Retrospectiva anului 2018

P

Ce a reprezentat anul 2018, in cifre?

Am fost in 26 de tari, dintre care 6 tari noi (Djibouti, Somalia, St. Kitts & Nevis, Antigua & Barbuda, Dominica si Barbados, unde ma si prinde Anul Nou). In acest moment, ma pot lauda ca am fost in 122 de tari, dar in urmatoarele cateva zile voi mai vizita trei tari, deci sa zicem ca voi incepe 2019 cu 125 de tari vizitate.

Am calatorit cu avionul, cu elicopterul, cu autobuzul, cu masina. Nu am o statistica decat pentru avioane.

In 2019, am zburat de 71 de ori, cu 19 companii aeriene si folosind serviciile din 47 de aeroporturi. In total, am zburat 121.642 km, ceea ce inseamna de trei ori in jurul lumii.

Topul companiilor cu care am zburat

(dupa numarul de zboruri)

1. TAROM – 12 zboruri
  2. Qatar Airways & Turkish Airlines – 8 zboruri
  3. Blue Air – 7 zboruri
  4. Ethiopian Airlines – 6 zboruri
  5. Air France, Lufthansa, Aegean si LIAT – 4 zboruri

(Dupa numarul de kilometri zburati)

1. Qatar Airways – 36k
  2. Air France – 19k
  3. Turkish Airlines – 19k
  4. Blue Air – 12k
  5. TAROM – 8k

Cel mai fain zbor: Bali – Doha cu Qatar Airways (e drept, am zburat la business class)

Cel mai naspa zbor: Dubai – Bucuresti cu Fly Dubai (locuri inghesuite la maximum)

Cel mai fain hotel in care am stat: Gural Premiere Tekirova (Antalya, Turcia)

Cel mai naspa hotel: dormind pe jos sub cerul liber pe vulcanul Erte Ale din Etiopia

Cele mai frumoase tari: toate

Dar ma bucur ca am revazut Georgia dupa cativa ani si ca am descoperit-o pentru prima oara pe vreme de iarna.

Ma bucur ca am petrecut cateva zile in Thailanda de Nord, mai precis, in zona Chiang Mai, o tara pe care o iubesc tare mult.

Ma bucur ca am ajuns din nou in Nepal, o alta tara la care tin tare mult si in care am facut nebunia sa sar cu parapanta si sa zbor cu elicopterul pana la Everest Base Camp.

Ma bucur ca am descoperit un vas de croaziera nou-nout si ca am avut acces peste tot in cursa sa inaugurala. Vasul se numeste Norwegian Bliss si acum e pe undeva prin Marea Caraibelor, in drum spre British Virgin Islands.

Ma bucur ca, dupa un an, am descoperit o noua regiune mai putin cunoscuta a Spaniei – Castellon

Ma bucur ca am vizitat Indonezia – Sumatra pentru prima data in viata si insula Flores, unde am revenit dupa 14 ani. Plus Bali, care este intotdeauna o placere.

Ma bucur ca am descoperit Astana, futurista capitala a Kazahstanului.

Ma bucur ca, pentru al doilea an consecutiv, am vizitat o zona nebatuta de mine din Polonia.

Ma bucur ca dupa 24 de ani, am revenit la Genova, in Italia.

Ma bucur ca am descoperit doua insule mai putin batute ale Greciei – Samos si Kos, dar si ca am ajuns sa vizitez ca lumea cea mai mare insula greceasca, Creta.

Ma bucur ca m-am convins pentru a doua oara ca Antalya este o regiune absolut superba si care nu se limiteaza la all inclusive.

Ma bucur ca am revenit in Etiopia, poate tara cea mai diversa din Africa. In plus, am descoperit Djibouti si Somaliland. Promit sa scriu despre aceasta aventura incepand cu zilele urmatoare.

Si, in general, ma bucur ca am fost sanatos si ca am putut calatori prin multe locuri minunate ale Planetei!

Sper ca ati ajuns si voi in locuri faine si va urez un 2019 in care sa va indepliniti toate dorintele (inclusiv cele de calatorie). Apropo, voi pe unde ati fost in 2018?

Retrospectiva anului 2018

Paragliding In Pokhara

Nebunii prin Nepal – paragliding

Norwegian Bliss

Acel rasarit de soare de pe Marea Nordului la bordul croazierei inaugurale Norwegian Bliss

Aldemar Mare In Creta

. Lacul Assal Djibouti

Lacul Assal din Djibouti

Somaliland

Unele dintre cele mai bine pastrate desene rupestre din Africa se afla la Laas Geel in Somaliland