Tarom anunta deschiderea unui al doilea hub la Iasi

Tarom.jpg

Hopa, noutati, noutati de la Tarom ! Nu va scriu astazi despre promotii de pret, ci de o miscare mult mai ampla decisa de compania aeriana nationala. Deschide un al doilea hub – la Iasi. O miscare interesanta, evident cu provocarile ei. Dar care poate sa aduca beneficii operatorului national.

In primul rand sa trec peste stirea seaca. Ieri, Sorin Georgescu, directorul general al Tarom a tinut o conferinta de presa la Iasi unde a anuntat stabilirea unui „nou centru operativ” in capitala Moldovei. Prima cursa anuntata este Iasi – Roma fix de Ziua Nationala, iar incepand cu sezonul de vara (care incepe pe la sfarsit de martie), destinatiile se multiplica: spre Torino, Verona, Paris si Londra. In plus, se iau in consideratie si atentiune, atentiune, curse interne: de la Iasi spre Timisoara, Cluj-Napoca si Constanta.

Miscarea Tarom mi se pare interesanta si indrazneata. Pana acum, Taromul avea un hub sacrosanct, la Bucuresti, e drept, mai existau (si inca mai exista) cateva destinatii externe operate din cateva aeroporturi din tara. Dar, o buna parte din piata transporturilor interne era sub-servita. In cazul Moldovei, aceasta a fost cedata cu arme si bagaje lui Blue Air care a concesionat aeroportul din Bacau, devenind probabil principala companie aeriana din Moldova.

Aeroportul din Iasi are hibele lui. Nu am mai fost demult acolo (am decolat o singura data din Iasi, acum vreo 5 – 6 ani), dar din cate am inteles, pista este foarte proasta, iar aeroportul e departe de un standard decent (nu stiu, cei care ati fost la aeroportul din Iasi, va rog sa-mi confirmati). Dar daca Consiliul Judetean ia intr-un final taurul de coarne si baga niste bani in aeroport si nu mai face parteneriate cu firme fantoma gen Air Vallee, atunci, cred ca sunt toate premisele ca noul parteneriat sa aduca niste bani si pentru Tarom, dar si investitori pentru Iasi.

Interesant este ca intr-un final, Taromul se uita la zboruri intre diverse orase din afara Bucurestiului. In conditiile unei infrastructuri rutiere lente si a unei feroviare sub-dezvoltate, transporturile aeriene ar trebui sa zbarnaie. Dar in momentul acesta, nu exista decat curse din Bucuresti spre diverse orase din tara (operate de Tarom la preturi de monopol) si din Timisoara operate de Carpatair. In rest, nema ! Si sunt convins ca ar exista o piata de business pentru diverse combinatii. Daca vrei sa mergi de la Oradea la Iasi, e musai sa schimbi la Bucuresti… la un pret pe masura. O initiativa a Tarom de urmarit !

Etichete:
· ·
Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii