Noile rute Blue Air din Bucuresti – sa facem o recapitulare

Blue Air

Sfarsitul anului trecut si inceputul lui 2016 a fost marcat de o efervescenta iesita din comun in domeniul aviatiei. Au fost anuntate huburi noi, a fost spart monopolul Tarom pe rutele interne, au aparut destinatii neatinse vreodata direct din Romania. Iar una dintre cele mai efervescente companii a fost compania romaneasca low-cost Blue Air. In conditiile in care Tarom cam vegeteaza, sincer, ma bucur ca Blue Air a iesit din problemele pe care le-a avut acum cativa ani si creste de-a dreptul spectaculos. In plus, reactioneaza extrem de rapid la conditiile din piata, absolut remarcabil, de altfel. Dar nu vreau sa fac o analiza a Blue Air in articolul acesta, doar sa va dau informatii cu privire la noile rute… in ordinea lansarii… va voi scrie doar de noile rute din Bucuresti, pentru ca Blue Air mai are doua baze operationale la fel de active in afara tarii – la Torino si Larnaca. Si promit sa revin si cu restul din tara.

Dar hai sa incep, mai degraba, cu zborurile deja lansate (ca si astea sunt nou-noute).

25 octombrie 2015, Bucuresti – Iasi. REVOLUTIE ! In fine, dorintele celor care zboara pe rute interne (sau pierd ore in sir pe tren sau in microbuz) s-au indeplinit. Monopolul Tarom al zborurilor interne a fost spart prin lansarea cursei Bucuresti – Iasi (evident, si inapoi). De atunci, preturile tot au scazut, Tarom si Blue Air s-au batut in oferte si nu numai. Blue Air este o companie low-cost si ca imensa lor majoritate, bagajul de cala si mancarea se platesc separat. Ei bine, pe ruta Bucuresti – Iasi, pentru a se bate cap la cap cu Tarom, Blue ofera si mancare, si un bagaj de cala gratuit. Blue Air ofera doua curse pe zi (dimineata si seara), iar pretul unui zbor incepe de la 20 de euro (m-am uitat pentru martie).

 

17 decembrie 2015, Bucuresti – Glasgow. Dupa ce ani intregi, companiile aeriene au ignorat aeroporturile din afara Londrei, iata ca asistam la o diversificare. Iar zborul asta imi place in mod particular pentru ca Scotia este extrem de pitoreasca si pentru ca nu am fost niciodata… Poate ajung cu ocazia asta. Zborul este operat de doua ori pe saptamana (joia si duminica), iar pretul minim pe care l-am vazut este de 20 de euro (17 martie). In mod exceptional, pe acest zbor mancarea calda este inclusa, nu trebuie sa platesti suplimentar!

Acestea sunt zborurile care au inceput deja, dar hai sa le trec in revista pe cele care vor urma.

 

29 martie 2016, Bucuresti – Hamburg. Ca si in cazul Angliei, nordul Germaniei a fost si el neglijat si e pacat. Hamburg este un oras foarte pitoresc (ma rog, inclusiv in cazul cartierului St. Pauli), iar intreaga regiune de nord este plina de orase istorice care merita vizitate. Zborul este operat de doua ori pe saptamana (martea si vinerea), iar pretul minim pe care l-am vazut prin mai este tot de 20 de euro (17 mai pe ruta Hamburg – Bucuresti), dar in general se misca pe la 30 – 40 euro / sens.

 

29 martie 2016, Bucuresti – Birmingham. Inca o ruta in Marea Britanie, cred ca e mare bucurie pe comunitatea romana din zona. Nu stiu mare lucru din punct de vedere turistic despre zona Birmingham, despre oras nu stiu decat de echipa Aston Villa care stralucea la nivel european prin anii ’80… Dar sic transit gloria mundi… Blue Air zboara de doua ori pe saptamana (martea si sambata), iar pretul minim pe care l-am vazut este de 30 de euro (pe 17 mai), in general preturile invartindu-se pe la 80 – 100 euro one-way (sau mai putin).

 

1 iunie 2016, Bucuresti – Castellon. De Ziua Copilului, Blue Air inaugureaza zborurile spre cel mai romanesc oras al Spaniei. Nu e el prea departe de Valencia, romanii din Castellon zburau in general la Valencia, dar acum Blue Air trage fix la ei in batatura. Aeroportul din Castellon este insa cam pustiu, doar Ryanair mai opereaza pe acolo (dar nu in Romania), asa ca venirea Blue Air va fi prilej de sarbatoare pentru comunitatea locala. Ma astept insa ca pretul biletelor va fi mai mic decat cele spre Valencia, asa ca daca vreti sa vizitati Valencia (e singurul oras spaniol mare in care n-am ajuns si imi doresc), aruncati o privire si pe preturile de Castellon. Zborul va fi efectuat de doua ori pe saptamana (miercurea si sambata) si preturile pe perioada de vara sunt in jur de 70 – 90 euro / sens (ceea ce e excelent pentru un zbor in Spania!)

 

2 iunie 2016, Bucuresti – Lisabona. Asta a fost telenovela! TAP Portugal era unicul operator pe aceasta ruta, dar a surprins pe toata lumea cand a anuntat ca renunta peste noapte la ruta. Remarcabil este ca Blue Air a reactionat la cateva ore dupa ce TAP si-a anuntat retragerea, iar preturile si cursele au fost incarcate in sistem inca de a doua zi! Ce sa spun despre Lisabona? Ca este unul dintre cele mai frumoase orase ale Europei! Si cu asta am zis totul. Zborul va fi efectuat de trei ori pe saptamana (martea, joia si sambata) si, desi e plin sezon si pana la Lisabona se zboara patru ore, vad preturi de 60 – 70 euro one-way.

 

3 iunie 2016, Bucuresti – Cluj Napoca. Al doilea zbor intern al Blue Air dupa cel de la Iasi. De data asta, nu vor mai fi doua curse pe zi, ci patru pe saptamana (pe ruta asta, va zbura la concurenta cu Wizz Air), dar pretul este de concurenta cu trenul: 20 euro / sens. Ca si in cazul Iasiului, nici pe Cluj nu se va plati suplimentar pentru bagaj de cala si ceva de mancare.

 

4 iunie 2016, Bucuresti – Lyon. Mama, ce bine a picat zborul asta. Parca l-au pus cu mana. Pe 19 iunie, la Lyon, Romania va juca contra Albaniei la Euro 2016! La o ora dupa tragerea la sorti, mi-am cumparat bilet de avion si aranjat cazarea si, acum cateva zile, UEFA mi-a facut supriza placuta sa ma anunte ca am castigat si la loteria biletelor de meci! Deci, voi fi unul dintre primii calatori Blue spre Lyon! Vor fi doua zboruri pe saptamana (marti si sambata), iar preturile sunt pe la vreo 60 – 70 euro / sens prin iulie. Pentru meci, preturile evident ca au explodat (banuiesc ca nu mai sunt multe bilete). Dus-intors costa 388 de euro (eu am dat 79 de euro dus-intors :)). Dar intre timp, toata lumea a dat navala… imi si inchipui avionul plin de tricouri ale Nationalei si strigate de „Hai Romania!”. Eu, daca as fi Blue, as mai baga curse!

 

4 iunie 2016, Bucuresti – Stockholm. Capitala Suediei este, probabil, cel mai frumos oras din Scandinavia (ma mai gandesc un pic, luand si Copenhaga in considerare, dar capitala daneza nu este exact in Scandinavia, ca e dincolo de garla), asa ca merita cu varf si indesat vizitat. Vor fi doua zboruri pe saptamana (martea si sambata), iar preturile prin iulie variaza intre 60 si 80 de euro. O nimica toata, pe langa preturile din Suedia!

Cam astea sunt rutele din Bucuresti… Uff, am si transpirat. Destinatii noi, destinatii faine, pe care sper sa le vizitati in viitorul apropiat. Pentru ca, iata, din ce in ce mai multe locuri frumoase din Europa sunt mai aproape, la preturi foarte bune! De unde luati biletele ? Simplu, de pe site-ul Blue Air.

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Spre Glasgow, Blueair ofera si mancare calda gratuita.:)

    Tano 8 februarie 2016 16:06 Răspunde
    • Da, stiu, am scris in articol 🙂

      Imperator 8 februarie 2016 16:58 Răspunde
      • Asa e, n-am vazut, probabil pentru ca am fost foarte surprins sa citesc ca exista destinatii in care nu ai fost inca. 🙂

        Tano 8 februarie 2016 22:27 Răspunde
  • Mulțumim pentru articol, o singură corecție: nu poți să vorbești de Scandinavia fără Danemarca. Țările scandinave, limbile scandinave, Scandinavia per se, toate includ și Danemarca. Doar peninsula scandinavă face o excepție și bănuiesc că la asta v-ați referit.

    Andrei 9 februarie 2016 8:54 Răspunde
  • Zona Birminghan este minunatat dpdv turistic: Startfort upon Avon, Warwick Castle, fabrica cadbury, muzeul motocicletei, liverpool 2 h cu trenul, oxford, cambrige

    kimmy 9 februarie 2016 12:03 Răspunde
  • Pacat ca de la Suceava nu are nici o cursa 🙁

    Alex 9 februarie 2016 16:05 Răspunde
    • Aeroportul de la Suceava ar trebui sa se ocupe sa atraga companii aeriene sa opereze pe aeroport. Iasiul a reusit sa atraga si Wizz, si Blue, si Tarom. Probabil, Suceava are putine sanse sa atraga aceste 3 companii, Iasiul e prea aproape, in plus, Blue are si o baza la Bacau.

      Imperator 9 februarie 2016 19:47 Răspunde
      • Din pacate la Suceava , exista o conducere incompetenta … Au intarziat foarte mult lucrarile si redeschiderea aeroportului , sunt mana in mana cu Taromul si nu vor prea mare deranj , iar partea de negociere cu cele 3 companii e facuta de presedintele CJ Sv … E anormal ceea ce se intampla , in conditiile in care lumea cere o legatura normala ca pret spre Bucuresti ( nu la 300 euro ,dus-intors , cu Taromul ) , iar spre extern , la cati sunt plecati spre Anglia , Italia , sau Belgia , sigur s-ar asigura o cursa saptamanala ! Nu se vrea pentru ca Iasul si Bacaul ar avea foarte mult de pierdut , sa nu mai vorbim si de Cluj … Sa mai amintesc de firmele de transport international -rutier ??? Au si ele de pierdut ! Ar trebui la Suceava cineva pe masura d-lui Bodea de la Iasi . Potential exista , dar interesele sunt altele !!!

        George 9 februarie 2016 22:46 Răspunde
        • Taromul va costa 300 euro atat timp cat nu e competitie. Cand apare competitia, se zboara cu 40 euro (cum sunt acum preturile pe Iasi si Cluj). E o regula simpla. Sincer, chiar nu stiu care sunt jocurile politice, dar in mod cert ce a facut Iasiul in ultimii 2 – 3 ani e spectaculos. Si de aceea zic ca chiar daca Suceava are un aeroport la nu stiu ce standarde, asta nu e totul. O alta sansa de promovare a Sucevei este ca poate atrage pasageri si de la Cernauti. Si cu o astfel de pozitionare, devine brusc mai interesanta.

          Imperator 9 februarie 2016 23:06 Răspunde
  • Suceava-Stuttgart ar fi perfect ! 🙂

    Alex 9 februarie 2016 16:07 Răspunde
  • Este adevarat cu mancarea calda…dar cred ca oriunde in lume cine ofera ceva de mancare mai ofera si o bautura sau macar o apa plata..nu sa ceara vreo 2 euro pe o sticla cu apa sau 4 euro pe o bere

    Danubio 9 februarie 2016 16:37 Răspunde
    • Orice companie low-cost din lume cere bani pe mancare. In mod exceptional si neasteptat, Blue da mancare gratuita pe Glasgow, Iasi si Cluj, dar mi se pare anormal. Oricum, e decizia lor.

      Imperator 9 februarie 2016 19:48 Răspunde
  • Sibiu-Napoli pe cand?

    Kristina 9 februarie 2016 18:33 Răspunde
  • catania-bacau mai e?

    gabi 9 februarie 2016 20:41 Răspunde
  • catania-bacau sau constanta va fi?

    gabi 9 februarie 2016 20:44 Răspunde
    • Constanta – Catania am mari dubii ca va fi vreodata.

      Imperator 9 februarie 2016 21:22 Răspunde
  • dar de defectiunile care le are Blu Air in continuu niciunul nu vorbiti..caci au avioanele cele mai vechi..niciunul nu spuneti?? sa nu mai vorbim de anult trecut Torino Catania cand le-au explodat roata ptr. ca zburau cu roti neadaptate acelui tip de zbor. numai blur air poate sa obtina asemenea performanta..si lista e lunga.. spuneti si partea negativa care o poti plati cu viata ..nu numai cea pozitiva.. de conditii mancare gratis si apa prea putin le pasa la lume. doar nu traiesc doua zile intr-un avion.ptr 2 ore 3 care le zbori se accepta totul..important e sa fie in regula si sa se ajunga cu bine..

    lory 9 februarie 2016 21:36 Răspunde
    • Nu exista nici o corelatie intre varsta unui avion si riscul de accident. Daca te uiti la avioanele care au picat in ultimii ani, majoritatea aveau sub 10 ani. Mentenanta este cheie. Iar incidente ca cel de la Torino este relativ obisnuit. Nu mai putin de acum cateva luni, sau un an in urma, a explodat cauciucul unui avion Ryanair care zbura intre Edinburgh si Dublin, avionul avea o vechime de 1 an.
      Netto, atata timp cat o companie respecta reglementarile internationale de siguranta si mentenanta, zborurile sunt safe.

      Imperator 9 februarie 2016 21:56 Răspunde
  • ce se intampla cu bucuresti-salonic??

    Gratiela 9 februarie 2016 23:06 Răspunde
    • Nu se intampla nimic. Din cate stiu, Taromul il opereaza in continuare.

      Imperator 9 februarie 2016 23:14 Răspunde
  • Pacat insa ca nici Blue Air si nici Wizz Air nu se gandesc sa introduca o ruta Cluj-Larnaca, in conditiile in care atat de la Iasi, cat si de la Bucuresti aceasta ruta se opereaza de catre ambele companii. E interesant cum Clujul a ramas descoperit, singura posibilitate fiind deplasarea la BUD, IAS sau OTP. Nu ai cumva ceva informatii despre o eventuala deschidere a acestei rute candva in viitorul nu foarte indepartat? Intentionez sa imi iau curand bilete.

    Andreea 10 februarie 2016 8:50 Răspunde
  • bine ca au triplicat pretul pe lisabona,asa ne facem vacanta prin alte tari unde putem calatorii intr-adevar LOW COST

    viorel 10 februarie 2016 15:56 Răspunde
    • Pai daca au triplicat, du-te in Bulgaria sau la Baile Amara

      Mihai 10 februarie 2016 16:08 Răspunde
      • NU PAPI MA DUC IN BARCELONA SI CHELTUI ACOLO BANII IN LOC SA VIN SI SA MA BUCUR DE TARA MEA, VAX POPULI,IAR CEI DE LA BLUE AIR POATE SA FACA ZBORURI DE LA BUCURESTI IN PATAGONIA……….LOW COST DOAR CU NUMELE HA HA HA

        VIOREL 14 februarie 2016 13:50 Răspunde
    • Bine ca au triplicat…. Dar Low Cost e ok!

      Lucia 10 februarie 2016 22:44 Răspunde
  • Eu v-as ruga sa luati in considerare o posibila ruta din Almeria( Spania) cu centrul tarii ,Sibiu sau Cluj. Aici in provincia Almeria stau peste 50000 de mii de romani inscrisi in registrele primariilor si avem mare nevoie de o legatura directa cu tara. Pentru mai multe informatii puteti lua legatura cu Viceconsulatul Romaniei in Almeria. Am inteles ca in Malaga traiesc in jur de 15000 de romani si au legatura directa cu tara. Va multumesc anticipat.

    Isabella Todor 10 februarie 2016 22:56 Răspunde
    • Cand o companie aeriana se uita la rutele aeriene, nu se uita numai la cati romani locuiesc in regiunea respectiva sau cati spanioli din regiunea respectiva locuiesc in Romania, ci si la potentialul turistic. In Malaga ar fi putut trai doar 5 romani, dar ruta este justificata pentru potential turistic. Sunt convins ca operatori aerieni ca Blue monitorizeaza atent potentialul de trafic pe diverse rute si le aleg pe cele mai promitatoare. In ultima instanta, nu conteaza numai cati pasageri ar putea fi pe ruta X, ci daca nu ar fi mai profitabil sa foloseasca avionul pe ruta Y.

      Imperator 10 februarie 2016 23:12 Răspunde
  • De ce nu este cursa tg mures-bucuresti? s a scos taromul dar nimeni nu s a inghesuit aici.tot astept sa se reia prin blue air sau wizz

    dana 11 februarie 2016 2:49 Răspunde
    • Nu e destul trafic. Nu se incarca nici macar ATR-ul Taromului.

      Imperator 11 februarie 2016 8:14 Răspunde
  • Pentru UK se prefigureaza alte posibile destinatii?

    Costi 12 februarie 2016 19:04 Răspunde
    • Nu se stie niciodata, dar cred ca avand curse spre Londra, Liverpool, Birmingham si Glasgow, nu prea vad ca vor aparea curse noi spre UK.

      Imperator 12 februarie 2016 22:55 Răspunde
  • Pingback: Noile rute Blue Air din Bacau, Cluj, Constanta, Iasi, Sibiu – sa facem o recapitulare

  • Salut ai zis ceva de Bucuresti-Lisabona,cum ca au preluat cursele celor de la TAP , nimic,o singura cursa in sept,doar atat. Sigur e o minciuna a celor de la BlueAir

    gabriel 22 februarie 2016 17:07 Răspunde
    • Ar fi bine sa intri pe site-ul celor de la Blue Air si sa incerci cu incepere de la sfarsitul lui mai. In caz ca nu te descurci pe net, uite aici linkul: http://www.blueairweb.com/

      Imperator 22 februarie 2016 17:25 Răspunde
  • in afara de București ce aveți??????

    brutus 2 martie 2016 9:10 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii