Fly Niki si Germanwings se retrag, apare Air Berlin.

Air Berlin.jpg

Forfota mare printre companiile aeriene din spatiul german… In ultima perioada, au avut loc numeroase schimbari printre companiile aeriene din spatiul germanic care opereaza spre Romania care si pe mine m-au zapacit. Asa ca m-am apucat sa le iau la mana: deci Fly Niki si Germanwings pleaca din Romania, iar Air Berlin isi face aparitia pe Otopeni. S-o luam una dupa alta.

Cei care zburati mai des la Viena, am stiri proaste. Compania low-cost Fly Niki a inceput sa opereze in Bucuresti prin 2010 si a ajuns sa aibe chiar si 4 zboruri pe zi la preturi destul de mici. Fly Niki i-a obligat pe cei de la Austrian Airlines sa taie deseori preturile sub 100 euro si sa o tina din promotie in promotie. Desi nu cred ca le mergea rau (am zburat asta-vara cu Fly Niki si avionul era plin), se pare ca retragerea de pe ruta Bucuresti – Viena se datoreaza faptului ca Fly Niki va renunta la avioanele lor mici, Embraer 190 (cu putin peste 100 locuri), iar cel mai mic avion din flota existenta are 150 locuri si probabil austriecii nu cred ca il vor umple. Deci, dragi iubitori de citybreak-uri la Viena, din pacate, s-ar putea sa vedem niste cresteri de preturi pe ruta asta, ramasa fara operator low-cost.

In schimb, firma mama a Fly Niki, nemtii de la Air Berlin au venit in Otopeni, oferind curse pe ruta Bucuresti – Berlin (oferind ulterior conexiuni bune spre tarile scandinave sau trans-continentale). Prompt, Lufthansa a taiat preturile pe ruta Bucuresti – Berlin la 99 euro (vedeti ca doar azi si maine puteti lua bilete la 99 euro). Simuland preturile la Air Berlin pentru luna mai, preturile variaza intre 114 si 142 euro in functie de zi. Un Oslo sau o Copenhaga in aceeasi perioada, gasesti la vreo 200 euro.

Cealalta companie germana care se retrage este Germanwings, compania low-cost a Lufthansei. Ultimul lor zbor pe ruta Bucuresti – Koln/Bonn va avea loc la sfarsitul lunii ianuarie. In cazul lui Germanwings, cred ca este doar un „la revedere” temporar. Grupul Lufthansa se restructureaza, in urmatorii ani pasand rutele intra-europene (cu exceptia spre hub-urile Frankfurt si Munchen) lui Germanwings. Din Bucuresti, Lufthansa mai are rute si spre Dusseldorf si Berlin, deci, probabil, in urmatoarele 24 luni, ii vom revedea pe cei de la Germanwings revenind si operand aceste rute secundare. Miscarea Lufthansa de a ceda rutele europene unei subsidiare low-cost este o miscare pe care o vom vedea din ce in ce mai des… Iberia / Iberia Express au fost primii, Air France a anuntat ca va folosi subsidiare low cost pentru zboruri in Europa, probabil si British ii va urma in curand. Succesul unui Ryanair, Wizz sau Easyjet obliga companiile clasice sa isi regandeasca strategia pentru a putea sa se bata de la egal la egal cu low-costurile consacrate.

Per ansamblu, pe termen scurt, vom vedea probabil tarife crescute pe relatia Viena si mai mici spre Berlin. Sa fie bine ? Sa fie rau ?

Surse info: Airclicks si Airbuzz

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Sper sa revina Blue Air cu zboruri pe ruta OTP – VIE. Cu Wizzair nu am nici o speranta pentru OTP – BTS (cel putin) dupa scandalul care a fost dupa deschiderea rutei BTS – FCO. Poate, poate ca Ryanair va deschide BTS – OTP mai ales ca are o baza la BTS. Intr-adevar, si eu cred ca tarifele pe ruta OTP – VIE vor creste.

    Croco 16 ianuarie 2013 17:12 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii