Low cost-ul meu ideal, sfaturile lui Imperator pentru Blue Air…

Uite ca am inceput sa scriu post-uri pentru concursuri… Trebuia sa vina si momentul asta… E vorba de concursul lui Blue Air despre cum se poate face o cursa de low cost mai placuta… Asa ca am inceput sa ma gandesc ce mi-a placut la alte companii cu care am zburat si ce ar putea fi aplicabil pentru un low cost


Pai sa incepem cu brandu’ – o companie low cost nu iti ofera cine stie ce comfort sau mocaciuni… nu ai program de frequent flyer (desi Blue Air are si nu inteleg de ce), nu ai intrare la business lounge, nu ai meniuri individualizate (gen low calories, kosher, halal, veg, etc), nu ai aia, nu ai ailalta… Ai doar costuri reduse, dar trebuie sa ai mai mult decat atat… Cele mai de succes low cost-uri au facut compania sa fie fun – sa fie distractive, nu neaparat sa fie cele mai ieftine…

Asta incepe de la cum arata avionul… Daca te uiti la Blue Air are un design de companie clasica, business, cuminte, in banca ei. Asa ar putea arata si Taromul sau orice alta companie flagship. In schimb, alte companii low cost au culori mai “nebunatice” – de la portocaliul cam gay al lui Easy Jet la pozele cu stewardeze zambind de pe Air Asia. Intreg conceptul de fun poate fi reaplicat apoi si in cum arata site-ul – nu trebuie sa fi Air Bahamas sau Hawaiian Aloha ca sa folosesti culori vesele care sa-ti sugereze vacanta si buna dispozitie.

Personalul – compania aeriana Indiana Kingfisher avea politica “toate stewardezele noastre sunt fotomodele”. Nici fetele de pe Air Asia nu sunt de lepadat, tocmai am citit comentariile unui prieten care acum penduleaza intre Indonezia si Malaezia ca sunt “hot, hot, hot”… Nu mai mi-aduc aminte cum arata fetele de pe Blue Air, dar presupun ca sunt dragute. In schimb chiar daca nu sunt toate fotomodele, uniformele pot fi sexy, interesante si tineresti… Stewarzii de pe EasyJet sau Cebu Pacific sunt in t-shirt si cred ca imprima un aer informal la bord…

Cred ca asta este cheie – informalitatea la bord… Poti sa prezinti sfaturile de dinainte de decolare intr-un mod mai distractiv si prin stilul de interactiune cu clientii poti fi si usor mistocar… Stiti care e cel mai tare entertainment la bord care l-am avut vreodata ? Sa nu credeti ca ecranele transcontinentalelor Jumbo Jet ale lui Air France sau Cathay Pacific cu sute de filme, mii de clipuri musicale, jocuri si orice-ti trazneste prin cap… Nu ! Cea mai tare experienta am avut-o cu compania filipineza Cebu Pacific – nu aveau nevoie de filme si ecrane individuale… Seful de echipaj s-a transformat intr-un MC si a organizat competitii de karaoke intre pasageri folosing microfonul necesar pentru anunturi si concursuri de genul “cine are poza soacrei la el castiga un colac de salvare” – din acela de il folosesc copii la mare ! Sincer, a fost cel mai memorabil “entertainment on board” – tot avionul canta “who the fuck is Alice” !

Revista la bord poate fi de asemenea ceva care sa te binedispuna… Pe langa reportajele obisnuite despre destinatii, poate sa aibe si articole haioase… In Romanica, avem un numar destul de mare de rezolvitori de rebus – vad asta chiar si prin metro… La Blue Air, primeam moca ziarul Business Standard care intre timp si-a dat obstescul sfarsit… din nou Blue Air se voia business airline, dar nu e… Si tocmai asta e diferenta intre flagship airlines si companiile aeriene low cost de succes – primele sunt formale, scortoase, taman bune pentru oamenii care isi scriu prezentarile in avion…. Celelalte sunt pentru cei care joaca Starcraft pe laptop in zbor.

Chiar si mancarea oferita la vanzare poate fi fun si interesanta… Am citit undeva ca in America, se ofera pizza si Big Mac… Ma rog, nu stiu cum o fi pizza rece la 10.000 metri si am dubii ca se justifica vreun sistem de incalzire a mancarii la bord, dar pot sa vanda si altceva decat celebrele sandwich-uri Snack Attack…

O alta posibilitate moca este ca pilotul sau co-pilotul sa vorbeasca mai mult… De exemplu cand se trece pe langa vreun oras faimos sa spune ceva – “Bre, vedeti ca pe stanga e Viena” – pilotii americani au o logoree incredibila si am avut curse pe American Airlines sau Delta in care pilotul povestea despre orasul pe langa care trecea, inclusiv povesti personale distractive (ca or fi fost inventate sau nu,l habar n-am, dar am ras in hohote)… in general oamenii din industria aviatica sunt pasionati de calatorii, altfel nu s-ar fi angajat la o companie aeriana… El sau copilotul pot povesti despre locurile pe langa care trecem si din nou – e un cost zero pentru un low cost !

Nu stiu… cam astea as propune unei companii low-cost… Fii cool si simpatica, asta nu costa mult, dimpotriva… costumele stewardezelor nu e musai sa fie de la Versace, tricourile pot fi si de la C&A – dar sa fie cool !

Si pentru ca regula concursului este sa am un link catre site-ul Blue Air… iaca aici…. http://www.blueairweb.com/

Air Asia – nu arata fain ?

Culorile lui Cebu Pacific iti sugereaza buna dispozitie

Iar seful de cabina cheama oamenii la karaoke

Super idee la o companie sud-africana

Sau fetele de la Kingfisher (credeti-ma, in India asta inseamna foto-modele !)

Etichete:
·
Categorii:
Tips & Tricks · Transport

Comentarii

  • Succes la concurs!
    Eu nu am zburat pana acum cu low-cost, asa ca nu stiu cum este, dar sunt de acord cu tine ca ar trebui sa fie distractiv.

    VertAnge 7 septembrie 2010 8:07 Răspunde
  • Cred ca cei de la Blue Air au acum griji cu mult mai mari decat daca sunt destul de cool sau nu! Uite un exemplu:
    http://www.zf.ro/companii/blue-air-avea-datorii-de-79-mil-in-2009-cat-50-din-afaceri-7128713

    Pitzifelnic 7 septembrie 2010 9:26 Răspunde
  • @ Pitzi – de acord, dar asa a vrut concursul… Si sper ca Blue sa se mentina pentru ca asta ar da mana libera lui Wizz sa ridice preturile…

    Imperator 7 septembrie 2010 9:39 Răspunde
  • De ce scrii atat de prost? De ce nu-ti iei 5 minute sa te mai uiti o data pe texte?

    Anonymous 9 septembrie 2010 15:33 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii