Croaziera Royal Carribean – Jurnal de bord (ep. 6): O zi pe Marea Mediterana

 Croziera pe Mediterana: Loc de aterizare elicopter pe vas

Inainte de a pleca in croaziera, cel mai “frica” mi-era de ziua pe mare. Nu ca mi-ar fi fost frica de apa (oricum, nu stiu sa inot :)), ci, pur si simplu, ma gandeam ca ma voi plictisi. Dar nici asta nu ar fi fost un dezastru. Ma si vedeam pe punte cu laptopul in mana si scriind postari pentru blog… Nu ar fi fost deloc rau. Dar n-a fost sa fie asa. Pentru ca ziua pe mare la bordul lui Liberty of the Sea a fost de departe cea mai intensa zi… Nu ca celelalte petrecute la Monaco, Roma si Pisa nu ar fi fost intense, dimpotriva, nu m-am odihnit prea mult, pentru ca am vrut sa vad cat mai mult, sa experimentez si sa ma bucur de croaziera Royal Carribean!

Ziua am inceput-o, de fapt, de cu o seara inainte, cand m-am aruncat pe patul care mi se parea din ce in ce mai placut din cabina care mi se parea din ce in ce mai mare… Am citit Cruise Compasul, revista de bord care dadea programul zilei – ce se intampla pe vapor, cum e vremea etc. etc… Si cum programul zilei avea mai bine de o pagina, a trebuit sa fac alegeri, uneori dureroase… Dar asta e.

Dupa micul dejun, aveam programat un tur de vapor. Nu voiam sa ratez sa vad cum arata cabinele celelalte, cu privire la mare. Asa ca, incolonati, toata trupa cu Carmen in frunte am inceput sa bantuim pe vas. Prima vizita – intr-o cabina cu terasa, cu un balconas cu vedere la mare. Camera o idee mai mare decat a mea, dar, important, avea un balcon… Au fost pareri pro si contra… Tine de fiecare. Mie mi-ar fi placut mult mai mult decat cabina pe care am avut-o. Pur si simplu pentru ca puteam deschide usa si sa umplu cabina cu miros de mare… In plus, as fi putut vedea albastrul infinit al Mediteranei, cel putin dimineata si la asfintit. Altii din grup, mai tematori de marea cea mare, opinau ca am avut cea mai buna alternativa – cabina cu vedere spre Royal Promenade. Acum, tine de fiecare… intr-adevar, sunt oameni care se pot speria de imensitatea marii…

Am vazut si cabina cu fereastra, cred ca ar fi fost mai frustrant sa stau aici, ca hubloul nu se putea deschide! Am vazut si camera fara niciun geam… avea doar o oglinda mare care sa-ti sugereze geamul… aici chiar ca as fi devenit claustrofob. Acum, daca va ganditi sa mergeti intr-o croaziera, ganditi-va foarte bine ce cabina alegeti (de multe ori, nu sunt diferente de pret imense) … cu balcon, dar sa nu va sperie marea si, uneori, tangajul, sau cu privire spre interior… Cum ziceam si in primele episoade, nu a fost rau, aerul conditionat era chiar respirabil!

Apoi, am reusit sa descopar drumul cam imbarligat spre botul vaporului… Vazusem la un moment dat oameni pe platforma din fata vaporului (unde este loc de aterizare si pentru elicoptere!), dar habar n-aveam cum ajung acolo… Am descoperit ca era o scara pe langa barcile de salvare… A, bine ca am atins si subiectul asta! Pe Liberty of the Seas erau barci de salvare. De altfel, din prima zi, inainte de a parasi portul Barcelona, am facut un “sea drill”, practic un mic instructaj de salvare – partial ca la zborul cu avionul (cum sa iti pui vesta de salvare), dar mai mult de orientare, pentru a sti de unde sa iti iei barca de salvare. De altfel, pe cardul pe care l-am primit si care juca rol de pasaport si de carte de credit, cel mai mare se afla scris numele barcii de salvare – si ceva mai mic numele meu, numarul cabinei si masa rezervata la restaurant.

Dupa poza de rigoare de la bordul vasului (m-am abtinut sa pozez in stil Leonardo al Caprei din Titanic, dar Ana nu s-a abtinut deloc, desi ei ii era cel mai frica), am decis ca, desi nu e chiar vreme de plaja, sa ma arunc in jacuzzi… ca doar nu mi-am adus slipul degeaba atata amar de drum. E drept, e soare, dar, la 20 de grade in aer si semnificativ mai putin in piscina, i-am lasat pe copiii de canadieni sau suedezi sa se bucure la 15-16 grade. In schimb, borcanele cu jacuzzi au apa incalzita, asa ca devin chiar OK… si cum nu voiam sa testez orice jacuzzi, m-am aruncat in cel care e suspendat deasupra marii… pacat ca n-avea si podeaua de sticla, ca ar fi fost ceva! Cum din grupul roman nimeni nu a vrut sa testeze jacuzziul, am impartit hardaul cu apa plina de bulbuci cu ceva asiatici tacuti, apoi cu niste sud-americani care discutau ceva afaceri (m-am facut ca nu inteleg) pentru ca, in cele din urma, sa dea buzna o „armada” de spanioli veseli care au fost chiar simpatici – ne-am facut poza impreuna, unii la altii, au ras, au cantat… noroc ca cel mai mare contingent de pasageri de pe vas erau spanioli… Hola!

Timpul imi era insa destul de limitat pentru ca incepeau spectacolele… M-am sters bine, m-am mai plimbat putin printre piscine – nu degeaba companiei i se spune Royal Carribean, chiar era o atmosfera caraibeana, muzica de pe acolo, cocktailuri, tot ce trebuie… chiar si fete in bikini… Am fugit in cabina si m-am schimbat rapid… urma un duo artistic.

Primul spectacol – am fost la film. Ei bine, proiectiile 3D au ajuns chiar si pe un vas de croaziera, asa ca am putut sa vad “The Hobbit” … ca fan al The Lord of the Rings, nu puteam sa ratez si noul sa-i zicem episod. M-a amuzat ca s-a luat modelul “Star Wars”, cand dupa prima trilogie, a doua trilogie se plasa in timp in trecut si nu in viitor… Oricum, aceleasi peisaje minunate care au adus milioane de turisti in Noua Zeelanda si o poveste destul de dramatica…

Si dupa un astfel de film trebuia sa continui adrenalina high, asa ca am decis sa merg sa vad pentru a doua oara spectacolul de patinaj… am ajuns cu o oarecare intarziere, asa ca cu chiu, cu vai am mai gasit un loc liber intr-un colt al patinoarului… un spectacol superpopular care merita din plin!

Ufff… nici nu mi-am dat seama ca am ratat pranzul. Ei, asta e, nu e nicio paguba-n ciuperci. De altfel, dupa-amiaza era pe sfarsite, asa ca m-am grabit intr-unul dintre barurile de la puntile superioare unde gazdele noastre de la World Travel ne-au oferit un cocktail – creveti, ceva cocktailuri, o priveliste faina asupra vaporului si, evident, un ospatar roman… cum am zis, nu e realmente nevoie sa stii vreo limba straina pe Royal Carribean!

De la cocktail am fugit de urgenta sa iau totusi cina (si eu care credeam ca va fi o zi de motaiala), am ales de data asta cele 2.400 de feluri de mancare de la impinge-tava Windjammer si apoi m-am grabit sa prind spectacolul-emblema al croazierei – showul broadwayan „Saturday Night Fever”, pe muzica celor de Bee Gees. A fost un spectacol chiar fain… actorii buni, pacat ca nu sunt un mare fan Bee Gees, dar pot sa spun ca a fost chiar o seara faina… se voia incununarea, dar eu tot am ramas cu patinajul in inima.

Urma ultima noapte pe vapor, iar a doua zi, destul de dimineata, urma sa parasim vasul in viteza a doua zi in zori. Marea majoritate a pasagerilor si-au lasat bagajele pe coridor de cu seara, urmand sa le gaseasca a doua zi dimineata pe uscat… Noi am plecat cu ele, trebuia sa ajungem la timp la aeroport.

Principalul stres al serii a fost insa formularul de feedback. Absolut toata lumea de pe vas mi-a spus cat de sacrosancta este foaia de feedback, iar de la camerist la ospatar, toti pareau chiar stresati, asa ca le-am dat 5 (din 5) la toti… Sincer, chiar m-am simtit bine, ce rau puteam sa le fac bietilor oameni care lucreaza non-stop… noi coboram, dar in seara respectiva Liberty of the Seas ridica ancora din nou in directia Villefranche cu o alta serie de 3.000 de clienti!

Asa, de final, ce sa zic… mi-a placut croaziera? Da, mi-a placut! A fost chiar super fain. Care au fost punctele forte? Faptul ca in fiecare dimineata ajungeam in alta loc, varietatea activitatilor pe vas (nu am scris pentru ca nu am folosit, dar exista si un mega-gym cu tot soiul de aparate, un ring de box in caz ca voiai sa spargi fata cuiva, spa cu tot soiul de tratamente, evident „signature”, biblioteca si cred ca as mai scrie o postare cu inventarul a ce puteai face pe vas! Mi-au placut spectacolele rau de tot, mi-a placut atmosfera intretinuta de echipaj – prietenos-relaxata. Ce nu mi-a placut? As zice la bile negre un singur lucru – timpul mult prea scurt de pe mal… pe la 3, 4 dupa-amiaza trebuia sa ridicam ancora (la figurat) si sa plecam din orasul vizitat pentru a ne intoarce pe vas. Cand am vizitat orase mai mici gen Monte Carlo sau Pisa, timpul a fost OK, dar la Roma, cert nu. In plus, chiar si la Pisa parca mi-as fi dorit sa dau o fuga si la Lucca, un orasel istoricaflat la vreun sfert de ora de orasul turnului inclinat… Dar vorba cuiva… poate nu toata lumea e asa de frenetica in a vedea totul…

Cateva sfaturi logistice – croaziera Royal Carribean

 

Croazierele Royal Carribean si vasul Liberty of the Seas

Pentru rezervarea croazierelor Royal Carribean, puteti sa verificati ofertele pe site-ul romanesc. Dupa cum am spus, am avut experienta unei singure companii de croaziere, nu pot face comparatii, dar cunoscatorii in domeniu mi-au spus ca Royal Carribean este una dintre cele mai bune croaziere (in afara de cele VIP cum ar fi Azmara sau Celebrity). Vasul pe care am navigat, Liberty of the Seas, se va plimba toata vara prin Mediterana de Vest si apoi, cand va veni sezonul rece european, se va muta in Caraibele de Vest, cu plecare din Fort Lauderdale, Florida.

 

Porturile in care am ajuns

Barcelona – portul se afla destul de bine plasat in oras. Totusi, daca vreti sa mergeti pe jos, probabil veti face vreo 45 de minute intre vas si statuia lui Columb. Asa ca mai bine dati 2,50 euro pentru un autobuz dus-intors, care va va transporta de la vas la statuia lui Columb si inapoi. Autobuzul deserveste toate radele, asa ca atentie la ce vas coborati 🙂

Villefranche – vasul trage in rada pentru ca nu exista port pentru vase de croaziera. El ramane la ancora la intrarea in golf, salupe mici transportandu-va pe mal in Villefranche. Din locul de debarcare faceti cam 10-15 minute pe jos pana la gara. De acolo, aveti trenuri frecvente spre Monaco (20-30 de minute) sau Nisa (10 minute). Debarcarea in Villefranche este gratuita.

Civitavecchia – vasul trage intr-o rada destul de departata. La coborarea din vapor e posibil sa fie haos (nu se stie unde e autobuzul, chestii de genul asta), oricum, nu prea sunt multe autobuze care sa deserveasca vasul. Incercati sa-l identificati repede, mai ales dimineata, cand toata lumea vrea sa mearga in excursie. Autobuzul va va lasa la iesirea din port, unde, dupa ce driblati masele de taximetristi la vanatoare de client, veti mai merge pe jos de-a lungul marii spre gara. De aici aveti trenuri destul de dese spre Roma (faceti cam 75 de minute pana in gara Termini si circa 45-50 pana la gara San Pietro).  Pentru a economisi timp, va puteti da jos la San Pietro (de unde luati autobuzul 64 pana la Vatican) sau la Ostiense (de unde mai aveti doar 2 statii de metro pana la Coliseum). Luati biletul de o zi de 12 euro – aveti acoperit tot ce va trebuie: tren Civitavecchia – Roma si retur, precum si autobuzele sau metrourile din Roma! Autobuzul-shuttle din port este gratuit.

Livorno – din pacate, vasele Royal Carribean nu vor mai trage in Livorno, ci in La Spezia. Daca totusi ajungeti la Livorno, o sa gasiti un port mult mai bine organizat ca Civitavecchia, Autobuzul costa 5 euro si va duce de la vas pana in centrul orasului Livorno. Nu aveti mare lucru de facut in Livorno, asa ca mai investiti inca 1,20 euro intr-un bilet de autobuz si mergeti la gara (statia de autobuz public pentru gara este in piata adiacenta pietei in care va lasa autobuzul-shuttle de la vas). Din Livorno aveti trenuri frecvente spre Pisa (faceti cam 20 de minute, Firenze – o ora si ceva sau Lucca – 45 de minute). Trenurile directe spre Firenze sunt mai rare, asa ca luati primul tren spre Pisa si de acolo aveti trenuri mai des.

Atentie

Nu aveti voie cu bauturi alcoolice la bord. Bagajele sunt scanate cu multa meticulozitate, iar cei care sunt suspecti ca transporta bauturi alcoolice nu isi vor gasi bagajele la imbarcare in fata usii, ci se vor duce sa le verifice security-ul (bagajele nu sunt deschise decat in prezenta proprietarilor, spre deosebire de obiceiurile de pe aeroporturile americane, unde e obligatoriu sa ai lacat TSA ca autoritatile americane sa-ti deschida bagajele (ma rog, si sa mai sparleasca si ei vreun after shave mai bun). Nu este cazul pe vasele Royal Carribean, bagajele „suspecte” sunt deschise de fata cu proprietarii, In caz ca o sa cumparati bauturi alcoolice pe tarm, vor fi depozitate separat si le veti primi la debarcarea finala

Cardul de pasager

La imbarcare, primiti un card de imbarcare – joaca rol de pasaport si de carte de credit. Trebuie sa-l aveti de fiecare data cand coborati si urcati pe vas (astfel, ei stiu cine e si cine nu e la bord in fiecare secunda, mai ales cand pleaca din port :)) si poti plati orice e de platit extra – bauturi alcoolice, fotografii, shopping, spa, masaje etc. In principiu, puteti folosi o carte de credit, dar atunci nu mai trebuie sa faceti check out sau sa depuneti bani cash si atunci trebuie sa va rezolvati contul inainte de plecare.

Ce e inclus

Mancarea la restaurant, la Windjammer, in pizzeria de pe Royal Promenade si ceva croissante in cafeneaua de pe aceeasi promenada. In plus, apa peste tot, ceva limonada proasta la micul dejun si ceva mai buna in restaurant. Accesul la spectacole este de asemenea inclus, ca de altfel si accesul in sala de fitness / gym.

Bacsisul pentru echipaj

Nu este nevoie sa dati bacsis, din depozit vi se retrag zilnic 12 dolari US care intra intr-un fond comun si sunt distribuiti echipajului (mai ales celor care s-au ocupat direct de voi – ospatarii si cameristul). La finalul croazierei, mai primiti un plic in care puteti sa lasati un bacsis extraordinar pentru orice membru al echipajului considerati de cuviinta.

Limbi vorbite

Limbile oficiale la bord sunt engleza (vorbita de toata lumea) si spaniola (vorbita de multi). Dar cum exista foarte multi romani, va puteti descurca si in romana.

Comunicatii

La bord aveti acces si la internet wifi, si la semnal de telefonie mobila, dar ambele sunt extrem de scumpe. Atentie, cand vasul se afla in larg, telefonul mobil va avea acoperire, dar compania furnizoare este o companie scumpa, specializata pentru acoperirea pe vase de croaziera. S-ar putea sa va sune telefonul in mijlocul marii si sa fiti surprinsi in mod pozitiv, dar cand vine factura, o sa fiti in mod cert surprinsi intr-un mod foarte negativ! Rezolvati-va telefoanele pe mal, cand puteti folosi retelele normale din tarile in care debarcati.

 

Pentru orice alte intrebari, nu va sfiiti… Si apropo, care dintre voi ati mai fost cu Royal Carribean?

O zi pe Mediterana

Croaziera pe Mediterana: Piscina Liberty of the Seas

Una din piscinele de pe puntea vasului

Croziera pe Mediterana: Mic dejun sanatos

Un mic dejun mai sanatos 🙂

Croziera pe Mediterana: Cabina cu balcon

Cam asa arata o cabina cu balcon

Croziera pe Mediterana: Balcon vas croaziera

Cui ii e frica de mare ?

Croziera pe Mediterana: Cabina cu hublou.

Cabina cu hublou

Croziera pe Mediterana: Royal Carribean

Prova vaporului – aici pot ateriza chiar si elicoptere

Croziera pe Mediterana: Ana Maria Smadeanu pe mare

In caz ca cineva se joaca de-a Titanicul 🙂

Croziera pe Mediterana: Fiona al lui Shrek

Si tot ca vorbim de joaca, Fiona a’ lu Shrek se joaca si ea pe puntea cu piscine 🙂

Croziera pe Mediterana: Barul de la piscina pe vasul de croaziera Liberty of the Seas

Beach bars… ca pe o plaja adevarata 🙂

Croziera pe Mediterana: Jacuzzi deasupra marii

Dar eu am ales jacuzzi-ul atarnat deasupra marii 🙂

Croziera pe Mediterana: Restaurantul a la carte pe vas

N-am apucat ca mananc la pranz, doar am facut vreo 2 poze

Croziera pe Mediterana: Masina vintage pe Royal Promenade

Ca am trebuit sa ma grabesc

Croziera pe Mediterana: La cinema: The Hobbit 3D

La o intalnire cu „The Hobbit” 🙂

Croziera pe Mediterana: Spectacol patinaj pe vas croaziera

Dar, mai ales, sa revad spectacolul de patinaj artistic !

Croziera pe Mediterana: Spectacol patinaj

Plin cu momente spectaculoase

Croziera pe Mediterana: Patinatoare sex

Si patinatoare sexy 🙂

Croaziera pe Mediterana: Vasul Liberty of the Seas

Nici nu mi-am dat seama ca s-a facut dupa-amiaza tarziu si era timpul unui cocktail in barul de la puntea 13 🙂

Croziera pe Mediterana:  Mini-sea food

Unde am fost tratati regeste, cu multa pescarie de lux 🙂

Croziera pe Mediterana: Saturday Night Fever

Sfarsitul zilei – spectacolul Saturday Night Fever – direct de pe Broadway in mijlocul Mediteranei

Croziera pe Mediterana: Sosire la Barcelona

Sosirea la Barcelona, portul ne intampina cu o zi cam gri si trista

Croziera pe Mediterana: Promenada la plecare

Si Royal Promenade este pustie si trista

Croziera pe Mediterana: La revedere, Liberty of the Seas

Asa ca ne-am luat la revedere de la vasul Liberty of the Seas. Sper ca doar la revedere 🙂

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii