Cazari in Grecia. Unde am stat in Paros. Lilly Residence, pure luxury

Lilly Residence Paros

Lilly Residence, Paros

Daca in Santorini si Naxos, am stat cam cat mi-as fi dorit (in Santorini parca ar mai fi picat bine inca o zi), ei bine in ultimele doua insule – in Paros si in Mykonos nu am stat deloc prea mult. Doar o singura noapte (ma rog, din punct de vedere vizitat, o zi si un pic), dar in schimb, raman cu amintirea a doua insule minunate, inundate de flori printre cladiri de un alb stralucitor, dealuri cu panorame spectaculoase si plaje imense (Paros). De fapt, Paros a fost o surpriza – putin cunoscuta in Romania, Paros a fost o bijuterie – cu cateva sate absolut superbe (chiar si capitala o pot numi un sat mai mare, are circa 1000 locuitori), plaje geniale si privelisti de neuitat – nu voi uita prea curand cand am ambalat micuta masina pe care o inchiriasem sa urc pe unul din dealurile care domina coasta de est sa admir cel putin jumatate de Paros si o buna parte din insula invecinata Naxos. Ei bine, cand ma voi gandi la Paros, in plus, nu voi uita indiscutabil si hotelul in care am stat – Lilly Residence Paros in satucul Nousa, a doua localitate ca marime a insulei.

Sincer, am ramas cu gura cascata din momentul in care am deschis site-ul https://www.lillyresidence.gr/ . Arata wow. Aveam sa aflu ca aici fusese filmat cu vreo 2 ani in urma si reclama anuala a Greciei turistice si ca este unul dintre cele mai apreciate hoteluri din CIclade – o zona cunoscuta pentru hotelurile-boutique de lux si asta spune multe. De fapt nu este un hotel cu “camere” ci este un hotel cu “suites”, cu apartamente si foarte important pentru multi – este “adults-only”, cine nu vrea sa auda copii tipand sau harjonindu-se, trebuie sa-l ia serios in considerare.

Am ajuns la hotel dupa ce reprezentanta primariei din Paros mi-a aratat cateva locuri frumoase de pe insula. Hotelul este intr-un cartier select plin de hoteluri-boutique de lux si vilute de inchiriat. As zice ca este un mini-cartier al Noussei (localitate care are cateva sute de locuitori) foarte aproape de biserica care domina portul, dar si de cea mai cunoscuta crama de pe insula (si Paros produce vin, nu numai Naxos si Santorini !). In fata portii lui Lilly Residence era un BMW super elegant care nu s-a miscat de acolo cat timp am stat care evident reflecta luxul dinauntru.

Hotelul este construit elegant in stilul caselor traditionale din Ciclade, albe cu niste interioare inspirate din geologia pesterilor. Cum am urcat in curtea interioara (in care se afla o piscina ampla), restaurantul si diverse pavilioane in care puteai sa te relaxezi, am urcat undeva la etaj unde se afla apartamentele (suites). Ideea de baza este privacy – desi cladirea nu este prea mare, fiecare apartament are o zona pur privata – o portita indica de unde iti este “proprietatea”. Si punctul forte – multe camere au piscina lor proprie – o piscina destul de mare pentru doua persoane, iar in cazul camerei mele, era cumva incastrata in zidul care imi aducea aminte de cladirile, dar si canioanele cicladice. Ma uit un pic pe note si premii – CondeNast Traveller a spus ca este “Paros most stylish boutique hotel”, la fel si Lonely Planet, iar media notelor de pe booking variaza intre 9,5 si 9,6. Merita !

Cum am intrat, fara sa ma gandesc mi-am aruncat sandalele pentru a simti pamantul sub talpile goale, parca imi era frica sa nu murdaresc ceva. Interiorul aduce cu o hruba tipica unor case din Marea Egee, dar tras in registru modern si cu foarte mult bun gust. Este lux, dar nu ostentativ, de fapt acesta este adevaratul lux. Este un hotel in care traditia arhitecturala a Cicladelor este transformata in lux. Am intrat intr-un soi de living, in spate, se profila dormitorul imens. Sunt cred ca vreo 3 bai in suite (eu am avut parte de Diamond Suite) – doua unde se afla dusurile nu au usa, par un soi de nisa in “stanca”, iar cosmeticele nu erau de la orice producator, ci de la Hermes. Mai exista o camera in care poti sa stai sa te relaxezi inconjurat de niste frunze imense de palmier care iti dau ideea de exotic, de tropical. Nu, nu am avut timp sa ma lungesc aici, dar practic era o a doua camera.

Seara, in zona centrala a hotelului unde se afla barul-restaurant si piscina principala (in cazul in care piscina privata nu iti e de ajuns) se proiecteaza filme, indiferent daca e doar un singur privitor sau mai multi. Nu mai stiu ce film era, dar era unul mai vechi, un clasic care cred ca a fost filmat in Grecia. Deci experienta greceasca era oriunde te uitai J.

La fel ca si la celelalte hoteluri din Grecia, micul dejun nu a fost de tip-bufet (ma rog, nu stiu daca intr-un hotel boutique cu foarte putini oaspeti se justifica), asa ca am comandat dintr-un meniu, Tot personalul purta masti cu sfintenie, iar mesele erau departate in mod natural. Inutil sa spun ca micul dejun s-a servit afara, in aer liber, asa ca ajuta la minimizarea riscurilor aferante COVID-19. A… aveau si sampanie Moet la micul dejun :). Dar eu urma sa conduc, asa ca m-am abtinut. In timpul zilei, nu am stat la hotel, dar inteleg ca poti comanda ceva de mancare in timp ce stai in jurul piscinei, iar cocktailurile si sampania sunt la ordinea zilei.

Desi nu am fost pe plaja, inteleg ca e la vreo 2 minute de mers pe jos (sau cel putin asa am vazut eu), iar centrul Noussei e undeva la 10 minute (in caz ca nu te opresti la fiecare colt de strada sa mai faci o poza).

Punctul forte a fost de departe piscina privata. Nu am prea avut timp sa stau in ea decat noaptea dupa ce am revenit din plimbare, cand deja era destul de racoare afara (tocmai trecuse un uragan si apa se racise inclusiv in mare), dar atunci am descoperit ca de fapt piscina este incalzita. Trebuie doar sa spui cuiva din personal care apasa pe ceva butoane, si apa devenea brusc calda. Superb !

Personalul – de-a dreptul elegant si aproape ghicindu-ti dorintele. Evident cand iti descopereau preferintele culinare, erai rasfatat din belsug. Nu erau prea multi angajati, dar atentia la fiecare detaliu mi s-a parut incredibila.

Nu am solicitat alte servicii (cum ar fi rent-a-car, masina m-a asteptat in port), dar din toate feedbackurile pe care le-am citit despre Christos, managerul hotelului, poti sa ceri absolut orice, va reusi sa iti indeplineasca dorintele.

Pentru mai multe informatii, uitati-va pe site-ul hotelului Lilly Residence.

A fost cel mai frumos hotel in care am stat ? Nu stiu, poate, dar indiscutabil este unul dintre cele mai frumoase hoteluri de care m-am bucurat de cand am inceput sa calatoresc.  Singura problema la hotel ? Am stat mult prea putin !

Pentru mai multe lucruri despre insula, poti citi aici ––-> Paros

Imagini Lilly Residence – Paros

Lilly Residence

La intrare, e o „jivina” de lux

Lilly Residence piscina

Pe drumul spre camera, ma asteapta o piscina privata incalzita

Living Lilly Residence

Holul de la intrare

Dormitor Lilly Residence

Dormitorul vast (dusul e in nisa din stanga). Mai e un dus in alta parte a apartamentului

Dormitor

Sufragerie Lilly Residence

Livingul cu un aer de natura exotica

Hermes

In baie, geluri si sampoane de la Hermes

Terasa

In piscina privata

Chill…

In fata Lilly Residence Paros

Cartierul de vile si hoteluri boutique unde se afla Lilly Residence. Marea e acolo jos, in dreapta

Terasa noaptea

Seara de relaxare cu filme la Lilly Residence

Movies at Lilly Residence

Nu stiu exact ce film a fost 🙂

Chill in Lilly Residence

Dar era cu Grecia, mare si soare

Camera mea

Am preferat piscina, mai ales ca apa era incalzita 🙂