O noua decizie traznita a Autoritatii Aeronautice – unele tari sunt mai galbene decat altele

Aeroportul Henri Coanda Otopeni

Atat eu, cat si multi dintre voi am urmarit sa vedem daca se interzic zborurile spre tarile de pe lista galbena, asa cum s-a intamplat intotdeauna (cu mici exceptii). Hotararea CNSU de azi-noapte a fost prima in care nu s-a mentionat nimic despre interdictii de zbor, asa ca decizia a ramas in coada de peste. Motivul nu il stiu, dar il intuiesc. Nimeni din CNSU nu s-a gandit la aviatie si la zboruri si oricum nimeni din CNSU nu se pricepe catusi de putin la transport aerian sau de orice alt tip. S-a discutat pe larg despre Cuvioasa Parascheva, dar evident, nu si de transporturi internationale.

Asa ca azi, Autoritatea Aeriana a decis (probabil de la sine putere) ca exista unele tari galbene sunt mai galbene decat altele galbene, asa ca au interzis zboruri spre tari la intamplare. Initial, m-am gandit ca au dat cu banul sau au folosit metoda profesionista folosita in Autoritate a darts-ului sa aleaga spre tara se zboara si spre ce tara e interzis sa se zboare, dar uitandu-ma mai atent la lista, am descoperit care a fost „algoritmul” de alegere al tarilor galbene, putin galbene, semi-galbene sau aproape galbene.

Baietii si fetele de la Autoritate s-au uitat pe lista veche si au zis – aha, astea sunt tarile galbene decise asta-vara. Apoi s-a uitat pe lista noua galbena si au zis – aha, astia nu mai sunt (ca idee, printre altii e vorba de Malta, Bolivia, Insulele Virgine, Bosnia-Hertegovina), asa ca i-au scos de pe lista de interdictii, dar nu au pus noile tari care au ajuns pe lista galbena, ajungandu-se la aberatii de genul ca e interzis sa zbori in Qatar care are mai putine cazuri ca Romania, dar nu e interzis sa zbori in Liban sau Emirate unde cazurile cresc exponential de la o zi la alta.

Asa ca in acest haos care domneste prin Autoritatea Aeronautica, sunt interzise unele tari unde situatia se imbunatateste, in schimb, zborurile spre tari care se indreapta spre dezastru epidemiologic se poate zbura bine mersi,.

Ca idee, daca este sa ma uit la tarile spre care se zbura de obicei (nu ma refer la SUA, Bolivia, Chile sau Argentina spre care oricum nu existau zboruri inainte de COVID si nici nu vor fi in urmatorul deceniu), ce e demn de semnalat este:

  • Continua sa fie interzise zborurile spre Israel, Moldova, Qatar si Luxemburg (adaug Luxemburg, pentru ca Luxair ar vrea sa zboare la Bucuresti daca ii lasa autoritatile romane)
  • A fost ridicata interdictia de zbor spre Malta, dar asta nu inseamna ca Wizz Air va incepe maine sa zboare din nou.
  • Sunt strict interzise zborurile spre tari care nu au nici un aeroport cum ar fi Andorra. Datile trecute fusesera interzise zboruri spre alte tari fara nici un aeroport cum sunt Liechtenstein, Vatican si Monaco.
  • Se zboara spre cel putin 20 de tari galbene, dar zborurile pot fi anulate de la un minut la altul, in functie de cum se trezeste cineva prost dispus la Autoritatea Aeronautica sau CNSU.

Evident, exista o singura solutie la tot acest haos generalizat din aviatia romaneasca – sa se admita zborurile spre orice destinatie din lume (poate eventual sa fie anulate cele care au un grad imens de infectare de la nu stiu, 300 sau 500 cazuri / 100.000 locuitori in sus), iar toti calatorii care vin din respectivele tari sa intre in carantina si asta e.

Continua sa existe zboruri din Romania spre destinatii unde toti calatorii sunt pusi in carantina (Norvegia, Italia, UK) si nu le-a mai interzis nimeni din aceste tari. Si asa nu s-ar mai ajunge la aberatii ca cele decise azi de Autoritatea Aeriana Romana.

 

PS: Cei care nu stiti exact care este sistemul, iata-l. ROMATSA si Autoritatea Aeronautica emit asa-numitele NOTAM-uri (Notification to Airmen) prin care sunt anuntate catre toate companiile aeriene diverse interdictii. Pot sa fie NOTAM-uri de o ora (ca e furtuna pe aeroportul din Suceava si aeroportul e inchis) sau pe perioade mai lungi din diverse motive (un aeroport e inchis ca pista e in reconstructie cum e cel din Bacau, de exemplu, ca e razboi, ca sunt greve, probleme meteo, soseste Donald Trump, etc, etc). NOTAM-ul care intra in vigoare azi la ora 0:00, ora Romaniei este cel de jos. El este in vigoare pana pe 14 octombrie 2020 ora 23:59 (cand expira actuala Stare de Alerta), dar poate fi schimbat in orice secunda.

Lista de NOTAM-uri o gasiti aici.

NOTAM octombrie

Categorii:
Diverse

Comentarii

  • Spre Emiratele Arabe nu poti urca in avion doar daca ai testul facut, negativ evident. Si la întoarcere la fel, la check in trebuie sa arați testul negativ. Asa ca nu inteleg de ce ar trebui suspendate zborurile dupa atâtea teste făcute. E foarte bine ca nu le au suspendat.

    Mariana 6 octombrie 2020 17:22 Răspunde
  • Autoritatile cand se auto – suspenda??!!
    Ar cam fi cazul, la cate neconcordante emit, Dzeu cu mila!

    Informari foarte utile, ca de obicei. 👍

    Ana Maria 6 octombrie 2020 19:39 Răspunde
  • Buna seara! Am zbor Alicante – București 8-11 Septembrie , logic sunt 3 zile , testul covid trebuie făcut cel puțin 48 ore înainte sau mai mult de 48 ore??

    Tatiana 6 octombrie 2020 21:20 Răspunde
    • Trebuie sa vii din Spania cu testul negativ de maxim 48 ore, altfel intri in carantina.

      Adi 6 octombrie 2020 21:54 Răspunde
    • In ultimele 48 ore inainte de a ajunge in tara. Daca aterizati la Bucuresti pe 8 (banuiesc ca octombrie, ati scris din eroare septembrie) ora 14:00, trebuie sa fi fost facut cel tarziu pe 6 octombrie ora 14:00

      Imperator 7 octombrie 2020 15:09 Răspunde
  • Multumesc mult!!

    Tatiana 6 octombrie 2020 22:39 Răspunde
  • Pentru Ro-UK, carantina nu este obligatorie daca sederea are cel mult 3 zile si la intoarcerea in UK se prezinta test negativ.

    De asemenea, dupa 8 zile de carantinare in Ro (cu venire din UK) daca se prezinta teat negativ nu e nevoie de 14 zile.

    Informatia e valabila pe gov.uk – travel to Romania – entry requirements covid

    Alin 7 octombrie 2020 13:41 Răspunde
  • NOTAM ai vazut bine. Ciudat. KLM-ul zboare ca un nebun. Sunt curios cati clienti au . Eu am zborat spre Olanda 4 octombrie si nu mai vin inapoi. Atunci erau exceptie pentru ei care au firma in Romania. Asta nun mai gasesc nicaieri.

    Huib 7 octombrie 2020 17:36 Răspunde
    • Nu zboara ca un nebun. Zboara odata pe zi. Inainte zbura de 3 ori pe zi. Mai exista si trafic de tranzit, nu numai din Olanda.

      Imperator 7 octombrie 2020 17:38 Răspunde
    • Am zborat eu 4 octombrie si avion era 30% plin. In hotarerea scrie nimic despre exceptiile. Din pacate.

      Adi 7 octombrie 2020 20:33 Răspunde
      • Excact. Eu am firma. Am zborat fara probleme daca aratam dovada ca am firma in Romania. Nu mai am vazut optiune aia.

        Huib 8 octombrie 2020 0:59 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii