Wizz Air anuleaza curse pe banda rulanta: Bucuresti – Cluj / Atena / Lisabona / Kutaisi / Goteborg, dar si din Cluj si Iasi

. Wizz Bucuresti Varsovia

Se pare ca acum cateva zile dl. Varadi, CEO-ul Wizz Air a cerut lista de rute si profitabilitatea fiecareia. A primit probabil un cearsaf pe Excel si a tras o linie. Cine e sub linie, zboara. Si iata ca au zburat mai multe rute din Romania. Cel putin pentru sezonul de iarna. Iar unele posibil chiar si la vara. Nu e prima oara. In ultimul an, au disparut rutele din Bucuresti spre Verona, Pescara, Perugia si surprinzator, Larnaca. Deci, iata care sunt rutele care vor disparea incepand cu sezonul de iarna (ultimul weekend al lunii octombrie)

Bucuresti – Cluj Napoca. Nu este o surpriza, pentru mine este o surpriza ca nu au scos-o de mai mult timp. Lui Wizz nu-i plac nici rutele foarte scurte, nici foarte lungi. Cele mai profitabile zboruri sunt cele care dureaza 2 – 3 ore. Sunt cele mai eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant (un avion consuma mai mult cand aterizeaza si decoleaza), din punct de vedere al vanzarilor la bord (nu ai nevoie sa cumperi apa, Cola si batoane de ciocolata la un zbor de 45 minute) si cele care asigura o rotatie mare a avioanelor (un avion plecat la Dubai, Lisabona sau Tenerife nu poate face prea multe curse in ziua respectiva, maxim 1). Asa ca ma asteptam ca Clujul sa dispara, ma mir ca inca au mai tras de ea pana acum. E drept. Wizz nu a vrut ruta asta, dar a fost o reactie la faptul ca Blue s-a aruncat sa bage numeroase rute interne si au decis ca pentru imagine trebuie sa zboare si ei pe undeva, pe rute interne. Au ales Bucuresti – Cluj Napoca, cea mai aglomerata ruta. Ma astept ca si Ryanair-ul sa renunte prompt la Bucuresti – Timisoara, de asemenea.

Nu va fie frica, Blue si Tarom vor zbura in continuare pe Bucuresti – Cluj si probabil vor creste capacitatea.

 

Bucuresti – Lisabona. Nici asta nu e o ruta pe care Wizz a dorit-o, dar au fost cumva „obligati” de faptul ca TAP Portugal s-a retras acum vreo 3 ani (intre timp, au revenit) si ca Blue anuntase si ea ruta asta la cateva ore dupa retragerea TAP-ului. Dar e o ruta prea lunga, avionul e plecat vreo 10 ore, nu prea mai poate face rotatii, hai inca una.

TAP si Blue Air opereaza in continuare aceasta ruta.

 

Bucuresti – Kutaisi. Poate fi surprinzator ca tocmai a fost lansata asta-vara, dar cel mai probabil este vazuta ca o ruta sezoniera de vara. Sunt relativ convins ca vor reveni la primavara pentru ca Wizz e foarte probabil sa primeasca subventie din partea georgienilor.

Tarom va lansa cursa de Tbilisi fix in saptamana din care nu mai zboara Wizz-ul la Kutaisi. Si va recomand din toata inima sa mergeti in Georgia si iarna, nu numai vara, e o tara absolut superba.

 

Bucuresti – Budapesta. Din nou, este o ruta mult prea scurta pentru Wizz si ar fi a doua oara cand renunta la ea. Prima oara a renuntat din nou, datorita lipsei de profitabilitate, acum vreo doi ani a fost relansata in ideea ca Wizz a dorit sa conecteze cele trei mega-baze ale lor – Bucuresti, Varsovia si Budapesta. In plus, Ungaria a renuntat de cativa ani sa se promoveze in Romania (si acolo, un geniu din guvernul Orban a decis inchiderea birourilor de promovare turistica), asa ca numarul de turisti din sudul Romaniei spre Budapesta este in scadere. Nu merge, stop joc.

Tarom va continua sa zboare spre Budapesta si este de altfel unica ruta unde ofera si bilet de avion mai ieftin fara bagaj de cala.

 

Bucuresti – Atena, O noua ruta nou-nouta (a fost lansata asta-primavara) care se inchide. Personal cred ca este o ruta cu supra-capacitate (sunt 4 companii aeriene care o opereaz), asa ca a zburat si ea din schema. Poate va fi redeschisa la primavara, sa vedem.

Raman 3 companii aeriene care sa zboare spre Atena: Tarom, Aegean Airlines, Ryanair.

 

Cluj Napoca – Atena. A fost lansata asta-primavara impreuna cu alte vreo 8 – 9 rute din Atena. De obicei, pe aeroportul din Atena nu zburau low-costuri pentru ca aeroportul cerea prea multi bani de operare, dar se parea ca se ajunsese la o intelegere (inclusiv, intuiesc subventii). Posibil subventiile au disparut (grecii nu investesc prea mult in promovare turistica) sau a fost negociata doar ca o ruta sezoniera, pentru vara, vom vedea.

La fel ca si Wizz, Aegean Airlines va renunta la ruta cu orarul de iarna. Nu vor mai ramane zboruri directe, se poate zbura doar via Bucuresti cu Tarom (pentru conexiune garantata).

 

Iasi – Malmo. Cred ca ruta asta chiar a fost un dezastru, dovada ca Wizz-ul o inchide de urgenta pe 16 septembrie dupa ce fusese inaugurata pe 7 iulie (cred ca este un record). In schimb, Wizz-ul va zbura din Iasi la Liverpool.

Nu e nici o surpriza ca nimeni nu opereaza Iasi – Malmo si probabil nici nu va mai fi operata.

 

 

Later edit – Sorin de la Airlines Travel m-a tras de maneca si mai sunt inca doua rute la care Wizz Air renunta.

 

Bucuresti – Goteborg. De asemenea, o ruta lansata recent si care se pare ca nu functioneaza. Goteborg nu e destinatie turistica si nici de business, deci se miza doar pe romanii care locuiesc in zona. Acestia se pare ca nu sunt destui sa justifice o cursa, in plus, Malmo unde Wizz-ul de asemenea zboara este relativ aproape, asa ca se renunta si la aceasta ruta.

Nu exista alte companii aeriene care sa opereze direct zboruri Bucuresti – Goteborg.

 

Cluj Napoca – Budapesta. Sincer, habar n-aveam ca Wizz zbura din Cluj la Budapesta, Am aflat cu ocazia asta. Si dupa cum am spus si mai sus, e o cursa mult prea scurta pentru a fi profitabila. Si probabil nici foarte plina.

Nu exista alte companii aeriene care sa opereze aceasta rute.

 

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Javert spune:

    Si ce se intampla daca am rezevat deja WizzTour in Budapesta pentru decembrie?

  • Paul spune:

    Ce nu mi-a placut niciodata la Wizz, este ca ei nu anunta niciodata printr-un comunicat ca renunta la rute ( cum a facut Ryanair cu Oradea, Craiova Timisoara de exemplu). Doar renunta la ele si ne lasa pe noi sa descoperim ce rute au scos din program.
    Noroc cu unii ca si Airlines Travel care verifica si anunta.

    As avea totusi o intrebare din curiozitate: de ce nu limiteaza numarul de zboruri sa zicem la 1 zbor pe saptamana, in loc sa se retraga cu totul ? Daca ar fi doar un zbor saptamanal, probabil avionul ar fi plin, deci profitabil. Nu?

  • Florin spune:

    Am zburat destul de mult cu Wizz pe Cluj-Budapesta si avionul nu era deloc gol (ajungeam luni la pranz in BUD si plecam vineri dimineata spre Cluj, pt business era ok, mi se lega bine si de un Ryan spre Praga). Asta cand zburau luni si vineri. Apoi, un destept a mutat zborurile joi si duminica (foarte de dimineata)…si s-a golit avionul. Cine merge joi dimineata la BUD ca sa se intoarca duminica dimineata ? Si cine vine joi la 8 dimineata la Cluj ca sa plece duminica dimineata la 7 ? Probabil incercau sa duca pt zboruri transatlantice, dar miscarea a fost proasta, ii omoara LOT.

  • Florin spune:

    Au inceput sa zboare Sibiu – Copenhaga. Care o fii scopul ? 3/4 din Malmo-Cluj vin cu Neptunbus din Copenhaga, pare canibalizare.

  • Antal spune:

    Cluj Budapest este mostenirea cursei de la Targu Mures, care a fost prima cursa wizz spre romania, care s-a mutat la Cluj cu închiderea aeroportului din tg mures. Interesant ca Varadi mentionase ca încă la Malev cele mai căutate curse erau pe aceasta ruta (spre romania)

  • Florin spune:

    Ca de obicei toți sunt profesioniști in meseri altora. Oare ce meserii or fi având cei cu poastarile de mai sus și cât de bine performează la locul lor de munca. Eu din cauza lor as pleca din țara nu din cauza politicienilor

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest