Blue Air anunta deschiderea curselor intercontinentale spre Asia si America

Blue Air

V-am tot semnalat in ultimul an efervescenta care i-a cuprins pe cei de la Blue Air. In circa un an si un pic, flota nu numai ca s-a dublat, ci aproape s-a triplat, au aparut numeroase rute noi ca de-abia le mai tin minte, au aparut huburi noi – in strainatate (Torino si Larnaca), dovedind ca o companie aeriana romaneasca poate sa opereze cu succes si in afara Romaniei… Iar avioanele de pe aeroportul de la Otopeni sunt atat de multe, ca multi au inceput sa vorbeasca ca aeroportul Otopeni a devenit prea mic si ca nu mai au loc de avioane. Ei, bine, nicio stire de extindere nu a fost mai surprinzatoare decat cea care mi-a parvenit chiar azi de dimineata pe surse… si nu dintr-o sursa, ci din trei surse independente, ca la carte, cum s-ar spune. Blue Air va lansa, cu incepere din orarul de iarna 2016 – 2017, curse intercontinentale! Da, fix cursele alea dupa care tanjim toti, cursele de long haul. Iupiiiii! Dar hai sa va dau amanuntele.

In primul rand, cursele vor fi efectuate de o noua companie, numita Blue Intercontinental, detinuta 100% de Blue Air, care va fi subsidiara „long haul” a Blue Air. Avioanele vor fi inchiriate de la compania din Emirate Etihad, care din greseala a cumparat mult prea multe avioane si nu are ce sa faca cu ele. Informatia transpirase deja de un an in media de specialitate care anunta ca Blue e interesat de achizitionarea de avioane long-haul, vezi Aeronews.

Vor fi pastrate principiile low-cost: bilete cat se poate de ieftine (se vorbeste ca, in medie, vor fi cu 50 – 75 % sub media preturilor actuale), la care se pot achizitiona diverse servicii, cum ar fi – mancare la bord, bagaj de cala sau entertainment (toate avioanele vor fi dotate cu ecran personal, dar care va putea fi activat doar in schimbul unei sume de bani, asa cum e la low-costul Fly Dubai) – cateva sute de filme, programe, documentare etc. Pentru a putea sa maximizeze numarul de pasageri, Blue Air va oferi transfer garantat intre zborurile intracontinentale (adica, din Europa) si intercontinentale. Adica, pasagerii care vor veni la Bucuresti cu Blue Air din Liverpool, Paris, Hamburg, Iasi sau Lisabona vor beneficia de garantia transferului, iar bagajele de cala vor fi transferate gratuit si automat pana la destinatia finala. In plus, calatorii de tranzit vor primi in mod gratuit o sticla de tuica romaneasca de calitate si o portie consistenta de papanasi. Pana la introducerea unui sistem de entertainment performant (care nu e prevazut in prima faza de operare, ci de abia dupa consolidarea rutelor), programul artistic va fi asigurat alternativ de o formatie hip hop sau de un taraf traditional de lautari.

Ma rog, cum v-am spus, auzisem eu mai demult pe ici, pe colo de planurile Blue Air de lansare a curselor intercontinentale, dar doar acum am pus mana pe o harta confidentiala care arata si rutele avute in considerare. Nu stiu daca toate vor incepe din octombrie 2016, dar inteleg ca in maximum un an de la inceputul operarii, toate cursele vor fi active.

In primul rand, toate cursele vor acoperi doua destinatii intracontinentale, adica vor fi operate cu „touch down” – o escala. Din ce am inteles, Blue Air va vinde si bilete intre aceste doua destinatii externe, folosind asa-numitul „fifth right”, pentru care deja a aplicat la autoritatile corespunzatoare, si datorita Global Open Space Agreement va fi automat garantat in maximum trei luni.

Asa ca tineti-va respiratia si sa va zic ce am vazut pe aceasta harta, dupa cum va spuneam, extrem de confidentiala (multumesc stiu eu cui, ca mi-a dat-o).

Bucuresti – Toronto – New York (Newark). Prima cursa: probabil, la sfarsitul lui octombrie. In fine, o cursa romaneasca va ateriza din nou in State. Din fericire, Blue Intercontinental va opera pe aeroportul Newark din New Jersey si nu pe foarte aglomeratul (si haoticul, as putea spune) JFK. Din Newark, exista trenuri directe spre Manhattan, puteti ajunge la Madison Square in doar o jumatate de ora. Din JFK, trebuie sa schimbati vreo doua trenuri si metrouri sau sa dati peste 100 de dolari pe un taxi. Well done, boys!

Bucuresti – Bangkok (Don Muang) – Shanghai (Pudong). Prima cursa: inceputul lui noiembrie. Inca o miscare excelenta – pe langa ca se va zbura spre extrem de populara Thailanda, Blue Intercontinental va ateriza pe aeroportul low-cost al Bangkokului, Don Muang, si nu pe aeroportul principal, iar in Don Muang opereaza Air Asia, cea mai mare companie low-cost a Asiei, care practic zboara peste tot prin zona. In ultimii ani, am primit multe mailuri si mesaje in care eram intrebat cum te poti conecta intre un zbor intercontinental spre Bangkok si curse regionale Air Asia… si era peste mana – trebuia sa intri in Thailanda, sa platesti viza, sa iei un taxi, sa fugi de la un aeroport la altul (si in traficul infernal din Bangkok nu e asa de repede). Iar daca cei de la Blue Intercontinental se vor intelege cu companiile care se ocupa de bagaje, e posibil ca acestea sa fie livrate inainte de controlul de pasapoarte si, deci, sa nu mai fie nevoie sa luati viza thailandeza, daca destinatia voastra este, de exemplu, in zona Malaysia, Vietnam sau Laos. Interesant este ca destinatia chineza nu este Beijing, capitala politica a Chinei, ci Shanghai, capitala financiara, un oras cu un potential de calatori mult mai mare decat oficialul Beijing.

Bucuresti – Havana – Miami. Prima cursa: probabil, la inceputul lui martie 2017. Asta chiar e wow! Mi se pare un pariu foarte interesant… poate nu sunt asa multi romani care vor zbura la Havana, dar Havana cu Miami la pachet vor umple clar avionul (chiar si daca Borcea va continua sa fie in puscarie si nu se va mai duce la saormeria lui din Miami). Dar cel mai tare este ca in urma acordului de transport cubanezo-american, Blue Intercontinental va putea vinde bilete si pe relatia Havana – Miami… Pe ruta asta se va calatori si in picioare, si in toalete, si in cala de bagaje.

Bucuresti – Mumbai – Singapore. Prima cursa: circa aprilie 2017. Deci doua curse pe America, doua curse pe Asia. Si, din nou, niste destinatii supertari… din Mumbai poti pleca mai departe oriunde in India cu numeroasele low-costuri indiene, iar Singapore este principalul hub pentru a merge mai departe spre Filipine sau fabulosul Bali, ca sa nu zic si Australia sau Noua Zeelanda. In plus, Blue Intercontinental va putea vinde bilete pe ruta Mumbai – Singapore, una dintre cele mai circulate rute aeriene din lume (si, din cate stiu, va fi unica companie aeriana low-cost operand pe aceasta ruta… va fi iures!)

Astea sunt singurele rute pe care le-am vazut desenate pe harta secreta din birourile Blue Air. Ce mai stiu este ca lansarea Blue Intercontinental va fi anuntata in mod oficial zilele urmatoare (na, ca le-am luat-o inainte!) si tot atunci vom afla mai multe amanunte – orar, avioane folosite, frecvente pe saptamana, preturi… Dar important este ca stim deja rutele… sa ne pregatim cardurile sa dam navala cand zborurile vor fi incarcate pe site-ul Blue Air!

Apropo, voi pe unde ati vrea sa mai zboare Blue Intercontinental?

Categorii:
1 Aprilie

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest