii de la klm. De cand calatoresc cu copii sunt mult mai atent la aceste detalii si diferentele sunt enorme.
Si parerea mea este bazata pe (sa fiu mai concret) 1045 zboruri si 1,7 milioane km zburati cu 119 companii aeriene in ultimii 27 ani.
Nici o companie aeriana nu mai are nimic comun cu aceeasi companie aeriana de acum 5 ani (in cazul companiilor legacy) si de acum 10 ani (pentru orice companie din lume). Nu sunt sabloane, asta e adevarul. Inteleg ca nu ai mai zburat cu AF / KL de 10 ani (exceptand Caraibe), atunci nu prea poti sa iti dai cu parerea si punctum :). AF si KL sunt unele dintre companiile bune ale Europei. Iar cand vorbesti de punctualitate, statistica ta este bazata pe un zbor de acum 10 ani. Statistica mea este de luna trecuta (iunie 2018) si bazata pe cateva sute de mii de zboruri la nivel mondial (indicatorul punctualitatii insemnand procentajul zborurilor care au ajuns cu maximum 15 minute intarziere).
Clasament punctualitate (companii europene importante cu operatiuni si in Romania)
KLM – 78,1%
Blue Air – 78,1%
Turkish Airlines – 75,5%
British Airways – 74,9%
Wizz Air – 72,3%
SAS – 70,9%
Tarom – 67,6%
Air France – 67,5%
Ryanair – 65,9%
Lufthansa – 58,8%
Asta e clasamentul de iunie. De obicei, in extra-sezon, cifrele sunt mai proaste la toata lumea. LH si AF au fost afectate in mod particular de greve ale controlorilor de trafic. Probabil, iulie va fi o luna proasta pentru Ryan si probleme pentru toti care au bazele in Europa Occidentala (LHR, CDG, LTN si alte aeroporturi inchise de cateva ori pe motiv de vreme).
Si relativ la aeroporturi, AMS este intamplator (si a fost de ani de zile) unul dintre cele mai eficiente mari huburi ale Europei (inseamna ca nu ai fost vreodata prin Londra, Madrid sau Munchen). CDG, da, acum 10 ani era un dezastru (cand inteleg ca ai fost ultima oara), dar introducerea trenurilor si alte cateva investitii au rezolvat multe lucruri. Nu este insa unul dintre cele mai rapide mari hub-uri europene, dar in mod cert este peste Heathrow, nici nu se compara. Daca vrei sa stii ce e un dezastru azi, acela e Istanbul-Ataturk. Se va inchide in octombrie, sa vedem cum va fi Istanbul-Erdogan.
Inteleg ca tu ai interese comerciale pentru a denigra diverse companii, dar incearca sa ataci pe punctele slabe si intr-un mod informat… nu chiar pe punctele tari 😉 Just an advice. Ca evident si KLM si AF au punctele lor slabe, ca oricine de altfel.
Inteleg ca te-a deranjat observatia cu interesele comerciale intr-atat incat sa ma acuzi si pe mine de acelasi lucru. Copilaresc si fals.
Sfatul unuia care te citeste de multi ani este ca de ceva vreme, poate vreo 3 ani or so, interesele tale comerciale au inceput sa stirbeasca din originalitatea si autenticitatea articolelor tale. Mai bine imbratisezi aceasta realitate care iti permite sa ‘raportezi’ de la un numar mare de destinatii interesante in (inca) beneficiul cititorilor tai care iti suntem recunoscatori pt asta.
Dar obiectivitatea in interesul cititorului tb sa primeze. Intotdeauna.
Altfel, eu nu sunt decat un avid traveler. Ori de leisure impreuna cu familia ori de business. Am vazut si experimentat suficient de mult ca sa discern intre info valoroasa si pr, mai mult dau mai putin mascat.
Si pt ca singurele mele interese sunt ca asteptarile si pretul platit pt niste servicii sa fie justificate de ce primesc la schimb imi permit sa nu pun statisticile inaintea experientelor mele (deloc putine sau izolate) despre un serviciu. In cazul de fata klm si af.
Am fost si prin lhr, mad si muc, fiecare cu bune si rele. Dar discutia era despre klm (si af). Nici macar despre aeroporturile lor in sine ci despre intreaga experienta oferita calatorului de un zbor connecting long haul cu aceste linii aeriene, repet, ff familiare mie pana acum 10 ani. Sa se fi schimbat radical in bine de atunci? M-as bucura, dar…
Klm nu, dupa experienta mea de acum 3 ani si dupa cateva experiente chiar mai recente ale prietenilor. Nici despre af nu am primit decat opinii negative (chiar mai rele decat despre klm). Cu siguranta ‘stylish’ nu era printre adjectivele care descriau experientele.
Dar hei, ce stim noi calatorii platitori daca statisticile si pr-ul zic altceva?
Oi avea tu 1000 zboruri si milioane de mile dar trebuie sa accepti ca nu esti singurul cu asemenea experienta. Diferenta este ca tu tii un blog despre asta. Si asta aduce responsabilitate fata de cititori.
La mai multe zboruri si mii de mile trouble free!
Intr-o lume de troli (ai Kremlinului, ai lui Trump, ai PSD-ului, a opozitiei, a echipei Steaua, a pizmasilor fata de cea mai sexy fata din liceul X) si a fake news, tu ai formele de manifestare ale acestora, asa ca sunt absolut convins ca posturile tale sunt tipice trolingului institutionalizat, nu sunt intamplatoare 🙂 Poate nu am dreptate, dar sunt incredibil de similare cu modurile lor. Mai ales ca spui deschis ca vorbesti despre niste servicii care nu le-ai mai folosit de 10 ani (ha, ha) 🙂 Sau 11. Din 2007 :).
Relativ, la posturile mele nici unul, dar absolut nici unul (exceptand cele in care scriu ca exista o oferta la x euro pentru destinatia Y) nu sunt obiective, toate sunt subiective. Sunt parerea mea. Deci, nu e nimic obiectiv in ele.
Have fun si zboruri bune.