Blue Air continua cresterea spectaculoasa inceputa acum vreo 2–3 ani, deschizand a opta baza operationala si a cincea in Romania. Dupa Bucuresti, Bacau, Iasi si Cluj-Napoca, pe data de 26 aprilie a devenit operationala si baza Constanta, un avion de tip Boeing 737 fiind pozitionat pe Aeroportul „Mihail Kogalniceanu” de langa Constanta. Evenimentul a fost sarbatorit in consecinta, fiind, dupa cum spuneau unii vorbitori, „un moment istoric”. La prima vedere, poate parea exagerat, dar sa stiti ca nu e chiar asa. Aeroportul Constanta, desi unul dintre cele mai mari din Romania, este si unul dintre cele mai pustii… Pana la venirea lui Blue, doar Turkish mai zbura, la Istanbul, iar Wizz, la Luton. Si cam atat. Iar Blue a venit, buff, cu opt rute, dintre care patru interne. Asa ca pentru Constanta, chiar a fost un moment istoric.
Sincer sa fiu, mie-mi pare o dovada de curaj. Dar, de fapt, foarte multe lucruri pe care le-a facut Blue in ultimii ani au fost niste acte de curaj. Act de curaj a fost sa deschida baze in strainatate – la Larnaca, Torino si Liverpool, Blue Air fiind, poate, singura companie multinationala romaneasca (pe vremuri mai era Rompetrol, dar, intre timp, aceasta a devenit o companie kazaho-chineza). Act de curaj a fost sa tot lanseze rute noi pe banda rulanta, devenind cea mai mare companie aeriana romaneasca, depasind în viteza Taromul. Un mare act de curaj este sa renunte la a fi o companie low-cost, indreptandu-se spre modelul de „companie hibrid”… Pana una-alta, pariurile s-au dovedit reusite, sper ca si pariul cu baza de la Constanta sa reuseasca.
Ce s-a intamplat la Constanta? Pai, in primul rand, cand am ajuns la „Mihail Kogalniceanu” era plin cu lume – oficialitati, ziaristi locali, oameni de aviatie, lume si popor. Desi zona de imbarcare parea neschimbata de pe vremea lui Impuscatu’, zona Blue Air era vesela si festiva… si nu s-au bagat incredibil de multi bani, nici nu stiti cum pot schimba atmosfera cateva zeci de baloane alb-albastre si vreo doua-trei bannere.
Am trecut pe sub arcul de triumf de baloane chiar in sala de imbarcare, unde s-a tinut conferinta de presa. Pe afara, zburau mai multe MIG-uri romanesti si Typhoonuri englezesti, dar parca asa se punctau mai bine ideile. S-au prezentat cele opt destinatii, din nou, s-a subliniat ca este un pariu al lui Blue Air de a conecta Constanta de principalele patru aeroporturi din Moldova si Ardeal, dar si cu patru dintre cele mai mari metropole ale Europei – Roma, Milano, Bruxelles si Paris. Cei de la Asociatia Litoral – Delta, care se ocupa de promovarea Litoralului atat in Romania, cat si in strainatate, au precizat ca sunt parteneri Blue Air, anuntand o campanie puternica de promovare a zborurilor in cele patru orase romanesti care vor fi conectate, incepand cu iunie, de Litoral.
A urmat momentul in care aeronava Blue Air a aterizat, fiind intampinata de deja traditionalele tunuri de apa de bun-venit. Nu era o cursa regulata, de fapt avionul a venit gol de la Bucuresti, dar a intrat in paine fix de a doua zi, cand urma sa zboare spre Roma. Evident, nu au lipsit tortul de rigoare, zambete si urari de succes.
Si sper sa aiba succes. Cum sper ca orice ruta sau companie aeriana, operand din Romania, are succes. Pentru ca avem nevoie de cat mai multe conexiuni cu lumea, de cat mai multe rute aeriene, de cat mai multi pasageri… Si pentru binele Constantei si al Dobrogei, noile rute Blue Air sa fie pline.
Rutele operate din si spre Constanta sunt:
Cluj-Napoca – primul zbor: 15 iunie 2017. 2 zboruri pe saptamana: joia si duminica
Iasi – primul zbor: 19 iunie 2017. 1 zbor pe saptamana: luni
Timisoara – primul zbor: 16 iunie 2017. 2 zboruri pe saptamana: vinerea si duminica
Oradea – primul zbor: 19 iunie 2017. 1 zbor pe saptamana: luni.
Roma Fiumicino – primul zbor: 27 aprilie 2017. 3 zboruri pe saptamana: marti, joi, sambata
Milano Bergamo – primul zbor : 30 aprilie 2017. 1 zbor pe saptamana : miercuri si duminica
Paris Beauvais – primul zbor : 29 aprilie 2017. 2 zboruri pe saptamana : miercurea si sambata
Bruxelles National – primul zbor : 19 mai 2017. 1 zbor pe saptamana : vineri
Biletele pot fi achizitionate on-line de pe site-ul companiei aeriene.
Bafta !
Inaugurarea bazei Blue Air de la Constanta
He, he, pe aeroportul asta aterizam pentru prima oara in viata in 1991 ! Nu cred ca s-a schimbat prea mult 🙂
Welcome to Blue Air !
Comitetul de intampinare 🙂
Sa ma pozez pana apar vorbitorii !
Iata-i !
Sala plina, interesul presei locale e mare
Au fost de fata si ofiteri de la baza NATO de pe aeroport
Pe afara, se mai plimbau si avioane de lupta
Cu echipa Blue Air
Traditionalul salut cu apa pentru avionul de Constanta
Turul de onoare 😉
Gata, stop
Stop !
Tortul de rigoare 🙂
Si sa mearga bine !
Inițial, m-a bucurat introducerea zborului Iasi-Constanta, gandindu-ma ca vom putea si noi, ca bucurestenii, sa „tragem o fuga”la mare in weekend. Doar ca mi-a trecut bucuria dupa ce am văzut ca esti obligat sa pleci luni si sa te întorci tot intr-o luni si, OMG, la ce tarife! E drept ca alternativele sunt vreo 9 ore cu un tren jegos, ori vreo 6 cu masina, dar nici 500 de lei pe sens cu BlueAir nu dau 🙁
@miki, cursele interne sunt promovate ca sezoniere, dar de fapt sunt mai mult curse charter.
Am fost in concediu la Roma si am plecat initial de pe Otopeni – obositor, dar ne-am intors cu prima cursa de Roma – Constanta si a fost minunat…alta viata sa ajungi acasa din aeroport in jumatate de ora.Bravo si la mai mare…
Prețul ăla este și pentru că în mod sigur au fost deja rezervate multe bilete în ziua respectivă. De la Oradea prețurile porneau când am verificat eu de la 19 euro.
Fiind un experiment, probabil că anul acesta nu vor fi curse cu o frecvență mai mare de 1/7 spre Constanța din niciun oraș din cele 4 (Oradea, Iași, Timișoara și Cluj), dar dacă va fi un succes, nu e niciun motiv să nu se zboare mult mai mult de la anul.
Singurul inconvenient la rutele dinspre Iasi si Oradea este ca sunt in zile de luni. Ar fi trebuit puse joi si/sau marti, ca lumea merge in weekend la mare.
Probabil e același avion și oricum anul acesta e mai degrabă un soi de teaser. Ținând cont că este vorba de o singură cursă pe săptămână oricum se va umple. Dar în funcție de acest lucru (dacă se umple și lunea) probabil că anul viitor vom discuta de o frecvență mărită. Dar ar fi fost prea riscant să înceapă cu o frecvență mărită încă din acest an.
Mai sunt si considerente de ordin operational. E un avion care se imparte intre curse regulate si cele de charter (spre Tel Aviv)