Azi, 13 decembrie, Blue Air face 13 ani! Sa-i uram la multi ani !

01. Blue Air Otopeni

Pentru cei care urmaresc sau lucreaza in aviatia romaneasca, 13 decembrie este „Ziua Blue Air”. Pentru ca in 13 decembrie, in 2004, decola prima cursa a companiei aeriene private low-cost Blue Air. Nu era prima companie aeriana romaneasca privata, mai fusesera si altele, care esuasera (Dac Air, Banat Air etc.), dar avea sa fie prima companie aeriana care sa se impuna pe piata, sa creasca, sa se extinda la nivel international si sa ajunga sa fie cea mai mare companie aeriana romaneasca, depasind de departe Tarom. Cine si-ar fi inchipuit in 2004 ca micul Blue Air, cu un singur avion, va ajunge sa transporte cu mult mai multi pasageri decat maretul transportator aerian de stat, cu numeroase avioane si zburand, atunci, pe patru continente?

Asa ca astazi, dupa 13 ani de operatiuni, Blue Air nu numai ca isi continua zborurile, dar și se extinde cu viteza. In acest moment, Blue Air are opt baze de operatiuni, cinci in Romania (Bucuresti, Bacau, Constanta, Iasi si Cluj-Napoca) si trei in strainatate (Torino, Larnaca si Liverpool). Acum, zboara pe doua continente (Europa si Asia / Orientul Apropiat), iar reteaua de zboruri se desfasoara intre Lisabona (la vest), Helsinki (la nord) si Tel Aviv (la sud si est). Cel mai lung zbor este Larnaca – Birmingham (operat de baza Larnaca), un zbor de cinci ore si ceva, iar din Romania, cel mai lung zbor este Bucuresti – Lisabona.

Daca, in 2004, erau cativa oameni, un avion si doar patru rute, in acest moment, Blue Air are nu mai putin de 1.450 de angajati in toata Europa, 29 de avioane, toate, Boeing 737 (diverse modele) si opereaza peste 100 de rute, la fiecare aproape 10 minute decoland un avion Blue Air undeva prin lume. In acesti 13 ani, avioanele Blue Air au parcurs 270 de milioane de kilometri (adica, de 6.762 de ori ocolul Pamantului), transportand peste 21 de milioane de pasageri (adica, mai multi decat intreaga populatie a Romaniei).

Si ca sa continui statisticile, subsemnatul a zburat cu Blue Air de 23 de ori, parcurgand 34.559 km, timp de doua zile, cinci ore si 43 deminute, cea mai lunga cursa efectuata fiind Bucuresti – Lisabona. Dintre toate companiile aeriene cu care am zburat, Blue Air se afla pe locul al 12-lea (dupa numarul de zboruri, dar si dupa kilometrii zburati).

Si pentru ca este o zi aniversara, nu pot decat sa le urez celor de la Blue zboruri cat mai linistite, sa se extinda in continuare si sa continue sa inoveze, asa cum au facut-o si pana acum. Si sa-i revad cu bine pe 3 februarie, cand voi zbura cu prima cursa Bucuresti – Tbilisi (e drept, un charter, dar nu se stie niciodata).

La multi ani!

 

PS: Cu ocazia “Zilei Blue Air”, cei de la Blue Air, poti sa castigi vouchere pentru avioane Blue Air… vezi aici pe Facebook.

blueair-logo
Categorii:
BlueAir

Comentarii

  • Polat spune:

    La multi ani blue air.

  • HALICI DANUT spune:

    Zbor an de an in ultimii 10 ani cu voi pe ruta Roma Fiumicino-Bucuresti Otopeni…nu pot sa critic Nimic, ba din contra, servicii impecabile.LA MULTI ANI BLUE AIR 😘😘😘

  • antonioro spune:

    O catastrofa de linie aeriana.Tocmai am zburat(pentru prima si ultima oara) cu Blue Air de la Valencia la Bucuresti.O “ experienta” ingrozitoare.O rabla de avion vechi de cel putin 15 ani,cu peretii decojitzi,mirosind a “statut” ,cu jumatate din luminile interioare nefunctionale,vinilinul de pe scaune crapat,scaunul rupt,nu-l puteam pune in pozitia “ up” pentru decolare.Insotitori de zbor obraznici si tupeisti,imbarcare si debatcare ca la autobuz,un haos total.Am fost pus sa platesc caruciorul de copil ca si bagaj de cala,pentru ca copilul nu avea sub 2 ani,ci 3.Incredibil!E o linie aeriana doar pentru romani,n-am vazut vreun spaniol in zborul asta.Pai,daca ei spun ca nu sint “ low cost”,apoi ce sint,la mizeria pe care o ofera.Daca mai adaugam vreo 40 euro,zburam cu KLM sau Lufthansa,civilizat,dar nevasta a insistat pt zbor direct…a regretat amarnic.Pe linga mizeria asta de companie aviatica,Wizz Air sau RyanAir par exemple de decenta si profesionalism,desi si alea sint tot niste autobuze zburatoare.Ca o paranteza,intre Sevilla si Valencia am zburat cu Vueling-ul spaniol-jos palaria,profesionalism,respect si customer service la maximum in niste avioane nou-noutze,la o fractiune de cost fata de grobianismul Blue Air.Companie tipic roameasca-preturi mari fara sa ofere nimic in schimb,traditionala imbogatire peste noapte.Noroc cu miile de capsunari pe care-i plimba prin Eiropa,altfel ar fi out of business fara discutie.

  • teodor spune:

    la multi ani unei companii ro,

    am zburat o sg data cu ei la nisa si voi mai zbura in ian,

    intradevar avionele nu sunt noi, dar spatiul dintre scaune e mai mare decat la cutia de conserve ryan air.
    pilotii sunt mai profi decat la ryan air, unde trantesc avionul la aterizare de zici ca se face bucati ( au doar juniorI ca piloti)

    pana la urma in conditii de pret similare, prefer sa dau banii unor romani

    iar

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest