VOM AVEA AUTOSTRĂZI! China Comunications Construction Company (CCCC) cumpără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și planifică terminarea masterplanului de autostrăzi până la sfârșitul lui 2020.

Autostrada

Ani la rând, am așteptat de la guvernanții noștri autostrăzi care să ne facă să călătorim prin România mai repede și mai sigur și să accelerăm creșterea economică (imposibilă, de altfel, fără o infrastructură modernă). Mult timp, i-am suspectat de o gândire chiar avansată – la ce să dăm zeci de miliarde pe autostrăzi acum, când, în probabil 20 – 30 de ani, vor fi mașini zburătoare pe scară largă. Dar ținând cont cât de idioți sunt cei din partidul care a condus România timp de 66 din ultimii 75 de ani, probabil că tipul ăsta de gândire avansată este la fel de probabil ca și deschiderea unei baze românești pe Marte. A trebuit ca un băiat de la Suceava să construiască primul metru de autostradă din Moldova și zeci sau sute de mii de oameni să oprească lucrul timp de 15 minute pe 15 martie ca, în fine, să se întâmple ceva. Și mișcarea se pare că este surprinzătoare. Din surse bine înfipte și bine informate, am aflat că mult blamata, și pe bună dreptate, CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va fi privatizată, iar cumpărătorul va fi prestigioasa China Comunications Construction Company (CCCC), una dintre cele mai mari companii de construcții de infrastructură din lume și una dintre companiile care au creat miracolul infrastructurii chinezești – a construit cel mai lung pod din lume Danyang – Kunshan (165 km) sau podul Hong Kong – Zhuhai – Macao (55 km).

Știrea este cu atât mai îmbucurătoare cu cât ne așteptăm că vor veni chinezii nu numai cu know-how, ci și cu muncitori și project manageri care au experiența marilor construcții. Și viteză în execuție. Se prevede că master planul de autostrăzi (chiar și dacă va fi schimbat săptămânal, așa cum se întâmplă tradițional în România) va fi finalizat cel târziu în 2020, când se va trece la marele proiect cerut cu vehemență de ministrul nostru de externe – podul Năvodari – Sevastopol (Crimeea, aflat acum în Rusia), care, conectat cu podul de peste strâmtoarea Kerci, recent deschisă de ruși, va conecta România la Patria-Mumă, Rusia, după dorința unuia dintre partidele aflate în coaliția de la putere.

Conform unor informații strict confidențiale, primele contingente de muncitori, supervizori și project manageri chinezi vor sosi în România la bordul unor avioane charter speciale tip Airbus 380 și imediat se vor apuca de construirea criticelor: autostrada Comarnic – Brașov, Pitești – Sibiu și Tg. Mureș – Tg. Frumos, cu termen de deschidere 1 ianuarie 2020. Se estimează că cel puțin 250.000 de chinezi vor lucra 7 zile din 7, 24 de ore pe zi pe șantierele patriei, având obiectivul de a uimi mapamondul cu viteza de construcție. Proiectul face parte din faimosul program Belt & Road Initiative, care își dorește să revoluționeze infrastructura și comerțul la nivelul Asiei, Europei Răsăritene și Africii. Autostrăzile București – Giurgiu și București – Vama Veche se vor conecta în lunile care urmează cu Belt & Road West Asia Corridor, care va ajunge în Turcia, la Istanbul. Dacă Bulgaria se va opune prelungirii Belt & Road Initiative pe teritoriul ei, se prevede construirea unui tunel submarin Mangalia – Istanbul, care va amâna interconectarea cu maximum 1 an.

Sincer, informațiile primite sunt atât de îmbucurătoare, încât am cerut confirmarea ministrului transporturilor. Din păcate, acesta nu a fost disponibil pentru că era ocupat cu ședința de casting de muncitori și cu experții în photoshop și efecte speciale video implicați în construcțiile de autostrăzi de tip centura Bacăului.

Vorba unei reclame demai de mult – viitorul sună bine 😊.

 

Categorii:
Transport

Comentarii

  • 1 aprilie sigur

    yo 1 aprilie 2019 8:07 Răspunde
  • Nu stiu cat de adevarata este stirea asta , suna prea frumos ca sa fie adevarat

    Marius 1 aprilie 2019 9:25 Răspunde
  • PACALEALA DE 1 APRILIE

    Dolo 1 aprilie 2019 11:44 Răspunde
  • Hmmm… 1 aprilie, nu? Chiar daca ar fi fost adevarat, tot nu m-as fi bucurat. Este stiut ce calitate au chinezismele. In plus este stiut ca adjectivele „repede”, „bine” si „ieftin” nu prea au loc toate trei in acelasi proiect de infrastructura. Cel mult doua cate doua.

    Adi 1 aprilie 2019 11:58 Răspunde
  • Gluma de 1 Aprilie:)))))))))

    Andrei 1 aprilie 2019 12:33 Răspunde
  • … ar fi excelent sa fie adevarat.. dar daca articolul e postat astazi…🤓

    Ben Vdr 1 aprilie 2019 13:47 Răspunde
  • Super! Si nu m-as supara daca ar fi si adevarat! :))

    Lucia 1 aprilie 2019 14:50 Răspunde
  • Frumos articol de 1aprilie, felicitari!

    Calin 1 aprilie 2019 15:34 Răspunde
  • e 1 aprilie azi..

    razvan 1 aprilie 2019 16:49 Răspunde
  • Pacaleala de 1 APRILIE!

    SON 2 aprilie 2019 13:57 Răspunde
  • nu cred asa ceva

    comanescu 2 aprilie 2019 17:07 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii