La mulți ani pentru Discovery! Azi face 30 de ani și vă invită la un concurs

Discovery 30 ani

În general, pasiunile la oameni apar datorită influențelor la care sunt supuși. Fie că e vorba de familie, de prieteni, de cunoscuți, fie că e vorba de o carte sau de vreun film care a avut un impact emoțional extraordinar. De unde a venit pasiunea mea pentru călătorit? Cine m-a inspirat, cine m-a influențat? Evident, în primul rând, mama, care, de mic copil, m-a dus prin tot soiul de locuri. Apoi, cărțile și, am spus-o de câteva ori, Ioan Chirilă și cărțile sale despre fotbal combinat cu călătorii au avut cel mai mare impact. Dar, evident, a fost și televiziunea. În copilărie, clasica emisiune Teleenciclopedia, iar după Revoluție am descoperit canalul Discovery. Obișnuit cu televiziunile “generaliste”, care aveau de toate pentru toți, am fost supersurprins să descopăr (mai întâi, când eram student în Olanda, dar și mai apoi, când, Slava Domnului, a ajuns și în România) că există un canal de televiziune unde nu vezi prostii, ci doar documentare de clasă. Mi-aduc aminte, stăteam ore în șir (uneori, și noaptea) să descopăr lumea… mai întâi, la televizor, și apoi, încet, încet, chiar luând-o la pas. Astfel, pot adăuga și canalul TV Discovery pe lista celor care m-au inspirat și continuă să mă inspire ca acum mai bine de două decenii, când l-am descoperit în studenția mea olandeză.

Discovery a apărut în America fix acum 30 de ani, pe data de 17 iunie 1985. Atunci nu prea existau televiziuni specializate nici pe acolo, de fapt tot atunci, la mijlocul anilor ’80, au apărut primele televiziuni specializate care urma să facă istorie în domeniile lor – Discovery, MTV, CNN sau Eurosport in Europa (apropo, Eurosport este deținut astăzi de Discovery, dacă nu știați). Unii nu au crezut că vor supraviețui prea mult, dar s-au înșelat. Și iată că, de 30 de ani încoace, Discovery aduce zi de zi documentare de clasă, satisfăcând orice curiozități. De fapt, ăsta este publicul-țintă pentru Discovery, declarat încă din prima zi de emisie – publicul curios.

Și pentru că azi Discovery aniversează o vârstă rotundă, aceștia s-au hotărât să o celebreze împreună cu voi, sărbătorind, nu-i așa, curiozitatea și curioșii. Discovery a ales zece teme majore – Explorarea Universului, Aventură & supraviețuire, Rasa umană, Terra, Istorie, Lumea animalelor, Invenții și tehnologie, Medicină, Religie și Mașini, adică principalele categorii cărora li se adresează documentarele celor de la Discovery.

Aș dori să vă invit însă pe aplicația special creată de Discovery și să ne explorăm, fiecare, curiozitățile. Eu vă invit în secțiunea “Terra”, o secțiune complexă, mare, despre această planetă fascinantă care este casa noastră.

 

Ce vă invit să faceți

Vă rog să-mi dați un răspuns cât mai creativ la întrebarea “Cât costă un ocean”. Da, cât credeți că este prețul unui ocean, puteți alege orice ocean. Și, cum am spus, accentul se pune pe creativitatea răspunsului :). Aștept răspunsurile voastre aici, la comentarii (chiar dacă nu apar automat, o să le moderez eu) sau ca răspuns pe pagina de Facebook a Imperator Travel.

Ce câștigați? Un pic de creativitate, un pic de inspirație, o scuturare de neuroni, iar dacă veți da răspunsul cel mai inspirat, creativitatea voastră va fi recunoscută și vă veți regăsi pe “harta curiozității Discovery”. Discovery vă va recunoaște ca fiind un “curios-șef” și veți primi materiale dedicate paginii voastre de Facebook (un cover photo și un profile picture “Curiosul curioșilor” în categoria Terra), dar și considerația celei mai cunoscute comunități de curioși din lume – Discovery Channel.

 

Și asta nu e totul. În cinstea celor 30 de ani de când Discovery ne aduce documentare de clasă, îndrăgitul canal TV a lansat o aplicație – Curiosity mApp. Faci clic aici, alegi unul dintre cele zece domenii menționate mai sus și câteva date despre tine (vârsta și provincia istorică în care locuiești, să nu credeți că e nevoie de un CV detaliat) și vei descoperi harta curiozităților românești… iar pe 30 iunie vei putea descoperi harta curiozității românești. Cele mai frecvente cuvinte-cheie vor fi afișate automat deasupra fiecărei regiuni a țării, iar dacă treci mouse-ul peste o regiune, îți arată câteva informații într-un tool tip: de ex., 90% dintre femei sunt curioase despre…, 50% dintre bărbați vor să știe…, 60% dintre tineri spun că sunt curioși să afle… etc.

Așa că vă invit cu drag să răspundeți la întrebarea „Cât costă un ocean?” și pe aplicația Discovery.

Și, nu în ultimul rând, să-i urăm lui Discovery un călduros La mulți ani!… și să ne satisfacă curiozitățile ca și până acum, și să ne fie o sursă de cultură și, mai ales, de inspirație!

 

https://www.youtube.com/watch?v=u3xEjrFEacI

 

 

 

Categorii:
Evenimente

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii