Bluebiz – exista un program de loializare si pentru companii, nu numai pentru pasageri

Blue Biz

De-a lungul timpului, am tot scris despre programele de loializare ale companiilor aeriene pentru pasageri. V-am povestit de “Flying Blue”, programul de loializare al Tarom / Air France / KLM, dar si despre “Miles & More” al grupului Lufthansa. Dar, cum ziceam, acestea sunt programe de loializare pentru calatori, pentru persoane fizice, iar de multe ori (in cazul calatoriilor in interes de serviciu), nu calatorul decide cu ce companie aeriana sa zboare, ci angajatorul. Asa ca ce s-au gandit cei de la Air France / KLM? Sa faca un program de loializare numit BlueBiz, destinat companiilor si nu calatorilor. Stiu ca multi aveti companii mici sau “sunteti platiti pe firma”. Si eu am un SRL inca din 2004 si am fost membru Bluebiz de prin 2005, daca tin bine minte (cam atunci a aparut BlueBiz). Si inca strang acolo credite :). Dar hai sa va zic care e treaba.

Sa zicem ca ai o companie cu mai multi angajati care calatoresc in interes de serviciu sau lucrezi la o astfel de companie. Respectiva companie se poate inregistra, pe site-ul KLM, adica aici sau pe cel al AIR FRANCE, adica aici. Inregistrarea este simpla. Apoi anunti agentia de turism cu care lucrezi sa iti cumpere biletele de avion ca de fiecare data cand iti cumpara un bilet de avion “pe firma” sa iti inregistreze si numarul BlueBiz. Daca le cumperi direct on-line, te inregistrezi singur cand iti cumperi biletul de avion. Si se acumuleaza puncte pentru toti angajatii respectivei firme.

Dar daca ai o firma pe care “iti iei salariul” si asta este cazul la multi care lucreaza in IT, consultanta sau publicitate? Nu-i bai, te poti inregistra la fel ca orice multinationala cu zeci de mii de angajati, dar, evident, vei acumula mai putine credite decat acestia.

Pe ce companii aeriene obtii credite? Nu doar pe Air France/KLM, ci si pe zborurile altor cativa parteneri, si anume Delta si Alitalia. Numarul de puncte este variabil in functie de destinatia in care zbori si clasa (economy, business, first). Dar hai sa vedem cate puncte se pot acumula.

Bucuresti – New York via Amsterdam in Business Class
Bucuresti – Amsterdam – New York 100 credite
New York – Amsterdam – Bucuresti 100 credite
Total călătorie: 200 Blue Credits, echivalentul a 200 EUR

Sau

Bucuresti – Edinburgh via Paris in clasa Economy Flex

Bucuresti – Paris – Edinburgh 24 credite
Edinburgh – Paris – Bucuresti 24 credite
Total calatorie: 48 Blue Credits, echivalentul a 48 EUR

 

Ca sa fie clar pentru toata lumea, uite aici tabelul cu punctele acumulate in functie de distantele zburate si de clasa in care zbori.

 

Ce faci cu punctele? Nu e acelasi sistem cu milele, e mai simplu. 1 punct = 1 euro. In momentul in care ai destule puncte sa cumperi un bilet, atunci le poti folosi. De exemplu, cele mai ieftine bilete pe care le-am vazut la AF/KL in ultimele luni au fost Bucuresti – Amsterdam – Bucuresti la 129 de euro. Prin urmare, ai nevoie de 129 de puncte. Cand ai suficiente puncte, poti cumpara un bilet.

O sa ma intrebati ce se intampla cu milele pe care le acumuleaza calatorii in programul Flying Blue care zboara pe sus-numitele companii. Ei bine, nu va fie frica. Se acumuleaza si milele. Adica, se inregistreaza si punctele BlueBiz pentru companie, si milele Flying Blue pentru persoana care zboara. Simultan. Deci nu va mai fi niciun “conflict of interest” – ce draga imi e expresia asta! Iar daca ai o firma in care esti unicul angajat, poti castiga atat puncte BlueBiz, cat si mile Flying Blue.

Pentru mai multe amanunte, arunca o privire pe filmuletul asta

 

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii