In ultimii ani, am asistat la o ofensiva fara precedent ale birourilor de turism (sau ministerelor de resort in tarile fara birouri de promovare turistica cum este si cazul Romaniei) in promovarea tarilor, a regiunilor, a oraselor. Unele birouri de turism au ajuns sa investeasca sume fabuloase in campanii de marketing, altele mai putin – fiecare, dupa buget si dupa importanta data turismului. Dar, evident, inainte de a arunca cu banii pe TV, radio, panouri sau internet, toti au trebuit sa-si faca o strategie de comunicare si sa-si dezvolte identitatea de brand… Astazi, vreau insa sa va prezint logo-urile si sloganele create de fiecare tara europeana. Toate tarile au cate un logo, mai bun sau mai rau, dar am avut surpriza sa caut mult si bine dupa sloganele turistice ale unor tari chiar dezvoltate si sa nu le gasesc. Desi am incercat sa gasesc ultimele slogane si logo-uri, nu bag in foc ca sunt ultimele, ultimele, ce e cert este ca sunt de data recenta.
V-as ruga sa participati la discutie, comentand care va place, care nu, dar mai ales care v-ar atrage sa vizitati respectiva tara si de ce. Evident, am inclus si Romania noastra 🙂
Albania – O noua dragoste mediteraneeana (A New Mediterranean Love)
Andorra – Tara Pirineilor (Andorra. The Pyrenean Country)
Asta trebuie sa fie Austria (This has got to be Austria)
Belarus, ospitalitate dincolo de granite (Hospitality beyond borders)
Belgia – visul unui iubitor de mancare, raiul unui bautor de bere (A food lover’s dream, A beer lover’s heaven)
Bosnia-Hertegovina: Tara in forma de inima (The Heart Shaped Land)
Bulgaria – Magia traieste aici (Magic lives here)
Czech Repub- Like
Cipru – in inima ta (in your heart)
Croatia – cum a fost candva Mediterana (The Mediterranean as it once was)
Elvetia – fi natural ! (Get Natural)
Bine ati venit in Estonia ! (Welcome to Estonia !)
Mi-as fi dorit sa fiu in Finlanda (I wish I was in Finland)
Franta – ne intalnim in Franta (Rendez-vous en France)
Georgia – Europa incepe de aici (Europe starts here)
Germania – Destinatie de calatorie (The travel destination)
Tu in Grecia (You in Greece)
Irlanda – un inspiratia curge (Where inspiration flows)
Vino si fi inspirat de Islanda (Come and be inspired by Iceland)
Italia – Mult mai mult (Much more)
Letonia – cel mai bine o savurezi incet (Best enjoyed slowly)
Lituania – Vezi-o ! Simte-o ! Iubeste-o ! (See it ! Feel it ! Love it !)
Centrul verde al Europei (Green center of Europe)
Malta – Cu adevarat mediteraneeana (Truly Mediterranean)
UK – Esti invitat (You are invited)
Slogan – in curs de dezvoltare
Muntenegru – Frumusete salbatica (Wild beauty)
Doar fi. In Olanda (Just be. In Holland)
Muta-ti imaginatia ! (Move your imagination !)
Portugalia – Frumusetea simplitatii (Beauty of simplicity)
Romania – Exploreaza Gradina Carpatina (Explore the Carpathian Garden !)
Rusia mea (My Russia)
Serbia – Viata in ritmul bataii de inima (Life in the Rhythm of the Heartbeat!)
Slovacia – Marea Tara Mica (Little Big Country)
Joc de cuvinte – Simt Slovenia, Simt Dragoste (Love) (I feel SLOVEnia)
Am Nevoie de Spania (I need Spain)
Turcia va intampina (Turkey welcomes you)
Ungaria – dragoste de viata (A love for life)
Cred ca era bine daca ramaneau si sloganele in engleza. De multe ori traducerea le ia din armonie. Ultima desi imi place mult tara – Ungaria imi pare putin ironica „dragoste de viata” dar au una din cele mai mai rate ale sinuciderii din lume
Nu ma pricep la marketing ca tine, Cezar, dar dpmdv un clasament ar fi cam asa.
Logo:
1) Turcia – mi se pare arhicunoscut si reprezentativ font-ul folosit. Daca as vedea scris Grecia cu fontul respectiv tot la Turcia m-as gandi.
2) Olanda – simplu, apeleaza la una dintre particularitatile pentru care e cunoscuta tara lalelelor.
3) Croatia – combinatia foarte reusita de culori care duc cu gandul la plaja/soare/mare
4) Bulgaria – poate si pentru ca a fost promovat foarte mult. Se promoveaza ca o gradina insorita.
Slogan:
1) Slovakia – mie-mi plac jocurile de cuvinte.
2) Slovenia – again joc de cuvinte. Mi se pare o alegere inspirata.
3) Croatia – face apel la amintiri pentru a trezi sentimente
4) Malta – din nou referire la mediterana, locul unde-si face concediul cam toata europa (centrala si nordica).
Uitandu-ma la lista asta, bag eu de seama ca Romania sta chiar foarte bine !!!!
1.Croatia imi place sloganul.
2.Turcia foarte bine stilizat logo-ul.
3. Romania arata bine.
4. I need Spain – e tare
Salut,
O corectie: ai scris gresit traducerea pentru sloganurile Islandei si Olandei (cu un singur i). De asemenea, corect este sloganuri, nu slogane. In rest, mi-a placut articolul.
P.S. Multumesc pentru ponturile legate de Maroc.
Sloganul Ungariei es
Hungary, a love for life!
Tradus nu suna prea bine…
Corectie la logo-ul Ungariei: „A love for life” as traduce prin „O dragoste pentru toata viata”. Suna mai bine si cred ca asta au vrut si ungurii sa zica.
IN SFIRSIT CINEVA CINE STIE CE VB!!!
Am adaugat si versiunile in limba engleza (sau franceza in cazul evident al Frantei :))
Filmuletul de prezentare al Croatiei este demential, cel mai bun pe care l-am vazut, dar sloganul suna atat de aiurea incat din prima m-am intrebat ce o fi fost in capul lor… acum că l-am regasit si aici m-a iritat si mai tare 😀
Cat despre Polonia, nu imi zi ca ai tradus Move your imagination! cu Muta-ti imaginatia! :)) Cred ca vor sa spuna ca tara e dincolo de imaginatie si o traducere mai putin de lemn cred ca ar fi „Iţi depăşeşte imaginaţia” deşi nici asta nu suna spectaculos.
Well, la drept vorbind nu mi se par cine stie ce chestii, România aş zice că stă chiar bine 😀
Cezaricaaaaa:). Vezi ca ai uitat unul din preferatele mele, dar e din Asia: incredible India. Si da, revazandu-le ma conving ca este unul dintre cele mai proaste, undeva acolo cu Albania, Armeniia, Azerbaidjan. Acum toate logourile au trendul asta de vreo cativa ani cu brushstrocuri, culori naucitoare etc. Tocmai de acee e de apreciat Croatia care are acest logo de vreo cinshpe ani. Si sloganul e demential. Uk si-l schimba regulat, anul asta este: sport/business/culture/etc is Great Britain. Dar mi se pare foarte bun. Andorra cred ca are logo-ul asta de 100 de ani, e cam invechit ca look, dar isi face treaba. In plus e foarte practic, usor de plasat si reprodus. Am fost de 3 ori si numai ca nu am avut si o stampila in cap cu logo ul cela. In rest , Bulgaria foarte bun , Czech – modern, dragut… Si te duce cu gandul la ceea ce inseamna Cehia. Slovenia e demential-apropos din cate tin minte dare e posibil sa ma insel a fost un winner la golden drum , un roman. Sau a fost doar un poster? In fine. Malta bun desi cam comun, italiansi irlanda foarte bune, dar in special din cauza taglineului. Letonia si Finlanda , proaste rau. Germania si Austria , ma abtin. Cine face masini ca unii si strudel ca ailalti are dreptul sa fie mai sec:)
Cele mai inspirate imi par a fi cele ale Cehiei, Olandei, Albaniei si Turciei. Romania nu sta rau la acest logo, dar cred ca problema reala de atunci a fost costul mare cu parfum de coruptie. Problema secundara a fost (presupusa) imitatie a altui logo.
Turkey. Si instant gandul ma duce la istanbul:)
Degeaba ca tot Irlanda e nr1!!!
[…] trecuta am publicat un articol despre logourile si sloganurile turistice ale diverselor tari europene. Se pare ca articolul a fost interesant pentru o parte dintre voi si de aceea am fost tentat sa mai […]
Pot fi acuzat de subiectivism, dar culmea cele mai tari sloganuri in opinia mea sunt ale tarilor la care tin f mult: Bulgaria, Croatia si Bosnia.
In plus, mi-au placut si de la Slovacia si Slovenia.
Mi-e imi plac sloganul si logo-ul Elvetiei pt sunt exact cum vad eu tara asta: curata, precisa and with a little bit of
glow 🙂
as vrea sa stiu daca acestetraduceri au fost facute de un traducator autorizat sau amator? sunteti la curent daca asunt folosite in varianta aceasta in limba romana?
Eu le-am tradus, iar imensa lor majoritate nu sunt folosite in limba romana pentru ca Romania nu este o tara-tinta pentru foarte multe birouri de turism nationale.
MOLDOVA. DISCOVER TREASURES!
Turcia, Cehia, Slovenia, Elveția