Atenție la cum îți completezi numele și adresa de contact când îți cumperi un bilet de avion

Completare date Blue Air

Pentru mulți dintre noi, a cumpăra un bilet de avion on-line nu mai este o necunoscută majoră. Nici măcar ceva exotic, ceva pe care s-o faci cu emoție și, în consecință, cu mare atenție – probabil, mulți dintre voi ați cumpărat de nenumărate ori bilete de avion on-line . Evident, fiecare site de unde îți achiziționezi biletele de avion – fie că e vorba de agenții de turism on-line, fie că e vorba de site-ul propriu al companiei aeriene – are cam aceiași pași de completat – dar te lovești de layout-uri diferite, de diverse oferte de servicii suplimentare care te bombardează, de pași diferiți, de logări în contul propriu (sau nu) etc., etc.

Pare un pic ciudat, dar să șțiți că în bula mea pe Facebook (sau chiar prin întrebări directe) am văzut de ceva timp un număr crescut de oameni care întreabă ce să facă dacă au greșit diverse informații cerute pe site-urile de cumpărat bilete de avion. Și m-am gândit să scriu un mic articol care să fie ca un mic semnal de alarmă – oameni buni, fiți atenți când completați datele biletelor.

 

Sincer, mi s-a întâmplat și mie o dată. Am cumpărat un bilet de avion prin Argentina de pe site-ul unei agenții on-line care, din păcate, este în insolvență (Paravion) și tot completând acolo tot soiul de informații, am apăsat din greșeală datele pentru o lună mai târziu – în loc de 26 decembrie, am apăsat că vreau bilet pe 26 ianuarie (prețul biletului era identic). Când am văzut biletul venit pe mail, mi-a picat fața. Norocul era că  biletele abia la sfârșitul zilei ar fi fost confirmate, așa că am pus mâna imediat pe telefon la call–center și mi-au modificat ei data, manual. Dar în cazul companiilor aeriene mari, care vând sute de mii de locuri, acesta este un lux care nu este posibil.

 

Completarea numelui pasagerului: este foarte important, pentru că întotdeauna se verifică numele de pe biletul de avion (și automat boarding pass-ul) și pașaportul – atât la biroul de check in (în caz că faci check in-ul la aeroport), cât și la biroul de pașapoarte, uneori și la îmbarcarea în avion sau în momentul în care intri în zona de securitate, unde sunt scanate bagajele și persoanele. Eu am două nume de botez – Răzvan și Cezar. Da, am călătorit de multe ori cu doar un singur nume (Răzvan sau Cezar), dar dacă ai mai multe nume, nu strică să le completezi pe toate. Ține de câteva secunde în plus.

 

Completarea adresei de mail – eu zic că este un pas încă mai important decât să-ți completezi corect numele pasagerului. De ce ? Simplu – tu vei primi biletul de avion generat automat de sistem fix pe adresa dată. Nu există niciun robot sau negrișor mititel care să mediteze că inescu@yahoo.com ar trebui să fie mai degrabă ionescu@yahoo.com. AI scris inescu@yahoo.com, nu vei primi biletul de avion pe mail și nu vei avea datele de bilet (așa-numitul PNR). Chiar dacă să zicem (deși cazuri sunt extrem de puține) că ți-ai printat sau salvat ultimul pas când ți-a apărut confirmarea pe ecran, nu vei putea fi contactat în caz că au loc schimbări la zborul tău.

Nu sunt puține cazurile în care ora sau chiar și data unei curse aeriene se schimbă. Sau pur și simplu se anulează. În acest caz, companiile aeriene trimit un mail în care anunță schimbările și opțiunile pe care le ai – rambursare, schimbarea datei biletului etc. Nu ai mailul corect, te vei duce la aeroport și vei descoperi cu surprindere că nu se zboară.

Completează corect și numărul de telefon – există posibilitatea să fii contactat și direct prin telefon.

 

Cum poți verifica dacă ți-ai completat corect datele ?

În cazul Blue Air, poți intra pe website-ul companiei aeriene la secțiunea „Găsește rezervarea”.  Ai două opțiuni de găsire – numele de familie (sau e-mail) și codul de rezervare (compus din 7 caractere – cifre și litere). Vei găsi toate amănuntele și, în caz că au fost schimbări (ți-ai schimbat numele de telefon, adresa de e-mail etc.), poți să-ți modifici datele de contact.

 

Mai multe informații le găseșți aici pe blogul Blue Air, care zilele acestea duce o campanie de conștientizare a faptului că trebuie să-ți completezi corect datele de contact – taman pentru a nu te durea capul, pentru a nu intra în panică și ca totul să meargă lin și fără probleme.

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Desi am zburat spre Peru cu numele si prenumele inversate deoarece luasem bilet de pe varianta spaniola a Expedia (multumesc de pont) si de cele mai multe ori fara al doilea prenume, la ultima calatorie am vazut pe site-ul companiei aeriene ca in USA trebuie obligatoriu ambele prenume. Desi la dus nu au fost comentarii am cam tremurat pana m-am vazut in avion dar nu au fost probleme.

    Felician 19 iulie 2019 13:47 Răspunde

Lasă un răspuns la Felician Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii