Cum este sa zbori cu compania aeriana Gullivair spre Maldive, Republica Dominicana sau in curand Kenya

Gullivair Airbus

Gullivair – A330 – 200. Foto: Karpaten

Cei ce ma urmaresc pe Facebook, stiu ca saptamana trecuta am fost prin Maldive. Si desi am primit destul de multe intrebari cu privire la Maldive, am ramas suprins ca am primit un numar disproportionat de mare de intrebari cu privire la zborul operat direct intre Bucuresti si Maldive de compania Gullivair. Cum e ? Pai cum sa fie … zbor, nimic iesit din comun. Asa ca m-am gandit sa scriu un articol care sa povestesc mai multe amanunte despre Gullivair. Cine sunt, ce ofera si cum se zboara.

In primul rand, sa incepem cu inceputul. Gullivair este o companie noua, dar inteleg ca face parte dintr-un holding care are si avioane si agentii de turism din Bulgaria. In contextul in care pentru prima oara au aparut zboruri charter frecvente spre destinatii indepartate (motivul succesului este simplu – Europa si Asia sunt practic inchise in acest moment, in plus, din ce in ce mai multe companii aeriene globale care ofera zboruri indepartate prin transfer introduc cerinte de testare PCR peste noapte), evident trebuia sa fie gasit si un avion care sa poata zbura pe distante lungi – asa-numitele avioane long-haul. Dar sa vezi minune – nici o companie aeriana din Romania nu opereaza un astfel de avion. TAROM a avut 2 Airbusuri 310 vechi pe care le-a dat acum vreo 3 ani. Neavand astfel de avioane in Romania, pentru a organiza zboruri charter la un pret rezonabil, iti trebuie un avion pozitionat pe aeroportul tau sau sa vina din apropiere. Daca te uiti prin jur, singura tara unde gasesti un astfel de avion care poate zbura pe distante lungi este Serbia, dar Air Serbia are un singur A330-200 care poate zbura pe distante lungi si acela e folosit constant pe ruta Belgrad – New York. Cam greu de inchiriat, avionul este ocupat. Nici Grecia nu are avioane long-haul. Turcia are garla, dar nu stiu cat de ieftin / scump le dau. Mai e si problema ca Turcia e o tara extra-UE.

Deci, singurul avion care poate opera pe distante lungi in Balcani este avionul companiei Gullivair care a fost fondata anul trecut cu scopul de a lansa curse pe distante lungi din Sofia: Sofia –New York, Sofia-Toronto, Sofia-Delhi. Dar pana sa dea drumul la zborurile din Bulgaria spre SUA, India si Canada, au gasit un business bun in Romania. Si agentiile de turism romanesti au gasit un avion care e plasat relativ aproape (faci cam jumatate de ora de la Sofia) si care poate zbura pe distante lungi. Win-Win.

 

Pe scurt, Gullivair este o companie bulgareasca cu investitori care sunt prezenti in turism-transporturi de mult timp si are un A330-200. Avionul este relativ nou – are 14 ani si a operat pentru KLM timp de 9 ani (timp in care se numea “Senate Square – Helsinki”, cred ca am zburat si eu odata cu el) si apoi pentru o companie din Pakistan inca vreo 2 ani. De fapt, interiorul pare foarte KLM-style. Este un avion full-economy cu o capacitate maxima de 326 locuri (cursele operate pana acum au fost full), deci nu are nici o clasa business (probabil, a fost convertit la full-economy de ultimul operator) si are 3 compartimente despartite prin niste “pereti”.

Nu va fi singurul avion Gullivair. Doua avioane provenind de la Turkish Airlines (care datorita pandemiei trebuie sa-si taie din flota) vor intra in curand in flota Gullivair, din cate stiu cel putin unul chiar din luna februarie (va avea 250 locuri in economy si 16 locuri in business class – cu scaune care se transforma in paturi). Dar in acest moment, nu exista decat un singur avion care nu este utilizat chiar la capacitatea care trebuie – pana saptamana trecuta, baga doar un Maldive odata pe saptamana, dar de saptamana trecuta au inceput si zborurile spre Punta Cana. Republica Dominicana. Din 3 martie, va incepe sa zboare si intre Bucuresti si Mombassa (Kenya).

Si inca ceva sa clarific de la bun inceput. Este un avion long-haul, avion de distante lungi, asa ca zborurile Bucuresti – Male (Maldive), Bucuresti – Punta Cana (Republica Dominicana) si Bucuresti – Mombassa (Kenya) se desfasoara direct, fara oprire. Spre deosebire de zborul Bucuresti – Zanzibar operat de Anima Wings care are o oprire de re-aprovizionare cu kerosen in Egipt (parca la Luxor, iar cineva mi-a spus azi ca la Cairo – in mod cert, pe undeva prin Egipt !), cursele operate de Gullivair sunt directe fara nici o oprire pe drum.

Eu am zburat pe ruta Bucuresti – Maldive si evident retur la sfarsitul lui ianuarie. Asa ca sa va povestesc care a fost experienta la bord.

 

Punctualitate

Atat la plecarea din Bucuresti, cat si la cea din Male, am decolat la timp. La primul zbor, spre Maldive, am ajuns acolo cam cu o ora inainte de ora oficiala, dar pentru ca maldivienii de la aeroport nu venisera la munca la ora 5:00 cand ne apropiasem deja de aeroportul Male ne-am mai invartit vreo 50 minute peste arhipelag. Daca nu ar fi fost noapte, ar fi fost o tura absolut superba pentru ca atolii aceia vazuti de sus sunt o minune. De altfel, asta e singurul cusur al curselor Gullivair – daca ar survola Maldivele pe timp de zi ar fi fost minunat. La intoarcere, am aterizat la Bucuresti cu 2 ore si 20 minute inainte de ora oficiala, un lucru absolut superb – la ora la care oficial as fi fost inca in zbor, deja dormeam acasa in patut 🙂

 

Interior avion Gullivair

Cum ziceam, avionul are doar clasa economy (cele noi de la Turkish vor avea si business class – cum ziceam, class business va fi belea – e cu scaune care se transforma in paturi 🙂 ). Avionul este de tip wide-body cu 2 culoare si asezarea scaunelor de tip 2 – 4 – 2. Adica 2 scaune la geam si 4 in mijloc. Scaunele se dau un pic pe spate (nu sunt tepene ca la Wizz Air) si am senzatia ca distantarea este de tip high density.

Cum ziceam, interiorul arata foarte KLM cu albastrul acela KLM-ish.

 

Servicii la bord

Masa – pe zborul de Maldive (care dureaza 8 ore si se desfasoara noaptea) am primit 2 mese (a doua masa chiar m-a surprins ca exista, ma asteptam doar la una). Exista 2 tipuri de mese – serviciul standard – nu stiu exact ce e la masa, dar probabil nu e mancare calda si serviciul “premium economy” in cadrul caruia primesti mancare calda la ambele mese (una e cina – unde am avut de ales la dus intre vita si somon si vita sau pui la retur, iar la mic dejun am avut omleta la dus si niste clatite la retur).

Bauturi racoritoare se ofera la toata lumea, iar bauturile alcoolice sunt gratis la premium economy (in limita decentei, adica sa nu te imbeti) si se platesc la clasa standard. Odata urcat in avion, te asteapta pe scaun o sticla de apa plata Borsec de 500 ml.

Entertainment – exista un wifi local si poti urmari filme pe telefonul, tableta sau laptopul proprii. Nu exista ecrane. Daca ai instalata aplicatia maps.me, e posibil sa vezi unde te afli in zbor (asa ca am fost pregatit sa pozez Dubaiul cand l-am survolat la dus). Nu m-am conectat pentru ca voiam sa dorm, nu stiu ce au, dar am inteles ca functioneaza si ar fi o gama destul de OK de filme si alte programe.

Perioada de somn – se inchid luminile si poti dormi. Evident daca poti dormi pe avion.

Echipajul – e formata in exclusivitate de bulgari, dar stewardezele noastre au fost super dragute si atente, tot timpul au intrebat daca avem nevoie de ceva. Serviciul a fost prompt si prietenos. Nu stiu daca ne zambeau ca purtau masca, dar imi imaginam ca da J. Daca nu ai masca sau ai masca textila, primesti la bord.

Ce primesti la bord – o paturica. Nu am folosit-o, mi-a fost cald :). In plus, o sticla de apa Borsec (primul contact cu Romania cand am urcat la bord in Male) si servetele dezinfectante.

 

Actulizare 2 februarie (seara): Pachetul de Premium Economy se suspenda cu incepere din 4 februarie. Va fi valabila insa rezervarea locurilor contra unei sume.

 

Clasa Premium Economy – Gullivair / Karpaten

Karpaten ofera si o oferta premium economy la bordul celor de la Gullivair. Locurile sunt in primul compartiment, mai precis in primele 9 randuri, exista un birou special la check-in si ai dreptul la imbarcare prioritara – intri in avion inaintea tuturor. Mancarea este mai buna si mai bogata si in plus ai bauturi alcoolice gratis (in limita ca dai semne de betie).

Costul pentru premium economy este de 100 euro / sens si se poate achizitiona odata cu pachetele Karpaten.

 

Check in

Atat la Bucuresti, cat si in Maldive sunt mai multe birouri de check-in. Romanii fiind mai rapizi decat maldivienii, check in-ul a avut loc foarte repede, la Male, angajatii de la check-in se miscau in reluare si am stat mai bine de jumatate de ora la coada. Dar n-ai ce sa faci, notiunile de graba si promptitudine nu sunt exact intelese intr-o natiune insulara tropicala. Nu se poate face check in on-line. Poti sa-ti achizitionezi un loc special in avion pentru o anumita suma de bani.

 

Imbarcarea / debarcarea la Otopeni si Male

La Otopeni imbarcarea si debarcarea se face la burduf, deci nu vei ingheta instantaneu (mai ales cand vii din tarile calde), dandu-te jos la autobuz. In Maldive, nu exista burduf (un nou terminal e in constructie), asa ca transferul are loc cu autobuzul cu numar limita de persoane. Dar oricum, acolo indiferent de ora la care aterizeaza avionul, vei avea parte de o temperatura de peste 25 grade. Adica, placuta.

 

 

Sper ca aceste randuri si pozele de mai jos sa va lamureasca. A fost in general, o experienta OK, totul s-a desfasurat la timp si profesionist, Zbor lin, rapid, am zburat peste Dubai (la dus) si am vazut si Muscatul noaptea, la retur am zburat peste emiratele nordice ale EAU, totul a fost in regula.

Zbor lin va urez daca va veti urca la bordul unui Gullivair in perioada urmatoare. Si vacanta placuta !

Imagini Gullivair

Imbarcare zbor Bucuresti Male

Imbarcare la Bucuresti

Scaune Gullivair

Aici am stat la primul zbor, cel spre Maldive

Avion Gullivair

Cabina Gullivair

Gullivair KLM

O culoare asa mai a la KLM

Interior avion Gullivair

Da, exista si un wifi cu programe

Cina Bucuresti Maldive

Zbor Bucuresti – Male. Cina. Am ales somon

Mic dejun zbor Bucuresti Maldive

Zbor Bucuresti – Male, mic dejun

Cina zbor Maldive Bucuresti

Cina zbor Maldive – Bucuresti. Am ales vita (a fost chiar gustoasa !)

Mic dejun zbor Maldive Bucuresti

Cina a venit cu tot cu prajitura si unt

Mic dejun Male Bucuresti

Si acesta a fost micul dejun pe cursa Male – Bucuresti inainte de aterizare

Ce primesti la bord

Ce au gasit toti pasagerii Gullivair la imbarcare

Imbarcare Bucuresti

Imbarcarea / debarcarea la Bucuresti se face la burduf

Check in Male

Check-in la Male. Maldivienii se misca ingrozitor de lent.

Imbarcare Male

Debarcare la Male

Priority boarding Gullivair

Atat la Bucuresti, cat si la Male, exista birou de check-in special pentru Premium Economy

Dubai noaptea

La dus, am survolat Dubaiul

Muscat noaptea

Si Muscatul. Conform Flight Radar24, am trecut pe langa Muscat si la retur, dar dormeam 🙂

 

Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

  • Sebastian spune:

    Bună seara!
    Deși nu se încadrează în topic, chiar mă interesează opinia dv.
    De ce au fost sechestrați conaționalii noștri în Mexic, la Cancun? Există vreo explicație rezonabilă?
    S-a umplut Mexicul de infractori valahi?
    Sunt atât de mulți conaționali care au trecut fraudulos granița cu SUA și Uncle Sam, supărat, a dat ordin mexicanilor?
    Sincer, parcă e un film absurd.Nu știu cine va mai merge pe acolo.
    O seară bună vă doresc!

    • Imperator spune:

      Sincer, nu stiu, dar ce vad la stiri cam asta indica – o cerere a SUA adresata Mexicului de a interzice intrarea romanilor pe teritoriul mexican. De fapt, cred ca de vreo 1-2 ani nu mai recomandam nimanui sa se duca in Mexic – nu este prima oara cand romanii sunt intorsi fara nici o explicatie ca niste infractori din Mexic. Si in continuare, imi mentin recomandarea ferma de a nu merge in Mexic. Da, e o tara frumoasa, am fost de 2 ori, dar lumea e mare si sunt extrem de multe locuri de vizitat.

  • Victor spune:

    ha ha, e absurd.. cateodata opriti-va la cea mai simpla explicatie: intre turistii romani erau si tigani care nu aveau rezervari plus ca se stie deja ce retele interlope au format tiganii prin cancun.. sunt pline stirile din ultimii 2 ani cu tigani romani implicati in furturile din bancomate de exemplu. Daca esti cetatean onorabil si poti demonstra ca mergi ca si turist, totul e ok, nu au nicio problema cu tine !

    • Imperator spune:

      Dar in ultimele zile i-au expulzat pe 99% din romani. Inclusiv, sotul acceptat, sotia si copilul trimisi in Romania.

    • Imperator spune:

      Nu trebuie ignorat si faptul ca Mexicul este una dintre cele mai corupte tari din lume unde marea majoritate a autoritatilor sunt implicate in traficul de droguri si carne vie. Deci nu as miza pe „inocenta” mexicanilor, dimpotriva.

    • Imperator spune:

      Indiscutabil, au fost tigani care au facut si dres, inclusiv trecut in SUA. Acum cativa ani, asteptam o conexiune in aeroportul din Munchen spre Bucuresti si s-au asezat langa mine doua tiganci – mama si fiica. Mama imbracata „din folclor”, cu straie traditionale, fiica-sa, super-moderna, buric la vedere, toale de firma, tatuaje, piercing. Am intrat in vorba. Veneau din SUA. Mi-au spus ca au plecat in Mexic in „vacanta”, ca au trecut in SUA si au muncit acolo un an, doi, nu mai retin. Mama la sutit, fata a lucrat intr-un bordel (arata bine trebuie sa recunosc). A auzit taica-su din Romania ce face fiica-sa si le-a dat ordin sa vina acasa. De aceea veneau. Am intrebat-o ce o sa-i faca. Fata mi-a zis foarte linistita ca o s-o bata de o s-o bage in spital, dar e ok, e dreptul lui taica-su sa faca asta. Erau foarte chill si open.

      Deci, da, fenomenul exista, dar masurile nediscriminatorii ale autoritatilor mexicane sunt complet nejustificate. E ca si cum Romania ar expulza toti mexicanii aflati acum in Romania si ar interzice accesul lor pentru ca sunt traficanti de droguri.

  • Lora spune:

    Referitor la cazul romanilor blocati in Mexic – nu mi se pareau alta etnie, din ce s-a vazut la tv, ci oameni normali, care au platit pt o vacanta. Prietena mea a calatorit in Cancun in Ianuarie si la fel, s-au comportat urat – au verificat-o ca pe o infractoare si mai mult, au sunat si autoritatile din UK (tranzit) sa o verifice la sange. Dupa ce platesti o vacanta, esti considerat nu turist, ci infractor. Cat despre autoritatile din Mexic – in top cele mai corupte la nivel mondial! De fapt toata America Centrala si de Sud (mai putin Argentina)

    • Imperator spune:

      Nu, erau turisti obisnuiti – pare sa fi fost un ordin general de interzicere a accesului romanilor (nu are nici o legatura cu covidul, s-a intamplat si inainte de covid) pentru un motiv care tine evident de SUA. Interesant sa vad totusi explicatiile oficiale.
      As zice Chile e una dintre cele mai „curate” tari din America Latina. Si indiscutabil, Uruguay.

      • antonioro spune:

        “Ingramadeala” de “ turisti” romani sre Mexic in lunile astea are o explicatie simpla-noul presedinte Biden negociaza cu Congresul o amnistie generala pentru toti iegalii aflati in USA la momentul romulgarii legii.De aia se grabesc “ turistii” romani(marea majoritate tigani) sa zboare spre Mexic si de acolo,prin desert,sa treaca in USA.Dar nu sint singurii,Mexicul e “ asediat” lunile astea de “ turisti” din Pakistan,Bangladesh,China,Haiti,Cuba sau Nigeria.Numai tari una si una…

        • Imperator spune:

          Cum ? Nu e Trump presedinte ? Asa am inteles, a fost o lovitura militara in SUA si o junta de rough generals a preluat puterea sub conducerea lui Trump care pana acum a ucis cate sute de mii de democrati si imigranti legali sau ilegali.

  • noemi spune:

    Multumim pentru impresiile despre zbor! Si pentru poze. Am retrait putin sentimentele pe un zbor lung. Imi era dor sa zbor(mai ales cu avion care seamana mult cu KLM). 🙂

  • Elefantul African spune:

    Din pacate configuratia 2 – 4 – 2 e nefericita pt familile care au un copil ( majoritatea ), dar fericita pt cupluri 🙂

  • Seba spune:

    Urmeaza sa zbor cu ei maine. Am o limita de bagaj de mana de 40x30x10 cm si 4 kg. Pot intelege 4 kg, dar 10 cm? Se masoara ghiozdanele la boarding? Adica daca am 40x30x20, e problema?

    • Imperator spune:

      Nu s-a masurat nimic. Si eu zbor maine in Republica Dominicana

      • Seba spune:

        Ce tare!
        Zbor usor sa avem! Si multumesc pentru ponturi!

        • Seba spune:

          Da, a fost fix cum ai spus. Nu au masurat ghiozdanul pentru cabina. Ne-au lasat sa le punem sus, in compartimentul dedicat.
          Zborul a fost fara probleme, chiar relaxant. Au plecat la timp, am sosit dupa 11 ore.
          Mesele au fost suficiente, mancarea era gustoasa – stil cantina, dar e ok, e linie low cost, chiar a fost placuta in contextul acesta, nu ma plang. Alcoolul (sau anumite sortimente – nu am inteles care) este pe bani. Prosecco era 4€, deci preturi rezonabile, zic. Nu am baut alcool in zbor, am vrut sa fiu fresh la sosire.
          Las acest review pentru altii ca mine si multumesc Imperator Travel pentru informatii. Chiar mi-a fost fost utile informatiile de mai sus si apreciez ca le-am gasit.
          Exista port USB in manerul scaunului pentru incarcarea telefonului, ale noastre nu au mers, dar asta e, am avut baterie externa. 🙂 poate ca era problema la scaunele noastre, nu e o tragedie.
          Chiar e pont cursa asta cu Gullivair pentru Republica Dominicana. Am mai stat 1:20 in aeroport ptr formalitati (300 de pasageri, dureaza) si inca 1:20 pentru drumul pana la hotelul din Punta Cana.
          @Imperator Travel, ma poti contacta pe mail daca vrei sa scriu mai multe impresii.

          • Imperator spune:

            Am fost pe acelasi zbor 🙂 Eu la 4K 🙂 Si voi pe cel retur pe 2 aprilie 🙂
            Multumesc de informatii – le-ai scris mai repede decat mine 🙂

  • monica spune:

    never again gullivair. cel mai prost low cost care exista. zbor catre maldive amanat la decolare cu peste zece ore si anuntat cu 3 zile inainte (prin agentie). pierdut o zi intreaga la cazare – ajuns seara 6pm in loc de 7am, un premium all inclusive f scump. dupa care in cateva ore modificat inca o data si apoi in aeroport inca 1 data. cei care au zburat pe 29nov2021 si au cumparat bilet in octombrie stiu despre ce e vb. dupa toate astea un mic dejun constand in croissant 7 days si grisine. stewardesele triste toate, cu masca mereu sub nas.

  • Monica Popa spune:

    Cea mai nasoala experienta cu un zbor de lunga durata (si am avut peste 10 pana acum) a fost cu Gullivair. Aseara am revenit din Rep Dominicana si am simtit nevoia (desi nu fac de obicei acest lucru) sa las o parere, pentru cei care vor zbura cu Gullivair. Mancarea rezonabila, servicii rezonabile, nu am avut intarzieri la zbor sau alte aventuri, insa spatiul in avion este penibil de mic, similar cu o cursa Tarom interna. Sa stai 13h intr-un avion in care la 1.65m (persoana miniona) si chiar si un copil de 11 ani sa stam super inghesuiti, mi se pare de-a dreptul inuman. Avionul nu are display pe care sa vezi un film sau sa te joci, Wi-Fiul lor intern nu functioneaza, insa as fi trecut peste orice lipsuri daca aveam cat de cat spatiu decent pe scaun si la picioare. E clar ca voi evita de acum aceasta companie, avioanele lor indiferent de unde le-au luat nu au ce cauta pe cursa lunga (parerea mea).

  • laur spune:

    Salut, cand povestesti cu e sa zbori cu Gulivair, mentioneaza si ca iti rup bagajul la transport, de nu-l mai poti folosi. Iti spun eu din exprienta proprie.

  • Mihaela spune:

    Bună ziua În luna februarie vreau sa plec în Pakistan prin Dubai Vaccinul meu este mai vechi de un an Va rog sa îmi spuneți unde scrie ca vaccinul trebuie sa aibă maxim un an Ce trebuie sa fac Mulțumesc frumos

    • Imperator spune:

      De la 1 februarie, certificatul verde va fi valabil doar daca ultimul vaccin a fost facut cu maximum 9 luni in urma. Deci, daca te intorci in tara pe sa zicem 15 februarie, data ultimului vaccin ar trebui sa fie 15 iunie.
      Ce trebuie facut ? Doza booster la orice centru de vaccinare din tara.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest