Air Connect se muta de pe aeroportul Otopeni pe aeroportul Baneasa

Air Connect Baneasa

Air Connect – Baneasa

Va mai aduceti aminte de aeroportul Baneasa ? Sigur ca da, multi bucuresteni trec deseori pe langa el si poate multi dintre noi isi aduc aminte ca acum vreo 10 ani si mai bine de aici puteau lua zboruri ieftine cu Wizz Air si Blue Air. Dupa o perioada lunga in care aeroportul Baneasa a fost inchis, apoi a fost folosit doar pentru curse charter de evenimente desfasurate in Bucuresti sau zboruri private, Baneasa a revenit ca aeroport functional 100%, capabil sa primeasca si avioane mai mari gen Boeing 737 sau Airbus 320 / 321. Ma rog, pana acum, nu s-au prea inghestuit multe companii sa zboare la Baneasa, dar iata ca lucrurile se schimba.

De ce e mai fain sa zbori la Baneasa decat la Otopeni. In primul rand, aeroportul Baneasa este in oras, in Bucuresti. Da, stiu, cand eram eu mic, dupa ce treceai de aeroport erai in afara Bucurestiului, era camp, dar acum, odata cu extinderea orasului, aeroportul Baneasa este un city airport – este practic in interiorul orasului. Ai acces la mijloace de transport in comun destul de aproape (o gramada de autobuze opresc vis-à-vis de aeroport) si daca chemi taxi pe orice aplicatie, sigur vei da mai putin decat de la Otopeni. In plus, la ora de varf, scapi de inghesuiala de la intrarea in Bucuresti.

In al doilea rand, cel putin acum nu este un aeroport aglomerat. Daca va aduceti aminte de inghesuiala aceea crancena de acum 10 – 15 ani cand de aici decolau toate cursele Wizz Air si Blue Air, ei bine, asta e istorie. Daca e o cursa pe zi, de acum vor fi 2-3 pe zi – in functie de zi. Toata procedura de inregistrare (check in) si de control de securitate se face mult mai repede decat in cazul Otopeniului – unde la anumite ore din zi, sunt cozi interminabile mai ales in sezonul de vara.  In plus, la aterizare, din nou, nefiind prea multe curse, ma astept ca livrarea bagajelor sa fie mult mai rapida ca in Otopeni.

In plus, aeroportul Baneasa este un monument istoric. Aerogara aceasta rotunda, un pic retro are o istorie. De aici, a decolat Aurel Vlaicu (de aceea ii si poarta numele). Acesta a fost primul aerodrom din Bucuresti si de aici au decolat avioanele primei companii aeriene romanesti (ma rog, romano-franceze) Compania Franco-Romana de Navigatie Aeriana, companie care este considerata “bunica” atat a TAROM, cat si a Air France. Asta s-a intamplat in 1920. Apoi, din anii 1930, Baneasa a fost baza LARES (Liniile Aeriene Romane Exploatate de Stat), TARS (Transporturile Aeriene Romano-Sovietice) si in fine, TAROM. Actuala cladire a aeroportului dateaza din anul 1953, dar Baneasa este al doilea aeroport ca vechime din Europa inca functional (cel mai vechi este aeroportul Hamburg care a inceput sa opereze cu un an inaintea lui Baneasa pentru zepeline). Daca va aduceti aminte de Baneasa anilor 2000 – intunecat, aglomerat, transpirat, fara aer, inteleg ca lucrurile s-au schimbat major si aeroportul a trecut printr-un proces amplu de modernizare. Nu am fost dupa modernizare, nu stiu cum e, mai multi cunoscuti mi-au zis ca arata bine.

 

Ei bine, stirea zilei este ca incepand din 24 iulie 2023, compania aeriana Air Connect isi va muta toate zborurile operate din Bucuresti pe aeroportul Baneasa. In acest moment, compania regionala romaneasca zboara de la Bucuresti la Baia Mare, Budapesta, Sibiu, Suceava si Tg. Mures si in code-share cu compania Aeroitalia spre Roma.

Deci, daca aveti bilet deja cumparat, sa stiti sa nu va duceti la Otopeni, ci, aici, la doi pasi de buricul targului la Baneasa si daca vreti sa va luati bilet sa stiti ca veti fi mult mai aproape de Bucuresti.

 

Biletele pot fi cumparate pe site-ul companiei sau de pe site-urile principalelor agentii de bilete de avion on-line.

Aeroport Baneasa BBU

Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest