Ce faceti de 1 Decembrie, in saptamana aceea cu doua zile libere? Haideti la Cape Town!

In ultimul deceniu, aproape in fiecare an am fost cadorisiti cu cate o zi libera. In ultima instanta, nu e un lucru rau, acum vreo 10 ani eram pe ultimul loc in Europa la numarul de zile libere. Asa ca avem zile libere de Unirea cea Mica, de Ziua Copilului, de Rusalii, de Sf. Andrei si de Sf. Maria, pe langa cele de Craciun, de Paste si de Ziua Nationala. Din pacate, spre deosebire de alte tari europene, daca ziua libera pica intr-o zi de sambata sau de duminica, ghinion, nu mai e zi libera, prin Elvetia sau Belgia, se reporteaza pentru vineri sau luni, dar e bine si asa. De exemplu, anul acesta, cele doua zile libere „lipite” – Sf. Andrei (30 noiembrie) – Ziua Nationala (1 Decembrie) pica in zile lucratoare, mai precis, joia si vinerea… asa ca, daca iti iei trei zile libere, impreuna cu weekendurile respective, poti avea parte de o vacanta de noua zile. Ce perioada poate fi mai buna pentru o minivacanta undeva mai departe?

M-am gandit sa organizez o excursie din seria „Haideti cu Imperator in …” in acea perioada. Anul trecut, am fost in Islanda dupa Aurora Boreala, dar n-a fost sa fie. Excursia a fost foarte faina, am vizitat niste locuri magice, dar n-a fost sa fie cu pardalnica de Aurora, s-a ascuns. Asa ca anul acesta m-am gandit sa caut un loc unde sa fie cald si bine… Si dupa ce am studiat harta lumii in lung si in lat, m-am decis sa va propun sa vizitam unul dintre cele mai frumoase orase ale lumii – Cape Town, una dintre cele trei capitale ale Africii de Sud.

De ce Cape Town? Pentru ca este un oras superb, toata lumea care a ajuns pe acolo a revenit incantata (eu am fost in Africa de Sud, dar doar in Sandton, langa Johannesburg). Cape Town beneficiaza de un cadru natural fara egal – intre spectaculosul Table Mountain si Capul Bunei Sperante, iar experientele pe care le poti avea acolo sunt fara numar, fara numar – de la intalnirea cu pinguinii pe drumul spre Capul unde se intalnesc Oceanele Atlantic cu cel Indian la panorama de pe Table Mountain, de la una dintre cele mai frumoase gradini botanice din lume la promenada de-a lungul marii, de la orasele traditionale in care se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri din lume la scufundarea alaturi de rechini. In plus, la inceput de decembrie este vremea foarte buna (Cape Town fiind in emisfera sudica, anotimpurile sunt pe dos fata de situatia de la noi, adica este undeva ca in jur de 1 iunie… si nu ca in Romania, ci ca in Grecia, mai degraba), asa ca am zis… ce-ar fi sa organizez o escapada de 1 Decembrie intr-unul dintre cele mai frumoase orase ale lumii, in CAPE TOWN.

Excursia este organizata in colaborare cu prietenii de la Europa Travel, care recent au relansat programul Tropicana, care ofera circuite si sejururi low-cost in zona indepartate si impreuna cu care am lucrat sa gasim cele mai bune solutii de avioane, cazare si program. Deci, pe scurt, iata ce o sa facem:

O sa plecam pe 26 noiembrie la pranz in directia Cape Town, zburand cu Qatar Airways via Doha. Cum avem destul timp la dispozitie, vom da o fuga prin centrul Dohei inainte de a decola in cursul noptii in directia Cape Town, unde vom ajunge cu putin inainte de pranz. Pana luam bagajele, pana trecem de controlul pasapoartelor, vom fi in oras undeva in cursul dupa-amiezii. Hotelul se afla undeva in centrul orasului, la vreo jumatate de ora de mers pe drumul de promenada de pe malul marii, celebrul V&A. Si pentru ca unii dintre participanti vor fi obositi, am decis ca ziua aceea sa ramana program de voie (cel mai probabil, voi merge la V&A si prin oras). Ca idee, pe 1 decembrie, apusul soarelui la Cape Town este la ora 19:45.

Care e programul pentru zilele urmatoare?

In ziua urmatoare, vom face un tur de oras, vizitand principalele obiective turistice, iar in a doua parte a zilei, cine doreste urca, sus de tot, cu telecabina pe Table Mountain, pentru una dintre cele mai frumoase panorame urbane din lume. Pentru mine, cea mai frumoasa panorama urbana din lume este de pe Victoria Peak in Hong Kong, dar multa lume sustine ca panorama de pe Table Mountain asupra Cape Town-ului este numarul 1. Vom vedea J.

Daca prima zi „full” va fi dedicata explorarii urbane, ziua urmatoare va fi dedicata naturii. Vom merge in Rezervatia Capului, la Capul Bunei Sperante, pentru a vedea locul unde apele Oceanului Indian se intalnesc cu cele ale Atlanticului (se pare ca e o diferenta coloristica), ii vom vizita pe simpaticii pinguini de pe plaja Boulders. Nu, nu o sa te plimbi printre ei, nu e voie, dar ii poti observa de la o distanta destul de mica. Si vom incheia ziua cu o vizita la gradina botanica, una dintre cele mai frumoase din Africa.

Pentru multi, Africa de Sud este si tara vinului si, intr-adevar, zona adiacenta Cape Town-ului este zona viticola care a devenit faimoasa in intreaga lume in ultimii cativa ani. In plus, in zona viticola exista mai multe orasele si sate traditionale care par desprinse direct din Olanda. Unul dintre ele este Stellenbosch, dar ne vom mai duce in cateva localitati, pentru a ne bucura de unul dintre peisajele bucolice ale Africii de Sud si, evident, sa degustam niste vinuri. Cel mai cunoscut brand de vinuri sud-africane este „Two Oceans” pe care il poti gasi peste tot in lume (l-am vazut si prin hypermarketuri din Romania), dar, evident, vinurile care nu sunt produse pe scara larga sunt cele mai bune. Si le vom testa in zona viticola nr. 1 a Africii de Sud.

Ziua de 1 Decembrie poate fi sarbatorita in doua feluri – fie continuand sa vizitam Cape Town pe cont propriu (poti sa te duci la insula Robben, unde a fost inchis Nelson Mandela, hoinari prin diverse cartiere, sari cu parasuta sau facand scufundari in cusca pentru un rendez-vous cu rechinii) sau, tinand cont ca ne aflam in Africa, sa faci un safari de o zi. Evident, nu ne vom duce la faimosul parc national Kruger, care e la sute de kilometri distanta, in celalalt colt al tarii, la granita cu Mozambicul, dar am gasit un parc national, Aquila, o rezervatie privata la vreo doua ore de mers cu masina de Cape Town (atentie, trebuie sa ne sculam cu noaptea-n cap, animalele sunt active dimineata), unde se afla toti „big 5” – lei, rinoceri, bivoli, leoparzi si elefanti, alaturi de zebre, antilope si de multe alte vietati africane. Acum, nu poti baga mana in foc ca o sa-i vezi pe toti 5 – sunt aproape sigur ca rinoceri, bivoli si elefanti vom vedea, lei, e foarte probabil, dar daca vom vedea vreun leopard, trebuie sa fim realmente fericiti – eu am fost vreo 14 – 15 zile in total in parcurile nationale din Kenya si Tanzania si o singura data am vazut de foarte departe o coada de leopard atarnand dintr-un copac :). Dar ce pot sa va zic este ca daca iubesti animalele, un safari este absolut obligatoriu si va ramane de neuitat!

In ultima zi, vom lua micul dejun si ne vom duce la aeroport pentru zborul retur cu Qatar Airways spre Doha. Vom ajunge noaptea si vom decola spre Bucuresti la primele ore ale diminetii.

Cam asta este.

Pretul pachetului este de 1099 de euro + 499 de euro taxe aeroportuare si include zborul dus-intors cu cea mai buna companie aeriana din lume, Qatar Airways (conform Skytrax 2017), cazare 6 nopti in Cape Town la un hotel de 3 stele central, tururile specificate prin oras, zona viticola, pinguini, Capul Bunei Sperante (nu sunt incluse telecabina pe Table Mountain si safariul, care sunt optionale), unele mese.

Pentru mai multe informatii, uitati-va aici.

Pentru mai multe informatii, puteti sa ma intrebati pe mine la imperatortravel@yahoo.co.uk , pentru informatii si inscrieri, dati-i un mail Simonei David la adresa de mail simona.david@europatravel.ro.

Va astept!

Imagini Cape Town

Cape Town din elicopter 🙂

Orasul-mama al Africii

La poalele Table Mountain

Care poate fi urcat cu o telecabina rotitoare

Apus de soare la Cape Town

Se spune ca este una dintre cele mai frumoase panorame urbane din lume

Plaja cu pinguini de langa Cape Town

Hello !

Stellenbosch, tinutul vinurilor

Categorii:
Africa de Sud

• Ioan spune:

Dar Rio vazut de pe Corcovado nu v-a placut?:))

• Mona spune:

Arata beton ! Poti sa ne spui si cum se poate obtine viza pentru Africa de Sud ?

• antonioro spune:

Aia cu „vom hoinari prin diverse cartiere”…think again…SA are cea mai ridicata rata a criminalitatii din lume…nu-ti doresc sa-i intilnesti tete-a-tete pe „localnicii” negri ca abanosul.De cind i-au hacuit pe albi (si-i casapesc in continuare,nu crede in politically correct stories),the blacks fac legea(cel mai adesea cu pumnul sau cutzitul).Daca ti-a placut Rio si favelele celebre,you are going to enjoy Capetown…albii umbla numai in locuri pentru albi,iar cartierele,scolile frecventate de ei sint pazite de agenti inarmati ca-n Desert Storm.Totusi e bine ca esti barbat,daca erai femeie nu scapai fara un viol de welcome.Da,la TV e bucolic,great sharks,pinguini,podgorii,fete blonde afrikaans urindu-ti bun sosit pe tarimul lui Mandela & Co…sa-mi spui cum te-ai simtit cind mergeai pe trotuar si zeci de „locanici” colorati isi lingeau buzele (eventual isi ascuteau cutitele) la vederea unui gringo incintat de matira bucolica si exotica.Eu nu mai dau vreodata pe acolo,a fost ca-n Lord of the Rings,cind au cazut hobbit-ii intr-o colonie de orci si toti isi lingeau buzele ,inchipuindu-si festinul care va urma…

• Imperator spune:

Povestea imi suna similara cu cele despre Ferentari / Rahova si „visit Vaslui”. In ultimul an au fost 15 milioane turisti straini in Africa de Sud (o cifra similara cu Bulgaria si de 6 ori mai multi cati vin in Romania) dintre care sa inteleg vreo 10 milioane au fost ucisi, 5 milioane violati si 14,99 milioane jefuiti… hm. Am dubii.
      Am fost in Johannesburg care este un oras infinit mai periculos decat Cape Town si sunt zone intregi in care este mai safe decat in Centrul Vechi al Bucurestiului. Intre ele, nu se circula pe jos sau in transportul in comun si evident, sunt numeroase alte reguli, dar exista numeroase zone safe. Relativ la victimele criminalitatii din Africa de Sud, 90 – 95% dintre ei sunt negri d-aia inspaimantatori de abanos de care spui tu.
      Si inclusiv in regiunile safe sunt majoritari negrii … call them „coconuts” sau cum vrei, dar in zonele exclusiviste sunt mai multi negrii decat albi.

• Dan Dancu spune:

Referitor la cat este de „safe” in Africa de Sud sau in alte parti ale lumii am si eu o parere. Cape Town este un oras minunat ,unul din cele mai frumoase orase pe care le-am vazut ,si am vazut multe in cele 107 tari vizitate ( apropos Imperatore ,ma apropii tare din urma….) Am fost acum doi ani ,si in Cape Town si in alte orase din Africa ,considerate de unii foarte periculoase si pot spune ca nu este chiar asa. In zona V&A waterfront din Cape Town este ultra safe si am fost si ziua si noaptea fara sa vad macar o incercare de agresiune din partea cuiva. Dealtfel aici predomina albii,negrii fiind mai rar prezenti decat in alte parti ale orasului . Dar trebuie sa spun ca am fost pe jos si in downtown,o zona in care negrii sunt majoritari pe strazi, fara sa mi se intample nimic.Si se vedea clar ca sunt turist,caci mai aveam si un aparat foto atarnat de gat. Am mers pe jos km intregi pe stradutele din centru si inapoi in zona V&A waterfront unde eram cazat si totul a fost OK. Nu mai „speriati” lumea ,ca pericole pot exista peste tot in lume si in New York si in Londra sau Paris. Am fost si in Nairobi in Kenia ,aproape doua zile am hoinarit , si acolo chiar ca am fost singurul alb de pe strazi. In afara faptului ca se tot apropiau de mine diverse persoane cu propunerea sa-mi vanda ceva sa ma intrebe de unde sunt,sau sa-mi fie ghid la nu stiu ce atractie turistica ,nu s-a intamplat nimic. Daca ii refuzi politicos ,oamenii te lasa in pace.Anul acesta am fost printre altele in doua tari, Honduras si El Salvador,care chiar au cea mai mare rata de criminalitate si am fost doar eu cu sotia,nu in grup organizat ,fara nicio escorta si totul a fost OK.Am fost si in multe orase din Brazilia inclusiv in Rio,,fara nici cea mai mica peripetie.
      Asa ca mergeti fara frica nu va mai luati dupa fel si fel de stiri alarmiste ,ca nu este chiar asa.
      Iar Africa de Sud si in special Cape Town ,merita fara indoiala o vizita!