Cum recuperezi banii de la Blue Air pentru zborurile anulate din cauza interdictiilor de zbor si a starii de urgenta din tarile europene

Blue Air Luton

Nu a fost cea mai buna perioada pentru companiile aeriene. Asociatia IATA care grupeaza cam toate companiile aeriene ale lumii a estimat pierderile industriei globale la peste 100 miliarde euro. Asta sa nu mai pomenesc seria de falimente inregistrate in lumea intreaga – de la Avianca la Virgin Australia, de la Fly Be la South African Airways si multe altele. Inchiderea granitelor, interdictiile de zbor si starile de urgenta din toate tarile Europei (cu exceptia Belarus) au dus la anularea a milioane de bilete de avion. Inutil sa spun ca intr-un business, banii sunt rulati, nu sunt tinuti in depozite bancare, asa ca toate companiile aeriene ar fi deja demult inchise daca ar fi rambursat imediat toti banii datorati de pe zboruri anulate in ultima instanta nu din vina lor, ci de a masurilor legitime luate de diversele guverne din lume. Toate companiile din lume au oferit vouchere, amanari de calatorie, schimbare de ruta / data si asa mai departe. Evident si rambursari, dar peste tot s-a facut mai greu din lipsa de bani.

Incepand de azi, o sa incerc sa explic la toate companiile aeriene care au operatiuni importante in Romania care este procesul de recuperare a banilor si voi incepe cu cea mai mare companie romaneasca Blue Air.

 

In primul rand, trebuie sa va ganditi cum ati luat biletul de avion. L-ati luat direct de pe site-ul companiei aeriene sau l-ati cumparat printr-o agentie de turism (on-line sau clasica). Daca l-ati luat prin site-ul unei agentii de turism, trebuie sa va adresati acesteia pentru ca Blue Air nu are toate datele dvs (acestea sunt pastrate de agentia prin care ati cumparat, Blue Air primind doar numele si agentia care cumpara biletul pentru dvs).

L-ati cumparat direct sau prin intermediar. Nu e o rusine ca nu poti folosi internetul – peste 40% din romani nu stiu cum sa faca cumparaturile prin internet asa ca ii roaga pe altcineva – copii, frati, veri, vecini, etc. Desi numele voastre apar pe bilet, in schimb e posibil ca mailul sa fie al lor – asa ca banii se afla deja in conturile lor (fie Wallet, fie cont bancar). Vorbiti cu cine v-a cumparat biletul.

 

Si reducem la un numar de oameni care si-au achizitionat direct biletul prin site-ul Blue Air. Sper ca v-ati trecut bine mail-ul. Stiu, pare straniu, dar circa 10% din cei care isi cumpara biletele de avion isi completeaza eronat mailul :). Da, asa e… si apoi e greu sa mai dai de ei pentru ca in general sunt cei care urla cel mai tare la call center.

MODALITATI DE RECUPERARE BANI

  1. Blue Air Wallet

Pentru fiecare calator (adica e-mail), Blue Air a creat un portofel electronic numit Blue Air Wallet. Pentru toate biletele de pe zborurile anulate din dispozitia autoritatilor romane, irlandeze, finlandeze, israeliene, etc, s-au primit deja banii in Wallet.

Cum intrati in Wallet ? Uite aici, in partea de sus a ecranului, apare scris “My account”. Apasati acolo.

Wallet

Va va aparea ecranul cu e-mail si parola. Daca nu ati accesat niciodata Wallet-ul, apasati “forgot password” si veti primi imediat un mail ca sa va puteti completa o parola. Cu mail si parola, puteti intra in wallet.

O sa vedeti ceva de genul asta – numele dvs, telefonul si mai ales adresa de mail. Si suma care o aveti (suma pe care ati platit-o pentru biletul sau biletele achizitionate). In cazul meu – 100 euro de la un bilet anulat. Cu suma asta, eu pot sa-mi cumpar alte bilete Blue Air.

Wallet

Daca vedeti, tot aici puteti sa va faceti check-in-ul la zborurile urmatoare, puteti sa va vizualizati biletele cumparate la zborurile confirmate si evident datele personale.

Ce faci cu banii aceia ? Pai poti sa-i pastrezi pentru 2 ani, nu expira, sau poti sa-ti iei un bilet nou daca vrei sa mergi undeva. De exemplu sa zicem ca as vrea sa dau o fuga la Milano. Completez datele in partea din stanga.

Wallet

Apas pe cautare zbor si iata ce imi iese.

 

Intamplator a iesit fix 100 euro … mai precis 99,98 euro !

Wallet

Daca biletul este mai scump decat banii care ii ai in wallet sau pachetul complet (daca adaugi bagaje, priority boarding si alte servicii), poti adauga diferenta de suma cu cardul personal, dar numai cu incepere din 15 august. Mai aveti de asteptat un pic.

De asemenea, din banii din portofel, poti cumpara bilete pentru tine si pentru alti prieteni, rude, etc.

Si asa iti poti folosi banii pe zborurile anulate.

 

. 2. Schimbare data de zbor

Daca ai zborul anulat si ai primit acum mail-ul care sa te anunte anularea, ai 72 ore la dispozitie sa iti schimbi data – trebuie sa fie aceeasi ruta (deci daca ai zbor pe Bucuresti – Lisabona pentru 21 iulie care e anulat din dispozitie guvernamentala, poti sa rezervi Bucuresti – Lisabona pe 25 august) si o poti face gratuit pe aceasta pagina.

Atentie – in perioada aceasta, Blue Air schimba complet sistemul informatic si ar putea sa apara erori. Daca va da eroare, incercati mai tarziu sau cu alt browser. Daca nici asa nu merge, dati un mail la zbor.anulat@blueair.aero

 

  1. Rambursare bani in contul personal

Daca doresti sa ti se ramburseze suma platita in contul propriu pentru ca nu ai de gand sa mai zbori undeva in urmatorul an si sa stai acasa, poti face asta facand cerere la adresa de e-mail zbor.anulat@blueair.aero. Veti primi banii inapoi in acelasi cont din care s-a facut plata (nu in alt cont) intr-o perioada de 10 saptamani sau poate si mai mult in functie de volumul de munca a celor de la contabilitate (care va asigur eu, este imens).

Acestea sunt cele 3 modalitati prin care puteti sa va recuperati banii de pe biletele anulate Blue Air.

 

Zboruri line sa aveti si sa reincepem sa calatorim cat mai mult in curand :).

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Acum te intreb cu toata criza asta despre care mentionezi in turism, aviatie si nu doar…la ce a folosit lockdown-ul? In conditiile in care numarul cazurilor este peste tot in crestere, dupa cum era de asteptat. In afara de criza economica, sociala etc, acest lockdown nu a adus nici un beneficiu nimanui nicaieri…

    Lora 22 iulie 2020 13:45 Răspunde
    • Tampenia majora este ca au ridicat lockdown-ul prea devreme. Peste tot unde cazurile sunt in crestere. Daca stateau cu el pana cand chiar erau extrem de putine cazuri si epidemia era aproape stinsa (aplicand apoi trace & track) nu se ajungea la situatia asta.

      Imperator 23 iulie 2020 0:17 Răspunde
      • Nu toate tarile au ridicat devreme restrictiile. Virusul nu are cum sa dispara nici daca ne inchidem in case 1 an, va reveni si chiar asta a fost ideea lockdown-ului, sa il luam toti. OMS a anuntat ca se ia prin particule de aer, deci shutdown-ul nu ajuta cu nimic…

        Lora 23 iulie 2020 10:59 Răspunde
        • Alea care nu le-au ridicat devreme sunt OK – vezi tarile baltice, vezi Iordania (spre deosebire de Israel), vezi Cipru, vezi Grecia (daca nu si-ar fi deschis granitele), etc.

          Imperator 24 iulie 2020 0:39 Răspunde
          • Tarile Baltice nu au avut lockdown strict. Vezi Estonia (nu au inchis tot ca turma, ci doar locuti unee se desfasoara activitati care nu sunt necesare – cluburi, restaurante etc) Cipru (ma aflu aici) nu a fost extrem de strict, iar relaxarea a inceput la mijlocul lui Mai (deci sub 3 luni) Isreal a avut lockdown f strict, la fel tarile din Gulf si totusi nu a ajutat, deci nu are legatura. Sunt tari care nu au avut lockwdown si sunt mai bine decat restul turmei (Iceland, Taiwan etc)

            Lora 24 iulie 2020 10:36
      • ce recomanzi, sa facem planuri pt iarna-primavara peste mari si tari ?

        Romanul destept si intelept 23 iulie 2020 21:27 Răspunde
        • Eu fac pentru primavara. Mai devreme, putin probabil.

          Imperator 24 iulie 2020 0:37 Răspunde
  • Buna ziua !Din banii existenti in Wallet pot achizitiona mai multe bilete avand in vedere ca am avut cumparate bilete in val de 520 euro ,iar zborul a fost anulat !Biletele au fost luate printr-o agentie !!Multumesc !!!

    Claudia 22 iulie 2020 15:55 Răspunde
    • Da, cate bilete doriti si pentru mai multi pasageri de asemenea. Sa va incadrati insa in cei 520 euro

      Imperator 23 iulie 2020 0:15 Răspunde
  • Cezar, nu e chiar asa.Eu am mai multe zboruri cu ei si mi-au aparut niste bani in „wallet”, fara a specifica despre care zbor este vorba.Nu am niciun zbor anulat, doar o schimbare de data.A trebuit sa verific toate zborurile ca sa imi dau seama de unde au aparut banii.Cred ca mai trebuie sa lucreze mult la site….

    Mados Stofner 22 iulie 2020 19:47 Răspunde
  • Eu am avut 2 zboruri blueair anulate unul in martie si unul in aprilie, am facut cererile si nici acum dupa 4 luni nu mi-am vazut banii. Si raspunsul primit de ei a fost cum ca rambursarea biletelor se va face la sfarsitul crizei provocate de pandemie.

    Cristina 22 iulie 2020 22:11 Răspunde
    • V-ati uitat in Wallet ?

      Imperator 23 iulie 2020 0:09 Răspunde
      • Am bani in wallet dar nu imi spun de la care zbor…

        Mados Stofner 24 iulie 2020 22:21 Răspunde
  • Eu am zbor pe 7august. ROMA-Bucuresti,intrebarea mea este se zboara sau Nu

    LUCHIAN 23 iulie 2020 18:24 Răspunde
  • Am incercat si eu sa recuperez niste bani de la ei dar unde ar trebui sa apara suma restituita imi apare un numar de 9 cifre ..care nu stiu ce este mai exact

    alexandru gabriel 13 august 2020 18:58 Răspunde
    • Poate ai castigat la Loto :). Unde in „My account” ?

      Imperator 13 august 2020 22:08 Răspunde
      • Si la mine este aceasi situatie. Erau niste bani acum doua saptamani, dar acum nu mai apare nimic….decat in cod de vreo 7 cifre.

        BRATUCU BOGDAN 2 octombrie 2020 22:45 Răspunde
  • Buna ziua.
    Acum cateva zile am primit mail de la Blueair prin care ma informeaza ca mi s-a solutionat cererea de rambursare.
    Intr-adevar in contul Blueair wallet am 0 euro momentan dar totusi banii nu au intrat pe card.
    Ce se intampla? Acum banca e raspunzatoare? Dupa ce ca am tot asteptat raspuns de la blueair vreo 2 luni, iarasi trebuie sa astept.

    Ana Maria 20 august 2020 12:00 Răspunde
    • Nu stiu. Poate fi orice. Contactati compania

      Imperator 20 august 2020 13:47 Răspunde
    • Te rog sa ne ti si pe noi la curent cu returnarea banilor. Am facut si eu cerere acum. Sper sa ne primim banii….. Oricum, nu este normal sa ne rugam de ei sa ne returneze suma de bani. Daca se respectau, erau mult mai seriosi…

      BRATUCU BOGDAN 2 octombrie 2020 22:42 Răspunde
      • Daca aveau vreun leu in cont, erau mult mai seriosi.

        Imperator 2 octombrie 2020 23:23 Răspunde
  • Cum pot să recuperez banii pe bilet

    Florian constantin 12 octombrie 2020 16:24 Răspunde

Lasă un răspuns la LUCHIAN Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii