Maglev – ul transcontinental va trece prin Romania!

Maglev la Bucuresti

Tocmai am intrat in posesia acestei informatii si ma grabesc sa o impartasesc cu voi. Pentru ca e o veste buna. Si nu e vreun bilet de avion spre Asia la 200 de euro, ci de faptul ca, in curand, vom merge cu trenul pana la Beijing in doar cateva ore! Bucurestiul a fost ales ca gara principala pe traseul Maglevului transcontinental planificat de chinezii cei iubitori de proiecte de infrastructura faraonica.

Ce este Maglevul? Este cel mai rapid tren din lume. Maglev vine de la “magnetic levitation”, adica trenul nu se freaca de nicio sina (cum e cazul TGV-ului francez), reducand fortele de frecare, practic “zboara” pe campuri magnetice. Cele mai rapide Maglevuri ating peste 550 km pe ora (deci practic mai bine de jumatate din viteza de croaziera a unei aeronave).

In momentul acesta, in lume exista doar trei linii destul de scurte de Maglev in China, Japonia si Coreea de Sud, cea mai lunga si mai celebra fiind cea care leaga aeroportul Pudong de centrul Shanghaiului. Lungimea liniei este de 30 km, distanta parcursa in circa 7 minute, viteza maxima atinsa fiind de circa 400 km pe ora datorita lungimii reduse a liniei. Mai multe tari au anuntat proiecte de maglev incluzand China (Shanghai – Hangzhou), India (Delhi – Mumbai), Iran (Teheran – Mashad) si Japonia (Tokyo – Osaka) inlocuind vechiul shinkansen.

Planuri felurite au fost anuntate in China pentru o retea de cai ferate de inalta viteza combinand tehnologia maglev cu cea a TGV-urilor de tip francez. Ei bine, zilele acestea se va anunta, probabil, cel mai ambitios plan de infrastructura din istoria omenirii, comparabil, poate, cu Marele Zid Chinezesc (tot chinezii, saracii): Linia Maglev China – Europa care, incredibil, trece si prin Romania. Vor putea rula trenuri de inalta viteza pe distante mai scurte, dar Bucurestiul este planificat sa fie prima gara Maglev de intrare in Uniunea Europeana (si pana va fi gata si a spatiului Schengen) pentru trenurile transcontinentale.

Dupa cum am mai spus, vor fi mai multe statii pe parcurs, dar deservite de trenuri locale (curse cum ar fi Beijing – Urumqi sau Tashkent – Teheran), dar trenurile de mare viteza “Asian Tunderbolt” vor pleca din Beijing (de unde va exista conexiunea cu Shanghai si Hong Kong), cu oprire in Almaty (kazahii nu au autorizat trecerea liniei decat daca “Asian Thunderbolt” opreste si in Almaty, capitala economica a Kazahstanului), in Teheran, capitala Iranului, Istanbul si Bucuresti, ca poarta de intrare in Uniunea Europeana (controlul vamal, efectuandu-se in tren – 600 km vor fi parcursi in circa 1 ora si un sfert). De la Bucuresti, trenul va mai opri doar in München, desemnata ca statie terminus, de unde vor exista conexiunile ICE, TGV si AVE cu marea majoritate a statelor vest-europene – Germania, Franta si Spania.

Evident, proiectul de infrastructura va fi derulat de China cu forta de munca chineza (astfel, rezolvandu-se pe timp de decenii problema din ce in ce mai presanta a somajului intr-o natiune cu peste un miliard de suflete) si va fi operat in majoritate de chinezi (pana la Istanbul), operatiunea din partea europeana revenind partii romane, datorita prieteniei de secole stabilite inca de pe vremea expeditiei Spatarului Milescu… dupa cum bine stim, chinezii nu uita niciodata cine le-a fost prieten si cine dusman, asa ca ii putem multumi peste secole lui Milescu pentru ca ne-a facut un nume bun la curtea Imperiului de Mijloc. Si cu aceasta ocazie, poate o sa-i facem un monument funerar frumos la Moscova unde este ingropat.

Distanta terestra dintre Bucuresti si Beijing este de circa 7.000 km si va fi parcursa de “Asian Thunderbolt” in circa 12 ore cu tot cu opriri, deoarece se estimeaza ca viteza de croaziera a maglevului transcontinental sa sara de 600 km pe ora… Practic, vom lua trenul seara in Bucuresti si, dupa o masa copioasa si un somn placut, ne vom trezi la Beijing!

Mai multe amanunte vor fi date publicitatii, probabil, in urmatoarele zile, Slava Domnului ca Boldea s-a predat si scandalul Frunzaverde s-a mai stins, ca altfel aceasta stire epocala ar fi trecut neobservata.

LATER EDIT (2 Aprilie)

Din pacate, din motive bugetare, proiectul a fost mutat pentru secolul urmator, Va rog, urmariti blogul in continuare pentru ca va voi oferi in exclusivitate stiri cu privire la proiect. Pana la inaugurare 🙂

Harta Meglev Romania - China

Harta traseului trenului „Asian Thunderbolt”: Beijing – Almaty – Teheran – Istanbul – Bucuresti – Munchen

Categorii:
1 Aprilie

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii