Primul Airbus 380 al British Airways a iesit pe poarta fabricii…

British Airways A380

Saptamana trecuta, am fost invitat de cei de la British Airways la o intalnire mai neobisnuita… o scurta prezentare urmata de un pranz-tip spectacol de bucatarie. Prilejul… ma rog, erau mai multe prilejuri, dar cel mai important era sa aflam despre planurile British Airways, mai ales ca este un an special pentru ei – vor primi in flota ambele modele de avion “hot” ale momentului – atat giganticul Airbus 380, cel mai mare avion de pasageri al lumii, cat si Boeing 787 – Dreamliner, avion cu fuzelajul construit in special din materiale compozite, dar care, datorita greutatii reduse, este cel mai eficient avion din lume in ceea ce priveste consumul de combustibil.

Asa ca, pe la un pranz, ne-am asezat in jurul unui proiector intr-unul din restaurantele hotelului Marriott din Bucuresti. Asa am aflat amanuntele de lansare… e drept, intarziate, dar, de ani buni incoace, cei doi mari producatori de avioane – Airbus si Boeing – se intrec in a intarzia lansarile si livrarile. Din cate mi-aduc aminte, primul A380 ar fi trebuit sa intre in serviciul British Airways inca de anul trecut sau inceputul lui 2013, dar ce sa-i faci cu intarzierile… asa ca primul A380 va intra in flotila British Airways de la 1 iulie si dupa ce va fi “rodat” pe distante mai scurte (gen spre Madrid sau Frankfurt), isi va intra “oficial” in paine de la 15 octombrie pe ruta Londra – Los Angeles, iar de la 15 noiembrie pe ruta Londra – Hong Kong. Asteptarile sunt mari, am inteles ca s-au vandut deja o groaza de bilete pe aceste rute mai ales la clasa business… iar pana la sfarsitul anului vor mai veni vreo doua Airbusuri 320, British Airways devenind cea de a treia companie europeana care sa aiba astfel de balene in flota.

Stirile bune vin insa dinspre comanda de Boeing 787. Ma rog, in acest moment toate Dreamlinerele din toata lumea sunt la sol din cauza problemelor la baterie, dar probabil, in urmatoarele luni sau chiar saptamani, se vor ridica de la sol. Tot atunci vor veni si primele Dreamlinere, iar British Airways ne promite niste destinatii super tari. Sa vedem. Sper ca nu vor fi 20 de orase din China si 15 din India, ci un meniu ceva mai variat :).

Ca vorbeam despre destinatii, nu pot zice ca BA-ul a deschis prea multe destinatii in ultima perioada, ma rog, au tot asteptat la avioane. Au dat drumul la Seul (speram ca si la Pyongyang, dar asta nu va fi probabil in viitorul imedit :)), o destinatie cu care a avut succes. Urmatoarea destinatie extra europeana interesanta va fi Chengdu, capitala provinciei Sichuan, loc faimos pentru rezervatia de panda (pe care i-am vazut in 2007, inainte de a calatori in Tibet). Proaspat venit din China, unde toata presa comenta ca a venit vremea ca investitorii sa ia cu asalt si orasele din a doua linie (cum este Chengdu), ma gandesc ca deschiderea cursei de Chengdu va fi de succes (Chengdu este un orasel de 14 milioane de locuitori si doar KLM zboara acolo direct din Europa). Oricum, astept noile destinatii care vor putea fi deschise doar cand BA va primi Dreamlinerele.

Pe ansamblu, British continua sa se concentreze pe furnizarea unor servicii de inalta calitate. Intreaga discutie a fost in jurul confortului diverselor cabine, al faptului ca se vinde foarte bine clasa business (nu mai sunt prea multe bilete disponibile la business la primele zboruri ale A380) si mai putin pe pret. De altfel, toata discutia nu s-a desfasurat nicio secunda in jurul preturilor, ci cum arata noul First Class si de faptul ca A380-le lui BA are cele mai multe locuri la business class dintre toate companiile aeriene care opereaza un astfel de avion. Sincer, o strategie interesanta pentru un continent dominat de cine da pretul mai jos… Interesant de urmarit cum o sa evolueze, dar, pana una, alta, cu toate investitiile (cifrate la vreo 5 miliarde de euro), British este una dintre putinele companii europene clasice aflate pe profit.

Si pentru ca am discutat atat de mult despre Seul, fiind ultima destinatie intercontinentala, a urmat un pranz coreean… si nu orice pranz, ci un pranz-spectacol in care maestrul bucatar (Executive Chef pe englezeste) Nicolae Lica de la Marriott a gatit in fata noastra cu tot soiul de ingrediente exotice. In plus, am primit si niste bonete de bucatari foarte haioase… o inchidere perfecta la un eveniment de PR excelent…!

Eveniment British Airways la hotel Mariott Bucuresti: Nicolae Ilie, chef la Mariott

Chief Lica de la Mariott pregateste mancare … coreeana

Cezar Dumitru, Teodor Stefan, Emil Delibashev la Mariott

Sub privirile bucatarilor amatori 🙂

Eveniment British Airways la hotel Mariott Bucuresti: Desert din orez

Desert din orez 🙂

Sursa foto

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest