Si veni si Qatar-ul !

Luni, 17 ianuarie, mare eveniment mare in Otopeni… prima companie aeriana din Golf, Qatar Airways a aterizat la Bucuresti… Asa ca se gandira sa bage niste bani intr-un eveniment cu piscoturi, sampanie si sucuri si sa invite ministrii, patroni de agentii de turism, ziaristi si niste bloggeri… Intamplator si eu 🙂


M-am dus din curiozitate. Evenimentul avea loc la salonul de protocol al aeroportului, folosit in general de presedintii nostrii de la Ceausescu la Basescu, dar si Michael Jackson sau Real Madrid… si cum nu calcasem niciodata prin onoratul terminal, am zis de ce nu…

In primul rand, am fost onorat sa fiu pe lista de acces la masini… Unii n-au fost, dar se pare ca Imperator a avut prioritate, asa ca mi-am putut parca masina fix in fata salonului… Acolo, receptie in toata regula – dar mai usor cu alcoolul, totusi era vorba de o companie din Golf.

Intr-un final, avionul a aterizat, a fost stropit bine (asa e obiceiul la curse inaugurale) si a tras in fata salonului, din avion coborand pe usa din fata CEO-ul lui Qatar Airways Akbar al-Baker, ambasadorul nostru in Qatar si alte fetze de vaza, de la noi fiind duo-ul feminin Boagiu – Udrea. Au intrat, au tinut speech-urile de rigoare si apoi al-Baker care a venit foarte informal intr-un trening a avut un dialog destul de informal cu presa – desi nu era trecut in program…

Boagiu a anuntat ca cica anul asta s-ar incepe lucrarile la constructia metroului de aeroport (am auzit asta de cel putin 10 ani), iar Udrea asteapta si „alte companii europene mari care sa opereze de la Bucuresti” – evident, doamna ministru nu stia ca Qatarul nu este in Europa si nu stiu ce alte companii europene „mari” lipsesc de pe aeroportul din Bucuresti, din cate stiu sunt cam toate 🙂 Boagiu insa isi doreste ca Otopeniul sa devina un hub regional (am dubii ca intelege ce e ala hub regional 🙂

Si au incalecat pe o sa si au plecat spre Budapesta… Asta despre evenimentul ca atare, dar sa va dau mai multe informatii despre Qatar Airways.

In primul rand, sunt 4 curse pe saptamana. Cursa este de fapt Doha – Bucuresti – Budapesta – Bucuresti – Doha, cursa revenind in Qatar pe la miezul noptii cand nu prea ai prea multe conexiuni decat dupa ore bune de frecat pisica prin aeroport.

Zborurile vor fi operate de un Airbus 321, iar al-Baker a promis ca in 4 – 6 luni vor fi zboruri zilnice, eventual punand chiar si un Boeing 787 Dreamliner sa opereze pe Bucuresti… prima afirmatie s-ar putea sa se concretizeze, a doua am mari dubii in viitorul apropiat. Dar sa traim, sa vedem.

Pentru cei cativa calatori interesati de ruta Bucuresti – Doha, pretul este de vreo 600 euro (adica o poala de bani), dar evident, Qatar Airways isi doreste sa castige o parte din calatorii spre Asia si eventual Africa de Est, Doha fiind doar un punct de tranzit. Evident, exista un numar de calatori care vor da mai multi bani doar pentru a zbura cu o „companie de 5 stele”, din clasa business putand sa dai sms-uri si emailuri dupa cum ne-a zis al-Baker.

M-am uitat pe site-ul lui Qatar acum cateva saptamani si preturile erau imense… M-am uitat azi si am gasit niste surprize… preturile sunt mici, foarte mici, asa ca dati navala de luati… probabil nu vor fi asa mici pentru putin timp. M-am uitat la preturi de sfarsit de aprilie:

Bangkok – Qatarul e la 554 euro (super pret), Turkish la 743
Singapore – Qatarul e la 638 euro, Turkish la 896 (acum 1 an si jumatate, am cumparat la 650)
Hong Kong – Qatarul e la 494 euro (luati repede !!!), iar Turkish la 1033 (astia au baut mult arak cand au bagat pretul asta ?)
Dubai – Qatarul e la 324 euro, Turkish la 487 euro, iar Tarom la 420 euro.

LATER EDIT: ATENTIE, preturile de mai sus sunt fara taxe !
Preturile corecte (cu taxe sunt):
Bangkok – 754 euro
Singapore – 837 euro
Hong Kong – 688 euro
Dubai – 488 euro.
Am fost pacalit pentru ca in general companiile europene afiseaza preturile cu taxe automat ! Scuze !

Atentie insa, sunt foarte putine conexiuni valabile pentru Qatar (pentru Bangkok sunt vreo 2 zile pe saptamana, Singapore tot cam asa, Dubai mai multe), spre deosebire de Turkish care va ofera conexiuni zilnice. Pentru cei ce vor sa plece spre Asia, uitati-va la Qatar si Turkish, ar putea urma o mica batalie de preturi 🙂 Inshallah !

Salonul prezidential in asteptare

Poza yola

Apare si Qatarul salutat cu un jet de apa

Plane in final parking position

Coboara CEO-ul Qatar

Al – Baker

Ministreasa Udrea

Presa l-a luat in primire pe Al-Baker

Competitia a tras cu ochiul, ma rog … cu coada 🙂

sau chiar de fata, cum a fost CEO Taromului, Ruxandra Brutaru

Categorii:
Evenimente

Comentarii

  • Bine au venit! ca deja ma au si de client. Sambata spre Bangkok cu escala la Doha, cam lunga dupa cum spuneai dar asta e.

    Florin 18 ianuarie 2011 13:57 Răspunde
  • Păi aşa am avut şi eu un preţ bombă în vara trecută, Qatar îmi dădea pe net 525 euro până în Beijing iar la final mi-au făcut cotaţia (reprezentanţii din Ro) şi a ieşit la 840 (cu tot cu Tarom până la Stambul). Am ales Emirates.
    Aştept o cursă directă Bucureşti – Dubai cu Emirates, poate apar şi ei, impulsionaţi de concurentul Qatar…vorba lui Udrea, o altă mare companie europeană…păi dacă a văzut avionul parcat pe un terminal din Europa, ce s-o fi gândit…

    badge® 18 ianuarie 2011 14:04 Răspunde
  • @ florin – vacanta placuta 🙂
    @ badge – nu stiu daca Emirates va veni prea repede… Ei au doar avioane A330 care sunt cam mari pt Ro + Hu si in mod cert or sa stea sa vada cum ii merge Qatar-ului inainte de a se apuca de calcule daca mai au si ei loc

    Imperator 18 ianuarie 2011 14:55 Răspunde
  • Mai bine Fly Dubai decit Emirates .

    Andrei 18 ianuarie 2011 19:29 Răspunde
  • Sa mai zica cineva ca Imperator " nu munceste" Ce dpvada mai concreta decat pozele de la aceasta poveste.
    Bravo tie, e o alta lume.

    Camelia 18 ianuarie 2011 21:05 Răspunde
  • Eu spun doar atat: mai bine decat nimic !
    Sincer, tot cu ochii pe Turkish sau pe alti voi sta, pana sa apara si ceva preturi bune de la Qatar.

    Hub ?? Catre ce, venind de unde ??…vorbe goale.

    Multumim pentru relatare.

    metalactual 18 ianuarie 2011 22:14 Răspunde
  • Bucuresti-Hong Kong; Bangkok-Bucuresti
    Pretul bilet 666.14 eur (taxe incluse).

    O alta varianta buna este Bucuresti-Hong Kong; Bucuresti-Singapore.

    Alin 18 ianuarie 2011 23:23 Răspunde
  • @ meta – Bucurestiul poate fi un hub cat de cat, dar doar pentru Tarom. Daca Taromul si-ar lua mai multe avioane si ar zbura spre est in mai multe destinatii (Caucaz si Orientul Apropiat), atunci ar putea fi un hub… Dar pana atunci…

    Imperator 19 ianuarie 2011 11:42 Răspunde
  • Hub?
    Pai zona asta de est a Europei a cam inghitit-o Malev. In general la capitale din astea exotice din Est care nu au legaturi multe cu lumea civilizata, gasesti oferte pe Malev. Dar asta inseamna investitii in avioane, linii, coordonare cu liniile existente, asumare de riscuri, studii de piata facute pe bune nu doar ca sa dai bani la firma de consultanta a prietenilor, etc, etc.

    Felix Tudoriu 19 ianuarie 2011 15:28 Răspunde
  • Melvul e slab pe Orient si inexistent in Caucaz. Nici macar la Cairo sau Dubai nu zboara. Eu ma refer la destinatii care sa poata face bani datorita nivelului ridicat al preturilor – Baku, Tbilisi, Erevan, Erbil, Teheran sau chiar si un Dnepropetrovsk, Soci ori Odessa

    Imperator 19 ianuarie 2011 17:50 Răspunde
  • Malevul e slabut, insa deserveste binisor regiunea limitrofa si zborurile sunt bine gandite … e mult mai aproape de ideea unui hub regional, decat ceea ce face Taromul.
    Apropo – am citit declaratiile lui Al Baker de la Budapesta. A amintit si acolo ca s-ar putea sa opereze zborurile cu frecventa zilnica, de 787 nu a amintit aparent nimic, insa a mai zis ca s-ar putea sa utilizeze pe viitor aeroportul de la Budapesta ca un punct de oprire intermediar al zborurilor lungi intercontinentale ale Qatar. Oare asta baga peste tot cate o pastila sau chiar are asemenea planuri?
    Oricum ar fi putut sa agate pe el un costum, doar a venit la o inaugurare si nu la un trekking sau sa joace fotbal.

    Andor Marton 19 ianuarie 2011 19:04 Răspunde
  • @ Malevul e concentrat pe zona din jur de aceea cred ca Taromul are o sansa pe Caucaz si Orient. Taromul nu poate fi o solutie pentru Balcani (unde Malevul e concentrat) deoarece pentru vest-europeni, ar insemna un timp de zbor prea mare sa mearga pana la Bucuresti si apoi sa te intoarca la Sarajevo, Zagreb sau Tirana.
    Da, evident ca Baker are de aruncat pastile peste tot… despre costum… cine stie, poate dupa Budapesta a facut vreun stop pe undeva pe drum si a bagat un fotbal cu baietii 🙂

    Imperator 20 ianuarie 2011 9:35 Răspunde
  • Pingback: Primele mele zboruri cu Qatar Airways

  • Pingback: Si Fly Dubai puse rotile in Otopeni…. !

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii