Rute nou–noute 2017 – 2018. Astazi, Lufthansa

Lufthansa

Lufthansa este cel mai mare grup de aviatie din Europa si unul dintre cele mai mari din lume, asa ca este o companie complexa cu numeroase branduri, mii de zboruri zilnice, rute si, evident, multe noutati. Lufthansa detine, printre altele, Austrian Airlines, SWISS sau Eurowings, fiecare cu pozitionarea lor, cu hub-urile sau cu bazele lor, asa ca o sa le iau pe rand … Pentru ca Lufthansa, cum spuneam, este o companie complexa. In primul rand, nu are un hub central cum are Qatar Airways sau KLM, sau Air France, are doua – Frankfurt si Munchen. In plus, dupa falimentul Air Berlin, Lufthansa cocheteaza cu ideea unui hub si in Berlin, care este, totusi, capitala Germaniei. Probabil, nu va creste exponential pana la deschiderea noului aeroport Berlin–Brandenburg, care a fost intarziat cu „doar” 9 ani (trebuia deschis in 2011, chiar se anuntasera rute noi, dar se pare ca va fi gata cel mai devreme in 2020). Iata ca si la nemti se intampla. Actualele aeroporturi, Tegel si Schonefeld, sunt foarte aglomerate si unul arata ca in filmele cu Piedone, iar celalalt, ca in cele cu Sergiu Nicolaescu, din lipsa de investitii. Berlinul a vrut si inca vrea un aeroport nou–nout, demn de capitala celei mai importante tari din Europa.

2017 – deja lansate

Zboruri din Frankfurt

In 2017, nu am gasit rute noi decat spre destinatii europene. Unele sunt acoperite direct de companii din Romania (mai ales low-costuri), dar exista si destinatii care nu sunt deservite direct din Romania si pot fi interesante.

Bari si Catania sunt doua destinatii din Italia de Sud, deservite si din Romania. De asemenea, Lufthansa a deschis zborurile spre Bordeaux, o alta destinatie acoperita direct din Bucuresti de Blue Air. Evident, Lufthansa este o optiune viabila pentru cei care evita zborurile companiilor low-cost si sunt deschisi sa plateasca mai mult.

Timisoara si Cluj-Napoca au fost legate de Lufthansa cu zboruri directe incepand cu sfarsitul lunii octombrie, conectand cele doua orase transilvane de reteaua globala a Lufthansa.

Pamplona, cunoscutul oras unde are loc celebra cursa cu tauri in fiecare vara. In plus, Lufthansa a inceput sa zboare direct spre Santiago de Compostella, devenit faimos datorita lui El Camino, ruta parcursa pe jos de mii de persoane in fiecare an pe urmele pelerinilor care, in Evul Mediu, luau la picior drumul spre catedrala in care se odihnesc moastele sfantului Iacob.

Genova este o alta noua destinatie din Italia. Am fost in Genova in 1994 si imi aduc aminte despre un oras fara mari valente turistice, dar cu o pozitie spectaculoasa, construit pe niste dealuri care parca se prabusesc in Marea Ligurica. Dar, din fericire, in apropiere se afla celebra Cinqueterre, unul dintre cele mai fotogenice locuri din Italia.

Paderborn, Germania, este o noua ruta interna deservita de Lufthansa, dar si Shanon, Irlanda, un aeroport faimos fiindca in anii primelor zboruri transatlantice era o escala obligatorie pentru zborurile intre Europa si America de Nord, in vederea alimentarii cu kerosen. Dupa anii ’80, cand avioanele au inceput sa aiba un range mai mare, Shanon a fost, incet, incet, abandonat de transcontinentale, care acum pot zbura direct intre destinatii europene (chiar si din Orientul Apropiat) pana in America. Ultima destinatie care a inceput sa fie deservita anul trecut este Kuusamo, Finlanda, undeva in Laponia, foarte aproape de granita cu Rusia. Nu se afla insa prea aproape de Rovaniemi, celebrul oras al lui Mos Craciun, sunt totusi 200 km.

 

Zboruri din alte aeroporturi germane

Din Munchen, Lufthansa a inceput sa opereze spre Nantes, Franta, dar si Santiago de Compostella.

Din Dusseldorf, au inceput zborurile transatlantice spre Miami, SUA, probabil pentru a suplini disparitia Air Berlin.

Din Berlin, au inceput zborurile spre New York, din nou datorita faptului ca Air Berlin a incetat sa conecteze marele oras nord-american cu capitala Germaniei.

 

2018 – zboruri care vor incepe in curand

Lufthansa este o companie foarte ordonata, nemti, ce sa zicem. In general, rutele noi incep fie cand se trece la orarul de vara sau la cel de iarna, fie cand incepe vara. Daca este sa ma uit la rutele anuntate, o mare baterie incepe in jurul datei de 25 martie, cand debuteaza orarul de vara prin toata Europa, o alta „baterie” incepand la final de aprilie–mai, ales spre destinatii estivale.

 

Zboruri din Frankfurt

Singura ruta noua spre Asia este spre Shenyang, China, un orasel chinezesc de „doar” 8,1 milioane de locuitori, aflat in nord-estul Chinei, destul de aproape de granita cu Coreea de Nord (e la doar 250 km). Nu cred ca locatia a fost aleasa in ideea de a atrage pasageri nord-coreeni, pur si simplu, este un oras mare si, probabil, in plina dezvoltare care nu este deservit direct din Europa. Primul zbor: 27 martie.

San Jose, Costa Rica. Primul zbor: 29 martie. Ma bucur ca din ce in ce mai multe companii europene deschid zboruri directe spre Costa Rica… in acest fel, competitia este mai intensa, deci ne putem astepta si la preturi mai mici. Iar Costa Rica (impreuna cu Nicaragua invecinata) este superba.

Chisinau, Moldova. Primul zbor: 25 martie. Ruta din Frankfurt inlocuieste ruta precedenta care lega Munchen de Chisinau. Se pare ca e mai mult potential de trafic spre Frankfurt decat spre capitala Bavariei. Alaturi de Tarom, de LOT si de Austrian Airlines, Lufthansa este una dintre putinele companii legacy europene care zboara spre Chisinau.

Glasgow, Scotia, incepe in 26 martie, dar exista zboruri directe si din Romania (operate de Blue Air).

Thira, Santorini incepe in 31 martie, legand Frankfurt de spectaculoasa (si scumpa) insula greceasca.

Zadar, Croatia si Menorca, Spania, sunt doua rute care vor debuta pe 28 aprilie, rute estivale pentru nemtii (si nu numai) doritori de soare si mare. Tinand cont ca e cam complicat sa ajungi din Romania in aceste doua destinatii (mai ales in Menorca, care este o insula in Baleare), poate fi o optiune de zbor.

 

Zboruri din Munchen

Singapore. Primul zbor, in 27 martie. Zborul va fi operat de mandria Lufthansei, cel mai nou model de avion al celor de la Airbus, A350. E o ocazie sa experimentezi ultimul racnet al Airbusului. Nu am zburat niciodata cu acest tip de avion (am zburat de patru ori doar cu principalul lui concurent, Boeing 787-Dreamliner, si simti o diferenta).

Katowice si Lodz vor incepe pe 27/28 martie. Prin aceste zboruri, Lufthansa isi intareste networkul in Polonia, o piata importanta pentru ei.

Funchal, Madeira este o ruta extrem de interesanta. Practic, ofera o alternativa de zbor spre insula primaverii vesnice, Madeira, pe langa TAP Portugal. De luat in considerare! Primul zbor: 31 martie.

 

Dupa cum va ziceam, se pare ca Lufthansa isi anunta noile rute ordonat si organizat „in bloc”, asa ca trebuie sa asteptam, probabil, mai sau iunie, sa vedem noile rute „de iarna” ale transportatorului german.

Noi destinatii Lufthansa

. Catania

Catania

. Bordeaux

Bordeaux

New York Lufthansa

New York

San Jose Lufthansa

San Jose

Chisinau Lufthansa

Chisinau

Santorini Lufthansa

Santorini

Singapore Lufthansa

Singapore

Lodz Lufthansa

Lodz

Funchal Lufthansa

Funchal, Madeira

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii