Acum vreo 2 ani pe vremea asta, concuram din greu pentru concursul Roblogfest pentru titlul de cel mai bun blog de travel din Romania (pe care multumita voua, l-am si castigat). Erau destui candidati, dintre care pe mai multi ii stiam, dar pe altii, nu. Unul din acele bloguri de travel pe care imi erau necunoscute era si blogul Turistu. Sapand mai mult, am descoperit ca era a unui tip care lucrase brand manager la o revista de turism a carei colectie o am, dar nu stiu daca mai apare – Vacanta & Calatorii numit Alex Filip…
Nu era un contracandidat oarecare. De altfel, in acea super-disputata editie, Turistu a iesit pe un onorant loc 3 la cateva voturi de locul 2 – Razvan Pascu, asa ca l-am adaugat in blogroll si a devenit unul din blogurile pe care le urmaream. Desi tipul scria bine, la putin dupa Roblogfest, frecventa articolelor a scazut, dovada ca incepuse sa se ocupe si cu altceva. Blogul continua si continua si in ziua de azi, dar publicand cam cate un articol pe saptamana, nu neaparat pe subiecte de calatorii, ci si de social media.
L-am reintalnit insa pe Alex in cadrul evenimentului #prinNeamt de asta-toamna. Mai intai am primit un e-mail de invitatie, i-am raspuns ca voi veni la Neamt cu mare placere si apoi am urmarit desfasurarea lucrurilor… Aveam sa descopar ca era un mega-proiect: 34 bloguri implicate, 20 parteneri, un program mega-complex, o desfasurare de forte fara precedent (doar “Descopera Romania” al lui Petrom a avut parte de o complexitate mai mare din tot ce am vazut in turism, dar trebuie sa ne gandim ca in spatele proiectului se afla o companie care face cam 1 miliard de euro profit anual !). In plus, Alex, organiza tocmai la Piatra Neamt o conferinta despre marketingul on-line in turism, cred ca prima tinuta vreodata in Romania.
Din pacate, nu am putut participa la conferinta care a avut loc vinerea (info trip-ul s-a desfasurat in weekend), eu avand ceva important de facut in Bucuresti joia, dar din cate stiu, a fost chiar interesanta, cu speakeri unul si unul. In schimb, pot sa depun marturie ca martor ocular ca excursia de prezentare a atractiilor din judetul Neamt a fost excelent organizata – 450 kilometri si 24 obiective vizitate este o performanta.
De altfel, rezultatele au fost pe masura – 85 articole elogioase pe 34 de bloguri, 1000 tweet-uri, 1500 poze pe Facebook care au dus la expunerea evenimentului (si deci, si a judetului Neamt) catre mai mult de 3 milioane de internauti ! Pentru cei interesati de rezultate, aruncati o privire aici. Niste rezultate cu adevarat impresionante.
Se pare ca lui Alex au inceput sa-I placa organizarea de evenimente si conferinte si s-a hotarat sa-si faca o firma dedicate acestor tipuri de actiuni numita Eventur. Si bine a facut ca cred ca va avea succes ! Iar primul mare proiect al noii firme este o conferinta de e-turism, prima de acest fel, organizata in capitala – interesant, celelalte doua evenimente similare pe care le stiu nu au avut loc in Bucuresti, ci la Piatra Neamt si Cluj-Napoca !
Conferinta Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry va avea loc la Bucuresti pe data 10 aprilie 2013 la hotel Ramada Bucharest Parc si va reuni un numar de speakeri de mare calibru. Este structurata in doua parti – prima parte va fi dedicata social media, adica acel vector de comunicare care a devenit din ce in ce mai important in luarea decizilor de cumparare a produselor de calatorie, iar in a doua parte, se va discuta despre tehnologii si aplicatii de smart phone-uri pentru calatorii.
Dupa cum ziceam, Alex m-a invitat sa fiu unul din bloggerii oficiali ai evenimentului alaturi de crema (si frisca) blogosferei de travel romanesti, asa ca am acceptat cu mare placere si voi fi acolo pentru a afla mai multe despre social media in travel si, de ce nu si despre aplicatiile pe smartphone (desi nu sunt cine stie ce user, dar nu se stie niciodata).
Daca sunteti din industria turismului, eu cred ca este o conferinta pe care nu trebuie sa o ratati. Pretul este departe de a fi piperat – 39 euro pentru o persoana (evident, exista pachete si pentru 2, 3 sau 4 persoane de la aceeasi firma). Puteti afla mai multe amanunte despre conferinta aici. , iar pentru inregistrari, completati cu incredere formularul on-line.
Cu cine ma vad la Ramada ?
#SMMST este un eveniment organizat de Eventur in parteneriat cu Ramada Bucharest Parc, GoTravel, Travelport, Travelio, Infoturism, Infopensiuni si J’Info Tours