Overland spre Egipt !

Acum cateva saptamani, am scris un articol despre cum sa ajungi cu trenul in India… Am fost surprins de reactia voastra – am primit multe feedback-uri de gen “cool, man !” si chiar am aparut si pe tweeter… Asa ca daca va intereseaza articole de genul asta, hai sa facem un drum mai scurt – overland spre Egipt !


O portiune din drumul spre Egipt este la fel ca cel spre India. E vorba de segmentul Bucuresti – Istanbul. Poti sa-l faci cu autobuzul – este cel mai ieftin. Am gasit pe net doar doua oferte: una de la compania Perla Tour, plecand din Bucuresti la 15:00 si ajungand la Istanbul la 3:00 (costa 200 RON, adica 47 euro), a doua de la compania Marina Travel care pleaca la 16:30 si ajunge la 5:30 dimineata in zona universitatii (statia Beyazit). Cu trenul, biletul costa 45 euro + 10 euro cuseta… sincer, pentru 8 euro in plus, sugerez trenul. Dezavantajul – merge mult mai lent, pleaca din Bucuresti Nord la 12:24 si ajunge la gara Sirkeci la ora 9:15 in’shallah… dar este o ora mult mai decenta decat 5 dimineata…

Info autobuze: http://www.autogari.ro/Transport/Bucuresti-Istanbul/643-14475.aspx?lang=UK

Din Istanbul, ai autobuze directe spre Alep si Damasc. Exista cateva autobuze pe zi, pretul este in jur de 25 – 30 dolari (21 – 25 euro) si fac cam 24 ore (pana la Alep) sau 30 ore (pana la Damasc).

Pentru iubitiorii de trenuri, exista si alte optiuni… in anii 30, compania franceza Wagon Lits introdusese celebrul Toros Express care lega Istanbulul de Bagdad via Siria, un tren gandit sa completeze Orient Express-ul care ajungea la Istanbul. Al doilea razboi mondial si crizele care au aparut a dus la disparitia celebrului Toros… La inceputul anilor 2000, Toros s-a reincarnat sub numele de Taurus Express, legand Istanbulul de Damasc, dar in iunie 2008, vagoanele directe au fost suspendate datorita constructiei liniilor de inalta viteza din Turcia (ma rog, asta a fost explicatia oficiala)… Actualmente, un tren international leaga Alep de Gaziantep in sudul Turciei.

Daca totusi vrei sa calatoresti mai confortabil, optiunea este sa iei trenul din Istanbul Haydar Pasa (gara din zona asiatica) care pleaca la ora 23:50 si ajunge a doua zi dupa-amiaza la 18:40 in Adana. Pretul este de 40 lire turcesti (21 euro). Trenul se numeste Içanadolou Mavi Tren si este un tren comfortabil, iar drumul este foarte pitoresc, mai ales in timpul traseului pe zi.

De la Adana, ai doua optiuni – un tren sirian care costa 25 euro (vagon de dormit), dar care are problema sa circule numai sambata (pleaca sambata la 0:05 si ajunge la Alep in aceeasi zi la 8:25). Cu autobuzul, trebuie sa iei un autobus pana la Antakya (15 lire = 7,70 euro) si de acolo inca un autobuz pana la Alep (18 lire = 9 euro). O ultima alternativa este shared taxi din Adana – costa cam 90$ (73 euro) pentru tot taxiul si circula cu vreo 4 pasageri – deci poti ajunge la un pret de 18 euro.

Ai ajuns la Alep. Este un oras fascinant… merita vizitat… dar daca vreti sa mergeti mai departe, aveti mai multe optiuni: exista 5 trenuri pe zi care fac cam 5 ore pana in Damasc (pret 200 lire siriene la clasa a II-a, putin mai mult la clasa I-a, adica 3,40 euro), poti lua un autobuz (230 lire la clasa VIP – 3,90 euro, 150 lire la regular – 2,50 euro) sau un shared taxi la 400 lire siriene (e mai rapid).

De la Damasc, din pacate, nu mai exista trenuri spre Amman, celebra cale ferata Hejaz care lega Istanbul de Mecca nu mai opereaza. Ai posibilitatea sa mergi cu un shared taxi, dar cel mai bine este cu autobuzul (circa 5 ore). Cele doua companii nationale (Karnak – siriana sau JETT – iordaniana) au preturi similare – 8 $, adica 6,50 euro).

De la Amman, este pacat daca nu ai merge si nu te-ai opri la Petra… Dar daca vrei sa mergi expres spre Egipt, atunci cel mai bine este sa iei un autobuz pana la Aqaba, portul iordanian la Marea Rosie. JETT-ul are numeroase curse care costa 7.50 dinari (8.50 euro). Exista si un autobuz direct spre Cairo care pleaca la ora 14:00 de 4 ori pe saptamana.Din pacate, site-ul JETT nu ne spune cat costa, dar Lonely Planet sustine ca ar costa 58 dolari (47 euro) si ca ajungi in 24 ore. Vezi si http://www.jett.com.jo/schedule.htm

Daca mergi pe cont propriu spre Cairo, atunci, trebuie sa iei autobuzul de la Amman la Aqaba (7.50 dinari – 8.50 euro, 4 ore). De la Aqaba, poti lua vaporul pana la Nuweiba, in Sinai pentru a evita Israelul (nu poti intra in Siria daca ai vizitat inainte Israelul). Exista doua optiuni: fast ferry (de 2 ori pe zi) si regular ferry (de 2 ori pe zi). Pret: 55 USD (44,60 euro) pentru fast ferry, 50 USD (40.60 euro) pentru regular ferry . Personal, cred ca 5 dolari merita sa ajungi la Nuweiba intr-o ora in loc de 3, iar regular ferry are des intarzieri si de ore in sir pentru ca transporta si automobile si camioane si incarcarea lor poate fi haotica. Mai multe informatii: http://www.abmaritime.com.jo/english.html

De la Nuweiba, in caz ca nu vrei sa te bucuri de o baie in Marea Rosie (Nuweiba este statiunea la Marea Rosie unde chiar am stat. Nu o s-o gasiti in nici o oferta a agentiilor de la noi pentru ca nu exista hoteluri mari cu all-inclusive, ci numai pensiuni la preturi scazute – un soi de Vama Veche, dar extrem de populara cu turisti israelieni), poti pleca mai departe cu autobuzul East Delta Co (80 lire egiptene = 11.35 euro). Bine ati venit in Mama Tuturor Oraselor Egiptene, Bine ati venit la Cairo !!!

Rezumat calatorie
(varianta care as face-o eu):

Bucuresti – Istanbul. Tren. 55 euro
Istanbul – Adana. Tren. 21 euro
Adana – Antakya – Alep. Shared taxi. 18 euro
Alep – Damasc. Autobuz. 4 euro
Damasc – Amman. Autobuz. 6,50 euro
Amman – Aqaba. Autobuz. 8,50 euro
Aqaba – Nuweiba. Ferry. 44,60 euro
Nuweiba – Cairo. Autobuz. 11,35 euro
TOTAL: 168.95 euro

(cel mai ieftin)

Bucuresti – Istanbul. Autobuz. 47 euro
Istanbul – Damasc. Autobuz. 25 euro
Damasc – Amman. Autobuz. 6.50 euro
Amman – Cairo. Autobuz. 47 euro
TOTAL: 125,50 euro

Cel mai rapid drum ar dura circa 4 zile. Cine ia cursa de Cairo ?

 

Etapele drumului – Istanbul

Alep

Damasc

Pofta buna… mancarea e siriana este exceptionala

Petra

Pentru a ajunge la … Piramide !

Etichete:
· · · · · ·

Comentarii

  • Super interesant si tentant ;)) Si mult mai scurt decat transiberianul.

    Dar cum sta treaba cu vizele?

    Miruna 30 iunie 2010 8:42 Răspunde
  • Si inca ceva, pretul la tarom one way cum este din egipt spre bucuresti?

    Miruna 30 iunie 2010 8:45 Răspunde
  • Super! M-as gandi la un asemenea traseu, poate la anul sau mai incolo dar oricum l-am adaugat pe lista!
    Si ca sa vad pe indelete Istanbul, Damasc, Petra si Egipt cu tot cu traseul de rigoare cate zile aproximezi?

    alicee 30 iunie 2010 9:27 Răspunde
  • Pana in India intelegeam motivele pentru care sa mergi cu alte mijloace de transport (pt ca e destul de scump altfel), insa pana la Cairo ai Taromul care te duce si la 100-140 de euro sau am vazut si oferte last minute mai in extrasezon de chartere la 150 euro spre statiuni, iar de acolo poti ajunge usor la Cairo.

    E un traseu bun dar nu stiu daca se merita atata chin decat daca esti fan stat in trenuri si autobuze si mai putin vizitat locuri. Practic iti pierzi tot concediul in mijloace de transport.

    Razvan Pascu 30 iunie 2010 10:44 Răspunde
  • Practic overland poti calatori toata lumea asa, chiar sunt oameni care calatoresc in felul asta cate 3-4-5ani.Cei interesati de calatorii puteti sa va uitati pe un site complet de travel.

    http://www.travelblog.org/ interesant e tagul travel forum de pe site. Sa mi multumesti imperator :))

    yooo 30 iunie 2010 10:58 Răspunde
  • @ Miruna – Turcia nu ai nevoie de viza, Siria – iei viza de la ambasada din Bucuresti, Iordania – ar fi bine sa o iei din Bucuresti (se poate lua si la granita, dar nu sunt convins ca poti la granita rutiera), Egipt – poti lua din port.
    @ Miruna, Razvan – in cazul asta, overland-ul nu este mai ieftin decat avionul la promotie, ideea acestui traseu este de a vedea mai multe locuri si nu e o posibilitate de economii, Taromul e mai ieftin daca cumperi bilete cu cateva luni inainte.
    @ alicee – as zice cam 3 saptamani, o luna – trebuie sa vezi Istanbul, Alep, Damasc (cu o mica raita la Palmyra), Petra, o pauza la Nuweiba la plaja si apoi Cairo.
    @yoooo – multumesc, yoooo 🙂

    Imperator 30 iunie 2010 11:20 Răspunde
  • Ideea overlandului este calatoria in sine, nu destinatia  Intr-un fel traiesti aventura pe trenuri/autobuze in saptamani de mers, si alt sentiment il ai in aeroporturi in cateva ore de tranzitare.

    A picat la fix articolul acesta, chiar ma gandeam saptamanile trecute cu cineva cum am ajunge pana in Egipt fara avion. Problema raman zilele de concediu…

    Miruna 30 iunie 2010 11:48 Răspunde
  • Am citit cu ceva intarziere episoadele tale din Coreea De Nord.
    Interesant.
    Si mai interesant mi se pare un capitol al unei carti foarte bune pe care ti-o recomand.
    „Călătorii în infern” (ed.Curtea Veche, 2009)Tvrtko Vujity
    Cel mai mare capitol al cartii e dedicat unei vizite facute de acest ziarist in Coreea De Nord.
    Sub acoperirea unei organizatii de binefacere ziaristul descopera ceva din adevarata Coree de Nord.
    Pe mine m-a marcat profund ce am citit.
    In rest numai de bine.

    Rusty 30 iunie 2010 13:15 Răspunde
  • Mi se pare un pic cam mazohista solutia asta. Sa vizitezi o tara sau mai multe tari adiacente overland e chiar Ok, dar sa mergi pana acolo si inapoi cu busul sau trenul mi se pare o usoara pierdere de vreme.
    Mai bine cauti un zbor ieftin pana la Damasc sau Cairo si de acolo overland.
    Am colegi care merg cu masina in Antalya si pierd 4 zile pe drum.

    Andor Marton 30 iunie 2010 14:57 Răspunde
  • ultima incercare sa imi cumpar biletul ala spre Argentina..
    dar am o intrebare,la intoarecere escala din doha spre barcelona este doar 1 ora:((.
    ce sa fac?alta varianta n-am decat sa cumpar biletul asta.
    stiu daca pierd avionul,o sa fie zbor la urmatoarea cursa dar daca este plin?atunci toata lumea zboara:(.

    besiuta1 30 iunie 2010 16:16 Răspunde
  • Ma gandisem si eu sa merg vara asta in Syria si Iordania overland, dar din pacate costul vizelor este prea mare si nu ma incadram in buget.

    George2210 30 iunie 2010 17:24 Răspunde
  • gata biletul este cumparat:).
    super,poate trece timpul mai repede:)).

    besiuta1 30 iunie 2010 18:30 Răspunde
  • @ besiuta1 – bravo. In caz ca pierzi avionul din vina lor, compania este obligata sa-ti gaseasca o alta optiune pentru a ajunge la destinatie, chiar daca nu vei zbura cu Qatar Airlines…

    Imperator 30 iunie 2010 20:09 Răspunde
  • mersi

    besiuta1 2 iulie 2010 0:13 Răspunde
  • Trenul spre Istanbul este suspendat din cauza unor probleme pe teritoriul statului turc.
    Mai exista si varianta Eurolines, costa 400 de RON, dus-intors; pleaca din Bucuresti la 16:00, ajunge in Istanbul la 04:00 a doua zi, iar la intoarcere, pleaca din Istanbul la 14:30 si ajunge in Bucuresti, ziua urmatoare la 03:00 🙂

    Radu V. 5 iulie 2010 21:23 Răspunde
  • salut! sunt fascinat de ce am citit pe blogul tau si abia am apucat sa citesc de Coreea de Nord si Egipt! mie imi plac foarte mult calatoriile si am vazut destul de multe tari din Europa, mai putin zona nordica! Cam peste tot am ajuns cu masina personala, imi place la nebunie sa conduc, acum sunt prin Spania, pentru prima data, imi pare rau ca nu cred ca ajung si la Portugalia,Gibraltar si Maroc dar e timp! Acum sa trec la subiect! vreau sa ajung in Egipt, neaparat, ce ai pov tu aici suna destul de bine, eu vreau sa te intreb, ce sanse am sa ajung cu masina mea(defapt tata e proprietar in acte). E posibil? Ce costuri implica, ce traseu, ce acte……….eu ma gandesc la 2-3000 mii de euro ca buget. Stiu ca pot lua avionul direct, nu ma intereseaza avionul, eu vreau overland, sa vad cat mai multe tari/civilizatii! Multumesc anticipat pentru raspuns! PS: in sud am ajuns pana la Grecia, deci in Turcia nu am fost!

    Anonymous 10 octombrie 2010 20:38 Răspunde
    • Din cate stiu, in Egipt nu poti intra cu numere EU. La vama se pot scoate ceva numere, dar am auzit ca este foarte complicat/birocratie mare.

      Mircea 19 martie 2011 17:36 Răspunde
  • Eu sunt pe dos – nu imi place sa conduc… mai mult de 150 – 200 km (adica Brasov), mai bine iau trenul. In general, e simplu sa ajungi cu masina. Soselele variaza intre impecabile si bune, uneori prin Turcia, Siria si Iordania ai parte si de autostrazi.
    Traseul ar fi Bucuresti – Istanbul (sau Marmaris)… de aici fie mergi pe drumul batut de romani spre Antalya si mai departe spre Adana pe coasta, fie o iei pe autostrada de Ankara si mai departe traversezi prin Aksaray pana la Adana. De la Adana la Antakya si de acolo treci granita in Siria, ajungand la Alep. De la Alep, ai drum intins (autostrada) pana la Damasc)si mai departe spre Amman, capitala Iordaniei. De aici, cobori pana la Aqaba, portul Iordaniei. Desi ai fi tentat, nu traversa Israelul pentru ca nu te mai poti intoarce apoi prin Siria. De la Aqaba, ai ferry boat pana la Nuweiba in Egipt si apoi peste desertul Sinai si canalul Suez spre Cairo.
    In general, se circula in conditii rezonabile, stilul de condus e destul de agresiv ca la noi prin Turcia, mult mai civilizat in Siria si Iordania, iar in Egipt, mai ales in Cairo pregateste-te de numeroase accidente minore (gen busituri, zgarieturi, etc). 2 – 3000 euro suna rezonabil.

    Imperator 10 octombrie 2010 21:35 Răspunde
  • multumesc mult de tot pentru raspunsul promp! se poate sa iau legatura cumva cu dvs? nush…..m ar interesa si alte calatorii, poate pe viitor putem calatorii impreuna, daca e ok cu dvs.
    cam ce ar trebui sa am in vedere la frontiere, am citit de ex ca in Israel nu pot intra cu masina pt ca nu accepta diesel (am un bmw 2.0d din 2002), sunt un mare pasionat de masini(cel putin de a mea), nu stiu cum as suporta traficul din Cairo "masinile trec la 2cm una de alta"…..dar as da orice sa ajung cu masina pana acolo….pana acum am cateva zeci de mii facuti prin europa, fara probleme majore……
    am mai citit ca daca ai visa de Israel in pasaport nu mai poti intr in una din tarile de pe acolo, nu mai stiu exact care. Sa fiu sincer, planul meu, dupa Egipt( ca sa prind destul curaj) ar fi sa vad Emiratele Arabe Unite, tot cu masina…..daca nu moare intre timp si ii fac vre o piramida prin Egipt :)). inca un lucru: am auzit ca in Egipt e f peruculos sa calatoresti de capul tau ( rapiri) dar din ce am vazut la dvs. nu ati avut nici un stres, multumesc frumos!

    Anonymous 10 octombrie 2010 22:20 Răspunde
  • Ma gasesti pe facebook – apesi like pe linkul din dreapta si acolo putem discuta mai usor… 🙂
    Daca ai viza de Israel in pasaport nu poti intra in mai multe tari musulmane din lume printre care Liban, Siria, Emiratele Arabe, Iran, Pakistan, etc. De aceea zic ca daca vrei sa mergi cu masina pana in Cairo (si daca mai vrei sa te mai si intorci cu ea), nu trebuie sa treci prin Israel, ci sa iei ferry boat-ul Aqaba (Iordania) – Nuweiba (Egipt). Da, confirm, in Cairo se circula si la o distanta de 2 cm una de alta, de aceea zic ca pregateste-te de busituri. Pentru Emirate, e cam greu sa ajungi cu masina ca trebuie sa strabati Arabia Saudita si obtinerea vizei este extrem de dificila (nu exista viza turistica pentru ca nu exista turism in Arabia Saudita, doar viza de pelerinaj si de business – pentru prima cu recomandare de la imam, pentru a 2-a invitatie de la o firma saudita). Uneori, extrem de rar se dau vize de tranzit, dar doar in cazuri exceptionale.
    Despre Israel ca nu accepta masini diesel, aia nu stiu, dar din nou… daca te duci in Israel cu masina, o lasi pe acolo sau o pui pe vreun vapor cargo spre Grecia si o iei din Pireu.
    Despre calatorit impreuna, nici o problema, cu placere… chiar peste 2 saptamani plec in Mali cu cineva "intalnit" pe blog 🙂
    Egiptul este in general safe, trebuie doar evitata granita cu Sudanul, in rest, nu prea exista rapiri.

    Imperator 10 octombrie 2010 22:31 Răspunde
  • apropo, am gasit blog dvs aici la comentarii, de obicei nu deschid astfel de link uri dar de data asta am deschis si imi pare foarte bine, abia astept sa cistesc tot.. http://www.adevarul.ro/international/asia/VIDEO_FOTO_Spectacol_comunist_impresionant_la_Phenian-_Kim_Jong-Il_si_posibilul_sau_succesor-pentru_prima_oara_in_public_impreuna_0_350965110.html

    Anonymous 10 octombrie 2010 22:36 Răspunde
  • din pacate eu sunt anti Facebook, Twitter, Hi5 etc…..deci nu am conturi pe nici un site de socializare 🙂 (stiu, ciudat pt 25 de ani cati am) sunt fan high tech dar anti retele de socializare… Sa fiu sincer nici nu mai stiam unde e Mali, spre rusinea mea, acum m am uitat pe Googlemaps si Wikipedia….o alta destinatie pe care am studiat o f bine si gasisem chiar si cazare si aproape planuisem tot e Maroc ul, deci pe langa Mali…..:D problema mea, (defapt mai multe) e ca acum sunt in Spania si mai am cazarea platita pana la sf lunii, asa ca vreau sa mai profit de vremea calda , stiu ca acasa ma asteapta 7 grade iar aici stau la 25 ( langa valencia)….. as avea ceva probleme logistice in calatoria cu masina(Egipt)? de ex GPS pt toate tarile nu cred ca gasesc, poate harti, indicatoarele sunt scrise numai in araba? costurile am inteles ca nu ar fi asa mari la ferry -uri, combustibil nu cred. Pt emirate facusem un traseu, dar singura buba era Arabia Saudita, singura din zona care nu recunoaste permisul de conducere si in care viza se obtine cu recomandare……. eu mare pare din informatii le am luat de pe http://www.mae.ro si de pe diferite site uri straine

    Anonymous 10 octombrie 2010 22:50 Răspunde
  • despre Cipru ce stiti? asi putea lua un ferry din Egipt spre Cipru? din Ciprul de nord spre Turcia stiu sigur ca e, m am documentat, e destul de ieftin…..Cipru – alta destinatie studiata de mine……..Cei de la ambasada Ciprului mi au rasp la un mail si mi au zis ca daca iau ferry din Turcia spre Ciprul de nord, nu pot trece in Ciprul de sud( acelasi lucru scrie si pe mae.ro, ca intrarea in Cipru se face numai prin porturile controlate de guvernul Ciprului, adica excluse cele controlate de Ciprul de nord). pe net am citit ca defapt granita aia dintre ele nu mai e ce a fost si e f lejera, de genul doar verifica ID ul si atat……

    Anonymous 10 octombrie 2010 23:13 Răspunde
  • @ Anonim – scrie-mi pe razvancezardumitru@yahoo.co.uk

    Mali e mai la sud de Maroc, intre cele 2 tari fiind insa Mauritania… trecerea directa intre Mauritania si Mali nu este safe, au loc rapiri de turisti. Marocul e o tara faina, cu sosele bune.
    Despre Cipru, nu exista ferry-uri intre Egipt si Cipru, iar ferry-ul dintre Haifa (Israel) si Larnaca (Cipru) a fost suspendat. Este adevarat, daca treci cu ferry-ul din Turcia in Cipru de Nord, nu poti sa intri in Cipru de Sud. Daca primul port de debarcare este in Cipru de Sud, poti sa treci linistit in Cipru de Nord si sa te intorci. Din cate stiu, cartea verde nu acopera Cipru de Nord, deci iti trebuie asigurare speciala.
    Pentru Aqaba – Nuweiba, iata niste detalii:
    http://www.ask-aladdin.com/ferries.html

    Imperator 11 octombrie 2010 10:10 Răspunde
  • o sa va scriu un email de cum ajung acasa!
    foarte util link ul, nu stiam de site ul respectiv, mi am facut acum o idee si ce presupune drumul din Iordania in Egipt. pe googlemaps nu e prea detaliata peninsula Sinai dar sigur au ei o retea rutiera pe acolo, cel putin pana la Sharm El Sheikh…..Din Egipt nu pot ajunge macar in Athena? totusi nu stiu daca as mai lua drumul inapoi…………..:D

    Anonymous 11 octombrie 2010 12:09 Răspunde
  • Din cate stiu si vad ca scrie si pe site-ul asta nu se poate decat cargo…deci incarci masina, tu zbori si o iei din Atena 🙂

    Imperator 11 octombrie 2010 13:10 Răspunde
  • asta ar presupune ceva cheltuieli…..

    Anonymous 11 octombrie 2010 21:46 Răspunde
  • Desigur

    Imperator 11 octombrie 2010 22:09 Răspunde
  • cand ar fi cel mai bun moment al anului pentru aceasta calatorie? aici ma gandesc sa vizitez si cat mai mult din tarile prin care trec…….

    Anonymous 12 octombrie 2010 0:16 Răspunde
  • aprilie – mai sau octombrie – noiembrie

    Imperator 12 octombrie 2010 6:56 Răspunde
  • multumesc pentru toate informatiile! citesc pe fiecare zi acum blogul dvs si nu ma mai satur…………vb unei cititoare "cred ca ma imbolnavesc"…..ce planuri importante mai aveti pentru acest an? ;;)

    PS: abia astept sa ajung acasa pentru a ne pune in legatura!

    Anonymous 12 octombrie 2010 19:43 Răspunde
  • :)))
    Plec in Mali peste 2 sapt si in Etiopia la sfarsit de an

    Imperator 12 octombrie 2010 21:22 Răspunde
  • de Mali mi ati spus, Etipia ce ar presupune? costuri si cam ce e de vazut

    Anonymous 12 octombrie 2010 21:53 Răspunde
  • cam 2500 euro pentru 3 saptamani jumate (avion, cazare, transport, intrari, etc), vizite pe la triburile din sud, si orasele istorice din Nord, un pic de trekking in munti, izvoarele Nilului

    Imperator 12 octombrie 2010 22:26 Răspunde
  • suna foarte interesant dar aproape 1 luna ar fii foarte mult pentru mine ca trebuie sa merg si la scoala…..ce tari mai vizitati in aceste 3 sapt? nu cred ca e avion direct 😛

    Anonymous 12 octombrie 2010 23:05 Răspunde
  • in documentarea mea despre "Egipt by car" am gasit un link destul de interesant:

    http://www.your-guide-to-aqaba-jordan.com/index.html

    se pare ca diesel ul e f ieftin ( si benzina) in Syria si Iordania ( ceva de genu 50-60 eurocenti pe litru). Dupa studierea catorva harti ( Google si Navteq) am descoperi ca din Bucuresti pana in Egipt ( Nuweiba) sunt doar 3000km ( atat am facut eu acum pana in Spania si am condus doar eu, fiind singur…..) deci nu e chiar asa departe! DIn Nuweiba pana in cairo mai sunt inca aprox 800km, practic strabatant toata coasta Golfului Aqaba si a Golfului Suez ( poti vizita si Sharm el Sheikh). In concluzia aprox 4000 de km si esti in Cairo, mai aproape decat Dublin am impresia si sigur mult mai ieftin tinand cont de costul combustibilului. Stiu la ca Turci e scump rau, aprox 1.3EUR/L, o sa ma documentez exact, dar atat era ultima data) Tinand cont ca eu fac 1200km cu un plin, nu m ar durea asa mult la buzunar……cam atat are Turcia……:D

    Anonymous 13 octombrie 2010 1:07 Răspunde
  • Doar Etiopia. Zbor la Larnaca si mai apoi cu Egypt Air via Cairo

    Imperator 13 octombrie 2010 6:44 Răspunde
  • cred ca unii dintre voi n-au inteles ideea overland-ului.
    nu atat vorba de cost ci cat de experienta in sine. locuri, oameni….. eu merg in India overland in vara asta si o fac tocmai din acelasi motiv: experienta! asa era simplu: un avion pana in India si gata! dar cate am de vazut pana in India. oare pot face asta cu avionul? nu cred!

    Andrea 17 martie 2011 18:51 Răspunde
  • un ajutor eu sunt acum pentru un an in iordania si as vrea sa imi aduc masina din romania aici ,deci ma intereseaza ce implica drumul din romania in iordania ,ca si distanta am aflat ca sunt pana in 3000 km pana in Ammna,unde trebuie sa ajung masina este proprietate personala si este pe benzina,am permis de munca si implicit sedere aici ,ce traseu sa aleg ce acte am nevoie atat pentru mine cat si pentru masina?si daca a mai facut cineva drumul ,va rog cateva sfaturi multumesc .alinsimi@yahoo.com

    simionescu 19 martie 2011 2:19 Răspunde
    • 1. Asteapta-te la birocratie in vama Siriana si Iordaniana.
      Ca cetatean strain, in Iordania poti sa-ti conduci masina cu numerele de Romania.
      Dar cartea verde costa vreo 40 eur/luna.
      De la vama (de interior!) poti primi scutire de taxe pentru inmatricularea provizorie.

      Daca nu te descurci da-mi un e-mail, am ceva prieten care se ocupa cu masini la Zarqa.
      Macar sa-ti spuna ce trebuie sa faci.
      mircea2000@hotmail.com

      Mircea 19 martie 2011 16:06 Răspunde
  • Daca nu-ti place sa conduci… o pui in container si o trimiti la Aqaba…
    Daca iti place, atunci te urci in masina, faci plinul si … bon Voayage.
    Iti trebuie pasaport valabil si viza pentru Siria, se ia de la ambasada ca sa fi sigur, poti lua si de la frontiera dar cu pierdere de timp. Sa nu ai in pasaport vreo viza de Israel. Pentru Iordania ai , pentru Turcia si Bulgaria nu-ti trebuie.
    Pentru masina: asigurare, certificat si benzina. RCA din Romania e valabil si in Turcia, dar nu e in Siria si Jordania, asa ca va trebui sa rezolvi la frontiera. Turcii o sa-ti puna o stampila in pasaport ca ai intrat cu masina in tara si una le iesire ca ai iesit. Probabil la fel o sa faca si sirienii. Trebuie sa te interesezi in Jordania, la vama, cum e cu importul temporar al masinii, sa nu ai probleme cu ea.
    Despre traseu…. depinde ce vrei sa sau daca vrei sa vezi ceva pe drum. In principiu ti E91 pana iesi din Turcia, apoi Homs-Damasc-Amana. Ai si varianta prin Liban… O iei pe unde vrei!
    Drm bun

    Nicky 19 martie 2011 10:33 Răspunde
  • Imperator,

    Desi nu sunt un fan al mersului intr-o masina/ autobuz/ tren, de cand am citit articolele astea de overland am inceput sa ma gandesc serios la obtiuni. Ma intreb daca ai fost sau poti sa furnizezi ceva infomatii despre un overland in Scandinavia sau in peninsula Balkanica (tarile ex-Iugoslave). Poate merge un articol pe tema asta 🙂

    Andreea 20 martie 2011 15:45 Răspunde
    • Iaca, am scris un post despre calatoritul prin peninsula Balcanica 🙂 Si saptamana asta, voi mai scrie unul despre cum sa mergi in China 🙂

      Imperator 8 mai 2011 20:03 Răspunde
  • Am fost cu trenul (cu Inter-Rail-ul) prin Scandinavia, dar demult in 1997… prin peninsula Balcanica, e o idee… o s-o lucrez curand si asa ma gandesc la o Bosnia sau Albanie

    Imperator 20 martie 2011 16:10 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii