Costa Lankana

Plaja Sri Lanka: plaja din Hikkaduwa

Mai am cateva ore si in puterea noptii o tai spre aeroport. Spre marea mea surprindere, am facut check-in-ul on-line, mi-am rezervat loc la geam (zbor spre Maldive, nu ?) si dupa ce termin de ars DVD-ul cu poze din Sri Lanka, o cina de la revedere si vreo 4 ore (sper) de somn. Dar sa revin.

In primul rand, vremea a fost foarte buna. In cele 4 zile petrecute aici, am avut parte de super-soare exceptand ultimele ore cand a inceput sa ploua. Se pare ca sezonul ploios se opreste in masivul muntos din centrul tarii. Si Maldivele raporteaza soare in perioada urmatoare 🙂

Deci, s-o iau day by day.

La Multi Ani din Hikkaduwa ! Sri Lanka

31 decembrie – ce poti face intr-o statiune marina pe 31 decembrie ? Sa bati plaja, sa te bagi in apa si sa cauti locuri faine de petrecut Revu. Am gasit un lounge cu pernite direct pe nisip in stil Orient mai apropiat de noi si am cam frecat-o pe acolo toata ziua cu lime soda, bere Lion si mancare. Revelionul l-am facut pe plaja cu picioarele in apa calda, mergand de la un bar la altul. Multa muzica trance (de altfel cam unica), multi turisti locali (exista chiar si beach babes lankeze si tipi cool cu ochelari de soare), artificii nu cine stie ce, mai mult initiativa fiecarui petrecaret decat un spectacol organizat cum am avut parte acum 2 ani la Boracay, in Filipine (asta in nota negativa), lumea calma, fara betivi, in fine….

1 ianuarie – am luat un tip cu un mini-van sa ne plimbam prin zona. Am vizitat zonele afectate de tsunami-ul de acum 5 ani (impresionant, dar o sa dedic un post special cand ma intorc), un incubator de broscute testoase (super), o mica mina din care se extrag pietre semi-pretioase si un muzeu de masti traditionale (cool). Seara pe malul marii la o bere mica pe o terasa.

2 ianuarie – am fost la Galle, un oras colonial aflat la vreo 18 km de Hikkaduwa. Am mers cu trenul in vagoane romanesti (destul de multi lankezi stiau ca vagoanele lor de tren sunt facute in Romania), dar probabil produse fie in perioada interbelica, fie in primele zile ale domniei lui Gheorghiu Dej, deoarece erau desprinse direct din filmele cu comisarul Moldovan. Oricum, oricat de retro erau vagoanele, spre deosebire de India, trenurile aici merg la minut.. am luat trenul de 4 ori, de fiecare data puteam sa-mi potrivesc ceasul dupa ora la care plecau. Sa revin la Galle – e superb. E un fort construit de olandezi care au colonizat pe aici pana in vremea lui Napoleon cand i-au alungat englezii, iar in interior sunt numeroase case si biserici antice… Destul de vast, iar vederea de pe bastion cu marea verde, vegetatia verde si cladirile istorice multi-colore este excelenta. Am dat apoi o fuga si pe la Unawatuna, o alta statiune, ceva mai putin hype, dar plina de turisti locali si straini. Plaja este mult mai frumoasa ca in Hikka, un golf larg, dominat de dealuri verzi si cu o mare verde…

3 ianuarie – mi-a placut asa de mult Galle ca am mai dat o fuga. Am mai petrecut ceva timp degustand sucuri si ice tea in hotelurile coloniale din oras si apoi m-am dus sa vad Pagoda Pacii construita de un calugar budist japonez pe un deal. Am luat-o apoi pe jos spre Unawatuna prin sate… drumul se transforma din drum in poteca, m-am plimbat prin sate, am avut parte si de senzatii tari (caini latrand, aparitia unui sarpe probabil veninos), in fine, am scapat 🙂 Si am ajuns victorios pe plaja de la Unawatuna unde m-am mai plimbat prin apa si am luat masa pe malul marii… Intre timp, cerul s-a intunecat, asa ca am luat rapid o risca spre gara din Galle… Maine dimineata la 7 decolez spre Maldive. Sper sa gasesc internet pe acolo sa continui povestea… Povestea merge mai departe….

Imagini Sri Lanka: plaja din Hikkaduwa

Hikka

Hikka la apus de soare

Imagini Sri Lanka: magazin bijuterii

la magazinul de bijuterii

Imagini Sri Lanka: monument tsunami Hikkaduwa

Un mare Buddha in zona cea mai lovita de tsunami din zona Hikka

Imagini Sri Lanka: trenui de Galle

trenul spre Galle

in tren

Obiective turistice Sri Lanka: Galle, oras colonial

Galle

Imagini Sri Lanka: plaja din Unawatuna

Unawatuna

Imagini Sri Lanka: trenui de Galle

La revedere, Sri Lanka… revin peste 4 zile !