Tocmai am intrat in posesia acestei informatii si ma grabesc sa o impartasesc cu voi. Pentru ca e o veste buna. Si nu e vreun bilet de avion spre Asia la 200 de euro, ci de faptul ca, in curand, vom merge cu trenul pana la Beijing in doar cateva ore! Bucurestiul a fost ales ca gara principala pe traseul Maglevului transcontinental planificat de chinezii cei iubitori de proiecte de infrastructura faraonica.
Ce este Maglevul? Este cel mai rapid tren din lume. Maglev vine de la “magnetic levitation”, adica trenul nu se freaca de nicio sina (cum e cazul TGV-ului francez), reducand fortele de frecare, practic “zboara” pe campuri magnetice. Cele mai rapide Maglevuri ating peste 550 km pe ora (deci practic mai bine de jumatate din viteza de croaziera a unei aeronave).
In momentul acesta, in lume exista doar trei linii destul de scurte de Maglev in China, Japonia si Coreea de Sud, cea mai lunga si mai celebra fiind cea care leaga aeroportul Pudong de centrul Shanghaiului. Lungimea liniei este de 30 km, distanta parcursa in circa 7 minute, viteza maxima atinsa fiind de circa 400 km pe ora datorita lungimii reduse a liniei. Mai multe tari au anuntat proiecte de maglev incluzand China (Shanghai – Hangzhou), India (Delhi – Mumbai), Iran (Teheran – Mashad) si Japonia (Tokyo – Osaka) inlocuind vechiul shinkansen.
Planuri felurite au fost anuntate in China pentru o retea de cai ferate de inalta viteza combinand tehnologia maglev cu cea a TGV-urilor de tip francez. Ei bine, zilele acestea se va anunta, probabil, cel mai ambitios plan de infrastructura din istoria omenirii, comparabil, poate, cu Marele Zid Chinezesc (tot chinezii, saracii): Linia Maglev China – Europa care, incredibil, trece si prin Romania. Vor putea rula trenuri de inalta viteza pe distante mai scurte, dar Bucurestiul este planificat sa fie prima gara Maglev de intrare in Uniunea Europeana (si pana va fi gata si a spatiului Schengen) pentru trenurile transcontinentale.
Dupa cum am mai spus, vor fi mai multe statii pe parcurs, dar deservite de trenuri locale (curse cum ar fi Beijing – Urumqi sau Tashkent – Teheran), dar trenurile de mare viteza “Asian Tunderbolt” vor pleca din Beijing (de unde va exista conexiunea cu Shanghai si Hong Kong), cu oprire in Almaty (kazahii nu au autorizat trecerea liniei decat daca “Asian Thunderbolt” opreste si in Almaty, capitala economica a Kazahstanului), in Teheran, capitala Iranului, Istanbul si Bucuresti, ca poarta de intrare in Uniunea Europeana (controlul vamal, efectuandu-se in tren – 600 km vor fi parcursi in circa 1 ora si un sfert). De la Bucuresti, trenul va mai opri doar in München, desemnata ca statie terminus, de unde vor exista conexiunile ICE, TGV si AVE cu marea majoritate a statelor vest-europene – Germania, Franta si Spania.
Evident, proiectul de infrastructura va fi derulat de China cu forta de munca chineza (astfel, rezolvandu-se pe timp de decenii problema din ce in ce mai presanta a somajului intr-o natiune cu peste un miliard de suflete) si va fi operat in majoritate de chinezi (pana la Istanbul), operatiunea din partea europeana revenind partii romane, datorita prieteniei de secole stabilite inca de pe vremea expeditiei Spatarului Milescu… dupa cum bine stim, chinezii nu uita niciodata cine le-a fost prieten si cine dusman, asa ca ii putem multumi peste secole lui Milescu pentru ca ne-a facut un nume bun la curtea Imperiului de Mijloc. Si cu aceasta ocazie, poate o sa-i facem un monument funerar frumos la Moscova unde este ingropat.
Distanta terestra dintre Bucuresti si Beijing este de circa 7.000 km si va fi parcursa de “Asian Thunderbolt” in circa 12 ore cu tot cu opriri, deoarece se estimeaza ca viteza de croaziera a maglevului transcontinental sa sara de 600 km pe ora… Practic, vom lua trenul seara in Bucuresti si, dupa o masa copioasa si un somn placut, ne vom trezi la Beijing!
Mai multe amanunte vor fi date publicitatii, probabil, in urmatoarele zile, Slava Domnului ca Boldea s-a predat si scandalul Frunzaverde s-a mai stins, ca altfel aceasta stire epocala ar fi trecut neobservata.
LATER EDIT (2 Aprilie)
Din pacate, din motive bugetare, proiectul a fost mutat pentru secolul urmator, Va rog, urmariti blogul in continuare pentru ca va voi oferi in exclusivitate stiri cu privire la proiect. Pana la inaugurare 🙂
Harta traseului trenului „Asian Thunderbolt”: Beijing – Almaty – Teheran – Istanbul – Bucuresti – Munchen
Ar trebui sa te ia Ungureanu la guvern ca ministru al transporturilor.La cum le ticluiesti tu te-ar crede lumea ca intr-o saptamana o sa zburam catre Luna cu parapanta 🙂
Încă prefer Air Asia la București … dar merge și Maglev-ul :))
Sa ma bucur? Sigur nu e de 1 aprilie?
Asta e de 1 aprilie :))
Daca nu e (auzi-te-ar Ho Si Min), sigur nu vedem noi China by tucu tucu pana murim, poate nepoteii.
Pai si acum spui?
Tocmai ce mi-am cumparat acum 5 minute biletul de avion spre Beijing.
Ce teapa mi-am luat !!!
Nu-i pacaleala de 1 Aprilie?:)
prea suna a pacaleala!
Păcăleală clar!
eu deja am dat interviul sa fiu sef de tren
Urat Imperatore! Razi de noi! Ce bine era sa fie asa ca in articol…of
431km/h, domnu’! Sau la noi va fi mai mică, să nu absoarbă câinii vagabonzi care vor alerga lătrând pe lângă el? :))
Bună și asta, deși anul trecut a avut mai mult impact 🙂
Sa vezi dom’le ce “magnetic levitation” o sa avem prin gara pe la Adunatii-Copaceni:)))))) Nice!
hehehehe cine a muscat o data a2a oara…..si acu imi aduc aminte de pulsul accelerat de anul trecut 😀
Prea frumos sa fie adevarat. Ar fi superb ca aceasta pacaleala sa se transforme vreodata in realitate – sa o prindem si noi, nu generatiile viitoare care probabil nu vor folosi avionul si se vor teleporta pentu distante mari. :)))
E pacaleala de … azi …
Nu este pacaleala, eu chiar am procurat bilete de pe site-ul lor oficial: maglev-transcont.com
Biletul a costat 375 eur/pers., la cuseta cu MD inclus si bauturi gratis, doar la bar. Am ales o cuseta cu 2 locuri, eu si consoarta, are tv flat screen + minibar cu snack-uri si bauturi racoritoare, toate incluse in pret. Cuseta dispune de un dus mic cu hidromasaj. Bauturile alcoolice din minibar sunt contracost.
Chiar este pacat daca nu cumparati bilete la acest pret promotional, doar ca sunt pentru anul 2040. Trebuie sa va grabiti, nu sunt multe locuri la pretul promo !
Sa inteleg ca o sa vizitez China peste 30 de ani?Desigur,e o mare pacaleala de 1 aprilie si nu o spun ptr ca nu-i cred pe asiatici in stare sa faca asa ceva, ci pur si simplu ptr ca la noi calea ferata este o ruina.
Oameni buni, trenul asta nu merge pe nicaieri pe sine obisnuite, zboara pe o perna magnetica. Ma grabesc sa imi cumpar si eu bilet daca ziceti ca e la oferta
Anul trecut chiar am crezut … mi se innodau lacrimile in barba de bucurie …dar anu asta … nu prea mai merge … plus ca ai dat-o in SF-uri imposibilie …auzi mai …de la Bucuresti nu mai opreste pana ha hat la germani 🙂
Suntem in asa hal de subdezvoltare a infrastructurii incat si o gluma(bunaaaaa…..) de 1 aprilie devine dureroasa ! Ne-ai facut-o ! Dar lasa ca tot noi vom fi mai castigati;probabil ca de-a lungul secolelor noi romanii vom suferii mutatii genetice pt.a ne adapta conditiilor! Poate ne vor creste aripi la glezne,sau pernite cu aer pe talpi,sau mai stiu eu de ce este in stare natura pt. a ne ajuta sa ne deplasam autonom caci de construit ceva noi insine nu cred in ‘veacul vecilor’.
cu Adunatii Copaceni m-ai prins dar gata! :)) Pina la Adunatii Copaceni ti-a fost!
Am pandit un news de la tine :))))
sal, imi spui te rog daca s-au desemnat castigatorii pt city-breakul din praga? ms, sorry de off topic, si eu cred ca-i pacaleala cu trenul desi as vrea sa fie pe bune
Cel de la Interra ? Castigatorii sunt Mirabela si Petrica Dragomir, iata anuntul: http://www.interra.ro/articole/servicii-turistice/concurs-cu-premiu-78
Încep să cred că e pe bune chestia asta cu zburatul prea jos spre China!!!
E deja 2 Aprilie … seara târziu … și ioc dezmințire :))
Am scris un „later edit” 🙂
Voi aștepta și eu, să nu te plictisești singur 🙂
Până atunci voi folosi cu încredere avionul 😀
ms de info
A fost buna pacaleala asta in 2012! 😀