Madalin Mancila: „Incerc prin activitatea de zi cu zi sa ma reinventez de fiecare data cand situatia o cere”

Madalin Mancila

De cand ma ocup de blog, unul din lucrurile faine care mi s-a intamplat este sa cunosc foarte multi oameni de la care am avut de invatat si cu care am avut placere sa interactionez. Dar cum background-ul meu de marketing & comunicare nu imi da pace, evident ca am fost foarte interesat sa aflu si cum se desfasoara marketingul in agentii de turism, companii aeriene, etc. De aceea, am inceput o serie de interviuri cu oameni de marketing din industrie. In interviul de astazi, o sa-l intalniti pe Madalin Mancila, marketerul – sef de la Happy Tour, Paravion si multe alte parti ale grupului Happy Tour 🙂 Despre marketing, competitie, actiuni de social media si nu in ultimul rand, omul Madalin Mancila.

Cine este Madalin Mancila

Madalin Mancila este, in primul si in primul rand, tatal unei fetite superbe pe nume Karina Stefania :). In rest, de loc sunt din Ploiesti si sunt mandru de asta, la baza sunt sportiv, am facut handbal de performanta, ani buni, la un liceu de specialitate din Ploiesti si, cum se spune, m-am nascut talent si am murit speranta :). M-am reorientat rapid catre Bucuresti, unde am inceput facultatea si, la foarte scurt timp, am inceput sa lucrez in turism. Asta asa, pe scurt, despre mine.

Dar omul de marketing Madalin Mancila?

Ca om de marketing, sincer, nu cred ca insemn foarte mult pentru industria in care lucrez, cel putin deocamdata. Incerc prin activitatea de zi cu zi sa ma reinventez de fiecare data cand situatia o cere, iar pe langa jobul care imi ocupa aproape tot timpul, ma straduiesc, impreuna cu cativa colaboratori de nadejde, sa dezvolt proiectul Turism Market, unul dintre putinele proiecte dedicate industriei de turism si specialistilor din domeniu.

Cum ai ajuns in turism? Si de ce tocmai in marketing?

In turism am ajuns absolut intamplator. Prietenii mei cu care imparteam un apartament in Bucuresti lucrau in industrie, asa ca inevitabilul s-a produs :). Am inceput sa lucrez pentru Romantic Travel, o agentie extrem de cunoscuta in vremea respectiva si extrem de activa in zona de marketing. Personal nu am facut marketing pentru Romantic, insa in mod cert am invatat foooarte multe lucruri. Practic, ascensiunea mea profesionala si pasiunea pentru marketing au inceput de acolo, datorita lucrurilor pe care le-am invatat si datorita oamenilor care m-au invatat.

De mai bine de cinci ani ai ajuns la Happy Tour. Ce s-a intamplat in anii acestia in Happy Tour?

Sincer, nici nu imi vine sa cred ca s-au facut cinci ani de cand lucrez pentru Happy Tour. In acesti ani am avut parte de provocari la care nici nu visam. Aici am ajuns sa lucrez in marketing, iar asta a facut ca fiecare zi petrecuta la birou sa fie o adevarata placere. Eu cred ca rezultatele vin atat in urma multelor ore de munca, cat mai ales in urma pasiunii pe care o depui zi de zi.

In acesti cinci ani, lucrurile au evoluat intr-un ritm nebun. Am trecut de la un business de familie la unul corporatist, am trecut de la grija pentru un brand la grija pentru patru branduri (Happy Tour, Paravion, Travel House, Prestige Tours), am trecut de la un departament de marketing format din subsemnatul la un departament in care acum activeaza cinci oameni, am trecut de la 60 de colegi la aproape 150 de colegi, am ajuns de la trei agentii de strada sa ne laudam cu peste 70 de agentii asociate in toata tara cobrand-uite Happy Tour, am trecut de la un management antreprenorial la unul structurat condus de un Top Management si un Consiliu Director. Schimbari au fost multe in cei cinci ani, insa ceea ce a ramas totdeauna constanta au fost calitatea produselor si garantia oferita de cel mai mare grup de companii din Romania. Happy Tour Group.

Dar in industria turistica romaneasca?

Industria turistica romaneasca a avut destul de mult de suferit in urma crizei care inca nu s-a incheiat, din pacate. Consider insa ca acest soc a fost benefic in special turistilor, care apeleaza la agentiile de turism. De ce spun asta? Pentru ca sunt convins de faptul ca pe piata vor ramane doar cei care pot oferi calitate la standarde inalte, care pot oferi garantii clientilor si care se vor  pastra inventivi si creativi mai ales in distributia mesajului propriu. Desi lucrez intr-o industrie destul de mica, cu margini foarte mici, privesc viitorul extrem de optimist 🙂

Grupul Happy Tour e format din mai multe companii. Poti sa le prezinti pe fiecare? Care este pozitionarea fiecarei companii din grup? Nu se calca pe picioare una peste alta?

Grupul Happy Tour este format in acest moment din patru companii, cinci branduri, dar si din alte cateva sub-branduri, daca le pot spune asa.

Pe scurt, Happy Tour – Corporate Travel Management impreuna cu FCM reprezinta brandul de corporate travel, Happy Tour – Leisure Travel Management se adreseaza clientilor directi, dornici de vacante reusite, Happy Tour – Agentie Asociata reprezinta brandul unui program la care se lucreaza intens de aproximativ doi ani si care a dezvoltat pana acum peste 70 de agentii cobranding Happy Tour, Travel House reprezinta brandul de luxury al grupului, Paravion este brandul cu cea mai mare notorietate in randul agentiilor online, Prestige Tours reprezinta fabrica noastra de vacante, fiind practic singurul turoperator dedicat 100% zonei B2B.

Provocarea cea mai mare o reprezinta evitarea “canibalizarii” activitatilor. Muncim la asta zi de zi si cred eu ca pana acum ne-a iesitJ.

Hai sa ne concentram putin pe Happy Tour. Care este point of difference-ul fata de alta companie similara de pe piata? Ce oferiti voi mai bine sau diferit?

Gandeste-te numai la faptul ca Happy Tour acopera toate liniile de business posibile din aceasta industrie. Suntem capabili sa oferim solutii integrate, sa garantam o calitate superioara produselor noastre si, ceea ce este cel mai important, stabilitatea financiara de care ne bucuram ofera tuturor clientilor Happy Tour garantia ca vacanta lor devine realitate.

Dar Paravion? Pe net sunt nu stiu cate motoare de cautare bilete de avion. De ce as folosi Paravion?

Paravion reprezinta pentru mine o poveste de mare succes, din care nu ma mai satur sa invat. Paravion este primul brand de profil din Romania si a fost dezvoltat de o echipa mica, dar cu o ambitie extrem de mare. Te sfatuiesc sa alegi Paravion nu doar pentru ca reprezinta un brand, ci si ca platforma de rezervari, dar si pentru ca siguranta platilor tale online sunt la cel mai inalt nivel. De asemenea, nu as vrea sa privesti Paravion doar ca pe un simplu motor de bilete de avion online pentru ca Paravion este cu mult mai mult decat atat. Investitia de care s-a bucurat platforma anul trecut a facut ca diversitatea produselor sa fie foarte mare, de la un simplu bilet de avion, am ajuns sa putem vinde chartere online, sa oferim last minutes in timp real si sa punem la dispozitia clientilor nostri  primul cos de cumparaturi online din domeniul turismului.

Care este strategia de comunicare pentru Happy Tour? Ce mijoace de comunicare folositi? Dar pentru Paravion?

Aici as putea sa-ti povestesc cat pentru 10 interviuri :), insa, pe scurt, mijloacele de comunicare pe care le folosim pentru fiecare linie de business trebuie sa fie intocmai cu nevoile noastre imediate. Nu suntem focusati pe un canal sau altul, experimentam tot timpul, culegem feedback, ne repozitionam cand este cazul, incercam din nou, apasam acceleratia atunci cand identificam oportunitatile si perseveram intotdeauna 🙂

Recent ai inceput un program intitulat “Paravion sustine blogosfera de travel”. De unde v-a venit ideea asta? De ce crezi ca Paravion ar avea de castigat din acest program?

A fost o idee venita in special din deschiderea noastra, a celor din echipa, pentru blogosfera in general. Evident, slabiciunea noastra este si va ramane zona de travelJ. Stim ca aceasta comunitate este inca in dezvoltare, stim cat de multa munca este necesara dezvoltarii un blog de succes, stim ca in foarte multe cazuri experientele personale ale unui blogger au in spate cheltuieli personale.

Ce are de castigat Paravion in urma acestui program?

In primul rand satisfactia incercarii de a sprijini, intr-un fel sau altul, cativa oameni pasionati de calatorie, pe de o parte, si foarte talentati in ale povestitului, pe de alta parte.

Pentru toate acestea, dar si pentru multe alte motive, “Paravion sustine blogosfera de travel” .

In ce a constat concret acest program pana acum? Pe cine targetati?

Primul pas a fost acela de a invita reprezentatii blogurilor de travel in standul Happy Tour Group in zona Paravion din cadrul Targului de Turism din Romania. Am oferit astfel ocazia tuturor bloggerilor sa participe activ la poate cel mai important eveniment al industriei, sa posteze live, sa ia pulsul pietei, sa se intalneasca cu fanii etc. A doua etapa a fost reprezentata de o mica actiune la munte, in care fiecare a avut ocazia sa se prezinte, sa se cunoasca si, de ce nu, sa se distreze intr-un mediu complet informal.

Aveti vreun feedback dupa primele episoade?

Feedbackurile au fost extreme de bune, faptul ca am oferit ocazia bloggerilor de a iesi putin din mediul virtual a fost primit cu bratele deschise de toti cei implicati. Aceste reactii pozitive ne incurajeaza sa continuam demersul nostru sub o forma sau alta.

Alte feedbackuri le voi avea in urma campaniilor punctuale.

Paralela 45 s-a implicat, e drept ca partener secundar, in foarte promovata campanie “Redescopera Romania”. Cum vei raspunde acestei provocari?

Sincer, ma bucur foarte mult de faptul ca Paralela 45 a fost implicata in acest proiect. Asta inseamna ca suntem pe drumul cel bun din punctul de vedere al comunicarii :). Provocarile ne motiveaza si ne responsabilizeaza :).

Iar la final, spune-ne cate ceva despre turistul Madalin Mancila. Ce tip de turism preferi, unde ti-a placut cel mai mult?

Sincer, eu sunt disperat dupa mare si plaja. Dupa casatorie, sotia m-a convertit intr-un city breaker convins, iar acum, dupa nasterea Karinei, sunt nevoit sa imbin plaja cu calatoriile scurte. Sunt un norocos, nu?

Si ca sa fie inca un al doilea final… poti sa ne spui si despre bloggerul Madalin Mancila… Despre ce scrie si, mai ales, de ce :).

Ca blogger, incerc ca prin fiecare articol sa aduc plus valoare imaginii industriei din care imi castig banii. Incerc sa mentin un echilibru perfect. Evident, nu reusesc de fiecare data.

Iti multumesc pentru interviu.

Acest articol precum si altele care vor urma vin de asemenea in sprijinul Conferintei Travel Tech 2012. Profesionistii in turism care doresc sa afle ultimele noutati din domeniu sunt asteptati la conferinta care se va desfasura pe 10 octombrie 2012 la Cluj-Napoca

Madalin Mancila la birou

Madalin Mancila Paravion

Madalin Mancila cu fiica

Madalin Mancila la Venetia

6. Poza-HT.jpg

Categorii:
Interviu

Comentarii

  • Bravo fratele meu, esti vedeta acum! 🙂

    Razvan Pascu 25 mai 2012 10:11 Răspunde
    • Adica vrei sa spui ca pana acum nu am fost?:)

      Madalin 25 mai 2012 10:53 Răspunde
  • Sa nu pateasca si Happy Tour ca Taromul, acum ca o au si ei pe d-soara R. Brutaru in board! S-ar duce pe apa Sambetei atata amar de marketing, nu? 🙂

    Pitzifelnic 25 mai 2012 10:36 Răspunde
    • :)). Buna observatia.
      Nu imi fac probleme pt ca macar la Happy Tour nu exista implicatii politice:). E ok, suntem safe:)

      Madalin 25 mai 2012 10:54 Răspunde
      • Bai Madalin, ce PR bun aveti acolo la Happy Tour, vad ca lumea a aflat super repede aceasta stire 😛

        Razvan Pascu 25 mai 2012 13:24 Răspunde
        • Normal:) Care lume, apropo.

          Madalin 25 mai 2012 13:30 Răspunde
          • Lumea lu’ Pitzi si Razvan!

            Pitzifelnic 25 mai 2012 16:03
    • Sincer, mie imi place ce a facut Ruxandra Brutaru la Tarom. A dezmortit o companie in letargie. Faptul ca au pierderi, altele sunt interesele, don’t worry.

      Imperator 25 mai 2012 11:02 Răspunde
  • F fain. Dar Christian Tour si Perfect sunt inainte si au pachete super faine.

    Mihai 14 iulie 2014 12:12 Răspunde
  • Mihai, cu cat concurenta e mai apriga cu atat clientul este mai fericit. Nu-i asa ?:)

    Madalin 14 iulie 2014 17:03 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii