Despre programul de loializare Flying Blue, program al Air France, KLM, TAROM

Flying Blue

Acum vreo doua saptamani, scriam despre experienta zborurilor la business class pe Air France spre si dinspre Maroc. De asemenea, am povestit si despre avantajele pe care le aveam chiar daca nu as fi zburat la business class, dar pe care le-as fi putut avea pentru ca sunt posesorul unui card Gold de la programul de loializare Flying Blue. Unii dintre cei care au comentat confundau Flying Blue cu un card de credit. Nu, nu e nici card de debit, nici de credit. Este un program de loializare a unor companii aeriene. Asa ca m-am gandit sa scriu acest post despre programele de loializare a companiilor aeriene si mai precis al Flying Blue.

In primul rand, trebuie sa spun ca personal sunt membru a mai multor programe de loializare. Sunt membru in principal la Flying Blue, programul Air France / KLM / TAROM, dar si al programelor de loializare ale Turkish Airlines si Qatar Airways. Pe vremuri, am fost membru si al programelor de loializare ale defunctelor Swissair (Qualiflyer), Alitalia (Mille Miglia) si MALEV (Duna Club), dar si la fostul program al TAROM  – Smart Miles. Si cel putin pana prin 2010, m-am folosit din plin de mile – cu ajutorul lor am zburat in Venezuela, Thailanda, Indonezia, Liban, Tunisia, Guatemala, Cuba si multe alte locuri.

Dar acum o sa va povestesc despre Flying Blue pentru ca sunt membru inca de la inceputul programului si am si cele mai multe mile acumulate – in jur de 240.000 mile in momentul de fata. Asa ca stiu ceva mai multe despre Flying Blue decat despre alte programe.

 

Flying Blue s-a format la inceputul secolului dupa ce companiile Air France si KLM au fuzionat, formand una dintre cele mai mari companii aeriene din lume. KLM avea programul “Flying Dutchman” – imi aduc aminte erau niste lebede foarte frumoase pe carduri, iar Air France avea programul “Frequence Plus”. Cele doua programe s-au unificat in 2005 (Air France a fuzionat cu KLM in 2004) si cum eram membru Flying Dutchman, milele mele au fost transferate in noul program. In 2010, odata cu aderarea TAROM la alianta globala Sky Team in care Air France / KLM erau membrii de vaza, compania romaneasca a renuntat la programul Smart Miles (care, apropos, era foarte prost) si de atunci Flying Blue este si programul propriu al TAROM. Mai este si programul altor companii cum ar fi Transavia (low-costul lui KLM), Kenyan Airways si Aircalin (Noua Caledonie).

 

Principiul de functionare al unui program gen Flying Blue este simplu – daca zbori cu Air France / KLM / TAROM / Kenyan Airways / AIrcalin / Transavia, acumulezi mile. Poti acumula mile si daca zbori cu oricare din companiile aflate in alianta Sky Team sau de la o groaza de alti parteneri – hoteluri, agentii de inchirieri masini, carti de credit. Aici gasesti toti partenerii: https://www.flyingblue.us/en/earn-spend/partners Din Romania, singurul partener este Singureni Mirror. Mai este si cardul Flying Blue – Banca Transilvania, dar nu stiu prea multe amanunte pentru ca BT mi-a spus ca durere in glas ca nu ma calific sa fiu blagoslovit cu card de la ei, il tin probabil pentru un numar infim de clienti ;).

Sunt 2 tipuri de mile (inainte, era mult mai simplu, credeti-ma, dar asta e)

Milele Flying Blue sunt acumulate si pot fi folosite pentru a lua un bilet gratuity, upgrade intr-o clasa superioara sau experiente turistice. Ele se acumuleaza intr-un cont. Spre deosebire de alte programe de fidelizare unde milele nefolosite expira dupa 2 sau 3 ani, la Flying Blue nu expira daca zbori cel putin 1 data in 24 luni cu o companie aeriana membra. Chiar daca zbori cu TAROM pana la Cluj.

 

Membrii Flying Blue sunt clasificati in 4 niveluri (va povestesc un pic mai jos): Explorer, Silver, Gold si Platinum. Numarul de mile acumulat depinde de nivelul la care esti. Milele se acumuleaza nu in functie de distanta parcursa (cum e cam la toate programele de loializare), ci de cat ai platit pe bilet.

Daca esti la nivelul cel mai de jos – Explorer castigi 4 mile per euro cheltuit

Silver – 6 mile pe euro cheltuit

Gold – 7 mile pe euro cheltuit

Platinum – 8 mile pe euro cheltuit

Nu se ia in considerare tot pretul biletului, se deduc taxele aeroportuare. Deci, de exemplu, daca esti membru Silver si cumperi un bilet Bucuresti – Paris care costa 250 euro si sa zicem ca vreo 120 euro sunt taxele aeroportuare, in consecinta tariful luat in considerare pentru stabilirea numarului de mile acumulate este de fapt de 130 euro.

Deci 130 euro x 6 = 780 mile. Daca ai fi fost un membru Explorer, ar fi fost 130 euro x 4 = 520 mile. Daca erai gold, acumulai 910 mile.

 

Cum ziceam, poti acumula mile si daca stai in anumite hoteluri (in general, retele internationale) si daca folosesti serviciile unor firme de inchirieri masini (in general, retele) si chiar daca iti rezervi hoteluri, pensiuni sau apartamente prin Booking.com, poti castiga niste mile. Verifica inainte de a-ti face o planificarea de vacanta aici: https://www.flyingblue.us/en/earn-spend/partners pentru ca nu stii de unde sar milele J.

 

Status miles

La fiecare zbor, pe langa milele Flying Blue despre care am scris mai sus, castigi si asa numitele mile de status (nivel) sau XP. Sunt in plus fata de milele Flying Blue. Exista o schema intreaga de cum se acumuleaza punctele XP – in functie de destinatie, dar si de clasa in care zbori (economy, premium economy, business sau first). Iat-o in tabelul de mai jos.

Puncte XP

 

Deci daca zbori Bucuresti – Oradea la clasa economy, acumuleze 2 XP. Daca zbori de la Bucuresti la Paris cu clasa premium economy, acumulezi 4 XP. Daca zbori de la Paris la Bangkok in clasa business, primesti 36 XP. Si asa mai departe

Ce faci cu XP-urile ? Nu iti folosesc pentru a primi bilete gratuite, le acumulezi pentru a urca in nivelul superior daca ajungi la un numar de XP-uri. Atentie, aceste puncte trebuie acumulate in decurs de 1 an, cand e data limita, numarul de XP-uri ajunge din nou la zero.

Deci, daca zbori undeva long-haul la clasa business, faci dintr-o lovitura 102 XP – pentru ca ai un zbor medium (sub 2000 mile) – 15 XP si unul Long 3: 36XP. Deci 36×2 + 15×2 = 102 XP. Automat ajungi in nivelul Silver.

 

Explorer – 0 XP. Este nivelul pe care il ai cand te inscrii.

Silver – 100 XP

Gold – 180 XP

Platinum – 300 XP

In functie de nivelul pe care il ai, primesti anumite avantaje.

Cand ajungi la nivelul Silver – castigi 6 mile Flying Blue in loc de 4 pentru fiecare euro cheltuit, faci check-in-ul la biroul clasei business chiar si daca zbori economy (deci coada mai scurta), poti intra printre primii in avion (priority boarding), poti sa-ti alegi ce loc vrei din locurile gratis si ai 25% pentru locurile platibile. In plus, mai ai dreptul la inca un bagaj de cala.

Ajungi la nivelul Gold – castigi 7 mile Flying Blue in loc de 6 pentru fiecare euro cheltuit si in plus fata de avantajele de la nivelul Silver, poti sa intri tu + 1 o persoana la salonul business din orice aeroport cand zbori cu orice companie aeriana membra a Sky Team (deci si daca zbori cu TAROM, Korean Air sau Aerolineas Argentina), ai Sky Priority (adica pe langa check-in la biroul de check-in business in anumite aeroporturi faci controlul de Securitate pe o linie speciala si coada e mai scurta) si primesti 50% discount pentru locurile platibile din avion.

Ajungi la nivelul Platinum – castigi 8 mile, Flying Blue in loc de 6 pentru fiecare euro cheltuit si poti allege orice loc din avion din clasa biletului tau gratis pe langa toate avantajele de la nivelul Gold.

 

Si in plus, un avantaj pe care nu ti-l spune nimeni, in caz de overbooking daca esti membru Flying Blue, ai sanse mult mai mari decat oricine din avion sa nu ramai pe jos (decat daca vrei). Iar cu cat esti mai sus la nivel, locul tau in avion este garantat chiar daca nu au locuri, atunci de multe ori te upgradeaza la o clasa de zbor superioara.

 

Ce faci cu milele ?

Le poti folosi pentru bilete gratuite (ma rog, se platesc taxele aeroportuare separat), pentru upgrade-uri la clasele superioare (premium economy, business chiar si premier in anumite cazuri), experiente turistice, dar in special sunt folosite pentru bilete gratuite si upgrade-uri.

Cate mile iti trebuie sa primesti un bilet gratis sau un upgrade. Imposibil de spus. Este un algoritm mai complicat decat cel al Google. Ce trebuie sa faci este sa intri pe acest link https://www.flyingblue.us/en/earn-spend/flights/reward-tickets si sa vezi cate mile Flying Blue “costa” fiecare ruta. Hai sa simulez ceva.

Bucuresti – Bangkokde la 33,500 mile (economy), 50,000 mile (premium economy), 70,000 mile (business class).

Remarcati expresia “de la”. Numarul efectiv de mile variaza de la o zi la alta, de la un zbor la altul. Deci, poate ai nevoie de 33,500 mile, poate ai nevoie de 40,000 mile, poate ai nevoie de 50,000 mile sa zbori economy la Bangkok. Trebuie sa simulezi fix pe datele care le vrei si de abia atunci vei afla cu exactitate cate mile iti trebuie.

Nota – e vorba one-way. Deci un Bucuresti – Bangkok in clasa economy si inapoi te vor “costa” de la 67,000 mile.

Bucuresti – Marrakech – de la 17,500 mile (economy) sau 24,000 mile (business). Pe ruta Paris – Marrakech nu exista premium economy.

Bucuresti – Paris – de la 14,500 mile (economy) sau 33,500 mile (business). Dupa cum observati, desi e vorba de 4 zboruri, business-ul spre Marrakech e mai ieftin decat cel de Paris. Inca odata, absolut nimeni, probabil nici call center-ul nu stie cate mile ai nevoie pana cand simulezi pe site zborurile exacte

Acelasi principiu se aplica si la upgrade-uri. Trebuie simulat sa vezi cate mile iti trebuie, dar asta poti s-o faci dupa ce ti-ai luat biletul la economy.

Un lucru foarte fain este ca aproape tot timpul, exista si asa-numitul promo-awards. Adica poti sa iei bilete cu mai putin mile pe anumite destinatii intr-o anumita perioada de timp (in general sunt discounturi de 25%). Sunt bilete atat pentru rute din interiorul Europei (dar astea doar cu plecare din Paris sau Amsterdam), iar cele spre alte continente nu conteaza de unde pleci din Europa. Le gasesti aici: https://www.flyingblue.us/en/earn-spend/flights/promo-rewards

De exemplu, acum unele interesante sunt:

Bucuresti – San Francisco incepand cu 15.000 mile (economy). In mod normal, sunt 20,000 mile

Bucuresti – Bogota incepand cu 20,500 mile (economy). In mod normal, sunt 29,000 mile

Bucuresti – Aruba incepand cu 25,500 mile (economy). In mod normal, sunt 40,500 mile.

Si asa mai departe… uitati-va in linkul de sus si vedeti toate ofertele. In general, sunt niste perioada relativ generoase, nu sunt cu sa pleci maine ! Perioada de acum este intre 1 februarie si 31 iulie si cred ca a fost anuntata deja de prin ianuarie. Deci ai timp de “manevra”.

 

Biletele “pe mile” pot fi luate si pe zboruri operate pe alte companii din Sky Team, dar preferabil este sa iei zboruri pe companiile Flying Blue, adica Air France, KLM, TAROM, AirCalin, Kenyan Airways si Transavia.

 

Netto – parerea mea este ca merita sa deveniti membrii Flying Blue. Inscrierea este gratuita, nu ai absolut nimic de pierdut. Nici nu iti bati capul cu un card nou – mai nou, nici macar nu se mai emit carduri, ti-l descarci pe telefon si il prezinti la imbarcare. Si atunci cand calatoresti undeva, verifici daca poti castiga niste mile.

Zboruri faine si calatorii frumoase sa aveti !

Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

  • Silviu spune:

    Eu am folosit milele ce erau pe care sa expire in magazinul lor online.
    https://store.flyingblue.com/
    Mi-am ales 2 produse si restul milelor ramase le-am donat.

  • Okochea spune:

    Salut.
    Se pot ‘recupera’ mile de pe zboruri anterioare? Eu am avut zboruri recente cu Tarom.
    Daca sunt mai multi pasageri doar unul ia mile?
    Multumesc.

    • Imperator spune:

      Da, se pot recupera din urma – nu mai stiu cat exact din urma, dar parca chiar si cu un 1 an. Milele sunt personale – se acumuleaza pentru fiecare pasager in parte, important este fie membru Flying Blue toti.

  • Calina spune:

    Salutare,
    Se pot ‘recupera’ mile de pe zboruri care au avut loc inaintea de aderarea mea la programul de fidelizare?

    De asemenea, pt acumularea de mile, in ce moment trebuie folosit codul de client? La rezervare? E valabil si daca rezervarea este facuta de altcimeva in numele meu?
    Multumesc de raspunsuri.

    • Imperator spune:

      1. Da, se pot „recupera”, dar doar cu cateva luni inainte. Nu stiu exact cate. S-ar putea insa sa se fi schimbat dupa covid, da un mail si intreaba.
      2. Da, la rezervare sau la check in sau chiar si dupa ce zbori dupa minim 1 luna dupa zbor. Nu conteaza cine a facut rezervarea sau cine a platit, ci numele pasagerului.

  • Anca Margarit spune:

    buna ziua.
    daca sunt membru silver klm,si sunt navigator ,am biletul cumparat de companie cu un bagal de cala…mai am dreptul la inca un bagaj de cala daca sunt silver?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest